Exquisit KGC230 - Reviews

119 liter inhoud

5,2

• Slecht

Sbruyn 05-08-2012
  • Product half jaar in bezit

5,2
Dit is een kleine koelkast, prima geschikt voor 1-2 persoons huishoudens. Het is een mooie koelkast om te zien. Het is bovenin, in het koelgedeelte, wel een beetje woekeren met de ruimte. Het vriesvak is relatief groot en met de laden erg gemakkelijk in gebruik. Ik vind die upside-down echt een verademing in het gebruiksgemak, nooit meer bukken om de melk te pakken...:-)

Deze koelkast heeft echter 2 belangrijke nadelen waardoor je een aankoop misschien niet moet overwegen:
1. Het eten vriest vast aan de achterwand die beduidend koeler is dan de deurkant. Het verschil is echt een graad of 5.
2. De koelkast moet eigenlijk vrij staan. De koelkast voert zijn warmte vooral af aan de zijkanten, dus daar moet je eigenlijk niets tegen aanzetten. Er staat in de gebruiksaanwijzing ook dat je bij de zijkanten 15cm ruimte moet vrijlaten, aan de achterkant 5. De vraag dringt zich dan ook op waarom je een koelkast van 50cm zou nemen als je 15cm moet vrijlaten aan de zijkanten. Dan schiet je er nog niets mee op. Als je hem toch volbouwt aan de zijkanten, dan staat hij steeds aan omdat hij zijn warmte niet goed kwijt kan.
Geschreven voor: Exquisit KGC230