Philips Intense HD7697 zwart, roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Intense HD7697 zwart, roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Marie 19-08-2020

prima koffiezetter

Ik heb m nu een tijdje in gebruik en vond m van begin af aan makkelijk in gebruik en lekker hete koffie en ben steeds mooier en praktischer gaan vinden. Ben er echt heel blij mee.

Pluspunten

• makkelijk te vullen (fijne greep)
  • heet
  • elegant

Minpunten

• de pot moet wel echt midden op t plaatje staat

Tjinta 07-10-2018

Thermoskan veel slechter als voorganger, maar is opgelost

Dit koffiezetapparaat een maand in gebruik. Heel plezierig dat het waterreservoir onder de kraan gevuld kan worden. Instellingen voor sterkte bevalt ook goed. Wel weer moeten zoeken naar andere koffie. Die we altijd gebruikten smaakt in dit model niet zo lekker, maar het is gelukt. De thermoskan houdt 4 kopjes koffie niet goed warm. De eerste 2 zijn prima, die drinken we vrij snel na het zetten, maar dan koelt de koffie sterk af, anders dan bij het vorige model. De kan van het andere model past ook op deze (wel met de nieuwe dop). Maar, we kopen geen apparaat om een 'oude' kan te moeten gebruiken. Philips heeft nu 'uit coulance' ons een nieuwe thermoskan van de voorganger gestuurd, dus nu helemaal tevreden! Jammer dat dit niet eerder getest is. Want gemiddeld zal er toch niet meer dan 4 kopjes gezet worden door stellen.

Pluspunten

• Afneembaar waterreservoir
  • Nieuwe (oude) thermoskan gekregen

Minpunten

• Thermoskan houdt koffie niet goed warm

koffiemark 20-03-2018

Goede koffie alleen niet heet te houden

Na een anderhalf jaar gebruik is het duidelijk dat het grootste probleem is dat de koffie in de thermoskan slechts een half uur heet genoeg blijft. De thermoskan is zwaar onvoldoende. Koffie zetten en smaak is verder prima. Ander nadeel is dat er condenswater vanuit het deksel van de filterhouder via (langs) de filterhouder eruit loopt.

Pluspunten

• Compact ontwerp
  • automatisch uitschakelen
  • Uitneembaar waterreservoir

Minpunten

• thermoskan houdt koffie te kort heet
  • constructie filterhouder

Frank 01-04-2016

tot nu toe prima

koffie is prima, de tijd om een pot te zetten is redelijk.
het veel gelezen argument dat de hoeveelheid water slecht te lezen is vind ik niet van toepassing. als je het waterreservoir eraf haalt en vasthoudt in de greep dan is de hoeveelheid prima af te lezen. of heeft Philips dit inmiddels veranderd? of vullen die mensen zonder het reservoir te verwijderen? het enige nadeel vind ik het gewicht. de koffiezetter is zo licht dat ie snel heen en weer schuift als je de pot eraf haalt of eronder zet. daarbij, als je dan het apparaat tegen wilt houden....NIET het rvs gedeelte pakken, kan heet zijn. klein minpuntje waar je even aan moet wennen. de koffiepot schenkt prettig uit zonder knoeien. opvallend verschil met onze vorige!

Willy Bouwmeester 21-08-2015

Warmte gaat snel weg wanneer je niet eerst om spoelt met heet water.En lekken mijn grootste irritatie wanner deze kan meeneem
op de fiets.

Willy Bouwmeester 03-05-2015

Het is even wennen maar dat gaat snel.
Wat ik raar vind is dat je de kan niet helemaal kunt
af sluiten een klein straaltje koffie loopt er uit.

Quality officer 04-03-2015

Toch maar weer een philips. Deze koffiezetter is wel erg goed en simpel. Gebruiksvriendelijk.
mooi werkend waterreservoir. Goede thermoskan. Makkelijke afsluiting en openen koffiekan.
Maakt enig geluid bij condenseren water, voor mij geen probleem.
Goed apparaat.

Quality officer 28-06-2015

Beste koffiezetapparaat van Philips sinds de Essence lijn. krijgt van mij nu na een tijd gebruik een 10

Twanbi 17-11-2014

We hebben het koffiezetapparaat nu ruim een week in gebruik. Om te beginnen is het apparaat mooi vormgegeven en heeft het een strak design. Het feit dat het koffiezetapparaat standaard uitgerust is met een thermoskan, is ook zeker een pluspunt. De kan houdt de koffie zeer goed warm en is erg fijn om te schenken.
Daarnaast is de koffie heel snel klaar. Wij zetten meestal 6 grote koppen koffie en deze is binnen een paar minuten doorgelopen.
Het is ook fijn dat het waterreservoir afneembaar is en gewoon onder de kraan gevuld kan worden. Hierdoor geen problemen met lekken.
Met de aromaknop bovenop het apparaat is het heel eenvoudig om de sterkte van het aroma aan te passen. Je proeft ook duidelijk verschil tussen de verschillende standen.
Het enige minpunt aan het apparaat zou kunnen zijn dat het beperkte mogelijkheden heeft, het is echt een basis koffieapparaat. Geen functionaliteiten als vooraf programmeren en dergelijke. Voor ons ook zeker niet nodig en voldoet het apparaat volledig. Zoek je deze functionaliteiten wel, zal je een wat uitgebreider apparaat moeten kiezen.

Caspar en Anna 17-11-2014

Wij hebben deze automaat nu enige tijd in ons bezit en ik moet zeggen dat hij erg bevalt. Het is fijn dat je kan kiezen hoe sterk je de koffie wilt hebben. Wel heb ik twee puntjes van kritiek: Het waterreservoir is moeilijk afleesbaar en de machine staat voor mijn gevoel verkeerd om. De kan zit links, dus is het lastiger om als rechtshandige de kan te pakken. Natuurlijk kan je het apparaat andersom zetten, maar dan zit de powerknop aan de achterkant. Al met al (zeker door de RVS kan) is het een apparaat waar wij zeer tevreden over zijn.

Luroos 16-11-2014

De Philips HD7697/90 is in dit huishouden nu een ruime week intensief getest door meerdere personen.
Het is een handig te hanteren koffiezetapparaat en is ook nog eens mooi vormgegeven.
Het is makkelijk dat de koffiesterkte aan te passen is aan ieders persoonlijk smaak, al zul je met meerdere koffieklanten tegelijk toch voor een grote gemene deler in sterkte moeten kiezen. De koffie blijft in de thermoskan goed op temperatuur. Toch zijn er ook enkele minpuntjes: de maatverdeling op het afneembare waterreservoir is moeilijk leesbaar en als de koffie gezet is moet je op je gehoor afgaan of hij klaar is, want het lampje gaat pas veel later uit dan dat de koffie daadwerkelijk kan worden uitgeschonken.
We hebben hier ook geprobeerd of je ook minder koffie kan zetten dan de minimale aanduiding/advieshoeveelheid van 3 kopjes. Het apparaat gaat in dit geval gewoon keurig aan de slag en trekt het waterreservoir ook helemaal leeg, maar de koffie is dan toch wat minder heet dan bij een volle kan.
Maar voor wie gewoon een goede kan lekkere filterkoffie wil zetten is de Philips HD7697/90 een uitstekende aanschaf!

presentosa 16-11-2014

Na het sneuvelen van mijn vorige koffiezetapparaat voor deze gekozen. Wat ik erg prettig vind is dat de koffie warm blijft in de thermoskan omdat je dan wat extra kunt zetten zonder weg te moeten gooien. Het toestel schakelt automatisch uit dus daar hoef je ook niet op te letten. Het afneembare waterreservoir vind ik ook handig, alleen moet je even goed kijken naar de aanduiding van het aantal kopjes, zie ik niet zo goed in het donker. Soms heb ik s'avonds zin in koffie maar niet in sterke koffie, dus kan ik de de sterkte van de koffie ook regelen. Al met al een prima apparaat!

izzyv 15-11-2014

Recentelijk ben ik verhuisd vanuit mijn studentenhuis naar een woonhuis. Wat er nog miste was een goed koffiezetapparaat aangezien ik een fervente koffiedrinker ben. Ik heb de Philips HD7697/90 nu een week in gebruik en hij bevalt erg goed. Koffiezetten gaat razendsnel door een handig uitneembaar waterreservoir. De streepjes die het aantal kopjes aangeeft zijn echter wat minder goed leesbaar. Het apparaat schakelt automatisch uit en de koffie wordt warm gehouden door een robuuste thermoskan die wel een stootje kan hebben. Hierdoor is het een vrij duurzaam apparaat. De koffie heeft de juiste temperatuur en de intensiteit kun je instellen met een draaiknop bovenop het filter. Al met al ben ik erg tevreden met mijn nieuwe aanwinst!

flinostros 14-11-2014

De Philips HD7697/90 zet een lekkere kan normale filterkoffie.
Het is handig dat het waterreservoir afneembaar is. De indicatiestreepjes in het waterreservoir zijn wat lastig te zien. De thermoskan is makkelijk te bedienen met één hand.
De versgezette koffie had wat heter mogen zijn naar mijn smaak maar de temperatuur is aanvaardbaar. De thermoskan houdt de koffie lang op temperatuur. Dat aspect maakt het apparaat meteen ook duurzaam want het schakelt direct uit nadat de koffie gezet is. Geen onnodig energieverbruik dus.
Mocht u denken dat het filterklepje niet goed sluit: het inzetfilter moet eerst schuin onder het achterste randje worden gestoken. Anders blijft het er bovenuit steken en past het deksel ook niet goed.

Brug0734 13-11-2014

Het was even wennen aan de HD7699 koffiezetter van Philips. Ons vorige apparaat had niet de mogelijkheid voor welke instelling dan ook. Ja, aan en uit. Deze koffiezetter biedt meer. Nu heb ik een eigen ‘bakkie’ naar mijn eigen smaak.

Ik maak met deze koffiezetter een kan koffie zoals ik dat wil doordat de sterke instelbaar is door middel van de ‘aroma instelling’. Ik hou van pittige koffie en dat krijg ik nu. Ook een slappere bak is mogelijk voor de liefhebber.
Ik kan nu in één keer 15 koppen koffie zetten. Minder koppen kan natuurlijk ook.
Een handig indicatielampje geeft aan wanneer ik het apparaat moet ontkalken.
De koffiezetter heeft een handige thermoskan.
Het waterreservoir is afneembaar waardoor ik hem gemakkelijk kan bijvullen.