Bosch SMV98M00NL - Reviews

tile-Max. belading
13 couverts maximale belading
Geluidsniveau
44 dB

Beoordeling op basis van 44 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Anoniem 25-08-2014

SUPER VAATWASSER

Complete vaatwasser, flexibel in te ruimen, zuinig en stil. Bestek lade is super praktisch. Vaat is prima schoon en op plastic bakjes na kurk droog. Inbouw ging soepel dankzij duidelijke instructie. Aqua safe geeft een veilig gevoel en gebruik dus vaak de timer functie om 's nachts de vaatwasser zijn werk te laten doen. Kortom: super vaatwasser.

Cor 02-08-2014

Stil, schoon en zuinig.

Eerste vaatwasser. Advies op internet en van buren hebben mij besloten om deze vaatwasser aan te schaffen. Prima keuze! Vaatwasser is superstil, de vaat is super schoon. Handige bestek lade. Gebruik is simpel. Inbouwen van deze machine is niet moeilijk door de goede handleiding. Veilig gevoel door aqua stop en met A++ label ook nog eens zuinig in het gebruik. Kortom: voor mij de juiste keuze!

AlfreddeAfwasser 01-08-2014

Prijma volledig integreerbare vaatwasser

Heel handig dat het rek voor de kopjes en glazen eenvoudig verzet kan worden ivm lange glazen bijvoorbeeld.

MargrietenGlas 24-07-2014 Product paar dagen in bezit

Let op: je kunt de waterhardheid en het glansspoelmiddelgebruik handmatig instellen.
Dit hadden wij gezet op R00 ivm zacht water hier. Bleek dat hij niet goed had gedroogd.

Teruggezet op de fabrieksstand van R05, zelfde programma. Nu wel alles droog. Ben alleen iets minder te spreken over de glazen. Die vond ik niet helemaal goed schoon. Misschien een ander programma draaien. Kom ik nog op terug.

Bosch levert er een test bij, waarmee je gemakkelijk de hardheid van het water kunt testen. Bleek toch hoger te liggen dan op internet vermeld stond.

Als je twijfelt over een besteklade: Doen! Wat een uitkomst. Je legt het er gemakkelijk in en je grijpt alles er zo in 1 keer uit. Geen ligsporen. Hierdoor veel meer ruimte.

's Avonds om 19.30 uur besteld bij de keukenloods. Volgende dag om 12 uur bezorgd. Ze namen gratis de oude mee.

Installeren vond mijn man goed te doen. Er werd een sjabloon bijgeleverd, zodat je precies weet waar je de gaten moet boren.

Superstil. We hielden ons oor tegen de deur aan om te horen of ie het echt wel deed ;-). Wat een verademing.

SjackGoossens 24-07-2014

Prima vaatwasser

Gemakkelijk zelf in te bouwen, voldoende programma's (geen overbodige). Veel inruimmogelijkheden en er kan veel in.

JohanvanderMeer 05-07-2014

Prima vaatwasser

Na 10 jaar intensief gebruik van de vorige Bosch vaatwasser opnieuw een Bosch. Prima vaatwasser, vooral veel stiller dan zijn voorganger. Ik ben benieuwd naar de besparing op het waterverbruik

Benton 13-06-2014

Vaatwasser

Vaat prachtig glanzend schoon Ideale besteklade Handig rood lampje op de grond om te zien of hij al klaar is

NicoGardenier 08-06-2014

dik tevreden

Nadat we 2 jaar geleden al een nieuwe koel/vries combinatie gekocht hadden van Bosch, was nu de vaatwasser aan de beurt. Op basis van de uitstekende beoordelingen van dit model voor de SMV98M00NL gekozen. Bevalt tot nu toe uitstekend, net als de koel/vries combinatie. Deze koel/vries combinatie leverde ons een behoorlijke energie besparing op en de verwachting is dat deze vaatwasser van Bosch dat ook gaat doen.

PaulFolkertKoolstra 27-05-2014

Werkt als een trein

Heerlijk om gewoon droge en schone vaat te hebben. Lekker stil, veel handige opties voor de programmas, zuinig en betaalbaar. Al met al, een toppertje!

Eric2 09-05-2014

prima vaatwasser, drogen moet beter

We hebben deze vaatwasser nu een paar weken (hiervoor een Miele) en gezien de prijs is het een prima machine. Echter, het droogresultaat is matig. De vaat is vaak nog erg nat. De vaat komt er wel blinkend schoon uit. De installatiehandleiding moet echt beter; meer afgestemd op de consument en niet alleen op de installateur. Heel veel mensen installeren zo'n apparaat tegenwoordig zelf en dat was nog een heel gepuzzel (vooral de frontdeur). Ronduit een zwak punt zijn de kunststof pootjes; bij het uitdraaien van het achterpootje ging het mis (de plastic schroef draaide door). Maar nogmaals, alle waar naar z'n prijs. En qua prijs-kwaliteit is het een goede machine.

hario 21-04-2014

geweldige vaatwasser

Zeer flexibel in te ruimen:heb je b.v.veel borden dan klap je de borden houders op.Veel potten en pannen vice versa. 35 min.programma een uitkomst bij veel eten bereiden:vaat is zo schoon dat dit vaak standaard programma kan worden! in eco stand praktisch onhoorbaar. Minpunt(tje)?op plastic iets meer druppels als bij vorige (miele)vaatwasser.Voor de rest is deze bosch op alle fronten beter. ps extra droogprogramma heb ik nog niet geprobeerd.

HansWolters 28-03-2014

Super vaatwasser

Een super stille vaatwasser, je snapt nu waarom het ledlampje op de grond schijnt als die werkt. Zeer veel ruimte en makkelijk in te ruimen. Bediening zeer eenvoudig en zeer vriendelijk.

EricRaaijmakers 21-03-2014

top product

We hebben de vaatwasser nu 2 weken in ons bezit en hij bevalt ons zeer goed. - Veel ruimte (mede door de extra besteklade en neerklapbare bordenhouders); - Stille machine; - Overzichtelijke programma's en zeer divers; - schone en (zeer belangrijk) droge vaat.

Monique3 07-02-2014

super vaatwasser

Geweldige vaatwasser!! Ben er heel erg blij mee. Ontzettend veel ruimte, altijd schoon en droog en echt geruisloos. Vooral de bestekla is heel handig. Ook het rode indicatielampje is fijn. Ik hoef me nooit meer af te vragen of hij klaar is.

graasa 15-01-2014 Product paar dagen in bezit

Stille vaatwasser waarin alles mooi schoon wordt. Het programma "intensive smart" doet het heel goed. Besteklade bevalt ook zeer goed, omdat je er altijd goed bij kan. Je hoeft de machine niet helemaal open te maken om bestek erbij te leggen en je kunt ook rechtop blijven staan. De hoogte in het rek eronder is wel minder dan onze vorige wasmachine, maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door het onderste rek zonder het bestekmandje.

Jan M 12 17-12-2013 Product kwartaal in bezit

Fijne stille vaatwasser die goed schoon maakt en met een handige bestekla bovenin de machine, waardoor er meer ruimte beschikbaar is onderin de machine voor pannen en grote schalen, omdat er geen bestekkorfje in de weg zit, zoals bij onze vorige Bosch machine.

Carolyn2 06-12-2013

Schoon een plus, droog redelijk

De vaat komt er schoon uit, maar we zijn minder tevreden over hoe droog de vaat is na afloop, ook al gebruiken we standaard de extra droogfunctie. Plastic moeten we standaard na doen met een droogdoek maar ook pannen worden niet bepaald droog. Glazen zijn dan weer wel schoon, streeploos en droog.

Chris Bosrand 04-12-2013 Product maand in bezit

Afwasmachine is vervanger van 10 jaar oude Bosch/Siemens. Inbouw zelf gedaan, schroefgaten van de voorkant zaten soms net niet op de plaats van de oude (1-2 mm verschil).
Eco programma duurt lang ca 3,5 uur. Voor het wasresultaat een 7 gegeven omdat hij niet goed droogt, besteklade was nat bestek moest nagedroogd worden. Volgens de Bosch servicedienst (die overigens snel reageerde)komt dit omdat het glansmiddel in 3-in 1 tablets onvoldoende kan werken. Daarna extra glansmiddel toegevoegd, resultaat is nu beter, maar laat er waarschijnlijk toch nog een monteur voor komen.
Voor gebruiksgemak een 7 omdat mijn glazen er niet zo goed in kunnen staan als in de oude machine.
Over de duurzaamheid (als storingsgevoeligheid bedoeld wordt, daar valt pas over een jaar of 5 wat over te zeggen

bwensing 02-12-2013 Product maand in bezit

9,4
heb lang getwijfeld, wel of geen besteklade. Door een vriendin toch overgehaald. Ben enorm blij met de keus van deze machine. door de besteklade veel meer ruimte. Makkelijk op te ruimen en nooit meer nat bestek. Alles super schoon, horen de vaatwasser niet, mooi met het lichtje op de vloer dat aangeeft dat hij draait. Kortom uitermate tevreden en een echte aanrader.

c.hofman 12-11-2013 Product paar weken in bezit

zeer stil en zuinig met water,heel veel ruimte door de wegklapbare rekken waardoor zelf pizza borden passen,geweldig die besteklade,vorige bosch heeft ruim 12 jaar dienst gedaan zonder enige storing, het app draait dagelijks voor een groot gezin.aanrader