Sennheiser HD 800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sennheiser HD 800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

AudioVideoUser 29-03-2016

Sennheiser HD800

Geschreven voor: Sennheiser HD 800

Deze hoofdtelefoon is een knap staaltje "Deutsche Gründlichkeit".

Aangeboden wordt dit apparaat in een stevige box met een scharnierend deksel en een zachte beschermende inlay. De presentatie is een genot voor de ogen.

Het geluid is wonderbaarlijk: ik had nooit verwacht dat een hoofdtelefoon zo ruimtelijk en open kon klinken, je hebt het gevoel dat je midden in een concertzaal staat. Meestal klinkt een hoofdtelefoon als een hoofdtelefoon, m.a.w. je hoort dat er iets op je oren zit wat geluid produceert, echter bij deze is dit nauwelijks het geval, het geluid lijkt uit de omgeving te komen, alsof je midden in het gebeuren staat.

De klank is neutraal, geen overdreven "commercieel" laag of te fel hoog, instrumenten en zang zijn zeer duidelijk en gedetailleerd.

Aangezien de drivers een impedantie van 300 Ohm hebben, is een krachtige "dedicated" hoofdtelefoonversterker een "must". Je doet je hoofdtelefoon en jezelf verdriet als je hem in een mobieltje of portable steekt! Hij heeft een goede aansturing nodig om volledig tot zijn recht te komen. Zelf gebruik ik een CK²III en een Philips DAC7 (dit is een referentie digitaal-analoogomvormer uit de jaren '90).

Sennheiser zelf zegt: "Crafted for Perfection", hier heb ik helemaal niks aan toe te voegen, ik kan dit enkel onderschrijven.

De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat perfectie nóg beter kan, helaas is mijn budget te beperkt om over te gaan tot de aanschaf van een "nieuwe generatie" Sennheiser Orpheus...

RuudvD 26-02-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 800

Mijn muziekinstallatie bestaat uit een Denon PMA 1500 AE versterker een DCD 1500 cd speler een Mdisc Denon DMD 1000 en B&W 805S geluidsboxen. Deze installatie klinkt voor mij prima. En met mijn Sennheisser MD 590 was ik best tevreden, maar het draagcomfort vind ik niet zo goed en het geluid uit mijn boxen klinkt toch beter. Dus toen ik las over de Sennheisser HD 800 en hoe goed die wel niet was, ben ik met een aantal Cd’s naar een winkel gestapt. Toen ik de eerste keer de Sennheisser HD 800, in die winkel opzette en luisterde naar o.a. de Cd ‘mitt ville hjerte’van Kari Bremnes, wist ik niet wat ik hoorde. Ongelooflijk dat dit geluid uit een hoofdtelefoon kan klinken. En wat een draagcomfort, heerlijk. Ik heb de HD 800 nu 4 maanden en geen seconde spijt gehad. Ik heb er wel een hoofdtelefoon versterker bijgekocht, dat geeft toch een meerwaarde t.o. van de hoofdtelefoonaansluiting die op een mijn versterker zit. Het geluid klinkt wat meer ruimtelijk en de plaatsing van de muziekinstrumenten is beter. Een aandachtpunt is wel, het is een ‘open hoofdtelefoon’ dat betekend dat omgevingsgeluid duidelijker te horen is en dat andere jouw muziek meer kunnen horen dan bij een ‘gesloten hoofdtelefoon’.

Novaproductions 19-01-2010
Geschreven voor: Sennheiser HD 800

Wat een geweldige headphone!
Prijzig, maar wereldklasse!
Je durft hem geeneens uit te pakken zon kwaliteit straalt het uit.
Het design ziet eruit alsof het van een andere wereld komt en ik vind het best stijlvol in contrast met andere headphones.

Als je een studio hebt of gewoon het geld er voor over hebt, dan raad ik je deze koptelefoon echt aan!