Exquisit KGC230 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Exquisit KGC230 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Mabel2 21-04-2013
Geschreven voor: Exquisit KGC230

In deze hoogte (ca. 140cm) hadden we niet veel keuze, dus hebben we maar voor een van de goedkoopste modellen gekozen. Ook al omdat we geen enkel alternatief vonden dat bijv. meer energiezuinig is.
Hij bevalt uitstekend en voelt nergens goedkoop of ondegelijk aan. (Maar daarover kun je natuurlijk pas na 10 jaar iets zinnigs zeggen: ik heb maar 10 sterren ingevuld omdat deze website eist dat ik iets invul.) De grotere vriesruimte (vergeleken met zijn voorganger en de meeste voor deze hoogte aangeboden modellen) komt ons heel goed uit ook al is het koel-gedeelte dan kleiner en de vries-lades onderin vinden we veel prettiger.
Deze koelkast is ook iets afwijkend omdat de warmte minder naar achter uitstraalt dan naar opzij: de handleiding beveelt aan om aan weerszijden 5 cm vrij te houden. Maar je kunt hem dus wél heel dicht tegen de muur zetten. Ons komt dat nu juist allemaal uitstekend uit - godlof is nog niet álles gebaseerd op de 'ideale standaard-keuken' en konden we nog een model kopen dat precies past bij ons keukentje en onze 'lifestyle' die regelmatig op 'diepvries' vertrouwt.

Sbruyn 05-08-2012
Geschreven voor: Exquisit KGC230 wit

Dit is een kleine koelkast, prima geschikt voor 1-2 persoons huishoudens. Het is een mooie koelkast om te zien. Het is bovenin, in het koelgedeelte, wel een beetje woekeren met de ruimte. Het vriesvak is relatief groot en met de laden erg gemakkelijk in gebruik. Ik vind die upside-down echt een verademing in het gebruiksgemak, nooit meer bukken om de melk te pakken...:-)

Deze koelkast heeft echter 2 belangrijke nadelen waardoor je een aankoop misschien niet moet overwegen:
1. Het eten vriest vast aan de achterwand die beduidend koeler is dan de deurkant. Het verschil is echt een graad of 5.
2. De koelkast moet eigenlijk vrij staan. De koelkast voert zijn warmte vooral af aan de zijkanten, dus daar moet je eigenlijk niets tegen aanzetten. Er staat in de gebruiksaanwijzing ook dat je bij de zijkanten 15cm ruimte moet vrijlaten, aan de achterkant 5. De vraag dringt zich dan ook op waarom je een koelkast van 50cm zou nemen als je 15cm moet vrijlaten aan de zijkanten. Dan schiet je er nog niets mee op. Als je hem toch volbouwt aan de zijkanten, dan staat hij steeds aan omdat hij zijn warmte niet goed kwijt kan.