Sony MDR-S70AP

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony MDR-S70AP op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

N.Brakers 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

hij voelt wel wat goedkoop aan maar het geluid is goed en hij zit ook wel redelijk. Hij is al een keer gevallen maar doet het nog steeds dus duurzaamheid zal ook wel goed zitten.

goed geluid voor goede prijs! nog niet aan de telefoon gebruikt met opnemen enzo maar dat doe ik vast nog wel eens.

BojGrob 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Wát een aanbieding! Twee koptelefoons voor een totaalprijs die nog lager lag dan de prijs van één koptelefoon... Dat kán je toch niet laten schieten?! NEE NATUURLIJK NIET!

Ik kocht dus twee koptelefoons via iBood. Waarom ik er twee nodig heb weet ik nog niet, maar mijn zusje is er ook érg blij mee. De levering was niet geheel volgens afspraak (weekje vertraging), maar voor deze prijs mocht ik niet zeuren van mezelf.

De geluidskwaliteit is prima. Verwacht niet te veel van een koptelefoon voor onder de vijftig euro, maar het is acceptabel. Vergelijk hem niet met een Beats hoofdtelefoon, of een studio / DJ-koptelefoon, want dan kom je bedrogen uit. Als vervanger van de oncomfortabele oordoppen van Apple is dit écht meer dan prima.

De vormgeving van het product zit wel goed. De zwart/rode ziet er erg stoer uit en de witte wat galanter. De oorschelpen sluiten goed aan op mijn oren, maar als je oren zo groot zijn als een olifant kan je beter een wat grotere koptelefoon kopen. Het formaat van de oorschelpen viel me wel wat tegen, hij was toch een stuk kleiner dan ik gedacht had. Hij zit echt OP je oor en niet eroverheen.

Als brildrager laat het draagcomfort wel te wensen over. De band die over je hoofd gaat is wel bekleed met een wat zachter materiaal, maar niet zacht genoeg. Dit begint toch behoorlijk te knellen en te drukken als je hem strak op je hoofd zet. Na twee dagen een beetje aftasten en afstellen heb ik wel een manier gevonden om hem toch nog op redelijk comfortabele wijze te dragen. Ik moet hem echter niet langer dan twee uur onafgebroken dragen en gelukkig hoeft dat ook niet.

Als brildrager met een redelijk dik hoofd (tja, zelfkennis) zit de koptelefoon wel erg strak. Mijn oren worden tegen mijn hoofd gedrukt waardoor het aardig begint te knellen met de brilpootjes achter mijn oren. Ik hoop dat hij iets losser wordt op het moment dat hij wat ingedragen is. Ik zie het nog als nieuwe schoenen die je eerst uit moet lopen.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen. Ik heb hem pas een aantal dagen in mijn bezit dus om daarover een goed oordeel te kunnen hebben wil ik hem toch eerst wat langer uitproberen. Wel voelt hij vrij goedkoop aan (hij is ook niet duur natuurlijk) en is hij vanwege zijn uiterst compacte formaat misschien wat fragiel. De tijd zal dit uitwijzen.

Verder is hij, juist omdat hij zo compact en opvouwbaar is, écht ideaal voor onderweg. Ik reis dagelijks in totaal 4,5 uur met de trein en dan is een compacte koptelefoon die gemakkelijk in de binnenzak van mijn jas, of in mijn tas past écht een uitkomst.

Al met al, afgezien van een paar kritische puntjes voor brildragers, mensen met olifantenoren óf kritsche luisteraars die tijdens Sonoata no 5 in F mineur nog kunnen horen dat Johann Sebastian Bach scheet laat, een prima koptelefoon! Absoluut een aanrader voor deze prijs.

BojGrob 26-05-2014

Ik snap nu waarom er een DUO-pack werd verkocht... Helaas ging ik afgelopen vrijdag bovenop de koptelefoon zitten. Ik ben niet de kleinste qua omvang waardoor er een schanier lam werd. Hij sluit nu niet meer goed. Hij is nog wel te dragen, maar opvouwen gaat nu erg lastig. Wel zit hij nu een stuk comfortabeler omdat hij wat minder klemt!

Dit draagt echter niet bij aan de duurzaamheid van het product. Het is een koptelefoon van enkele tientjes en zo voelt hij ook aan.

Wel een groot gemis vind ik het ontbreken van volume + en - aan de afstandsbediening/microfoon. De microfoon werkt voor bellen en gebeld worden verder prima. Het volume moet je dus instellen en bijstellen op de telefoon zelf.

Nu bijna twee weken in gebruik en al met al nog steeds tevreden. De duurzaamheid op met name het schanierpunt is wel iets om rekening mee te houden. Het is heel fijn dat hij zo compact op te vouwen is aangezien ik veel onderweg ben, maar dit komt niet ten goede aan de stevigheid. Het geluid is nog steeds goed.

calixtus 20-05-2014

eer mooie headset,

Heb de witte met bruin en de zwarte met rood.

Zit erg lekker op het hoofd. en zeer goed aftestellen.

Ik gebruik hem dagelijks op de fiets naar het werk voor muziek.
mooi vol geluid.

Hij had iets mooier kunnen zijn als de zijkanten waar de schuiven voor de oorkussen op zitten iets subtieler waren afgewerkt, deze steken een beetje raar uit maar dat is natuurlijk smaak.

De headset werkt goed met Android, BlackBerry en IPad 3.
De knop op de microfoon zorgt dat de muziek van uit de huidige Play list gaat spelen en/ of stopt zodra je hem indrukt op alle drie de apparaten.

Bellen met de headset levert een helder en duidelijk geluid voor de andere kant.

Heb ook een koptelefoon van Sony maar daar is het geluid iets minder van.
Ik raad ze zeker aan te kopen. prijs kwaliteit is zeer goed.

calixtus 20-05-2014

zeer mooie headset,

Heb de witte met bruin en de zwarte met rood.

Zit erg lekker op het hoofd. en zeer goed aftestellen.

Ik gebruik hem dagelijks op de fiets naar het werk voor muziek.
mooi vol geluid.

De headset werkt goed met Android, BlackBerry en IPad 3.

Heb ook een koptelefoon van Sony maar daar is het geluid iets minder van.
Ik raad ze zeker aan te kopen. prijs kwaliteit is zeer goed.

ZaanseBergmans 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Het geluid is boven verwachting uit zo'n compact opbergbare headset. De bass is ook erg goed.
Het is handig dat hij opklapbaar is: scheel ruimte bij het meenemen, maar daardoor is hij wel kwetsbaarder. Bovendien is het scharnier niet te fixeren waardoor hij soms 'onvrijwillig' in- en uitklapt.
Kabel is lekker lang en gaat niet snel in de knoop. Volume is helaas niet regelbaar via het snoer. Er zit enkel een aan/uit knop op voor de microfoon.

rickdo 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Ik heb de Sony headphones nu een paar dagen in mijn bezit en de eerste resultaten zijn prima! Ik was altijd oordopjes gewend, maar ik moet zeggen dat dit toch een stuk beter bevalt.

Het geluid is prima! Via de een app kan je kiezen welke opdrachten uitgevoerd moet worden als je de knop aan het snoer indrukt (ander nummer, volume harder, bellen enz). Dit lijkt ideaal, maar het werkt niet altijd even goed.

Toch, het geluid is het belangrijkste en hier scoort de Sony prima, vooral als je kijkt naar de prijs.
Kortom een prima prijs/kwaliteitsverhouding en zeker een aanrader!

Finnula 20-05-2014

Werkt super met Iphone.
Knopje voor de telefoon op te nemen, goed geluid.
Met het knopje zet je tevens muziek aan en uit.

harmvestjens 20-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Goede headset voor goede prijs.
Comfort is groot, alleen design niet helemaal lekker.

- Sluit niet aan op hoofd.
- Twee kabels aan headset
- Inklapmechanisme is niet te fixeren.

Verder is de geluidskwaliteit erg goed!

Missers:
- Geen uitgebreide controls op de remote
- Inklappen is niet top; moet drivers inschuiven. Lijkt dat dit ten koste gaat van duurzaamheid.

britte1999 17-05-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Ik heb deze koptelefoon gekocht op Ibood op factuur nummer 3721879. het gebruik van deze koptelefoon bevalt mij erg goed. hij zit lekker op het hoofd en geluid is van zeer goede kwaliteit. ik ben zeer tevreden.

blompje194 08-04-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Heb deze aangekocht voor de kinderen omdat we deze zomer lang in het vliegtuig gaan. Headsets kunnen makkelijk worden opgevouwen en in de meegeleverde hoesjes (stevig materiaal) worden meegenomen voor gebruik in het vliegtuig. Mooi geluid en beschermd tegen een veel te hard geluid. Zien er ook prima en trendy uit.

sneffets 08-04-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

De koptelefoon draagt erg comfortabel, je vergeet haast dat je hem op hebt. Het geluid is prima en het is handig dat er ook een ingebouwde microfoon in zit om handsfree te kunnen bellen. Door een slimme opvouwtechniek kan hij erg compact worden opgeborgen. Een aanrader!

pepijnv 08-04-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

Tevreden over het geluid en de vormgeving. Het enige dat mist, is een volumeregelaar aan de koptelefoon of het snoer van de koptelefoon. Er zit een aan-/uitschakelaar en een microfoon aan, maar dus geen volumeregelaar, een gemis.

marijnsp 05-04-2014

Kortom: Aanrader!

marijnsp 04-04-2014
Geschreven voor: Sony MDR-S70AP

geluid: De geluidskwaliteit is boven verwachting. De producent geeft op: 8hz tot en met 24000hz op. De 8hz kan ik niets over zeggen maar de bass zit goed. Verder mooie treble en een goed mid. De tonen zijn zuiver en goed te onderscheiden. Vormgeving en draagcomfort: Je kan de koptelefoon makkelijk dubbelvouwen en in de bijgeleverde draagtas stoppen (stevige hoes met zachte binnenkant) Opgevouwen is hij compact en makkelijk mee te nemen. Ook is hij mooi afgewerkt en zit er een soort rubber aan de binnenkant van de hoofdband waardoor hij goed blijft zitten. Verder drukt hij niet super hard op de oren waardoor hij ook bij lang gebruik comfortabel zit. Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien ik hem nog niet zo lang heb. Wel voelt het heel degelijk aan zoals we van sony gewend zijn. Kortom: Aanrader!