Bosch SMV98M00NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 26 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch SMV98M00NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MargrietenGlas 24-07-2014
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Let op: je kunt de waterhardheid en het glansspoelmiddelgebruik handmatig instellen.
Dit hadden wij gezet op R00 ivm zacht water hier. Bleek dat hij niet goed had gedroogd.

Teruggezet op de fabrieksstand van R05, zelfde programma. Nu wel alles droog. Ben alleen iets minder te spreken over de glazen. Die vond ik niet helemaal goed schoon. Misschien een ander programma draaien. Kom ik nog op terug.

Bosch levert er een test bij, waarmee je gemakkelijk de hardheid van het water kunt testen. Bleek toch hoger te liggen dan op internet vermeld stond.

Als je twijfelt over een besteklade: Doen! Wat een uitkomst. Je legt het er gemakkelijk in en je grijpt alles er zo in 1 keer uit. Geen ligsporen. Hierdoor veel meer ruimte.

's Avonds om 19.30 uur besteld bij de keukenloods. Volgende dag om 12 uur bezorgd. Ze namen gratis de oude mee.

Installeren vond mijn man goed te doen. Er werd een sjabloon bijgeleverd, zodat je precies weet waar je de gaten moet boren.

Superstil. We hielden ons oor tegen de deur aan om te horen of ie het echt wel deed ;-). Wat een verademing.

graasa 15-01-2014
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Stille vaatwasser waarin alles mooi schoon wordt. Het programma "intensive smart" doet het heel goed. Besteklade bevalt ook zeer goed, omdat je er altijd goed bij kan. Je hoeft de machine niet helemaal open te maken om bestek erbij te leggen en je kunt ook rechtop blijven staan. De hoogte in het rek eronder is wel minder dan onze vorige wasmachine, maar dit wordt ruimschoots goedgemaakt door het onderste rek zonder het bestekmandje.

Jan M 12 17-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Fijne stille vaatwasser die goed schoon maakt en met een handige bestekla bovenin de machine, waardoor er meer ruimte beschikbaar is onderin de machine voor pannen en grote schalen, omdat er geen bestekkorfje in de weg zit, zoals bij onze vorige Bosch machine.

Chris Bosrand 04-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Afwasmachine is vervanger van 10 jaar oude Bosch/Siemens. Inbouw zelf gedaan, schroefgaten van de voorkant zaten soms net niet op de plaats van de oude (1-2 mm verschil).
Eco programma duurt lang ca 3,5 uur. Voor het wasresultaat een 7 gegeven omdat hij niet goed droogt, besteklade was nat bestek moest nagedroogd worden. Volgens de Bosch servicedienst (die overigens snel reageerde)komt dit omdat het glansmiddel in 3-in 1 tablets onvoldoende kan werken. Daarna extra glansmiddel toegevoegd, resultaat is nu beter, maar laat er waarschijnlijk toch nog een monteur voor komen.
Voor gebruiksgemak een 7 omdat mijn glazen er niet zo goed in kunnen staan als in de oude machine.
Over de duurzaamheid (als storingsgevoeligheid bedoeld wordt, daar valt pas over een jaar of 5 wat over te zeggen

bwensing 02-12-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

heb lang getwijfeld, wel of geen besteklade. Door een vriendin toch overgehaald. Ben enorm blij met de keus van deze machine. door de besteklade veel meer ruimte. Makkelijk op te ruimen en nooit meer nat bestek. Alles super schoon, horen de vaatwasser niet, mooi met het lichtje op de vloer dat aangeeft dat hij draait. Kortom uitermate tevreden en een echte aanrader.

c.hofman 12-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

zeer stil en zuinig met water,heel veel ruimte door de wegklapbare rekken waardoor zelf pizza borden passen,geweldig die besteklade,vorige bosch heeft ruim 12 jaar dienst gedaan zonder enige storing, het app draait dagelijks voor een groot gezin.aanrader

fons taken 06-11-2013

Fam. Taken Alblasserdam.
Onze vorige machine was een ETNA van 14 jaar oud. Div. problemen zelf kunnen verhelpen, echter nu was het over. Deze machine van BOSCH is een verademing, de besteklade bevalt na even wennen prima, het is bij het in-en uitpakken net of je alles nieuw uit de doos haalt. Omdat we de machine overwegend s'nachts gebruiken is s'ochtends de boel reeds goed opgedroogd en hebben we niet de klachtvan nog natte vaat. Het rode lampje is een must ivm de stille werking!
Kortom erg tevreden.

marikke 06-11-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Een keuze maken voor een nieuwe vaatwasser is altijd lastig, maar we zijn er blij mee. Alles komt er super schoon en glanzend uit. Verschillende onderdelen dan je veranderen naar je wens en hij is erg stil.

vxcv 31-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Dit is een prima vaatwasser. Je kunt het middelste vak verzetten, waardoor je deze kunt aanpassen aan het type vaat dat je hebt (grote/kleine spullen), zodat je meer gebruiksgemak hebt. De besteklade bevalt prima, het is wel even wennen, maar bespaart ruimte en is handig met uitruimen. De vaatwasser wast geruisloos, erg prettig!

Sclaus 28-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Een prima stevige en stille machine die alle vaat goed schoon wast. De besteklade is even wennen als je die niet eerder had, maar is gemakkelijk met name bij het uitruimen. Daarnaast is het waterverbruik aanzienlijk lager dan bij menig ander apparaat wat goed is voor het milieu en de portemonnaie. Wij zijn heel tevreden.

kvreede 12-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Wij hebben deze machine nu enkele weken in gebruik en het is een prima apparaat hij wast mooi schoon en doet dat zo geruisloos dat het rode lampje zeker geen overbodige luxe is.
Na dat wij eerst wat twijfels hadden over de bestek lade ipv een korf.
Nu vinden wij ook dit een prima oplossing.Het bestek wordt goed schoon en er is meer ruimte in de onderste lade.

T.T.L.K 09-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Ik zeg fantastisch. De bestekla bovenin is heerlijk, bespaart ook veel ruimte onderin de vaatwasser. De middelste la is in hoogte verstelbaar erg handig voor grotere glazen, bekers, etc. Ook komt alles er mooi en schoon weer uit. En ik hoop natuurlijk super duurzaam. Dat ik er nog vele jaren van mag genieten.

P. Slot 08-10-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Na 17 jaar heeft onze (Miele) vaatwasser het begeven. Na enig speurwerk op deze Bosch uitgekomen;een voorwaarde was de besteklade bovenin ipv een mandje en minimaal A++.
Via internet bij Bobshop besteld, volgende dag in huis. Omwisseling zelf gedaan, deur omhangen is eenvoudig, de rest is plug&play.
Gelukkig wordt er een rood licht op de grond geprojecteerd, anders hoor je niet dat de machine in bedrijf is, zo stil is deze. De eco-stand is even wennen, duurt maar liefst 3 uur, maar het verbruik aan water en elektra is nu al lager.
Kortom, wij zijn zeer tevreden over deze machine !!

pvandodewaard 24-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Het is een fijne machine, erg stil tijdens het wassen. Lampje op de vloer is fijn tijdens het verloop van het programma.
Minpuntje is de machine is nog behoorlijk nat na afloop en de vaat daarmee is dus ook natter als bij mijn oude machine van Bosch. Besteklade is erg fijn daardoor aanzienlijk meer ruimte in de onderste korf.

jolandad 11-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Het is een superstille vaatwasser. Gelukkig brandt er een rood lampje als de machine aanstaat, anders ga je twijfelen of de machine het wel doet. De besteklade is ook superhandig,daardoor heb je meer ruimte onderin. Kortom, tot nu toe, erg tevreden met deze vaatwasser!

Mario 5 10-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

de vaatwasserbevalt me uitstekend.
Hij is geruisloos, met een eenvoudige bediening, volop ruimte en vooral een goed wasresultaat.
De monteu die de machine kwam plaatsen gaf ook al aan dat dit een uitstekende koop is waar ik geen spijt van zal krijgen.

Kortom uitstekend tevreden.

edledl 09-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Zeer goede vaatwasser. De vorige Bosch vaatwasser had het wel 15 jaar uitgehouden. Echter de technologie is een stuk verbeterd. Deze vaatwasser is veel geluidslozer en de vaat wordt een stuk schooner.

mapaka 08-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Prima vaatwasser: lekker stil , Handig led-lampje op de vloer om te weten dat een programma loopt, ruime indeling.
Min puntje is dat de vaatwasser nog behoorlijk nat van binnen is (ook met extra droog-program.)

fvanrijt 07-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Na ruim 13 jaar ging onze vorige Bosch vaatwasser stuk en is vervangen door deze SMV98M00NL. Deze vaatwasser heeft een aparte bestek-lade. In begin even wennen, maar het werkt veel practischer en je krijgt er meer ruimte in de onderste lade voor terug. Verder is de vaatwasser heerlijk stil en het rode puntje op de vloer laat met de deur dicht zien dat de machine nog bezig is (mooie aanvulling/vervanging op de einde wasbeurt-piep dan ik dan ook heb uitgezet).

De machine ziet er ook degelijk uit, ik hoop dat ik net zolang van deze machine mag genieten als de vorige.

Anneke1111 06-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Altijd vaatwasser van Miele gehad, maar bij plaatsing van een nieuwe keuken voor Bosch gekozen. Doordat ik meerdere inbouw apparaten van Bosch heb, heb ik vijf jaar garantie. Miele voelt weliswaar wat degelijker, maar toch ben ik zeer te spreken over deze vaatwasser. Indeling is handig en er kan veel in. Programma's zijn ook prettig (vooral het snelle programma met verjaardagen).

Ger Ladru 03-09-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Heerlijke vaatwasser die zeer geruisloos zijn werk voor ons doet.De prijs kwaliteit verhouding is prima dus je krijgt veel waar voor je geld.De vaat is prima schoon en de opbergruimtes zeer practisch.De wijnglazen met lange stelen passen goed in de maschine en ook het bestek heeft een handige ruimte.Onze vorige vaatwasser was ook een Bosch en waren we na 13 jaar gebruik zeer tevreden over maar deze nieuwe machine heeft toch weer meer snufjes.

keukenapp 30-08-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Prima vaatwasser welke ruim is door variabele indeling van de korven, en de vaat goed schoon maakt op ecostand. Droogresultaat vind ik minder goed, wel droog met extra-droog stand. Een ander min puntje vind ik het nalekken van de bestekkorf en de kleine openingen waar voedselresten in blijven hangen (pasta aardappel) daarom spoel ik vooraf het bestek schoon.

fmvanhaalen 06-08-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Fijne vaatwasser, makkelijk in gebruik. Het apparaat staat in een kookeiland en is erg stil. Door de besteklade is er meer ruimte onderin voor de pannen. De vaat is nog redelijk nat na het gewone programma, dat is beter als je de extra droog functie gebruikt. De vaatwasser ruikt snel muf als je 'm dicht laat staan. Over de duurzaamheid valt nog weinig te zeggen na 1 maand.

captijn 05-08-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Een geweldig apparaat met een perfecte indeling
voor het bestek,de bovenste verstelbare korf
voor glazen,bekers en schotels ed is erg handig
ivm drie instel hoogtes en de onderste korf voor
pannen,schalen en borden heeft ook een makkelijke
indeling.Tijdens het wassen bijna zeer geruisloos.

Maurice12345678 04-08-2013
Geschreven voor: Bosch SMV98M00NL

Fijne vaatwasser. De vaat is schoon, de besteklade zorgt ervoor dat je de onderste lade volledig vol kunt stoppen. De middelste lade is in hoogte te verstellen en dat ik ook handig bij grotere glazen of grotere borden. Verder ziet de vaatwasser er degelijk uit.