Braun KF 47 - Reviews

Soorten koffie
koffie

7,6

Brigitte 29-02-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi, prettig, verse smaak koffie, fijn warmhoudplaatje etc. maar... De koffie wordt smakelijk maar niet sterk genoeg, omdat het apparaat te snel doorloopt. Ben aan het experimenteren met maalsel laten wellen etc. Dus

Nllk68 22-02-2016 Product kwartaal in bezit

4,2
Afgegaan op de positieve reviews die ik helaas niet kan beamen. Ik heb de KF47 Aromaster Classic, met 1 knop. Misschien is dat het. Het water loopt veel te snel door, waardoor aroma zich niet ontwikkelt en de koffie niet even kan 'trekken'. Resultaat: een slappe, waterige bak. Of je nu 1 kopje zet of meerdere. Ook allerlei bonen geprobeerd en verschillende doseringen en malingen, maakt niet uit. Ik zet meestal 1 bak, laat nu steeds het filter vollopen, wacht een minuut en zet dan pas de kan eronder om de koffie door te laten lopen. Dan heeft de koffie kunnen trekken. Anders is het niet te drinken. Erg teleurgesteld en nooit meer dit apparaat voor mij.

Marijke 13-01-2016 Product jaar of meer in bezit

Het is het prettigste apparaat wat ik ooit heb gehad. Ik had er 2 na elkaar en beiden hebben 9 jaar goed dienst gedaan totdat ikzelf de glazen kan brak. Het zet snel een lekkere kop koffie. Ik had vaak groepen over huis, ideaal. Nu heb ik twee andere apparaten geprobeerd (van overleden ouders overgenomen), beiden een drama qua gebruiksgemak. Ook de koffie is niet zo lekker. Het watervakje van de Braun is goed af te lezen, 2x in 9 jaar dat het filter dubbelgeslagen is, nu om de haverklap. Heb de Braun maar 1x per jaar hoeven ontkalken. Het blijft warm op het onderstel en slaat niet af, als je even wegloopt. Gebruiksgemak top. Ik ga er nu weer één kopen dus.

mieke 04-12-2015 Product paar weken in bezit

6,2
de deksel is bijzonder fragiel bevestigd, schiet snel los en kan zomaar van de kan vallen. Dat gebeurde al na 3 weken, er brak iets af waardoor het losse onderdeel bij de tuit niet meer vastgezet kan worden en de druppelaar niet meer werkt. Het apparaat is niet meer te gebruiken, dat was dus een dure koop van een apparaat wat verder wel beviel.

tante Ria 21-06-2012 Product paar dagen in bezit

Wij hebben dit apparaat gekocht voor in de caravan vanwege het gewicht (niet zwaar), de vormgeving en de kleur. We hebben het nu een aantal dagen in gebruik en zijn meer dan tevreden. De negatieve kritiek onderschrijven we absoluut niet. Met een goede dosering (hand van de meester), zet je in no time een prima "bakkie". Geen problemen met lekkages of een losschietend deksel.Gewoon een prima apparaat voor een schappelijke prijs. Een aanrader.

indalo 29-09-2011 Product paar weken in bezit

9,4
Helaas is bij ook de deksel kapot gegaan, maar na 4 jaar.(zie review 18-12-2007)
Het apparaat was in de aanbieding en de prijs van de deksel met verzendkosten was bijna net zoveel als een nieuw apparaat, dus ik heb een nieuwe gekocht!

starlet300 23-09-2011 Product jaar of meer in bezit

6,8
----------Update review, 23-9-2011----------
Heb al jaren dit apparaat,zet een lekker bakkie,alleen gaan ze snel kapot, de vorige 11maanden ,die daar voor 12maanden
weet niet wat ik niet goed doe,ontkalk hm om de 2maanden
misschien staat die te lang aan van 9 tot2 en savonds van 6tot half10
koop toch geen andere daar heb ik mn buik van vol

--------3e review, 26-10-2010---------
dit wordt nu mn 5de braun kf 47 gaat ongeveer 12 maanden mee en dan is het over en uit,heb nu 5potten in de kast staan van dit model.
maar bijf em kopen want hij zet lekkere koffie

---------- 2e review 29-12-2009 ----------
Ondanks dat mn vorige braun het maar 15 maanden heeft uitgehouden toch weer een nieuwe gehaald bij blokker niet betaald want hij was kapot gegaan binnen de garantietermijn van 2jaar.
Een goed apparaat, zeteen lekker bakkie koffie.
hoe die meneer indeze revieus 17 jaar met dit toestel kan doe is voor mij een raadsel

---------- 1e review 06-10-2008 ----------
erg goed koffiezetapparaat,zet lekkere hete koffie.
hoop met deze dat ie wel wat langer als 14maanden,want mn vorige stond ineens koud toen ik thuis kwam.
zie nu op de site dat er 2jaar garantie op zit,nou bij de winkel geven ze maar een jaar garantie
heb al jaren deze braun koffiezetapparaten en altijd zeer tevreden er over.
een keer nederlands fabrikaat gehad,wat een rot koffieapparaat,koffie lauw bah

jameco 17-02-2011 Product paar dagen in bezit

Deze week toch maar weer een nieuwe kf-47 Aromaster gekocht. Onze ervaring met de levensduur van de braun
is niet geweldig. (gemiddeld 3 jaar)
Maar het model,bedienings gemak, en heel belangrijk een goed en warm kopje koffie gaf de doorslag.

cmzaal 25-12-2010 Product paar dagen in bezit

Jaren geleden al gehad en maar weer aangeschaft wegens vormgeving, gebruikersgemak en lekker bakkie!!
Ik heb hem eerst door laten lopen met water en azijn en nog eens met alleen water. Ik gebruik vers gemalen bonen en alleen met de French Press vind ik een bakkie nóg lekkerder.

joske1965 25-07-2010 Product paar dagen in bezit

6,4
2x de braun kf-47 gekocht. Koffiesmaak was wat mij betreft in orde.
Groot manko - het lipje van de koffiekan breekt snel af zodat de druppelaar onbruikbaar is.
Na 3-4 jaar geeft ie er gewoon de brui aan. Mijn inziens moet zo'n apparaat toch 10 jaar megaan.

Willie-1 24-07-2010 Product paar dagen in bezit

De heerlijkste koffie drinken wij thuis uit onze Braun KF47. Omdat deze na 15 jaar trouwe dienst nu lekt, ga ik zo op pad om een nieuwe Braun KF47 te halen. Een mooi tijdloos compact apparaat.

Rop1961 14-05-2010 Product paar dagen in bezit

6,6
Wat een teleurstelling. Een paar weken geleden was ik blij dat mijn traag, lawaaierig en dampend koffiezetapparaat kapot ging, om eindelijk weer een goed apparaat te kunnen kopen en nu is mijn vaste koffiemerk niet meer te drinken.... Ja- deze koffie is heet, ja- hij loopt snel door etc. etc.. Maar blijkbaar zorgde het procede van mijn oude apparaat voor een duidelijk volle en zachte smaak, terwijl er nu een scherp en slap bakje uit komt. Experimenteren met de hoeveelheid koffie helpt niet, en wennen doe ik er ook niet aan. De opmerking uit een andere review dat het apparaat enkel het apparaat is en dat de smaak door de koffie bepaald wordt klopt echt niet!

spartannl 14-01-2010 Product jaar of meer in bezit

Na een paar andere machines, van diverse pluimage AEG/Electrolux, Philips, Krups) weer terug bij 'mijn' Braun KF47 Aromaster (ik heb de 'classic' uitvoering, in het zwart). En het is een verademing!

Als je van een lekkere hete Hollandse bak houdt (dus effe geen Senseo o.i.d...) is dit het apparaat dat je wilt hebben.

De Aromaster is degelijk gebouwd, eenvoudig schoon te houden, heeft een goed warmhoudplaatje, een degelijk zwenkfilter. De kan heeft een prima schenktuit (een grote ergernis bij al mijn vorige niet-Braun koffiezetters!) en de koffie is uitstekend op de gewenste sterkte/smaak te brengen.

De prijs voor deze geweldenaar is gegeven de kwaliteit (ik heb de huidige alweer een jaartje) ook prettig. Ik heb er bij de Blokker -in de aanbieding, dat wel- 34 Euri voor betaald.

OK, de La Pavoni Professional gaat er echt komen voor in de nieuwe keuken, maar er zal altijd ook een Braun Aromaster op het aanrecht blijven staan, zolang deze wordt geproduceerd. Want ook het ontwerp vind ik nog steeds mooi in zijn eenvoud en tijdloosheid.

sjenet 01-04-2009 Product jaar of meer in bezit

7,4
Ik heb soortgelijk apparaat al ruim 17 !!! jaar in bezit en zet nog steeds lekkere koffie. Kortom ga volgende keer denk ik weer voor Braun

Adriana 28-03-2009 Product jaar of meer in bezit

Ben het helemaal eens met Marco Eric Indalo Loes Jack en Wim. De overige twee niet enthousiasten moeten bedenken, dat de kwaliteit van koffie op de eerste plaats door de boon en op de tweede plaats door de hand van de 'zetter' wordt bepaald. Een apparaat is maar een apparaat!

koninghap 09-02-2009 Product kwartaal in bezit

5,3
Ondanks alle inspanning komt er GEEN lekkere koffie uit, NOOIT NIET!
En dus weg er mee.
Ik ga een ander kopen.

floor54 11-12-2008 Product paar dagen in bezit

5,5
Pas deze braun koffiezetapparaat gekocht. Zou um het liefst terug brengen. Het koffiezetten gaat snel en dat is handig als je een hele kan wil zetten. Meestal zet ik 2 tot 4 kopjes en dat is bij dit apperaat in een of twee minuten klaar. Smaakt nergens naar, wat ik ook probeer al doe ik er de dubbele hoeveelheid koffie in.. Koffie is wel heet.

jack docters 23-06-2008 Product paar dagen in bezit

Braun KF 47 gekocht, eindelijk een koffiezet apparaat wat in de eerste plaats heerlijke koffie zet en verder
- een breede inschenkreservoir
- peilglas aan de voorkant
-peil ook afleesbaar voor 2 kopjes koffie
- past met geopend waterresevoir met gemak onder de kastjes op het aanrecht.
- geen extra dit of dat knopjes
-de kan schenkt zonder knoeien
- makkelijk uitneembaar en schoon te houden
kortom voor die prijs een prima koffiezetapparaat.

dekseltje 17-04-2008 Product paar dagen in bezit

Sinds een paar dagen zet ik goede koffie met dit apparaat en ook snel. Het manco is de deksel van de koffiekan. Deze vloog bij het uit de doos halen al op de keukenvloer en daarbij brak direkt een lipje af die de bevestiging van het losse deel van de deksek vormt. Dus al stuk nog voor gebruik. De druppelstop wordt nu niet meer opgegeven. Zit helaas niets anders op dan een nieuwe te gaan kopen in een winkel zegt Braun.

Loes5 16-03-2008 Product jaar of meer in bezit

Na zo'n 8 jaar dit apparaat te hebben gebruikt, volop gezocht naar 'es wat anders'. En na veel onderzoek van andere apparaten blij dat we dezelfde weer hebben aangeschaft. Simpel, goed en niet duur. En ja, hete koffie, en ja, smaakvolle koffie, óók bij 2 koppen (de goede koffie gebruiken!) en ook snel. Net zo snel als de Puc die we vrijwel nooit gebruiken omdat deze het veel beter doet en ècht naar koffie smaakt! Voor een paar tientjes gewoon veel plezier van een zonder meer goed koffiezetapparaat! Het apparaat voldoet w.b. vormgeving aan het zgn. tijdloze model en neemt weinig ruimte in. De koffie is zó gezet.