Sennheiser HD 800 zilver - Reviews

Model
over het hoofd
Klankkast
open

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 800 zilver op Kieskeurig.nl.

danny darche 09-11-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Wow… wat een openheid en wat een stereobeeld zeg! Dit lijkt wel op een Stax, zo snel, open en luchtig is deze HD 800. Ik prijs de HD 800 om zijn neutraliteit en snelheid, maar met de HDVD 800 gaat het geheel nog wel een stap verder. Met name het laag is ontzettend strak, gedetailleerd en … ja, prettig. Elk verschil in aanslag is hoorbaar. Dat valt met name op bij Massive Attack’s Angel, waar vooral in het begin het laag nogal rommelig kan zijn. Zeker op normale hifisystemen met vloerstaanders die verkeerd staan. Dan hoor je alleen maar gebrom, maar geen definitie meer. De Sennheiser HD 800 met de HDVD 800 zet het geheel superstrak neer. Indrukwekkend gewoon.
Ook de subtielere zaken zijn messcherp. Denk aan Air’s superalbum Moon Safari. Zeker geen ‘geniale’ opnamekwaliteit, maar wel een ontzettend mooi album. Dit wordt door het duo bijzonder prettig en open weergegeven. Geen ‘gordijntje’ meer, maar gewoon een prima weergave van het Franse Duo. Dat is knap, want als een set zo detailrijk en strak kan weergeven, wordt het snel analytisch en dus vervelend bij matige tot slechte opnames. Gelukkig is dat hier niet het geval.
We gaan naar wat ruiger werk: Audioslave. Kan de HD 800 ook rocken? Nou, reken maar! En ook op hogere volumes blijft het aangenaam en vol impact zonder dat het pijn doet. Ook hier laat de HD 800 weer een indrukwekkend groots stereobeeld horen. Bijna kamerbreed. Dat horen we eigenlijk nooit bij een hoofdtelefoon. Nu heb ik lang niet alle modellen gehoord, maar veelal mis ik bij hoofdtelefoons het stereobeeld. Eén van de redenen – en het afgesloten gevoel – dat wel liever naar een set speakers luisteren.

Uiteraard heb ik ook de spdif-ingangen gebruikt. Die klinken gelijk aan usb. Ik heb als analoge bron een Bluesound Node gepakt en ook dat klinkt uitstekend. Logisch ook, want de Node klinkt goed en de HDVD zet intern niets om naar digitaal om het te verwerken. De Sennheiser HD 800 samen met de HDVD800 en de gebalanceerde CH800S kabel toch goed voor een prijskaartje van 3710€. Veel geld voor een hoofdtelefoon maar wat een geluid.
Ik heb nog geen seconde spijt van deze aankoop.

AudioVideoUser 29-03-2016
  • Product jaar of meer in bezit

Sennheiser HD800

Geschreven voor: Sennheiser HD 800 zilver

Deze hoofdtelefoon is een knap staaltje "Deutsche Gründlichkeit".

Aangeboden wordt dit apparaat in een stevige box met een scharnierend deksel en een zachte beschermende inlay. De presentatie is een genot voor de ogen.

Het geluid is wonderbaarlijk: ik had nooit verwacht dat een hoofdtelefoon zo ruimtelijk en open kon klinken, je hebt het gevoel dat je midden in een concertzaal staat. Meestal klinkt een hoofdtelefoon als een hoofdtelefoon, m.a.w. je hoort dat er iets op je oren zit wat geluid produceert, echter bij deze is dit nauwelijks het geval, het geluid lijkt uit de omgeving te komen, alsof je midden in het gebeuren staat.

De klank is neutraal, geen overdreven "commercieel" laag of te fel hoog, instrumenten en zang zijn zeer duidelijk en gedetailleerd.

Aangezien de drivers een impedantie van 300 Ohm hebben, is een krachtige "dedicated" hoofdtelefoonversterker een "must". Je doet je hoofdtelefoon en jezelf verdriet als je hem in een mobieltje of portable steekt! Hij heeft een goede aansturing nodig om volledig tot zijn recht te komen. Zelf gebruik ik een CK²III en een Philips DAC7 (dit is een referentie digitaal-analoogomvormer uit de jaren '90).

Sennheiser zelf zegt: "Crafted for Perfection", hier heb ik helemaal niks aan toe te voegen, ik kan dit enkel onderschrijven.

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat perfectie nóg beter kan, helaas is mijn budget te beperkt om over te gaan tot de aanschaf van een "nieuwe generatie" Sennheiser Orpheus...

RuudvD 26-02-2010
  • Product kwartaal in bezit

Mijn muziekinstallatie bestaat uit een Denon PMA 1500 AE versterker een DCD 1500 cd speler een Mdisc Denon DMD 1000 en B&W 805S geluidsboxen. Deze installatie klinkt voor mij prima. En met mijn Sennheisser MD 590 was ik best tevreden, maar het draagcomfort vind ik niet zo goed en het geluid uit mijn boxen klinkt toch beter. Dus toen ik las over de Sennheisser HD 800 en hoe goed die wel niet was, ben ik met een aantal Cd’s naar een winkel gestapt. Toen ik de eerste keer de Sennheisser HD 800, in die winkel opzette en luisterde naar o.a. de Cd ‘mitt ville hjerte’van Kari Bremnes, wist ik niet wat ik hoorde. Ongelooflijk dat dit geluid uit een hoofdtelefoon kan klinken. En wat een draagcomfort, heerlijk. Ik heb de HD 800 nu 4 maanden en geen seconde spijt gehad. Ik heb er wel een hoofdtelefoon versterker bijgekocht, dat geeft toch een meerwaarde t.o. van de hoofdtelefoonaansluiting die op een mijn versterker zit. Het geluid klinkt wat meer ruimtelijk en de plaatsing van de muziekinstrumenten is beter. Een aandachtpunt is wel, het is een ‘open hoofdtelefoon’ dat betekend dat omgevingsgeluid duidelijker te horen is en dat andere jouw muziek meer kunnen horen dan bij een ‘gesloten hoofdtelefoon’.

Novaproductions 19-01-2010
  • Product maand in bezit

Wat een geweldige headphone!
Prijzig, maar wereldklasse!
Je durft hem geeneens uit te pakken zon kwaliteit straalt het uit.
Het design ziet eruit alsof het van een andere wereld komt en ik vind het best stijlvol in contrast met andere headphones.

Als je een studio hebt of gewoon het geld er voor over hebt, dan raad ik je deze koptelefoon echt aan!