De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 32 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Braun KF 47 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

p************@h********** 13-07-2024
Geschreven voor: Braun KF 47

Heerlijke koffie, maar een zeer hinderlijke automatische uitschakeling. De oplossing hiervoor betekent het apparaat open maken, dus waarschijnlijk einde garantie. Het is eenvoudig te doen met een beetje handigheid en vertrouwen.
Als je dat niet hebt, zoek iemand die dat wel heeft. 10 min klusje.
Je hebt een z.g. tri-wing schoevendraaier nodig om de 2 schroeven od bodem los te maken. Kost 15 E. Of gebruik een kleine torx en vervang de schroeven door een normale kruiskop. Anders krijg je ze niet goed vast!!!!
Wrik de bodem los.
Maak een tekening en neem foto's hoe de bedrading loopt en aan de schakelaar zitten (L bruin, L grijs, N grijs en N Blauw). Verwijder de schakelaar, haal de bedrading los, verwijder de zwarte bovenkant.
Neem notitie hoe de schakelaar intern werkt (let op het losse schakelgedeelte). Buig de klemmetjes waar de draden op zaten recht met een klein tangetje en de gehele binnenkant kun je er uit schuiven.
Hoe werkt de timer: als je de schakelaar aanzet, wordt die magnetisch geklemd (op N N). Daarmee sluit je ook een magnetisch spoeltje. Na 40 min zet een chipje het spoeltje aan, waardoor de natuurlijke magneet wordt overpowered. Kijk heel goed naar de zijkant vh spoeltje en er loopt een heel (haar)dun koperdraadje naar de soldeeraansluiting. Neem een scherp mesje en snij dit draadje kapot en buig het naar opzij/knip het weg. De spoel is nu buiten werking. Uit zetten gaat nu allen handmatig.
Zet alles weer in elkaar, buig de klemmetjes weer terug opzij en plaats de draden in de juiste oude volgorde en controleer dat de waterslangen goed zitten. Belangrijk: gebruik nieuwe kruiskopschroeven vd gelijke lengte als de oude. Anders krijg je de bodem geheid niet goed vast en dus lekkage. Een tri star schroef een 2e maal loshalen met de torx gaat je niet lukken! Controleer het apparaat op lekkages met een testrun. Lekkage komt door een losse slang of de schroefjes zijn niet genoeg aangedraaid (of te lang).
Een nieuwe originele schakelaar kost 10 euro, dus zo kun je de tijdschakelaar weer fixen.
Zo heb je weer een fantastische Aromaster apparaat zoals ie altijd al was bedoeld en geen betutteling en dus koude koffie.

Alex2 11-10-2023
  • Product gekregen

Fijn apparaat

Geschreven voor: Braun KF 47

Deze Braun, overgenomen van iemand, is erg snel en hoor je amper, waardoor je niet in de gaten hebt dat de koffie al lang klaar is. De koffie smaakt precies hetzelfde als van een vorig apparaat van een ander merk dat er veel langer over deed. (Ik gebruik een maatschepje.)
Dat hij na 40 minuten uitschakelt las ik hier pas, want zo lang laat ik de koffie niet staan. Wie daar last van heeft zet misschien te veel koffie tegelijk.

Pluspunten

• snel
  • weinig geluid

n****************@g******** 22-07-2023

Slecht koffiezetapparaat

Geschreven voor: Braun KF 47

Vanaf het begin maakt het apparaat veel lawaai. Na ontkalken iets beter maar de koffie werd steeds heter. 2 maanden na aankoop lijkt het wel een stoomapparaat, bijna geen koffie in de kan en alle ramen beslagen door het stoom. Helaas hebben we geen aankoopbon meer om er mee terug te gaan naar Blokker. Wat een slecht apparaat.

Pluspunten

Minpunten

• Veel lawaai
  • Koffie te heet
  • Te vel stoom

Koffieleut 20-05-2018

Braun Aromaster Classic

Geschreven voor: Braun KF 47

Waardeloos apparaat! Als je koffie is doorgedruppeld, heb je nog maar een half uur voordat het apparaat automatisch uitschakelt. Op een rustige ochtend moet ik het vaak 2 à 3x opnieuw aanzetten! Wettelijke richtlijn volgens Braun, maar als ik het van tevoren had geweten was ik voor een ander soort apparaat (Nespresso oid) gegaan.

AEijsink 27-01-2018

Top

Geschreven voor: Braun KF 47

Qua smaak en gebruiksgemak is dit de topper onder de klassieke snelfiltermaling koffiezetters. Begin nu na 20 jaar aan het derde exemplaar. Gelukkig maken ze hem nog. Veel beter en smaakvollere koffie dan alle fancy "italaanse" bijzondere koffie. Die is altijd koud. Dat heb je bij deze koffiezetter dus niet. Verder is dit nirmale en betaalbare koffie.

Pluspunten

• Draaifilter ideaal als hij onder kast staat
  • Makkelijk simpel en doordacht ontwerp

mascha 03-06-2017

miskoop

Geschreven voor: Braun KF 47

oude koffiezet had het begeven, deze gekocht omdat hij er qua uiterlijk op lijkt. Bij het uiterlijk houdt het helaas op: maakt veel herrie bij het koffiezetten en blijft door de automatische uitzet functie daarna ook irritant tikken. filter loopt niet goed leeg waardoor je bij het verwijderen van het oude filter er steeds iets onder moet houden. apparaat slaat veel te snel uit (na 40 min), de koffie is meestal niet eens op. Tussendoor aan en uitzetten heeft geen effect. Zonde van de 50 euro maar ik ga op zoek naar een andere...