Bosch Serie 8 PXY675DE4E - Reviews

inductie
Plaatsing
inbouw
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 8 PXY675DE4E op Kieskeurig.nl.

Van gas naar inductie 22-04-2020

beste koop

Geschreven voor: Bosch Serie 8 PXY675DE4E

Overgestapt van gas naar inductie. Het voldoet prima. Handig dat je (sudder)tijd kan instellen en het automatisch stopt. Ja kan gewoon weg gaan. Makkelijk schoon te maken. Wij zijn er superblij mee. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

FrankL 24-03-2020

Niet altijd handig

Geschreven voor: Bosch Serie 8 PXY675DE4E

We zijn erg tevreden over de kookplaat als vervanger voor de keramische plaat en we willen hem niet meer kwijt. Toch een paar minpunten. De bediening is erg onhandig. Na enkele maanden zijn we er nog steeds niet aan de bediening gewend. Soms zetten we het 'vuur' lager, maar dan blijkt het de verkeerde te zijn. Ook plekken waar geen pan op staat lichten op en dat geeft verwarring. De bediening gaat soms ook slecht. Even snel het 'vuur' lager zetten gaat niet altijd gied. Soms moet je enkele malen drukken, voordat je de juiste plaat hebt geselecteerd. Dat kan aan mijn vingers liggen, maar ook aan vocht of vet op de bediening. Als er teveel vocht op de toetsen komt, begint hij te piepen, evenals je een pan iets verschuifd en die over de toetsen ligt. Dit laatste snap ik. Verder is de plaat moeilijk vetvrij te krijgen en ontstaan er al snel krasjes op het glas. Vooral van pannenkoekenpannetjes die vaak bewegen.
Wat mij ook opvalt. Als ik een pan (gloednieuwe BK pannen) erop zet met water, dan begint 1 kant eerder te bubbelen. Met pannenkoeken bakken wordt 1 zijkant donkerder en dat is niet zo fijn. Ik moet het pannetje dus draaien om het gelijkmatig bruin te krijgen. Heb meerdere pannen geprobeerd met hetzelfde resultaat. Hopelijk gaat hij nog 20 jaar mee. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

JanS 15-07-2019

Uitstekende vervanging van mijn keramische plaat

Geschreven voor: Bosch Serie 8 PXY675DE4E

Flexibele zones betekenen dat grote pannen en/of een braadslee ook zonder problemen kunnen worden gebruikt. Makkelijk in het gebruik en ziet er nog goed uit ook. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

LeeF 27-08-2018

Duur en niet goed

Geschreven voor: Bosch Serie 8 PXY675DE4E

Een teleurstellend product voor de hoge prijs die je moet betalen.
- Plaat valt regelmatig in storing tijdens koken waardoor kooktijden niet meer gelden. Je moet dan de hele plaat aan en uit zetten om hem weer te laten werken.
- Soms is de plaat al in storing bij het aanzetten, zodat hij alleen met een foutcode op toetsaanslagen reageert. De plaat moet dan stroomloos gezet worden om hem weer te resetten (dus: naar de meterkast en de keukengroep uit en aan zetten).
- Snelverwarmen werkt maar op twee van de vier plaatdelen.
- De aan/uitschakelaar is nauwelijks te herkennen als de plaat uit staat. Als hij aanstaat is dat beter, maar ja, dan moet je wel eerst de knop vinden.
- Overkookbeveiliging werkt alleen als je een losse sensor er bij koopt die je op een pan moet plakken (let wel: niet met magneet of zo, maar met een sticker voor eenmalig gebruik.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit

Minpunten

• Werkt niet storingsvrij
  • Kan minder dan veel goedkopere platen

Officiële reactie van Bosch 29-08-2018

Storingen zijn natuurlijk niet de bedoeling. Neem svp contact op met onze servicedienst via 088 - 424.40.10 (keuze 1, 24/7 bereikbaar).