ETNA CM751ZT - Reviews

Inhoud
51 liter
Kleur(en)
zwart, rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

6,3

Joshua5 21-03-2017

Goede oven, bediening kan beter

De oven werkt prima en is ook sneller dan onze vorige. Dus op dat gebied geen klagen. De bediening kan echter wel beter. We wilden er een met tiptoetsen omdat dit makkelijker schoon te houden is, maar dit werkt net omgekeerd. De glasplaat met de tiptoetsen staat na elk gebruik vol vingerafdrukken. Die tiptoetsen werken ook alles behalve ideaal. De eene toets werkt al wat beter dan de andere (vooral pijltje naar beneden doet het niet zo goed, ben er niet gerust in dat dit lang gaat meegaan). Een exacte tijd instellen gaat ook moeizaam. Per keer gaat er 10 seconden af/bij, als je lang duwt gaat ie per minuut maar dan zo snel dat je direct veel te ver zit en dan per 10 seconden terug moet. Dus heel veel duwen om juist te zetten. Voor mij nooit nog tiptoetsen maar toch maar een draaiknop.

Verder heeft ie een standaard afkoel periode die niet in verhouding staat met wat ie daarvoor gedaan heeft. Het is wat raar dat hij nog een minuut lang staat te koelen als je enkel een kindermelkje 20 seconden heb lauw gemaakt.

Koop hem niet omwille van de stoomfunctie, want dat is gewoon een pot die meegeleverd wordt waar je water ik kan doen.

Dus vervang de tiptoetsen door bvb 2 draaiknoppen en je hebt een heel goed toestel. Zoals ie nu is zou ik voor een ander model gaan.

Pluspunten

• Goede oven
  • Mooie design

Minpunten

• Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vingerafdruk gevoelig

Harry 10-02-2017

Eg blij met deze aankoop

Erg blij met deze aankoop. Apparaat ziet er goed uit en functioneert prima. Zoals meerdere reviews al hebben aangegeven is het veel doordrukken op de tiptoetsen die soms ook niet reageren. Het zal onze eigen onhandigheid zijn, maar het gebeurt bij ons te vaak dat na instellen we op start drukken en het apparaat toch niet gaat beginnen, dan moeten we weer opnieuw instellen.

Pluspunten

• "Stoomfunctie"
  • Snel warm
  • Nederlands merk/product
  • Erg goede prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Tiptoetsen soms vaak indrukken
  • Kan niet alleen een ovenrooster in

Yvonne 19-10-2016

Prima product, voor goede prijs.

Was enige tijd op zoek naar een nieuwe combimagnetron, ben afgegaan op de uitslag van de cosumentenbond, en besteld via internet. Heb het product nu enkele weken in mijn bezit en ben tot nu toe heel erg blij met deze aankoop.
De bediening is even wennen met tiptoetsen maar eenmaal onder de knie is het makkelijk om de oven of magnetron in te stellen. De oven is snel opgewarmd, en geeft een signaal wanneer deze op temperatuur is.
het nadeel vond ik dat er wel een rooster in zit maar dat deze niet los in de oven kan worden geschoven, het rooster kan alleen op de keramische plaat of de bakplaat worden gezet. Ik kan bij Etna wel een los rooster kopen voor 38,- dat vind ik wel duur, misschien dat ik later nog een uitschuifbaar bakrooster koop, maar ik mis deze nu nog niet.
De inhoud van de oven is groot maar de bakplaat vult niet het hele oppervlak, helaas.
Maar al met al is het niet de duurste combi magnetron, dus ben ik zeer tevreden met het gebruiksgemak van deze combi-magnetron. Ik heb na registratie bij Etna, er ook nog eens drie jaar extra garantie bij gekregen, dus in totaal vijf jaar garantie.
Ook is hij makkelijk schoon te houden door de glazen deur.
Er zit ook nog een plastic stoompannetje bij, deze heb ik nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Goeie prijs
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel schoon
  • Snel opgewarmd
  • Veel programma's

Minpunten

• Bakrooster past alleen op bakplaat, kan niet los
  • Inhoud is groot maar bakplaat vult de ruimte niet

Peter 14-10-2016

Mooi design en makkelijke bedieding

Fijn apparaat en makkelijke bediening. In oven stand zeer snel opgewarmd naar de juiste temperatuur. Ook de reeds diverse voor geprogrammeerde programma's zijn zeer handig. Begrijpelijk dat dit apparaat is uitgeroepen tot beste koop 2016! Is niets aan gelogen en maakt de verwachtingen waar.

Fam Talle

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijke bediening
  • Prijs / kwaliteit

Steffroud 31-07-2018

Top combioven

Ik wilde een grote combioven met goede recensies. het ziet er ook goed uit. Ik hou van het merk etna.

Pluspunten

• Groot
  • Snelle verwarming

Officiele reactie van Atag 01-08-2018

Dank je wel voor je review. Veel plezier met je oven. Mocht je nog vragen hebben bekijk dan onze site www.etna.nl
Groetjes Webcare Team ETNA , Angélique

Jos 28-07-2018

Mooie vormgeving

Ik heb deze Etna gekozen omdat het van oudsher een betrouwbaar merk is, ik heb veel combiovens vergeleken en deze kwam voor mij als beste eruit. Het is even puzzelen met de tiptoetsen, maar als je de handleiding leest is het prima te doen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Veiligheidsslot

Minpunten

• Tiptoetsen vaak gebruiken om in te stellen

Officiele reactie van Atag 30-07-2018

Hallo Jos, fijn te lezen dat je keus is gevallen op ons merk ETNA. We wensen je veel plezier van deze aankoop. Met vriendelijke groet.
Webcare Team ETNA
Ursula

t Gebak is lekker 05-08-2017

lekker oventje

Inmiddels softwareupdate geweest die zorgt dat ingestelde tijd niet langer verdwijnt als je hem opent zoals bij de eerste modellen. Ik ben redelijk snel klaar met instellen, glasplaat is dan vettig, maar het is geen etnaglasplaat maar gewoon een glasplaat. Dus niet mekkeren, lap erover klaar. Let even op dat de oven werkelijk aanstaat als je hem hebt geopend en gesloten, je moet dan de vink aandrukken, dan gaat hij weer verder. Maar dat is allemaal goed te begrijpen. Ik warm standaard 20 graden hoger op en stel dan lager in als de temp bereikt is. Het is een hetelucht oven, die gaat anders met temp om. Bakresultaten zijn prima.

Pluspunten

• Italiaanse vormgeving
  • karakter

Minpunten

• Italiaanse electronica
  • je moet haar begrijpen

Nicole 01-05-2017

Goede magnetron slechte oven

Sinds december 2016 in bezit. Magnetron werkt als beloofd. Oven niet. Moet minimaal 30 minuten voorverwarmen, ondanks dat piep afgaat binnen no-time die aangeeft dat oven op temperatuur is. Oven wordt niet goed warm. Je kunt er met je bloten handen na een half uur gerust in.
Let op dit is een magnetron waarin je heel incidenteel iets kunt warmen in de oven. Hij wordt verkocht als oven met magnetron functie. Dit is het dus niet. Voorgeprogrammeerde programma's werken niet omdat deze bijvoorbeeld 14 minuten duren en de oven 30 minuten nodig heeft om op te warmen.

Pluspunten

• veel ruimte
  • makkelijk schoon te maken
  • veel programma's

Minpunten

• omslachtig om functies te activeren
  • oven werkt niet naar behoren

combimagnetron Etna CM 751 ZT 23-11-2016

combimagnetron

werkt prima ziet er mooi uit en gemakkelijk schoon te houden sinds een paar dagen in bezit verder moeten wij het nog uitproberen

asjanse 12-10-2016

Kleine roosters/platen

Besteld via internet vanwege beste koop predikaat. Verwachtingen van de inhoud vielen sterk tegen. De inhoud is weliswaar 51 liter, maar het rooster en de bakplaat zjjn opvallend klein. Geen optimaal gebruik hierdoor van de inhoud. Dit viel zo tegen dat in de aankoop heb teruggedraaid.

Fam de Boer 12-07-2018

Niet te bedienen

Tiptoetsen reageren niet/slecht. Zowel mijn vrouw als ik kunnen hier niet mee omgaan. Volgens Etna ligt aan onze handen. Gaan dit apparaat niet meer gebruiken is een echte miskoop.

Pluspunten

• Nog niet kunnen vinden

Minpunten

• Niet te bedienen
  • Lange opwarmtijd

Officiele reactie van Atag 13-07-2018

Geachte heer, mevrouw De Boer, wij bedanken u voor de genomen moeite omtrent uw ervaring met betrekking tot de combimagnetron.
Helaas kunnen wij zonder uw gegevens niet zien wat de bevindingen van onze monteur is.
Wilt u alsnog gebruik maken van onze diensten, neemt u dan contact met ons op via het volgende telefoonnummer: 088-8821821. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:30 uur. Groet Priscilla webcare team Etna.

Mary 05-06-2017

Goedkoop blijkt duurkoop

Ik was op zoek naar een nieuwe combimagnetron en ben op het oordeel van de consumentenbond afgegaan. Spijt!!! Ik moet wel eerlijk zeggen dat de prijs erg laag is (490 euro betaald via internet). Tiptoetsen werken niet fijn, moeten vaak worden ingetoetst om juiste stand te krijgen. De oven geeft al na enkele minuten een pieptoon om aan te geven dat de ingestelde temperatuur is bereikt, maar dit is helemaal niet zo. Duurt min. 30 minuten en temperatuur haalt nooit de 200 graden, de hoogste stand is ook slechts 230 graden. Dus als je brood wilt bakken op 220 graden lukt dit niet goed omdat de oven niet heet genoeg wordt. Ik heb al meerdere malen ongare produkten uit de oven gehaald helaas. Apparaat heeft een afkoeling waarbij er lucht uit het apparaat wordt geblazen en dit maakt veel lawaai. Het rooster kan niet alleen worden gebruikt, dit ligt in de bakplaat.

Pluspunten

• prijs is relatief laag

Minpunten

• voorverwarmen duurt heel lang
  • ingestelde temperatuur wordt niet gehaald
  • Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vlekgevoelig
  • rooster kan niet los worden gebruikt
Mary 05-06-2017

Ik heb geen score kunnen geven voor Mogelijkheden, Gebruiksgemak, Vormgeving en Duurzaamheid omdat ik per ongeluk enterde en de review hier al werd getoond.
Mogelijkheden lijken voldoende, ik heb ze niet allemaal geprobeerd.
Vormgeving : slecht door onhandige bediening tiptoetsen en sluithaken in de deur
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, omdat ik het apparaat pas vanaf februari in bezit heb.