Philips Intense HD7697 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Intense HD7697 op Kieskeurig.nl.

8,1

Twanbi 17-11-2014

We hebben het koffiezetapparaat nu ruim een week in gebruik. Om te beginnen is het apparaat mooi vormgegeven en heeft het een strak design. Het feit dat het koffiezetapparaat standaard uitgerust is met een thermoskan, is ook zeker een pluspunt. De kan houdt de koffie zeer goed warm en is erg fijn om te schenken.
Daarnaast is de koffie heel snel klaar. Wij zetten meestal 6 grote koppen koffie en deze is binnen een paar minuten doorgelopen.
Het is ook fijn dat het waterreservoir afneembaar is en gewoon onder de kraan gevuld kan worden. Hierdoor geen problemen met lekken.
Met de aromaknop bovenop het apparaat is het heel eenvoudig om de sterkte van het aroma aan te passen. Je proeft ook duidelijk verschil tussen de verschillende standen.
Het enige minpunt aan het apparaat zou kunnen zijn dat het beperkte mogelijkheden heeft, het is echt een basis koffieapparaat. Geen functionaliteiten als vooraf programmeren en dergelijke. Voor ons ook zeker niet nodig en voldoet het apparaat volledig. Zoek je deze functionaliteiten wel, zal je een wat uitgebreider apparaat moeten kiezen.

Quality officer 04-03-2015
  • Product kwartaal in bezit

9,4
Toch maar weer een philips. Deze koffiezetter is wel erg goed en simpel. Gebruiksvriendelijk.
mooi werkend waterreservoir. Goede thermoskan. Makkelijke afsluiting en openen koffiekan.
Maakt enig geluid bij condenseren water, voor mij geen probleem.
Goed apparaat.

Quality officer 28-06-2015

Beste koffiezetapparaat van Philips sinds de Essence lijn. krijgt van mij nu na een tijd gebruik een 10

Luroos 16-11-2014

De Philips HD7697/90 is in dit huishouden nu een ruime week intensief getest door meerdere personen.
Het is een handig te hanteren koffiezetapparaat en is ook nog eens mooi vormgegeven.
Het is makkelijk dat de koffiesterkte aan te passen is aan ieders persoonlijk smaak, al zul je met meerdere koffieklanten tegelijk toch voor een grote gemene deler in sterkte moeten kiezen. De koffie blijft in de thermoskan goed op temperatuur. Toch zijn er ook enkele minpuntjes: de maatverdeling op het afneembare waterreservoir is moeilijk leesbaar en als de koffie gezet is moet je op je gehoor afgaan of hij klaar is, want het lampje gaat pas veel later uit dan dat de koffie daadwerkelijk kan worden uitgeschonken.
We hebben hier ook geprobeerd of je ook minder koffie kan zetten dan de minimale aanduiding/advieshoeveelheid van 3 kopjes. Het apparaat gaat in dit geval gewoon keurig aan de slag en trekt het waterreservoir ook helemaal leeg, maar de koffie is dan toch wat minder heet dan bij een volle kan.
Maar voor wie gewoon een goede kan lekkere filterkoffie wil zetten is de Philips HD7697/90 een uitstekende aanschaf!

koffiemark 20-03-2018

Goede koffie alleen niet heet te houden

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Na een anderhalf jaar gebruik is het duidelijk dat het grootste probleem is dat de koffie in de thermoskan slechts een half uur heet genoeg blijft. De thermoskan is zwaar onvoldoende. Koffie zetten en smaak is verder prima. Ander nadeel is dat er condenswater vanuit het deksel van de filterhouder via (langs) de filterhouder eruit loopt.

Pluspunten

• Compact ontwerp
  • automatisch uitschakelen
  • Uitneembaar waterreservoir

Minpunten

• thermoskan houdt koffie te kort heet
  • constructie filterhouder

Frank 01-04-2016

tot nu toe prima

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

koffie is prima, de tijd om een pot te zetten is redelijk.
het veel gelezen argument dat de hoeveelheid water slecht te lezen is vind ik niet van toepassing. als je het waterreservoir eraf haalt en vasthoudt in de greep dan is de hoeveelheid prima af te lezen. of heeft Philips dit inmiddels veranderd? of vullen die mensen zonder het reservoir te verwijderen? het enige nadeel vind ik het gewicht. de koffiezetter is zo licht dat ie snel heen en weer schuift als je de pot eraf haalt of eronder zet. daarbij, als je dan het apparaat tegen wilt houden....NIET het rvs gedeelte pakken, kan heet zijn. klein minpuntje waar je even aan moet wennen. de koffiepot schenkt prettig uit zonder knoeien. opvallend verschil met onze vorige!

oldedeernnel 26-08-2015

Dit koffiezetapparaat voldoet aan al mijn wensen

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Afneembaar waterreservoir vind ik heel handig.
Thermoskan houdt koffie prima op temperatuur.
Lekkere filterkoffie, snel gezet.
Beste apparaat, dat ik tot nu toe gekocht heb

Thedorus 22-06-2015

Zet heerlijke koffie

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Makkelijk Door afneembare waterreservoir, koffie in thermoskan blijft lang en goed op temperatuur waardoor koffie goed op smaak blijft.doordat je koffiesterkte kan instellen heb je minder koffie nodig om de goede sterkte te krijgen. Al met al prima apparaat.

Femke62 28-11-2018

goed apparaat lekkere koffie alleen kan houd het niet warm

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

We hebben dit apparaat nu plm 2 jaar en in het begin viel op dat de kan de koffie niet warm hield. Na wat mailverkeer kregen we een nieuwe kan opgestuurd! Nu hadden we lekker koffie die ook warm bleef! Maar helaas valt ons nu op dat de thermische kan weer niet warm houd, Na plm een half uur is de koffie al aanmerkelijk kouder en niet lekker meer. Jammer dat de kan schijnbaar maar zo kort meegaat.

Tjinta 07-10-2018

Thermoskan veel slechter als voorganger, maar is opgelost

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Dit koffiezetapparaat een maand in gebruik. Heel plezierig dat het waterreservoir onder de kraan gevuld kan worden. Instellingen voor sterkte bevalt ook goed. Wel weer moeten zoeken naar andere koffie. Die we altijd gebruikten smaakt in dit model niet zo lekker, maar het is gelukt. De thermoskan houdt 4 kopjes koffie niet goed warm. De eerste 2 zijn prima, die drinken we vrij snel na het zetten, maar dan koelt de koffie sterk af, anders dan bij het vorige model. De kan van het andere model past ook op deze (wel met de nieuwe dop). Maar, we kopen geen apparaat om een 'oude' kan te moeten gebruiken. Philips heeft nu 'uit coulance' ons een nieuwe thermoskan van de voorganger gestuurd, dus nu helemaal tevreden! Jammer dat dit niet eerder getest is. Want gemiddeld zal er toch niet meer dan 4 kopjes gezet worden door stellen.

Pluspunten

• Afneembaar waterreservoir
  • Nieuwe (oude) thermoskan gekregen

Minpunten

• Thermoskan houdt koffie niet goed warm

RB2357 25-02-2018

tegenvaller t.o.v. de vorige

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Jarenlang de voorloper van dit type gehad tot volle tevredenheid. Bij deze versie houdt de thermokan maar zeer kort de temperatuur vast en heeft het eigenlijk geen zin om grote hoeveelheid koffie te zetten voor gebruik over meer dan 1 uur.

Enrico50 20-02-2018

Perfecte koffie in een handomdraai

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Ik kan geen zwakke punten ontdekken: de koffie is heerlijk, goed doseerbaar qua smaak. Top product ...

Floey32 23-03-2017

Prima bakkie en blijft goed warm

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Fijn koffiezetapparaat. Ik raad hem zeker aan vooral door het afneembare waterreservoir en de thermoskan.

DagKoffiePad 18-10-2015

Koffie, koffie...

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Ter vervanging van de Philips Senseo. Na vele jaren trouwe dienst en gebruiksgemak begon de smaak ons tegen te vallen. Diverse testen en ervaringen gelezen en gekozen voor dit apparaat. Duidelijke verbetering qua smaak. Gebruiksgemak is goed. Smaak is weer als vanouds zoals verse koffie moet smaken. De thermische kan had iets beter mogen isoleren.

Willy Bouwmeester 21-08-2015
  • Product kwartaal in bezit

6,5
Warmte gaat snel weg wanneer je niet eerst om spoelt met heet water.En lekken mijn grootste irritatie wanner deze kan meeneem
op de fiets.

Knapper040 08-07-2015

Handig koffiezetapparaat

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

In het begin even puzzelen met de koffie verhouding en de smaak. Nou zeer tevreden over het koffiezetapparaat. Thermoskan even voorspoelen met heet water en zelfs na drie uur is de gezette koffie nog prima te drinken.
Jammer dat de schakelaar niet aan de voorzijde zit, dat zou bij onze keuken beter gepast hebben.

Irene61 19-06-2015

Heerlijke koffie!

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Dit koffiezetapparaat is handig in gebruik. Keuze tussen drie sterktes van koffie. Heerlijke warme koffie!!

gebruikersgemak 17-06-2015

Handig

Geschreven voor: Philips Intense HD7697

Aflezen water is onduidelijk. Voor de verdere rest een heel goed product. Handig koffiekan en thermoskan in een.

Willy Bouwmeester 03-05-2015
  • Product maand in bezit

Het is even wennen maar dat gaat snel.
Wat ik raar vind is dat je de kan niet helemaal kunt
af sluiten een klein straaltje koffie loopt er uit.

Caspar en Anna 17-11-2014

Wij hebben deze automaat nu enige tijd in ons bezit en ik moet zeggen dat hij erg bevalt. Het is fijn dat je kan kiezen hoe sterk je de koffie wilt hebben. Wel heb ik twee puntjes van kritiek: Het waterreservoir is moeilijk afleesbaar en de machine staat voor mijn gevoel verkeerd om. De kan zit links, dus is het lastiger om als rechtshandige de kan te pakken. Natuurlijk kan je het apparaat andersom zetten, maar dan zit de powerknop aan de achterkant. Al met al (zeker door de RVS kan) is het een apparaat waar wij zeer tevreden over zijn.

presentosa 16-11-2014

Na het sneuvelen van mijn vorige koffiezetapparaat voor deze gekozen. Wat ik erg prettig vind is dat de koffie warm blijft in de thermoskan omdat je dan wat extra kunt zetten zonder weg te moeten gooien. Het toestel schakelt automatisch uit dus daar hoef je ook niet op te letten. Het afneembare waterreservoir vind ik ook handig, alleen moet je even goed kijken naar de aanduiding van het aantal kopjes, zie ik niet zo goed in het donker. Soms heb ik s'avonds zin in koffie maar niet in sterke koffie, dus kan ik de de sterkte van de koffie ook regelen. Al met al een prima apparaat!