Bosch SMV88TX01N - Reviews

Type
volledig ingebouwd
Maximale belading
13 couverts

Beoordeling op basis van 43 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Raswings 04-04-2015 Product paar dagen in bezit

6,2
Na 9 jaar was onze oude Bosch vaatwasser aan vervanging toe. Op advies van de verkoper gekozen voor deze Bosch machine.

Wasresultaat en mogelijkheden:
Instellingen genoeg. Machine wast goed, mist het goede programma gekozen en wasmiddelen. Het is een A+++ machine wat betekent dat deze zuinig met energie omgaat. Hierdoor wordt de machine minder warm. Dit betekent dat normale wastabletten (met folie) niet 'vlekkeloos' functioneren. Verkoper adviseert los poeder (minder nodig), zout en glansspoelmiddel.
Onze oude machine deed 2 uur over een wasbeurt deze machine heeft ruim 3 uur nodig. Dus een beetje plannen is wel belangrijk. De variospeed knop is hierbij wel een oplossing maar dit gaat ten koste van het resultaat.
Detail: Bosch levert bij het apparaat wel wastabletten!

Gebruiksgemak en indeling:
De korven zijn in hoogte verstelbaar. Echter bij het gebruik van grote borden 28,5 cm moet de bovenste servieskorf in te hoogste stand geplaatst worden. In combinatie met de bestekslade is de ruimte voor hoge glazen of een dubbele rij kopjes zeer beperkt en gaat ten koste van de functionaliteit.
Onze oude Bosch vaatwasser had minder mogelijkheden maar deze waren wel praktisch en functioneel. Less is more?
Bestekslade is nog even wennen. Heeft nog niet mijn voorkeur en het feit dat hogere glazen in combinatie met grote borden niet mogelijk zijn beïnvloed mijn beoordeling sterk.

Zonneveld 18-02-2017 Product paar weken in bezit

Mooie luxe en ruime vaatwasser

Mijn vorige vaatwasser was ook van Bosch en heeft het na 10 trouwe jaren begeven. Was hier zeer tevreden over, dus voor de nieuwe vaatwasser weer voor Bosch gekozen. Gekozen voor dit type vanwege de grote capaciteit, tijdsaanduiding op de grond en het Zeolith droogsysteem. Netjes geleverd en gemonteerd via keukenloods.nl. Nu 2 weken in gebruik en voldoet aan alle verwachtingen. Stil, ruim en komt er zo goed als droog uit.

Pluspunten

• ruim
  • stil
  • droogsysteem
  • tijdsaanduiding op grond

Diane 08-02-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk display

Een duidelijk display, zowel op het bedieningspaneel, als wat op de grond projecteert als de machine draait. Het op vele manieren in kunnen delen van de korven is ook heel fijn. Het kunnen volgen van het programma d.m.v. projectie op de grond is ook een pluspunt.
De machine is erg stil. Ik ben(tot nu toe) blij dat ik weer voor een Bosch heb gekozen, na mijn zijsprong naar Whirlpool.
Nog maar een week in gebruik.

Pluspunten

• de besteklade
  • de korf indeling
  • projectie op de grond

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

De Kei 21-01-2017 Product paar dagen in bezit

vaatwasser

het product lijkt voor ons de ideale vaatwasser vandaar de keuze nu de eerste ervaring het af lezen van de tijds duur is een hele grote plus punt en dat je niet alleen een bestek lade hebt maar ook een korf kan je altijd nog over schakelen als het ene niet bevalt , de afwas is schoon en droog ook niet anders verwacht wel dat het rustig gaat en weinig geluid te horen is
tot nu toe buiten gewone fijne machine dus een aanrader

Pluspunten

• binnen verlichting
  • tijd op vloer
  • keuze uit bestek korf en of lade

Minpunten

• nog geen gevonden

Harnold Smit 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Goede vaatwasser

Nadat de vaatwasser was bezorgd waren wij nog meer onder de indruk dan dat wij zagen op de internetsite.
De binnenkant ziet er erg mooi uit en alles goed en stevig afgewerkt.
Ook is deze vaatwasser uitermate stil in gebruik.

Kortom wij zijn heel blij met deze aankoop.

• stevig
  • zuinig in gebruik water en energie

Minpunten

• nog niet gevonden

van Rossum 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Prima afwasautomaat!

Schone vaat en veel indeel mogelijkheden. Fijn dat hij op de vloer projecteert hoe lang het programma nog duurt. Ieder programma is d.m.v. sneltoets in te korten. Mooi en overzichtelijk bedieningspaneel.

Pluspunten

• Indeel mogelijkheden
  • Besteklade
  • sneltoets om programma's in te korten
  • projecteert programmaduur op de vloer

Minpunten

• vaat blijft zonder droogprogramma vrij nat

mkor 14-01-2017 Product paar weken in bezit

Servies komt er glanzend en kurkdroog uit.

Op het moment dat je de machine voor het eerst aanzet is het beeldschermpje en de binnenverlichting een geweldig gezet. Ook de projectie van het programma met de rest tijd of tijd tot aanvang is super. Verder is het zeer praktisch dat de vaat er kurkdroog uitkomt dankzij de Zeoliet functie.

Pluspunten

• droogt goed
  • vaat glansd
  • projectie tijd op de vloer

H.Magnin 06-01-2017 Product paar weken in bezit

Stil, Droog en Schoon!

Deze vaatwasser gekozen in verband met zijn praktische en ruime indeling, zijn A+++ -10% status en bediengemak. Erg fijne vaatwasser. Even wennen met indelen, maar er is meer dan genoeg ruimte en mogelijkheden. Besteklade is erg fijn, en ook het binnenlicht is handig en stijlvol. De vaatwasser is erg stil, wat prettig is in een open keuken. Inbouwen was ook zo gebeurd. Duidelijke beschrijving. De timer die op de grond wordt geprojecteerd maakt het helemaal af.

jurgen 04-01-2017 Product paar weken in bezit

perfecte vaatwasser

perfecte vaatwasser gekozen voor de prijs en indeling en is gebruiksvriendelijk verlichting er in en een perfecte bestek lade de vaat wordt super schoon

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • mooie prijs
  • verlichting er in
  • rest tijd op de vloer te lezen

Menno 04-01-2017 Product paar dagen in bezit

Stil, stevig, en alles heel schoon

We wilde een stille vaatwasser, die ook erg makkelijk in de bediening is en vooral alles goed schoon maakt.
Onze keuze is gevallen op de Smv88tx01n. Een geweldig apparaat. Het klokje wat gepojecteerd wordt op de grond is erg handig, zodat je kunt zien hoe lang de vaatwasser nog duurt, en welk programma er gekozen is.
De tiptoets bediening reageert erg goed en snel, kortom we zijn erg tevreden met deze aankoop.

Pluspunten

• stil
  • tiptoets bediening
  • klokje geprojecteerd op de grond

Maarten 03-01-2017 Product paar weken in bezit

Stil Droog en Schoon!

Erg fijne vaatwasser. Even wennen met indelen, maar er is meer dan genoeg ruimte en mogelijkheden. Besteklade is erg fijn, en ook het binnenlicht is handig en stijlvol. De vaatwasser is erg stil, wat prettig is in een open keuken. Inbouwen was ook zo gebeurd, duidelijke beschrijving. De timer die op de grond wordt geprojecteerd maakt het helemaal af.

Pluspunten

• Ruimte
  • Resttijd indicatie projectie
  • Binnenverlichting

Eric 31-12-2016 Product paar dagen in bezit

Stille, zuinige en praktische vaatwasser!

De aparte besteklade maakt het mandje veelal onnodig, waardoor die ene pan er toch nog in kan... De status wordt op de vloer geprojecteerd, wat erg fijn is, vooral met de lange ECO programma's.
Ik heb de vaatwasser zelf ingebouwd en dit was met de bijgeleverde beschrijving zeer goed te doen.

Pluspunten

• A+++ -10%
  • Ruime programmakeuze
  • Statusprojectie op de vloer
  • Ruime indelingsmogelijkheden
  • Aparte besteklade

Minpunten

• Nog niet gevonden

andré 18-12-2016 Product paar dagen in bezit

stil, droog en heel efficient ingedeeld

bij onze vroegere Bosch was het plastic altijd nog nat na het afwassen. Alles een beetje nadrogen dus maar het plastic soms wel erg veel. Door het gepatenteerde droogsysteem is de vaat veel droger en kan alles direct de kast in. Dit is een zeer groot pluspunt. Verder is de indeling met de aparte besteklade sterk ruimte winnend.

Pluspunten

• veel droger
  • indeling met besteklade is ruimte winnend
  • energiezuinig

Minpunten

• lange wastijd; energieverbruik lager en acceptabel

Adelaars 18-12-2016 Product paar weken in bezit

fijne vaatwasser

Makkelijk in gebruik, veel mogelijkheden. Ruime besteklade en een los bestekmandje. Verlichting in de vaatwasser en tijdsaanduiding op de vloer. Maakt goed schoon en is heel stil, aanrader!

Pluspunten

• stil
  • praktisch
  • tijdsaanduiding op de vloer
  • verlichting

Theo 03-12-2016

Topproduct

Vaatwasser is fluiterstil, heeft eenvoudige programma's en vele mogelijkheden om specifiek nog te sturen, een laag energieverbruik zowel van electra als water.

Edwin 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

Super vaatwasser, schoon, mooi, nog beter als de vorige

Oude Bosch vaatwasser heeft het 11 jaar gedaan en ineens bleef hij draaien en geen warmte meer. Tijd voor een nieuwe. Lang gekeken en getwijfeld voor een goedkopere maar toch voor deze Bosch gekozen en geen spijt. Alles kwam er na de eerste keer blinkend uit en hoewel wij een open keuken hebben hoorde je alleen het borrelen van de afvoer ( kan de vaatwasser niets aan doen ). Vooral veel nieuwe technologieën zoals het display wat geprojecteerd word op de vloer is handig zodat je toch weet dat hij aanstaat en hoe lang hij nog moet. Veel verschillende programma's wat toch handig is. Alles kwam er droog uit, ook de koekenpannen en plastic/Tupperware was droog. Kortom geen spijt voor deze vaatwasser ondanks het verschil van een paar honderd euro.

Pluspunten

• Mooi
  • Veel programma's
  • Display op vloer
  • Alles droog

Minpunten

• Misschien de handleiding iets duidelijker

Judith Heijdens 02-10-2016 Product paar dagen in bezit

Droogt zeer goed

Deze vaatwasser gekozen om zijn zeer goede droog resultaat, indeling rekken van de vaatwasser en de vele mogelijkheden van de diverse programma's op deze machine.
We hebben al jaren plezier van onze Bosch apparatuur en wilden perse weer Bosch apparatuur in onze gerenoveerde keuken.

Pluspunten

• Droogt zeer goed
  • Zuinig in energie en water
  • extra snelle programma

Minpunten

• De eco programma's duren lang

Robin 24-09-2016 Product paar dagen in bezit

Prima prestaties met handige extra's

Het is een prima machine die goed schoon wast. Pluspunten zijn de extra's zoals binnenverlichting, projectie van de nog resterende programmatijd en natuurlijk de losse besteklade. Al met al een prima apparaat voor een goede prijs.

Pluspunten

• Besteklade
  • Projectie programmatijd

Ikke 17-08-2016

stil en ruim

Er kan veel meer in dan mijn vorige vaatwasser. Door de besteklade te gebruiken is de bestekmand overbodig, dat scheelt enorm ruimte in de onderste lade.
De bovenste lade is wat onhandiger als je veel bekers en glazen in de machine wilt zetten. Maar misschien moet ik daar nog handig in worden.

WimenWendy 04-08-2016

Schoon, stil en voldoende programmakeuzes

Ik kan nog niet veel vertellen na een week maar tot nu toe bevalt de machine prima. Ook het plastic komt er droog uit. Handige gadget om de wastijd te projecteren op de vloer.