ETNA KIF670ZT - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 47 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIF670ZT op Kieskeurig.nl.

r**m@z**o.nl 21-09-2021

Net ingebruik

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Zeer nette en goedkope inductie plaatnet een paar dagen in gebruik.Daarom ken ik nog niet aangeven hoe de kwaliteit is.
De eerste indruk is zeer goed.

Pluspunten

• nette plaat
  • goedkoop
  • makkelijk schoonmaken

Officiele reactie van Atag 22-09-2021

Beste heer/mevrouw,
Dank u wel voor het schrijven van deze review. Fijn om te lezen dat de eerste indruk van deze inductiekookplaat zeer goed is.
Met vriendelijke groet

Juanito 19-09-2021

Heel erg tevreden, aanrader

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Nadat onze oude inductie inbouw kookplaat het had begeven, hebben we via Kieskeurig gezocht naar een nieuwe en bij deze Etna KIF670ZT uitgekomen. Vrij eenvoudig te plaatsen mede dankzij de installatie video van ..... van ...... Nog niet alle functies gebruikt, maar nu al erg tevreden ook omdat de kookplaat een stuk groter is dan de oude.

Pluspunten

• Grote van de kookplaat
  • Eenvoudige installatie
  • Makkelijke bediening
  • De bridge kookzone

Minpunten

• Geen perilex stekker, dan apart bij bestellen.

Officiele reactie van Atag 20-09-2021

Beste Juanito,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie en uitgebreide review. Wat leuk om te lezen dat uw voor ETNA gekozen heeft om uw oude kookplaat te vervangen en dat u tevreden bent met de werkingen en mogelijkheden van deze kookplaat. Wij wensen u nog veel kookplezier toe met uw aankoop.

Groet,

Marijke Webcareteam Etna

j**n@k**s.nl 19-09-2021
Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Na altijd op elektrisch gekookt te hebben nu overgestapt op inductie. Wat een mooie kookplaat, prachtig design en de boostfuncties zijn super. Heel blij met deze aankoop
Officiele reactie van Atag 20-09-2021

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Wat leuk om te lezen dat u tevreden bent met de overstap naar inductie en de uitstaling van de kookplaat. Wij wensen u nog jaren van kookplezier toe.

Groet,

Marijke Webcareteam Etna

Karin 15-09-2021

1fase inductiekookplaat werkt prima!

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Na het lezen van de verschillende reviews en de overtuiging dat de Etna KIF670ZT inductiekookplaat voor ons geschikt zou zijn, hebben we deze gekocht. Geen moment spijt van deze kookplaat. Mooi breed, heel fijn om de pannen er ruim op te zetten. We hebben hem op 1fase aangesloten en dit werkt prima. Bij navraag werd ons 1fase afgeraden omdat je volgens de verkoper nooit genoeg power zou hebben. Maar doordat deze kookplaat eenvoudig nog omgezet kan worden naar 2fase was voor ons de keuze niet moeilijk. We proberen het gewoon op 1fase en zoals eerder gezegd het werkt super. Met het filmpje van Etna op YouTube was aansluiten een makkie. De nis diepte (met de schroefjes in de plaat meegerekend) is exact 49 diep. Wij hadden de pech dat onze nisdiepte maar 48,5 cm was waardoor we helaas een halve cm van het aanrechtblad moesten afhalen. Nu hij er inzit zijn we er heel erg blij mee. Wil je dus ook op 1fase koken dan is deze kookplaat een uitkomst.

Pluspunten

• Mooie grote kookplaat
  • Handig en duidelijke bediening
  • Geluidloos

Minpunten

• Voor ons geen

Officiele reactie van Atag 16-09-2021

Beste Karin,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie, positieve en uitgebreide review. Dit is waar we het voor doen, producten ontwikkelen voor consumenten waar men blij van wordt. Wij wensen je veel kookplezier toe.

v**k@h**l.com 12-09-2021

Top apparaat!

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Van gas overgegaan naar inductie, wat een verademing! Makkelijk bedienbaar en schoon te maken! Top apparaat!

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Makkelijk schoon te maken

Officiele reactie van Atag 13-09-2021

Beste heer/mevrouw,
​Een slimme keuze om van gas naar inductie te gaan. Goed om te lezen dat de kookplaat makkelijk bedienbaar is.

ISPY 10-09-2021

Gewoon een goede inductiekookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Na 21 jaar trouwe dienst ging onze Etna keramische kookplaat kapot. We hebben even getwijfeld of we toch niet weer een keramische kookplaat zouden nemen, maar na advies zijn we toch overgestapt op inductie. We wilden een groter kookoppervlak en bij onze zoektocht kwamen we uiteindelijk toch weer bij Etna uit. Een grotere plaat die in de bestaande nismaat past. Of deze inductieplaat weer 21 jaar meegaat moeten we afwachten, maar het vertrouwen is er. Het gebruik van de plaat lijkt veel op de oude keramische plaat, alleen het gaat echt veel sneller. Pluspunt is dat de plaat zelf niet heet wordt en omdat er bijna niets kan inbranden is deze nieuwe kookplaat veel gemakkelijker schoon te houden dan een keramische. Misschien wel het allerprettigst is de boostfunctie, waardoor je ´echt´kunt wokken. Al met al zijn we heel blij dat we voor deze plaat hebben gekozen en hopen er lang plezier van te hebben.

• Kwaliteit
  • Verlengde garantie zonder kosten

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Officiele reactie van Atag 13-09-2021

Beste Ispy,
Goed om te lezen dat u opnieuw voor ETNA hebt gekozen, van keramisch naar een inductiekookplaat. Wat fijn dat u zo tevreden bent over het snelle verwarmen en de boostfunctie.
Wij hopen natuurlijk dat u heel lang kunt genieten van deze kookplaat, veel kookplezier gewenst!

Gerplugenco 10-08-2021

Kijk bij deze aanrader eens!

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Het was verrassend voor ons dat er een bredere kookplaat was die dezelfde inbouw maten heeft als onze oude plaat. Met de nieuwste snufjes maar eenvoudig in gebruik. Kunnen nu ook de bredere pannen kwijt, wat een genot. Installatie van de plaat was duidelijk weergegeven en zat er met een 15 min.erin Registratie ging wat moeizaam maar via de chat goed opgelost.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Bredere plaat met zelfde inbouwmaat
  • Duidelijke omschrijving en handleiding
  • Vriendelijke klantendienst

Minpunten

• Registreren moeizaam

Officiele reactie van Atag 11-08-2021

Beste heer/mevrouw,

Fijn om te lezen dat je niet alleen zo tevreden bent over de kookplaat maar dat ook je ervaring met onze klantenservice zo positief is. Hartelijk dank voor deze enthousiaste review met mooie score.
Een tevreden klant, daar zijn wij blij mee.

Wij wensen je veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Femke

w**1@g**l.com 23-07-2021

Aanrader een fijne en makkelijke kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Mooie degelijke kookplaat. Prima prijs kwaliteitverhouding. Genoeg mogelijkheden voor het koken met grote en kleine pannen. Word geleverd met een duidelijke handleiding. Oppervlakte makkelijk schoon te maken. Gekozen voor dit product vanwege de ETNA duurzaamheid.

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Stat net wat mooier door zijn 70 cm breedte

Officiele reactie van Atag 26-07-2021

Beste heer/mevrouw,

Vriendelijk bedankt voor deze zeer mooie beoordeling en wat fijn dat uw keuze op ETNA is gevallen! Wij wensen u nog vele jaren kookplezier met deze inductiekookplaat.

Met vriendelijke groet, Claudia

Lex Terpstra 23-06-2021

Grote kookplaat die in een klein inbouw gat kan.Erg mooi TOP

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Deze kookplaat gekocht omdat hij in een standaard inbouwgat past en toch een grote kook plaat is van 70cm.
Bediening is makkellijk.
Ziet er mooi en strak uit.
En het is een ETNA

Pluspunten

• Groot
  • Makkellijke bediening
  • Mooi en strak
  • Prijs is ook goed voor deze kookplaat

Officiele reactie van Atag 24-06-2021

Beste Lex,

Dat horen wij graag, tevreden op alle fronten.
Bedankt voor het delen van deze review.
Wij wensen je veel kook plezier toe.

HH 18-05-2021

Mooie kookplaat met een goede prijs / kwaliteit verhouding.

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Ik ben van gas naar inductie overgestapt en ik wilde graag een grotere kookplaat dan standaard, deze is 70 cm en ik ben hier achteraf ook heel blij mee. De kookplaat doet het goed, is makkelijk in gebruik en reageert snel. Water koken gaat sneller dan in een waterkoker en het vlees bakt mooi bruin. Ik heb deze plaat ook gekocht, omdat je de linker zones aan elkaar kunt koppelen en dat iedere kookzone een powerbooster heeft. Deze kookplaat is erg goedkoop voor de grote en wat hij kan, bij andere merken met dezelfde kwalificaties, ben je vaak een stuk duurder uit, daarom heb ik deze inductiekookplaat ook gekocht. Het overstappen van gas naar inductie ben ik zeer blij mee. Ik vind het makkelijker koken, ik verbrand mij niet meer en het schoonmaken gaat heel veel makkelijker en sneller. Echt een aanrader.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • ziet er mooi en strak uit
  • je kan op 1-fase en 2-fase stroom gebruiken

Beste heer/ mevrouw,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie, positieve en uitgebreide review. Dit is waar we het voor doen, producten ontwikkelen voor consumenten waar men blij van wordt. Wij wensen u veel kookplezier toe.

Beste Kevin,

Mvanravenhorst 18-05-2021

Super mooie kookplaat, doet wat het hoort te doen

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Mooi product, strak design. Doet wat het hoort te doen. We zijn er erg blij mee, vooral de matte afwerking. Geeft toch extra luxe

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Werkt snel en goed
  • Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Beste heer/ mevrouw Van Ravenhorst,

Bedankt voor uw review.

Wij vinden het fijn om te lezen dat de Inductiekookplaat de KIF670ZT van ETNA aan uw verwachtingen voldoet.

Veel kookplezier gewenst!

Wim 16-05-2021

Grote inductiekookpaat in een standaard uitsparing

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Mijn oude kookplaat was klein (59 cm) en erg gevoelig voor de plaatsing van de pannen. Al snel gaf deze aan dat er geen pan op stond. De ETNA KIF 670 ZT is 70 cm breed en staat toe dat pannen niet precies op in het midden van een zone staan, hierdoor kun je 4 grote pannen kwijt tijdens het koken. De bediening is simpel. Het koppelen van kook zones is erg handig als je een grilplaat wil gebruiken of bijvoorbeeld een brouwketel voor bier brouwen. Het ontwerp is strak en simpel.

Pluspunten

• Strak en simpel ontwerp
  • Grote plaat, veel ruimte voor pannen
  • Geen overbodige toeters en bellen

Officiele reactie van Atag 17-05-2021

Beste Wim,

Bedankt voor je review. Wij vinden het fijn om te lezen dat de Inductiekookplaat, de KIF670ZT van ETNA aan je verwachtingen voldoet. Veel kookplezier gewenst met je aankoop.

Fred v d V. 12-05-2021

Grote kookplaat met veel extra’s

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Na 2 jaar een 1 fase (1x 230 volt) onze eerste inductiekookplaat te hebben gebruikt nu al een grotere inductieplaat met veel meer vermogen de KIF670ZT van Etna gekocht en geplaatst. Kookplaat paste mooi in het bestaande 56x49 gat in het keukenblad. Nieuwe kookplaat ziet er erg mooi uit. Handige functies en werkt uitstekend. Opvallend minder pendelen tijdens het koken. Ook is het geluid een stuk minder. We hebben nog niet alles uitgeprobeerd maar dat komt nog wel.Één negatief puntje vinden wij dat de matte tekens op het bedienings deel wat minder goed leesbaar zijn. We zijn verder erg blij met onze nieuwe aanwinst.

Pluspunten

• Groot formaat. Meer ruimte voor de pannen.
  • Past in standaard 56x49 nisgat
  • 5 jaar garantie na registreren
  • Goede prijs/kwaliteit.

Minpunten

• Matte tekens in bediening minder goed leesbaar.

Officiele reactie van Atag 14-05-2021

Beste Fred v d V,

Leuk om te lezen dat jullie voor KIF670ZT hebben gekozen en zo blij zijn met jullie nieuwe aanwinst.
Bedankt voor deze enthousiast review.

Wij wensen jullie veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Femke

wim 09-05-2021

een lekkere brede plaat

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

ik zocht een brede kookplaat en zag deze met goede resultaten van andere gebruikers, is makkelijk te bedienen en voldoet aan onze eisen.

Pluspunten

• breed
  • niet duur

Officiele reactie van Atag 10-05-2021

​Beste Wim,
Bedankt voor het schrijven van deze review. Goed om te lezen dat deze inductiekookplaat uw eisen voldoet.
Chantal webcareteam ETNA

Monique 13-04-2021

Mooie, grote, inductiekookplaat - heel tevreden

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

De garantie was net om van onze vorige kookplaat, gekocht bij Ikea, nu toch voor een A-merk gekozen. Ik wilde een aantal functie, die ik gewend was bij mijn vorige kookplaat, en daarbij kwam deze het beste met overeen. Hij is nog maar een paar dagen aangesloten, ook dat ging prima zelf, en heel tevreden.

Pluspunten

• snelle levering, zelfs op zondag
  • mooie uitstraling
  • duidelijke omschrijving - nis grootte
  • werkt prima

Minpunten

• nog geen

Officiele reactie van Atag 14-04-2021

Beste Monique,
Bedankt dat u voor ons merk hebt gekozen en voor het schrijven van deze review . Goed om te lezen dat u tevreden bent over de mooie uitstraling van deze inductiekookplaat.

Marina 31-03-2021

Mooie kookplaat, een verademing na het op gas koken

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

In ons nieuw gekochte huis zat een gaskookplaat, die we wilden vervangen voor inductie. Deze Etna kookplaat hebben we gekozen vanwege zijn goede prijs/kwaliteitsverhouding, en vanwege positieve ervaringen van onze zoon met een Etna inductiekookplaat.
Het is een mooie brede kookplaat (veel ruimte voor vier pannen), hij laat zich gemakkelijk gebruiken doordat de kookzones elk hun eigen +/- hebben voor de bediening, dus niks moeilijk doen. Ook de kooktijd is per zone in te stellen, naast de aparte keukenwekker, dat is ook fijn en werkt prettig. De warmhoudfunctie is soms wel fijn, en het is natuurlijk inductie dus....alles is razendsnel heet. De booststand hebben we tot nu toe niet nodig gehad :-)
We gebruiken de kookplaat nu 3 weken, en we zijn erg blij met het niet meer in huis hebben van de verbrandingsgassen, en met het snelle koken.
Helemaal geen minpuntjes dan? Ja toch wel. De bedieningstekens die op de kookplaat zijn aangebracht hadden wel wat duidelijker, beter afgetekend, mogen worden. Nu is het voor ons soms moeilijk te zien waar het betreffende bedieningspunt zit. Ook hadden we liever ronde of vierkante aftekeningen voor de kookzones gehad, de strepen die er nu op zitten zie je immers niet als de pan er op staat. Dus of de pan nu helemaal goed staat,is altijd wel een dingetje om te bepalen.

Pluspunten

• alles kookt heel snel
  • aparte bediening +/- per kookzone
  • kooktijd per zone in te stellen
  • warmhoudfunctie
  • touchbediening

Minpunten

• slechte zichtbaarheid van het bedieningsblok
  • moeilijk bepalen of pannen op de juiste plek staan

Kees 21-03-2021

Prachtige zeer ruime Inductie kookplaat!!

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Wij hebben ons hele leven gekookt en gebakken op gas. Na veel zoeken en lezen over Inductie kwamen wij uit bij de Inductieplaat van ETNA KIF670ZT. Deze plaat met de afmeting van 70x52cm paste perfect en het demonteren van de gaskookplaat en het installeren van de ETNA inductieplaat, incl 2 fase aansluiting was gereed binnen 40 minuten. De installatie heb ik zelf alleen gedaan en het was een fluitje van een cent en dat bij mijn leeftijd van 75 jaar.
Hiervoor heb ik wel de duidelijke You Tube video van ETNA bestudeerd. Het is een plaatje van een Inductie kookplaat, veel ruimte voor de pannen en de bediening is zeer gebruiksvriendelijk. Het gebruik is wel even wennen, maar dat lukt ook al vrij goed bij mijn vrouw. Wij hadden al veel eerder over moeten gaan op koken via Inductie. Wij raden iedereen deze prachtige, gebruiksvriendelijke en ruime inductie kookplaat aan!!

Pluspunten

• Ruimte voor de pannen
  • Zeer makkelijke bediening

Beste Kees,
Dank u wel voor deze mooie review. Van gas naar inductie zal zeker even wennen zijn, maar fijn om te lezen dit al vrij goed lukt en u tevreden bent over de makkelijke bediening van deze inductiekookplaat.

Robin S 20-03-2021

Mooi Design!

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Blij met onze nieuwe Etna Inductie kookplaat!
Fijn dat deze gewoon op 230v kan, je mist echt niet de fase 2 aansluiting want het kookt nog steeds erg snel en werkt gewoon top. Dus je hoeft geen extra groepen aan te laten leggen in de meterkast, bij dit apparaat is het gewoon stekker erin en klaar! Die moet je er overigens wel even bij bestellen. Neem dan een geaarde stekker met een 3 adering snoer van 1,5 mm. Gaat tenslotte op vol vermogen best een hoop stroom door dus een dunner snoer is niet aan te raden.
Mocht je toch voor perplex en 2 fasen willen gaan kan dat bij dit apparaat ook gewoon. Dan heb je dubbel vermogen, maar eerlijk gezegd ik zou niet weten waarom je dat zou doen.

Ook fijn dat deze 70cm brede plaat in een 56 cm nis pas, is echt een uitkomst. Ouden gaspedaal eruit en nieuwe er zo weer in daar veel gespleten een 56 cm nis hebben. Wij hebben granieten aanrechtblad waar je niet zomaar dat gat van vergroot dus dat was echt een uitkomst met deze Etna!

Voor ons is inductie koken nieuw, dus we hebben er maar meteen een nieuwe set pannen van BK bijgekocht die speciaal voor inductie geschikt zijn. Is toch wel aan te raden om niet met oude (kromme) pannen op je nieuwe plaat te gaan koken want dat gaat niet werken zeker niet als ze ook niet geschikt zijn voor inductie. Bovendien is het toch wel eens wenselijk je pannen te vernieuwen om de zoveel jaar.

Het enige minpunt wat wij tot dusver ervaren hebben is de doffe kookvlekken die ontstaan op de plek waar je gekookt hebt. Die zijn allerminst makkelijk te verwijderen met een sopje! Ik heb daar nog even contact over gehad met Etna en die adviseren een reiniger. We hebben daar nu dus een speciale inductiekookplaat reiniger voor aangeschaft en daarmee krijg je het wel weg maar moet je alsnog flink boenen! Is een soort van schuurmiddel maar dan heel fijn want je beschadigd het glas er niet mee. Maar wij hadden dit nooit verwacht, zeker omdat we de juiste pannen hebben aangeschaft is dit wel minder dat je dat na iedere kookbeurt zo moet doen.

Je leest er op internet wel meer over die zogenaamde kook kringen en vlekken dus zal er bij horen. Mensen zeggen dan zorg dat je pannen droog zijn, en er geen vocht onder de pan komt etc want dan krijg je kalk aanslag maar dat is bij ons helemaal niet het geval dus wat we nu eigenlijk verkeerd doen is ons echt een raadsel.

Al met al drukt dat de pret wel een beetje, hadden we nooit verwacht. Behoudens dit ongemak zijn we verder toch wel erg tevreden en genieten we van het mooie design en kookgemak met onze nieuwe Etna! De tijd zal het leren of die vlekken een grote bron van ergernis worden of we er mee leren leven.

Pluspunten

• Mooi design!
  • 230v aansluiting mogelijk
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Doffe kookvlekken lastig te verwijderen

Beste Robin,
Bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide review. Fijn om te lezen dat u tevreden bent over het mooie design en gebruikersgemak van deze inductiekookplaat. Betreffende de kookvlekken die ontstaan zijn na het gebruik van uw kookplaat, kunt u via de site van ETNA het reinigingsadvies teruglezen en de video met tips over het schoonmaken van uw kookplaat bekijken.

GvdW 20-03-2021

Makkelijk zelf te installeren door goede beschrijving

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Onze vorige inductiekookplaat van een ander merk ging stuk. Na wat zoekwerk bij ETNA uitgekomen.
Nu zijn we superblij met deze mooie grote inductiekookplaat. Makkelijk te bedienen en genoeg ruimte voor grote pannen en is volgens mij sneller dan de vorige.

Pluspunten

• Snel heet
  • Makkelijk dat je 2 zones kunt koppelen
  • Ziet er strak en modern uit

Beste GvdW,
Bedankt dat u voor ons merk hebt gekozen en de tijd hebt genomen deze review te schrijven. Goed om te lezen dat deze kookplaat makkelijk te bedienen is en er voldoende ruimte is voor uw pannen. Wij wensen u veel kookplezier!

Arie 03-02-2021

goede kookplaat met bridge fuctie en boost

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Prima inductie plaat met veel mogelijk heden de boost functie is fijn
en makkelijk te bedienen
een ding de plaat is nogal doorzichtig hoort dat

Pluspunten

• Boost
  • 1 en 2 fase aansluiting
  • bridge functie
  • zelf makkelijk te plaatsen
  • de prijs

Minpunten

• met onze lampjes kijk je door de plaat heen

Officiele reactie van Atag 04-02-2021

Beste Arie,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat je tevreden bent over de mogelijkheden van deze kookplaat. Wat betreft de glasplaat, ik heb deze opmerking nog nooit eerder gehoord. Mocht je hierover nog contact met ons wensen mag je je vraag met een foto mailen naar webcare@atagbenelux.com.

Groet Heidi