Sony MDR-HW700DS zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-HW700DS zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

mh1956 23-01-2017

Subliem geluid, maar gebruiksgemak en afwerking kan beter

Geschreven voor: Sony MDR-HW700DS zwart

Deze hoofdtelefoon is ideaal voor wie ongestoord ’s avonds laat nog een film wil kijken zonder de buren (of huisgenoten) lastig te vallen. Het surround effect wordt zeer goed benaderd, maar een 7.1 of zelfs 9.1 opstelling kan ik met de beste wil van de wereld er niet uit horen. Er dringt wel enig geluid naar buiten toe door, maar dit blijft binnen de grenzen en is vanzelfsprekend afhankelijk van hoe hard je het geluid zet. Handig is dat op de hoofdtelefoon zelf een schakelaar zit waarmee je het geluid kunt regelen.
Het draagcomfort is uitstekend, al weet ik nog niet hoe niet dat op warme dagen zal zijn. De draadloze verbinding werkt vlekkeloos, zelfs in de nabijheid van een WiFi-router.

Dat je de koptelefoon alleen m.b.v. de bijgeleverde USB-kabel via de computer kan opladen, is echt te gek voor woorden. Waarom er geen lichtnet-adapter voor deze prijs wordt meegeleverd, is mij een raadsel. Gelukkig kun je ook je iPhone-oplader aansluiten.
De maximale batterijduur van 12 uur is wat aan de lage kant en het systeem geeft geen feedback over de status van de batterij, dus tijdig opladen is aan te raden.

Het processorkastje zelf is erg licht en ziet er qua afwerking goedkoop uit. Het aantal ingangen (3) is voldoende voor normaal gebruik. De processor ondersteunt gelukkig HDMI Pass Thru.
Het aansluiten van de processor op de AV-installatie is nogal een uitzoekwerk, vooral ook omdat één van de beschreven aansluitmanieren in de handleiding (Aansluitvoorbeeld 5) gewoonweg niet werkt. Uiteindelijk heb ik mijn beide Blu-ray spelers op de ingangen van de processor aangesloten en de HMDI-uitgang van de processor verbonden met de HDMI-ingang op de AV-receiver. De HDMI-out van de AV-receiver gaat dan naar de TV. Om TV-geluid weer terug naar de processor te krijgen moet hiervoor de meegeleverde optische kabel gebruikt worden. Volgens het aansluitschema heb je er echter twee nodig, terwijl er maar één, en dan nog van bedenkelijke kwaliteit, wordt meegeleverd.

Om tussen de ingangsbronnen te switchen, moet je handmatig het juiste ingangskanaal op de processor kiezen. Waarom de processor dit niet automatisch doet is mij een raadsel. Als je het geluid gewoon via de boxen wil laten lopen, moet je vervolgens de processor weer ‘uit’ zetten. Dit is erg onhandig. Ik mis echt een afstandsbediening voor de processor. De bediening via de knoppen op de hoofdtelefoon zelf kan die niet vervangen.
Het instellingenmenu dat op de TV getoond wordt ziet er wel erg simpel uit en biedt maar weinig instelmogelijkheden. Jammer.

Conclusie: Dit is een werkelijk voortreffelijke klinkende surround koptelefoon, die echter op het gebied van gebruiksgemak en bedieningscomfort nog fikse steken laat vallen, terwijl de afwerkingskwaliteit van de processor en die van de meegeleverde accessoires sterk verbeterd kan worden. De prijs is aan de hoge kant, maar kan er nog net mee door.

Pluspunten

• Geluidsweergave
  • Draagcomfort
  • Afwerking hoofdtelefoon
  • Vlekkeloze draadloze werking

Minpunten

• Aansluiting op AV-systeem is omslachtig
  • Afwerking en bediening processor
  • Kwaliteit meegeleverde accessoires
  • Gebruiksgemak kan beter

Gerard 12-02-2016
Geschreven voor: Sony MDR-HW700DS zwart

Zeer goede koptelefoon met echt surround Zit prettig perfect geluid, goed ontvangst geen storingen van afstands bedieningen en dergelijke.

Brands 25-06-2016

Kan de koptelefoon ook aangesloten worden op een pc, zodat je games op de pc kan spelen met surround sound uit de koptelefoon? En op een stereo installatie?

mb 26-01-2016
Geschreven voor: Sony MDR-HW700DS zwart

Voor draadloos produkt geweldig luister genot zonder hinder van storingen.
Gemakkelijk te hanteren,spijtig dat opladen door pc moet gebeuren misschien in toekomst ander systeem gebruiken.
Verder zeker aan te raden wanneer men de buren niet wil storen! Prachtig produkt zeker allerhande aansluitingen.
Geluids weergave subliem.

PH1961 15-11-2015
Geschreven voor: Sony MDR-HW700DS zwart

Lang heb ik getwijfeld over de aankoop van een draadloze koptelefoon. Toen zag ik deze Sony en heb ik wat luistertests gedaan. Wat me het eerst opviel toen ik de set opzette was het draagcomfort: perfect. Zelden een koptelefoon gehad die zo goed zat. De vormgeving sprak mij ook direct aan: strak, mooie aluminium look en het geheel voelde uitermate degelijk.
Uiteraard dan het geluid: zeer fraai met mooie diepe (maar niet aggresieve) bassen. Ik heb nog niet alle mogelijkheden kunnen testen, maar ben tot nu toe zeer tevreden over de geluidskwaliteit.
Ook de bediening van de set is zeer intuïtief: alles wijst zich min of meer vanzelf (alhoewel het wel even zal duren voordat je de knopjes op je set allemaal vlekkeloos weet te vinden).
Samenvattend: dit is de koptelefoon die ik al lang zocht en die ik iedereen die waarde hecht aan kwaliteit (geluid en uitvoering) ten zeerste kan aanbevelen!

Eric1403 19-01-2015
Geschreven voor: Sony MDR-HW700DS zwart

Deze set vind ik een prima alternatief voor de traditionele surround opstelling. De hoofdtelefoon is in staat om een mooi ruimtelijk beeld neer te zetten, je wordt echt in de soundtrack van een film betrokken. Ook de lage tonen en LFE effecten zijn realistisch.
De surround effecten zijn niet helemaal vergelijkbaar met losse surround speakers, de effecten komen wat meer van de zijkant dan de achterkant. Toch ben ik regelmatig verrast door de effecten en het totale geluidsbeeld.
Het draagcomfort is ook na langere tijd goed, al kan de hoofdtelefoon wat plakkerig aanvoelen door transpiratie (zoals elk gesloten systeem).