Inventum VKI6010ZIL - Reviews

Plaatsing
tafelmodel
Pandragers
glas

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 27 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

O.T.Balk 09-06-2018

Inventum VKI6010ZIL

Koken gaat prima maar bakken is een ramp.Ik heb veel spijt van deze aankoop.Komen net van vakantie terug daar was een etna inductieplaat en die werkte perfect.

Pluspunten

• zou ik niet weten

Minpunten

• Je kunt er amper op bakken

Tembelis 15-07-2018

Beste O.T. Balk, mag ik vragen waarom jij er amper tot niet (ramp) op kunt bakken dan?

Marleen 02-06-2018
  • Product gekregen

Fijne kookplaat met voldoende pitten

Het is fijn koken op inductie. even wennen maar dat maakt niks uit. Het fijne van inductie is dat het snel afkoelt, en als je de pit zacht zet niks meer overkookt

Bep 02-10-2018

inductie kookplaat voor 220 normale stroom

ziet er mooi uit en handig in gebruik en kan mooi op 220 dus geen dure veranderingen met Electra zeker pluspunt er zit een slotfunctie op handig als je kleine kinderen heb .koken gaat zeer snel wel nieuwe pannen gekocht . wat ook handig is zit een timer op dus makkelijk voor eitje koken enz voor mij dus pluspunten en snel schoongemaakt met speciaal inductie kookplaat reiniger alleen voordelen dus

Pluspunten

• makkelijk
  • in gebruik

Minpunten

• nee
  • nee

John en Yvonne 05-07-2018

Goede Kookplaat, (stekker in stopkontakt en klaar)

Prima kookplaat, best wel duur maar als je de kosten van installeren van andere kookapparaten aftrek dan is dit heel goed! Heb wel nieuwe pannen moeten kopen.

Pluspunten

• stekker erin en klaar
  • kookt sneller dan met gas
  • Geen extra stopkontakt cq groep nodig.

Minpunten

• Moest wel nieuwe pannen kopen.

Adrie 23-03-2018

Superzuinig, in stroomverbruik, keurig van afwerking,

Prima kookplaat, zuinig in stroomverbruik, voldoet aan alle veiligheidseisen. Als je met je vorige kookplaat niet tevreden was, heb je nu weer volop lust in zelf koken. de prijs, kwaliteitsverhouding is uitstekend ,zelf vind ik dat de kwaliteit ver boven het gemiddelde uitsteekt .

Indesit inductiekookplaat VKI6010ZL 17-03-2018

Inventum vrijstaande inductiekookplaat

Andere apparaten vereisten AANLEG extra groep in meterkast en ander stopkontakt in de keuken
dus nu ruim €95,-- bespaart !!!!

Pluspunten

• plug en play
  • aansluiten op GEAARD stopkontakt
  • Bespaar min. €95 aan installatiekosten

Tom & Francien Jacobs 26-09-2018

Prachtig dessin

Door omstandigheden komen wij terecht in aanleunwoning van een zorgcentrum
Alleen elektrisch koken is de enige mogelijkheid terwijl wij koken op gas gewend zijn.
Dus op naar de plaatselijke winkelier EP in Vught daar werden wij vriendelijk en vakkundig te woord gestaan. Wij kiezen op zijn aanraden voor een inductie kookplaat omdat deze het koken op gas het dichtst benaderd en kiezen wederom op zijn aanraden voor een Nederlands fabricaat INVENTUM met de mogelijkheid van maar liefst 5 jaar garantie. (we hebben die gekregen!)
Natuurlijk ook het uiterlijk is van belang hij staat prachtig mooi op onze koelkast en het meest belangrijke de eenvoudige bediening een handige kookwekker en de snelheid van het warm worden, sudderen en trekken van soep is perfect.
Kortom wij bevelen hem aan iedereen aan vooral ook ouderen vanwege het bedieningsgemak en het eenvoudig schoonmaken.

René de V. 12-09-2018

Snel terugverdiend!

Een prachtig produkt om van het gas af te gaan.

Het koelgeluid is lager dan het kookgeluid van het water in een pan en is daarom dus ondergeschikt in de beoordeling(en) van anderen.

Als je in een flat woont met war tapwater voorziening en blokverwarming dan gaat dit apparaat jou 200 euro per jaar besparen aan vastrecht Gas etc. dus je bent een dief van de eigen portemonnee als je het niet doet.

Ik heb nog even een test uitgevoerd t.o.v. gas:

Gebruikte pan: Brabantia steelpan met 1,5 liter water

oud leidingwater temperatuur = 20 graden
Gas: (extra grote pit): 100 graden in 18 minuten en 30 seconden.
Inductie (140mm kookpit): Stand P (booster) 100 graden in 9 minuten.

Nu met warm tapwater (de temperatuur varieert):

Gas (extra grote pit) Tapwatertemperatuur 70 graden: 100 graden in 9 minuten.

Inductie (140mm kookpit) Tapwatertemperatuur 67 graden: Stand P (booster): 100 graden in 3 minuten.

Inductie (180mm kookpit) Tapwatertemperatuur 60 graden: Stand P (booster): 100 graden in 3 minuten.

Inductie 140mm kookpit Tapwatertemperatuur 67 graden: Stand 7 (is maximale stand bij 4 pitten tegelijk): 5 minuten.

Stand 8 (65 graden tapwater) 15 seconden en 9 (63 graden tapwater) 30 seconden korter dan bij stand 7.

Pluspunten

• Geen gas in huis meer nodig.
  • Makkelijk te reinigen.
  • Geen extra stoppengroep nodig in de meterkast.

Sander Pajzs 07-09-2018

Inventum VKI6010ZIL inductiekookplaat review

Liefde op het eerste gezicht! Maakt 't moment ! De Inventum inductie kookplaat Plug & Play is fantastisch. Heeft een handige boostfunctie en een timer voor elk van de 4 kookzones, waardoor uitgebreid koken een feest wordt, verder is hij gemakkelijk en overzichtelijk in gebruik, ook in een kleinere keuken, zoals bij ons.
Een hoogwaardige belevenis !!!
Omdat hij mobiel is is hij perfect te plaatsen in iedere keuken, je kan hem immers na gebruik weer opbergen, zodat je ruimte overhoud. Verder is het design prachtig en een esthetische verrijking voor iedere keuken ! Voel me Koning te Rijk en heb hiermee de ware Keukenprins(es) gevonden !

Pluspunten

• praktisch en overzichtelijk

Rianne 13-10-2018

Inductiekookplaat VKI60 10ZIL

Zeer makkelijk in gebruik, stekker erin en je kunt beginnen met koken
Dankzij de boosterfunctie in een mum van tijd kokend water.
Schoonmaken is ook zo gedaan, doekje erover en klaar!
Was even wennen van gas naar inductie maar erg blij dat ik deze stap heb genomen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Doekje erover en schoon
  • Beter voor het milieu dan gas

Maarten 02-10-2018

Gemakkelijk en modern gasvrij koken

We hadden slechts kookgas; dus van 't gas afkomen zou geen moeite moeten zijn, maar we dachten een andere stroom aansluiting hiervoor nodig te hebben. Wel niet met deze kookplaat. Aansluiten in het stopcontact en er kan gekookt worden. De strakke vorm laat zich strak tegen het aanrechtblok drukken zodat er nagenoeg geen ruimte meer tussen zit. De pannen worden snel heet in dit apparaat. En schoonmaken is een verademing tov het oude gastoestel.

Pluspunten

• Kookt snel
  • Normale (geaarde) stekker
  • Strak design
  • Goed schoon te maken

C.J. van Unen 02-10-2018

Duidelijke aanwijzingen

Ik zocht een losstaande kookplaat. In de Inventum inductie kookplaat VK16010ZIL
heb ik een mooi en makkelijk te gebruiken product gekocht.

Mandy 26-09-2018

Vrijstaande inductie kookplaat

Zeer veilig, makkelijk te bedienen en reinigen.
Koken gaat sneller (met de boostfunctie nog sneller!) en is bovendien zuiniger dan koken op gas.
Kookplaat is voorzien van een kinderslot en de pitten koelen snel af na gebruik.

Pluspunten

• Makkelijk en snel bedienen/reinigen
  • Zuiniger dan koken op gas

Ralph 24-09-2018

Perfecte Inductie Kookplaat

Na jarenlang op gas gekookt te hebben, wilde ik in mijn nieuwe woning erg graag overstappen op inductie vanwege het duurzaamheidsaspect en de stijgende kosten voor gas gebruik. Dit bleek niet eenvoudig in mijn woning te realiseren, er moest een nieuwe 3-fase groep worden aangelegd: een perilex aansluiting. De offertes van elektriciëns varieerden van 500/1200 euro. Een grote investering die ik liever niet in mijn huurwoning wilde doen. Toen zag ik deze vrijstaande Inventum inductie kookplaat VKI6010ZIL en dat blijkt de ideale oplossing; geen verbouwing, geen hoge elektriciteitsrekening, maar alleen de stekker in het stopcontact en ik kan direct koken! Het design is prachtig, echt een aanwinst voor mijn keuken. Het koken op inductie is een feestje, de tiptoetsbediening is zeer gemakkelijk en alle gerechten zijn veel sneller klaar dan op gas. Er is ook een boostfunctie om nóg sneller te koken, maar dat is niet eens nodig, het gaat op elke stand super snel. Het is een veilige kookplaat met kinderslot en restwarmte indicator en per ongeluk het gas aan laten staan is vanaf nu ook geen zorg meer. Na jarenlang elke avond te boenen op de dragers van het gasfornuis, is het een enorme verademing om met een doekje over de plaat te gaan en de kookplaat is weer helemaal klaar voor gebruik. Ik heb ook de Inventum pannen en die zijn de perfecte combinatie met de kookplaat. Prima prijs-kwaliteit verhouding, ik raad deze kookplaat zeker met 5 sterren aan! Het enige nadeel dat ik kan bedenken is dat ik niet eerder wist van het bestaan van deze kookplaat. Bedankt en gefeliciteerd Inventum: op naar de volgende 110 jaar!

Pluspunten

• Goede prijs-kwaliteitverhouding
  • Duurzaamheid

Minpunten

• geen minpunten

Marc 22-09-2018

Inventum inductie kookplaat VKI16010ZIL

Prima kookplaat en het eten warmt snel op. Het staat ook mooi in de keuken, mooi uiterlijk, makkelijk te bedienen en schoon te maken. Ben zeer tevreden.

frans 21-09-2018

mooi ontwerp, goed af gewerkt, 1fase dus op 220 volt

mooi ontwerp, goed af gewerkt, 1fase dus op 220 volt stekker er in en koken maar,
energie zuinig geen rookgassen in de keuken (copd) en goed voor groningen en het miljeu

Simon kalksma 19-09-2018

Inductie koken met inventum.prima geregeld.

Wij hebben deze kookplaat gekocht om de maat, uiterlijk en het plug en play systeem.
En na even wennen lukt het prima en het koken gaat sneller dan met gas.

Pluspunten

• Koken gaat sneller
  • Sneller schoon
  • Minder hoeken van schoonmaken

Minpunten

• Nvt

j koole 13-09-2018

geweldig apparaat

Wij kookten al op inductie en toen dat apparaat het begaf was dit onze eerste keuze.
Prachtig apparaat in de keuken en het gemak van de bediening meer dan geweldig.
Een echte aanrader voor iedereen die overweegt een inductie kookplaat aan te schaffen

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • prachtig apparaat om te zien
  • gewoon op de electra aan te sluiten

Arthur 06-09-2018

inductieplaat

Werkt zeer goed. Alles komt snel aan de kook. Is even wennen, maar dat duurt niet lang.
Wel even opletten op het verschil tussen bijvoorbeeld stand 3 en 5. Gaat opeens een stuk sneller!

Pluspunten

• snelheid
  • mooi design

Elly Duiven 03-09-2018

Koolplaat inductie

Het was even wennen omdat ik bij de vorige meer kracht had maar dat was snel voorbij.
De bediening is eenvoudig en de plaat ziet er mooi uit. Het is een aanwinst voor onze keuken.