Inventum VKI6010ZIL - Reviews

Plaatsing
tafelmodel
Pandragers
glas

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews die zijn achtergelaten voor de Inventum VKI6010ZIL op Kieskeurig.nl.

O.T.Balk 09-06-2018

Inventum VKI6010ZIL

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Koken gaat prima maar bakken is een ramp.Ik heb veel spijt van deze aankoop.Komen net van vakantie terug daar was een etna inductieplaat en die werkte perfect.

Pluspunten

• zou ik niet weten

Minpunten

• Je kunt er amper op bakken

Tembelis 15-07-2018

Beste O.T. Balk, mag ik vragen waarom jij er amper tot niet (ramp) op kunt bakken dan?

Bep 02-10-2018

inductie kookplaat voor 220 normale stroom

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

ziet er mooi uit en handig in gebruik en kan mooi op 220 dus geen dure veranderingen met Electra zeker pluspunt er zit een slotfunctie op handig als je kleine kinderen heb .koken gaat zeer snel wel nieuwe pannen gekocht . wat ook handig is zit een timer op dus makkelijk voor eitje koken enz voor mij dus pluspunten en snel schoongemaakt met speciaal inductie kookplaat reiniger alleen voordelen dus

Pluspunten

• makkelijk
  • in gebruik

Minpunten

• nee
  • nee

Marleen 02-06-2018
  • Product gekregen

Fijne kookplaat met voldoende pitten

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Het is fijn koken op inductie. even wennen maar dat maakt niks uit. Het fijne van inductie is dat het snel afkoelt, en als je de pit zacht zet niks meer overkookt

John en Yvonne 05-07-2018

Goede Kookplaat, (stekker in stopkontakt en klaar)

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Prima kookplaat, best wel duur maar als je de kosten van installeren van andere kookapparaten aftrek dan is dit heel goed! Heb wel nieuwe pannen moeten kopen.

Pluspunten

• stekker erin en klaar
  • kookt sneller dan met gas
  • Geen extra stopkontakt cq groep nodig.

Minpunten

• Moest wel nieuwe pannen kopen.

Adrie 23-03-2018

Superzuinig, in stroomverbruik, keurig van afwerking,

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Prima kookplaat, zuinig in stroomverbruik, voldoet aan alle veiligheidseisen. Als je met je vorige kookplaat niet tevreden was, heb je nu weer volop lust in zelf koken. de prijs, kwaliteitsverhouding is uitstekend ,zelf vind ik dat de kwaliteit ver boven het gemiddelde uitsteekt .

Indesit inductiekookplaat VKI6010ZL 17-03-2018

Inventum vrijstaande inductiekookplaat

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Andere apparaten vereisten AANLEG extra groep in meterkast en ander stopkontakt in de keuken
dus nu ruim €95,-- bespaart !!!!

Pluspunten

• plug en play
  • aansluiten op GEAARD stopkontakt
  • Bespaar min. €95 aan installatiekosten

Slawomir 17-10-2018

Great Deal

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

great deal, suits perfect to modern kitchen with stylish look and functions. Very easy to start using, just pplug n cook! Controls are very intuitive and simple to use, after 2min everything was clear even for my wife which is completely afraid of electrical equipment!

Pluspunten

• plug and cook
  • stylish look
  • 5years garantie
  • price

Tom & Francien Jacobs 26-09-2018

Prachtig dessin

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Door omstandigheden komen wij terecht in aanleunwoning van een zorgcentrum
Alleen elektrisch koken is de enige mogelijkheid terwijl wij koken op gas gewend zijn.
Dus op naar de plaatselijke winkelier EP in Vught daar werden wij vriendelijk en vakkundig te woord gestaan. Wij kiezen op zijn aanraden voor een inductie kookplaat omdat deze het koken op gas het dichtst benaderd en kiezen wederom op zijn aanraden voor een Nederlands fabricaat INVENTUM met de mogelijkheid van maar liefst 5 jaar garantie. (we hebben die gekregen!)
Natuurlijk ook het uiterlijk is van belang hij staat prachtig mooi op onze koelkast en het meest belangrijke de eenvoudige bediening een handige kookwekker en de snelheid van het warm worden, sudderen en trekken van soep is perfect.
Kortom wij bevelen hem aan iedereen aan vooral ook ouderen vanwege het bedieningsgemak en het eenvoudig schoonmaken.

Ralph 24-09-2018

Perfecte Inductie Kookplaat

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Na jarenlang op gas gekookt te hebben, wilde ik in mijn nieuwe woning erg graag overstappen op inductie vanwege het duurzaamheidsaspect en de stijgende kosten voor gas gebruik. Dit bleek niet eenvoudig in mijn woning te realiseren, er moest een nieuwe 3-fase groep worden aangelegd: een perilex aansluiting. De offertes van elektriciëns varieerden van 500/1200 euro. Een grote investering die ik liever niet in mijn huurwoning wilde doen. Toen zag ik deze vrijstaande Inventum inductie kookplaat VKI6010ZIL en dat blijkt de ideale oplossing; geen verbouwing, geen hoge elektriciteitsrekening, maar alleen de stekker in het stopcontact en ik kan direct koken! Het design is prachtig, echt een aanwinst voor mijn keuken. Het koken op inductie is een feestje, de tiptoetsbediening is zeer gemakkelijk en alle gerechten zijn veel sneller klaar dan op gas. Er is ook een boostfunctie om nóg sneller te koken, maar dat is niet eens nodig, het gaat op elke stand super snel. Het is een veilige kookplaat met kinderslot en restwarmte indicator en per ongeluk het gas aan laten staan is vanaf nu ook geen zorg meer. Na jarenlang elke avond te boenen op de dragers van het gasfornuis, is het een enorme verademing om met een doekje over de plaat te gaan en de kookplaat is weer helemaal klaar voor gebruik. Ik heb ook de Inventum pannen en die zijn de perfecte combinatie met de kookplaat. Prima prijs-kwaliteit verhouding, ik raad deze kookplaat zeker met 5 sterren aan! Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ik niet eerder wist van het bestaan van deze kookplaat. Bedankt en gefeliciteerd Inventum: op naar de volgende 110 jaar!

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Duurzaamheid

Minpunten

• geen minpunten

René de V. 12-09-2018

Snel terugverdiend!

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Een prachtig produkt om van het gas af te gaan.

Het koelgeluid is lager dan het kookgeluid van het water in een pan en is daarom dus ondergeschikt in de beoordeling(en) van anderen.

Als je in een flat woont met war tapwater voorziening en blokverwarming dan gaat dit apparaat jou 200 euro per jaar besparen aan vastrecht Gas etc. dus je bent een dief van de eigen portemonnee als je het niet doet.

Ik heb nog even een test uitgevoerd t.o.v. gas:

Gebruikte pan: Brabantia steelpan met 1,5 liter water

oud leidingwater temperatuur = 20 graden
Gas: (extra grote pit): 100 graden in 18 minuten en 30 seconden.
Inductie (140mm kookpit): Stand P (booster) 100 graden in 9 minuten.

Nu met warm tapwater (de temperatuur varieert):

Gas (extra grote pit) Tapwatertemperatuur 70 graden: 100 graden in 9 minuten.

Inductie (140mm kookpit) Tapwatertemperatuur 67 graden: Stand P (booster): 100 graden in 3 minuten.

Inductie (180mm kookpit) Tapwatertemperatuur 60 graden: Stand P (booster): 100 graden in 3 minuten.

Inductie 140mm kookpit Tapwatertemperatuur 67 graden: Stand 7 (is maximale stand bij 4 pitten tegelijk): 5 minuten.

Stand 8 (65 graden tapwater) 15 seconden en 9 (63 graden tapwater) 30 seconden korter dan bij stand 7.

Pluspunten

• Geen gas in huis meer nodig.
  • Makkelijk te reinigen.
  • Geen extra stoppengroep nodig in de meterkast.

Sander Pajzs 07-09-2018

Inventum VKI6010ZIL inductiekookplaat review

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Liefde op het eerste gezicht! Maakt 't moment ! De Inventum inductie kookplaat Plug & Play is fantastisch. Heeft een handige boostfunctie en een timer voor elk van de 4 kookzones, waardoor uitgebreid koken een feest wordt, verder is hij gemakkelijk en overzichtelijk in gebruik, ook in een kleinere keuken, zoals bij ons.
Een hoogwaardige belevenis !!!
Omdat hij mobiel is is hij perfect te plaatsen in iedere keuken, je kan hem immers na gebruik weer opbergen, zodat je ruimte overhoud. Verder is het design prachtig en een esthetische verrijking voor iedere keuken ! Voel me Koning te Rijk en heb hiermee de ware Keukenprins(es) gevonden !

Pluspunten

• praktisch en overzichtelijk

JP 31-03-2018

Inventum Kookplaat

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Heb dit product gekocht omdat dit niet met een aparte groepenkast hoeft. Super handig ...stekker in stopcontact en koken maar. Een heel mooie kookplaat om te zien en een lust voor het oog

Pluspunten

• makkelijk in onderhoud
  • boost maakt het nog vlugger warm

Minpunten

• maakt wel meer lawaai als gas koken

Jolanda van der linde 17-12-2018

Inductie kookplaat

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Omdat we toch van t gas af gaan deze kookplaat gekocht om uit te proberen. Ik ben blij verrast, hadden we jaren eerder moeten doen. Ik vergat altijd m'n gas uit te draaien en stookte flink onder de pannen. Dat is nu verleden tijd.

Pluspunten

• Vele malen sneller dan gas
  • Geen warme handvaten meer
  • Makkelijker schoonmaken
  • Gewoon beter dan komen op gas

Minpunten

• Kan er nog niet 1 ontdekken

Kookplaat 17-12-2018

Zeer goed.

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Deze kookplaat vind ik zeer goed en koken gaat sneller dan met gas en de handvaten van de pannen worden niet warm. De plaat is makkelijk te bedienen en ziet er goed uit. Kopen dus.

Pluspunten

• Koken is sneller
  • Zit er goed uit

Joke 17-12-2018

Gemakkelijk te bedienen

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Het is een makkelijk te gebruiken kookplaat. Chiq kwa uiterijk en snel zonder moeite schoon te maken.

Marianne 10-12-2018

Inductie kookplaat Inventum Superkoop.

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Superproduct, geen hete handvatten, zelf de metalen niet. Piepers supersnel gaar, water kookt supersnel. Wanneer meerdere pitten gelijktijdig aangezet worden, bepaald de kookplaat zelf de verdeling van de stroom.

Pluspunten

• Kookt snel
  • zuinig

• te laat aangeschaft

K. Mussche 28-11-2018

Inductie kookplaat vrijstaand

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

We hebben voor de Inventum inductie kookplaat gekozen omdat we ouder worden en dit veiliger is met koken dan gas. Als de pan van de kookzone er af is hoef je verder niets meer te doen want gaat automatisch uit wat bij gas zeker niet het geval is. Het apparaat is heel eenvoudig te bedienen en heeft bovendien het voordeel van gemakkelijk schoon te houden.
Wij zijn zeer tevreden over de Inventum inductie kookplaat en ook voor de hele mooie uitstraling van dit product

Pluspunten

• Past op koelkast
  • Heeft zijn eigen kookgroep 16 Ampere
  • Gemakkelijk schoon te houden

Review inventum kookplaat 22-11-2018

Inventum VKI06010ZIL

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Al heb je pannen met dikke bodem die geschikt zijn voor inductie en exact de grote zijn van de lijnen die de kookzone aangeven, wordt het eten ongelijk verwarmt.
Eieren bakken is een ramp. Aan 1 kant wordt het ei niet gebakken. Dus heb geprobeert de pan om te draaien of iets opzij te schuiven.
Het werkelijke brandpunt van de zones is 12 en 14.
Dus geen 14 en 18 zoals we vermoeden.
We hadden verwacht er ook gewoon op kunt bakken.
Dus voor ons een miskoop.
Prima als je er alleen maar op wil koken.
Maar neem geen pannen met dunne bodem die trekken krom al staat het geschikt voor inductie tekentje erop.
Makkelijk te bedienen en schoon te maken.
Handige timer en boost functie
1 fase stopcontact.

Gert van Beek 17-11-2018

Mooie en goede inductie kookplaat.

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Oude pannen kunnen erop. Werkt snel en kook snel.
En gewoon op 230volt.

Ik ben helemaal blij met deze inductie kookplaat. Had ik veel eerder moeten kopen.

Verstrate 05-11-2018

Comfortabel en mooi apparaat.

Geschreven voor: Inventum VKI6010ZIL

Ben op dit apparaat uitgekomen door bij Coolblue enkele selectie-criteria in te toetsen.
Er bleven 3 apparaten over, waaronder deze. Na wat vergelijkingen deze dus gekozen.
Fantastische keuze gebleken, want het apparaat werkt in alle opzichten geweldig !
Kan geen enkel negatief punt bedenken.
ZEER aan te raden dus (na 2 weken ermee gekookt te hebben).