Sony MDR-S70AP

Pioneer SE-MJ503

rood, zwart
Pioneer SE-MJ503

Sennheiser MOMENTUM On-Ear G (M2)

bruin, zilver, zwart
Sennheiser MOMENTUM On-Ear G (M2)

Hama HK-5644

zilver, zwart
Hama HK-5644

p-touch 21-05-2014 Product paar dagen in bezit

Sony stond eind jaren '70 aan de wieg van de walkman. Je weet wel, zo'n groot rechthoekig ding waarin je oude cassettes moest steken waar dan muziek uit kwam. Meestal gingen die samen met een gebogen beugeltje met aan het einde 2 zwarte potjes die we beter kenden als kop- of hoofdtelefoon.

Veel soeps waren die standaard koptelefoontjes niet qua geluidskwaliteit, de bassen waren oppervlakkig en als je het volume net iets te enthousiast een zwaai had gegeven bleef je meestal met een defect resultaat achter. Tegenwoordig is de kwaliteit van de koptelefoons er sterk op vooruit gegaan en als pionier in de muziekwereld wil Sony dat ook met deze MDR-S70AP gaan bewijzen.

Je hebt koptelefoons in verschillende smaken en kleuren, van on-ears tot in-ears, van ruisonderdrukking tot basic. Deze serie bevindt zich in de categorie on-ears, wat wil zeggen dat je een lekker nostalgisch gevoel krijgt naar die zwarte "rommel" die vroeger bij je walkman geleverd zat, alleen is ie stukken beter!

Ik gebruik thuis nog een over-ear-model van Technics, maar aangezien ik brillendrager ben spant dit model na enige tijd zò hard dat het niet meer aangenaam gebruiken is. Met de Sony MDR-S70AP heb je daar helemaal geen last van, aangezien hij mooi OP de oren staat. Hij spant helemaal niet en is perfect aan te passen naar de grootte van je hoofd (OK, ik heb nogal een tamelijk groot hoofd en hij past er volledig op).

Een eerste test deed ik in Spotify met verschillende soorten muziek, van dance tot rock en ballads. Queen, Tiësto, Adele,... ze passeerden allemaal de revue. Zelfs op het luidste niveau gaf de hoofdtelefoon geen krimp. De klanken kwamen mooi helder door, lage tonen bleven diep nazinderen, hoge tonen bleven over de ganse lijn dezelfde hoogte aanhouden.

Qua vormgeving zouden we misschien kunnen vallen over het feit dat hij niet overal even goed aansluit om je hoofd, maar wie gaat daar om malen als hij lekkere muziek produceert? Aangezien het over een on-ear hoofdtelefoon gaat heb je dus wel nog vrij veel last van omgevingsgeluiden, die je minder gaat hebben met over-ears-of in-ears-modellen. Zet hem hard genoeg en je hoort het niet meer, maar het is ook niet de bedoeling dat je van het gebruik doof gaat worden.

Het model is makkelijk op te bergen, dankzij het handige tasje dat erbij geleverd wordt en het plooimechanisme. Dat brengt de hoofdtelefoon, indien je de oortjes helemaal inschuift, perfect in de juiste positie om zo weinig mogelijk plaats in te nemen. De kabel kan je er dan makkelijk rond draaien en alles netjes opbergen in het etuitje.

Eerlijk, ik heb er 2 kunnen kopen voor de prijs van 1, en heb het mij nog geen moment beklaagd! Ondanks het goedkopere uitzicht ben ik zéér te spreken over de klankkwaliteit die het onding geeft. Zijn er betere modellen? Waarschijnlijk wel, maar prijs-kwaliteit: KOPEN DIE HANDEL!!!

marcflanders 20-05-2014 Product paar weken in bezit

6,5
Nette kleurencombinaties, voldoende kwaliteit in zulke prijsklasse;
Twee koptelefoons voor de prijs van één, bij Ibood.

timmerman franky 20-05-2014 Product paar weken in bezit

perfect geluid draagcomgort is zeer gemakkelijk en ook handig mee te nemen door de plooibare beugels
de aansluiting is ook zeer makkelijk
kortom een goede koop kwaliteit voor redelijke prijs

jvelle 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

Compacte en lichte headphone met veel draagcomfort. Geluidskwaliteit is zeer goed, ook in de lage tonen.

N.Brakers 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

hij voelt wel wat goedkoop aan maar het geluid is goed en hij zit ook wel redelijk. Hij is al een keer gevallen maar doet het nog steeds dus duurzaamheid zal ook wel goed zitten.

goed geluid voor goede prijs! nog niet aan de telefoon gebruikt met opnemen enzo maar dat doe ik vast nog wel eens.

BojGrob 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

6,8
Wát een aanbieding! Twee koptelefoons voor een totaalprijs die nog lager lag dan de prijs van één koptelefoon... Dat kán je toch niet laten schieten?! NEE NATUURLIJK NIET!

Ik kocht dus twee koptelefoons via iBood. Waarom ik er twee nodig heb weet ik nog niet, maar mijn zusje is er ook érg blij mee. De levering was niet geheel volgens afspraak (weekje vertraging), maar voor deze prijs mocht ik niet zeuren van mezelf.

De geluidskwaliteit is prima. Verwacht niet te veel van een koptelefoon voor onder de vijftig euro, maar het is acceptabel. Vergelijk hem niet met een Beats hoofdtelefoon, of een studio / DJ-koptelefoon, want dan kom je bedrogen uit. Als vervanger van de oncomfortabele oordoppen van Apple is dit écht meer dan prima.

De vormgeving van het product zit wel goed. De zwart/rode ziet er erg stoer uit en de witte wat galanter. De oorschelpen sluiten goed aan op mijn oren, maar als je oren zo groot zijn als een olifant kan je beter een wat grotere koptelefoon kopen. Het formaat van de oorschelpen viel me wel wat tegen, hij was toch een stuk kleiner dan ik gedacht had. Hij zit echt OP je oor en niet eroverheen.

Als brildrager laat het draagcomfort wel te wensen over. De band die over je hoofd gaat is wel bekleed met een wat zachter materiaal, maar niet zacht genoeg. Dit begint toch behoorlijk te knellen en te drukken als je hem strak op je hoofd zet. Na twee dagen een beetje aftasten en afstellen heb ik wel een manier gevonden om hem toch nog op redelijk comfortabele wijze te dragen. Ik moet hem echter niet langer dan twee uur onafgebroken dragen en gelukkig hoeft dat ook niet.

Als brildrager met een redelijk dik hoofd (tja, zelfkennis) zit de koptelefoon wel erg strak. Mijn oren worden tegen mijn hoofd gedrukt waardoor het aardig begint te knellen met de brilpootjes achter mijn oren. Ik hoop dat hij iets losser wordt op het moment dat hij wat ingedragen is. Ik zie het nog als nieuwe schoenen die je eerst uit moet lopen.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Ik heb hem pas een aantal dagen in mijn bezit dus om daarover een goed oordeel te kunnen hebben wil ik hem toch eerst wat langer uitproberen. Wel voelt hij vrij goedkoop aan (hij is ook niet duur natuurlijk) en is hij vanwege zijn uiterst compacte formaat misschien wat fragiel. De tijd zal dit uitwijzen.

Verder is hij, juist omdat hij zo compact en opvouwbaar is, écht ideaal voor onderweg. Ik reis dagelijks in totaal 4,5 uur met de trein en dan is een compacte koptelefoon die gemakkelijk in de binnenzak van mijn jas, of in mijn tas past écht een uitkomst.

Al met al, afgezien van een paar kritische puntjes voor brildragers, mensen met olifantenoren óf kritsche luisteraars die tijdens Sonoata no 5 in F mineur nog kunnen horen dat Johann Sebastian Bach scheet laat, een prima koptelefoon! Absoluut een aanrader voor deze prijs.

calixtus 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

eer mooie headset,

Heb de witte met bruin en de zwarte met rood.

Zit erg lekker op het hoofd. en zeer goed aftestellen.

Ik gebruik hem dagelijks op de fiets naar het werk voor muziek.
mooi vol geluid.

Hij had iets mooier kunnen zijn als de zijkanten waar de schuiven voor de oorkussen op zitten iets subtieler waren afgewerkt, deze steken een beetje raar uit maar dat is natuurlijk smaak.

De headset werkt goed met Android, BlackBerry en IPad 3.
De knop op de microfoon zorgt dat de muziek van uit de huidige Play list gaat spelen en/ of stopt zodra je hem indrukt op alle drie de apparaten.

Bellen met de headset levert een helder en duidelijk geluid voor de andere kant.

Heb ook een koptelefoon van Sony maar daar is het geluid iets minder van.
Ik raad ze zeker aan te kopen. prijs kwaliteit is zeer goed.

calixtus 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

zeer mooie headset,

Heb de witte met bruin en de zwarte met rood.

Zit erg lekker op het hoofd. en zeer goed aftestellen.

Ik gebruik hem dagelijks op de fiets naar het werk voor muziek.
mooi vol geluid.

De headset werkt goed met Android, BlackBerry en IPad 3.

Heb ook een koptelefoon van Sony maar daar is het geluid iets minder van.
Ik raad ze zeker aan te kopen. prijs kwaliteit is zeer goed.

ZaanseBergmans 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

Het geluid is boven verwachting uit zo'n compact opbergbare headset. De bass is ook erg goed.
Het is handig dat hij opklapbaar is: scheel ruimte bij het meenemen, maar daardoor is hij wel kwetsbaarder. Bovendien is het scharnier niet te fixeren waardoor hij soms 'onvrijwillig' in- en uitklapt.
Kabel is lekker lang en gaat niet snel in de knoop. Volume is helaas niet regelbaar via het snoer. Er zit enkel een aan/uit knop op voor de microfoon.

kingsley donkoh 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

Super product, eenvoudige en klassieke. ik wou dat er meer verkoop of dit soort producten. Is gemakkelijk te dragen en het oor deksel is niet te groot, je kunt zelfs praten met iemand en tegelijkertijd listering uw muziek of iets anders.

kiekeopnevlo 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

Echt zalige headphones voor een spotprijsje. Als voormalig dj valt de diepe bass onmiddellijk op. Ook het behaalde volume op mijn smarthpone is vrij hoog.
Vormgeving 1 minpuntje: breed draagvlak maakt het iets minder mooi maar zorgt dat de twee scharnieren het mogelijk maken om hem op te bergen.
Comfortabel ding, moest de kabel enkel aan 1 kant vastzitten zou ik hem zelfs als dj-headphone aanraden.

rickdo 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb de Sony headphones nu een paar dagen in mijn bezit en de eerste resultaten zijn prima! Ik was altijd oordopjes gewend, maar ik moet zeggen dat dit toch een stuk beter bevalt.

Het geluid is prima! Via de een app kan je kiezen welke opdrachten uitgevoerd moet worden als je de knop aan het snoer indrukt (ander nummer, volume harder, bellen enz). Dit lijkt ideaal, maar het werkt niet altijd even goed.

Toch, het geluid is het belangrijkste en hier scoort de Sony prima, vooral als je kijkt naar de prijs.
Kortom een prima prijs/kwaliteitsverhouding en zeker een aanrader!

Finnula 20-05-2014 Product paar weken in bezit

Werkt super met Iphone.
Knopje voor de telefoon op te nemen, goed geluid.
Met het knopje zet je tevens muziek aan en uit.

harmvestjens 20-05-2014 Product paar dagen in bezit

Goede headset voor goede prijs.
Comfort is groot, alleen design niet helemaal lekker.

- Sluit niet aan op hoofd.
- Twee kabels aan headset
- Inklapmechanisme is niet te fixeren.

Verder is de geluidskwaliteit erg goed!

Missers:
- Geen uitgebreide controls op de remote
- Inklappen is niet top; moet drivers inschuiven. Lijkt dat dit ten koste gaat van duurzaamheid.

britte1999 17-05-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze koptelefoon gekocht op Ibood op factuur nummer 3721879. het gebruik van deze koptelefoon bevalt mij erg goed. hij zit lekker op het hoofd en geluid is van zeer goede kwaliteit. ik ben zeer tevreden.

blompje194 08-04-2014 Product paar weken in bezit

Heb deze aangekocht voor de kinderen omdat we deze zomer lang in het vliegtuig gaan. Headsets kunnen makkelijk worden opgevouwen en in de meegeleverde hoesjes (stevig materiaal) worden meegenomen voor gebruik in het vliegtuig. Mooi geluid en beschermd tegen een veel te hard geluid. Zien er ook prima en trendy uit.

sneffets 08-04-2014 Product paar weken in bezit

De koptelefoon draagt erg comfortabel, je vergeet haast dat je hem op hebt. Het geluid is prima en het is handig dat er ook een ingebouwde microfoon in zit om handsfree te kunnen bellen. Door een slimme opvouwtechniek kan hij erg compact worden opgeborgen. Een aanrader!

pepijnv 08-04-2014 Product paar weken in bezit

Tevreden over het geluid en de vormgeving. Het enige dat mist, is een volumeregelaar aan de koptelefoon of het snoer van de koptelefoon. Er zit een aan-/uitschakelaar en een microfoon aan, maar dus geen volumeregelaar, een gemis.

eliblockx 08-04-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer mooie hoofdtelefoon met zeer goede kwaliteit geluid.
Zeer handig dat hij opplooibaar is, maar dat maakt hem natuurlijk iets kwetsbaarder.

joren_r 08-04-2014 Product paar dagen in bezit

Ik had hem iets groter verwacht aan de boxen. Als ik heb opzet is hij maar net gepast om goed geluid te leveren. Ik heb er wel zeer tevreden van. De kabel is lang genoeg en de microfoon werkt voortreffelijk. Je kan hem ook makkelijk opbergen vanwege het toeplooien en het bijpassende draagzakje. Ik heb hem nog maar enkele dagen dus of hij heel duurzaam is weet ik niet. De geluidskwaliteit bevalt ook prima. Je hoort goed de bassen. Kortom ben ik zeer tevreden van deze hoofdtelefoon. Persoonlijk vind ik hem het mooist in het zwart rood.