WMF KINEO Groentemes 9 cm - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de WMF KINEO Groentemes 9 cm op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Vnx 08-01-2021

Super fijn mes

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Super fijn mes dat stevig in de hand ligt.
Mijn zoon volgt een koksopleiding en is gek op dit mes dus een echte aanrader.

Pluspunten

• Houdt stevig vast
  • Niet te zwaar

Tineke1717 05-01-2021

vlijmscherp groentemes

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Dit vlijmscherpe groentemes is goed te gebruiken voor alle groentes en fruitsoorten. Dacht dat het ook wel een aardappelmesje kon zijn, maar voor mijn hand was hij helaas te groot. Goede kwaliteit. Fijn mes om mee te werken. Grotere plakken, kleinere partjes, razendsnel heb je met dit mes het voor mekaar.

Pluspunten

• Vlijmscherp
  • goede kwaliteit

Minpunten

• Kan niet in de vaatwasser
  • beschermhoesje ontbreekt

Skapie 19-12-2020

Een heerlijk mes wat ik graag pak

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Het is een fijn mes wat ik graag pak.
Heel scherp, prettig in gewicht.
Prettig in gebruik. Het houd goed vast en kunt er goed kleinere groenten zoals uit pellen, champignons snijden, enz..

Pluspunten

• ligt fijn in de hand
  • heel scherp

Minpunten

• geen beschrijving voor onderhoud bijgeleverd

Lysanne 09-12-2020

Super scherp mesje

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Super scherp mes, top voor groente en fruit. Glijdt overal moeiteloos doorheen, je bent echt sneller klaar met je snijwerk. Ligt lekker in de hand ook.

Pluspunten

• Super scherp
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Niet het mooiste mes (maar ach..)

Karin 05-12-2020

Fijn scherp mesje

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Fijn groentemes, maar wel even wennen, aangezien ik nog niet eerder een groentemesje heb gehad die zo scherp was. Dus mijn (gebrek aan goede) snijtechnieken hebben er regelmatig voor gezorgd dat ik in m'n vingers gesneden heb. Gaat inmiddels steeds beter gelukkig :)
Mes gaat verder overal goed doorheen, tomaten snijden gaat bv ook prima.

Hij mag niet in de vaatwasser, maar dit vind ik niet zo'n issue verder.

Pluspunten

• Erg scherp
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Vrij duur

Ron 04-12-2020

Erg fijn mes

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Het mes wordt in een mooie, niet te grote verpakking geleverd en ligt erg fijn in de hand. Door het gewicht voelt het mes erg degelijk. Snijden van groenten en vlees gaat erg gemakkelijk. Vlijmscherp dus wel oppassen. Afwassen is een makkie. Erg goede vervanging voor mijn oude mes die aan vervanging toe is.

Pluspunten

• Vlijmscherp
  • Ligt erg fijn in de hand
  • Snijdt door alles heen
  • Makkelijk schoon te houden

Chantalle 01-12-2020

Top mes(je)

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Dit is een prettig mes voor het snijden van groenten en fruit! Het snijdt moeiteloos overal doorheen. Voor grote stukken fruit, ananas of meloen pak ik de grote broer uit deze serie. Het me houdt fijn vast, ligt gemakkelijk in de hand. Het mag niet in de vaatwasser, maar het is snel met de hand afgewassen. Pas wel op met afdrogen, het is erg scherp.

Pluspunten

• houdt gemakkelijk vast
  • erg scherp

Heelheleen 29-11-2020

Geweldig mesje

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Wat een fijn mesje is dit. Vlijmscherp en ligt erg prettig in de hand.Snijdt met gemak door harde groentes als zoete aardappel en knolselderij.

Pluspunten

• Superscherp
  • Ligt fijn in de hand

Minpunten

• Niet in vaatwasser

Bacchus 27-11-2020

Vlijmscherp

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Het Groentemes bevalt goed maar voor mij geen 9 omdat een groentemes voor mij wat groter mag zijn. Het is wel superscherp en een mooie grip en ligt lekker in de hand. Dus zeker een aanrader. Ik ben namelijk gewend groenten zoals tomaten met een kartelmes te snijden. Dit mes glijdt er echt doorheen! Maar ook prima voor andere doeleinden zoals korst van de kaas snijden of gewoon als mes naast je bord.

Pluspunten

• echt scherp
  • goede grip

Minpunten

• te klein

Noreen 26-11-2020

Snijden van groentes gaat snel en makkelijk

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Enige tijd geleden heb ik van WMF Kineo het groentemes in gebruik genomen. Het zit goed verpakt, maar ik vind het jammer dat er in de verpakking verder niks bij zit om bijv. de scherpe punt te beveiligen, zodat deze niet afstomt of mijn bestekla beschadigd. Ik heb zelf geen messenblok, maar om dit soort messen te bewaren is dat wellicht iets om aan te schaffen. Om ze goed te bewaren stop ik het vooralsnog terug in de verpakking. Los daarvan was ik natuurlijk erg benieuwd naar het gebruik ervan.
Het mes ligt door het ergonomisch gevormde handvat lekker in de hand en dat maakt het ermee snijden heel fijn.
Ik heb het WMF groentemes inmiddels al veelvuldig gebruikt. Wat een vlijmscherp mes is dat. Het snijdt met het grootste gemak door de groentes heen. Snijden kost geen moeite en ook als ik iets flinterdun wil snijden gaat dat met het groentemes perfect. Dit is echt een aanwinst voor in ieders keuken!
De belofte die WMF maakt dat dit mes 2x zo scherp zijn als de standaard lijken ze na te komen. Ik word heel blij van het gebruik van dit mes. Hopelijk blijft het lang zo scherp, ook al hangt dat natuurlijk ook sterk van mijn gebruik af. Maar tot nu toe ben ik tevreden. De prijs kwaliteit verhouding is het zeker waard. Voor deze aanschafprijs krijg je mijn inziens een degelijk mes waar je veel plezier mee in de keuken kunt beleven!

Pluspunten

• Fijne handligging
  • Vlijmscherp

Minpunten

• Geen beschermhoesje voor om de punt bijgeleverd

Yolspi 24-11-2020

Vlijmscherp

Geschreven voor: WMF KINEO Groentemes 9 cm

Hij snijdt overal lekker makkelijk doorheen. Ligt soepel in de hand en is licht in gewicht.
Veelzijdig (vlees en tomaten) is zijn kracht.

Pluspunten

• handig in gebruik
  • Vlijmscherp
  • lichtgewicht
  • veelzijdig

Minpunten

• Niet in de vaatwasser