ETNA CM751ZT - Reviews

Inhoud
51 liter
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 53 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA CM751ZT op Kieskeurig.nl.

Joshua5 21-03-2017

Goede oven, bediening kan beter

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

De oven werkt prima en is ook sneller dan onze vorige. Dus op dat gebied geen klagen. De bediening kan echter wel beter. We wilden er een met tiptoetsen omdat dit makkelijker schoon te houden is, maar dit werkt net omgekeerd. De glasplaat met de tiptoetsen staat na elk gebruik vol vingerafdrukken. Die tiptoetsen werken ook alles behalve ideaal. De eene toets werkt al wat beter dan de andere (vooral pijltje naar beneden doet het niet zo goed, ben er niet gerust in dat dit lang gaat meegaan). Een exacte tijd instellen gaat ook moeizaam. Per keer gaat er 10 seconden af/bij, als je lang duwt gaat ie per minuut maar dan zo snel dat je direct veel te ver zit en dan per 10 seconden terug moet. Dus heel veel duwen om juist te zetten. Voor mij nooit nog tiptoetsen maar toch maar een draaiknop.

Verder heeft ie een standaard afkoel periode die niet in verhouding staat met wat ie daarvoor gedaan heeft. Het is wat raar dat hij nog een minuut lang staat te koelen als je enkel een kindermelkje 20 seconden heb lauw gemaakt.

Koop hem niet omwille van de stoomfunctie, want dat is gewoon een pot die meegeleverd wordt waar je water ik kan doen.

Dus vervang de tiptoetsen door bvb 2 draaiknoppen en je hebt een heel goed toestel. Zoals ie nu is zou ik voor een ander model gaan.

Pluspunten

• Goede oven
  • Mooie design

Minpunten

• Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vingerafdruk gevoelig

Officiele reactie van Atag 21-10-2019

Beste Joshua,
Wij waarderen het zeer dat u deze uitgebreide review plaatst. Wij zullen uw bevindingen met betrekking tot de bediening meenemen in de ontwikkeling en ontwerpen van onze combi-magnetrons. Verder wensen wij u veel plezier van deze aankoop.

Harry 10-02-2017

Eg blij met deze aankoop

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Erg blij met deze aankoop. Apparaat ziet er goed uit en functioneert prima. Zoals meerdere reviews al hebben aangegeven is het veel doordrukken op de tiptoetsen die soms ook niet reageren. Het zal onze eigen onhandigheid zijn, maar het gebeurt bij ons te vaak dat na instellen we op start drukken en het apparaat toch niet gaat beginnen, dan moeten we weer opnieuw instellen.

Pluspunten

• "Stoomfunctie"
  • Snel warm
  • Nederlands merk/product
  • Erg goede prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Tiptoetsen soms vaak indrukken
  • Kan niet alleen een ovenrooster in

Officiele reactie van Atag 30-12-2019

Beste Harry,
Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat deze combi-magnetron zo goed bevalt. De tiptoets bediening vergt soms wat "handigheid" het is een "tip' toets de vingertop er vlak opleggen werkt het beste. De hete lucht functie word veelal als oven-stand gebruikt.
Veel plezier gewenst van deze aankoop en een fijne jaarwisseling.

Steffroud 31-07-2018

Top combioven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik wilde een grote combioven met goede recensies. het ziet er ook goed uit. Ik hou van het merk etna.

Pluspunten

• Groot
  • Snelle verwarming

Officiele reactie van Atag 01-08-2018

Dank je wel voor je review. Veel plezier met je oven. Mocht je nog vragen hebben bekijk dan onze site www.etna.nl
Groetjes Webcare Team ETNA , Angélique

Yvonne 19-10-2016

Prima product, voor goede prijs.

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Was enige tijd op zoek naar een nieuwe combimagnetron, ben afgegaan op de uitslag van de cosumentenbond, en besteld via internet. Heb het product nu enkele weken in mijn bezit en ben tot nu toe heel erg blij met deze aankoop.
De bediening is even wennen met tiptoetsen maar eenmaal onder de knie is het makkelijk om de oven of magnetron in te stellen. De oven is snel opgewarmd, en geeft een signaal wanneer deze op temperatuur is.
het nadeel vond ik dat er wel een rooster in zit maar dat deze niet los in de oven kan worden geschoven, het rooster kan alleen op de keramische plaat of de bakplaat worden gezet. Ik kan bij Etna wel een los rooster kopen voor 38,- dat vind ik wel duur, misschien dat ik later nog een uitschuifbaar bakrooster koop, maar ik mis deze nu nog niet.
De inhoud van de oven is groot maar de bakplaat vult niet het hele oppervlak, helaas.
Maar al met al is het niet de duurste combi magnetron, dus ben ik zeer tevreden met het gebruiksgemak van deze combi-magnetron. Ik heb na registratie bij Etna, er ook nog eens drie jaar extra garantie bij gekregen, dus in totaal vijf jaar garantie.
Ook is hij makkelijk schoon te houden door de glazen deur.
Er zit ook nog een plastic stoompannetje bij, deze heb ik nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Goeie prijs
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel schoon
  • Snel opgewarmd
  • Veel programma's

Minpunten

• Bakrooster past alleen op bakplaat, kan niet los
  • Inhoud is groot maar bakplaat vult de ruimte niet

Peter 14-10-2016

Mooi design en makkelijke bedieding

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Fijn apparaat en makkelijke bediening. In oven stand zeer snel opgewarmd naar de juiste temperatuur. Ook de reeds diverse voor geprogrammeerde programma's zijn zeer handig. Begrijpelijk dat dit apparaat is uitgeroepen tot beste koop 2016! Is niets aan gelogen en maakt de verwachtingen waar.

Fam Talle

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijke bediening
  • Prijs / kwaliteit

Frank's loftrompet 18-01-2020

Grote inhoud, veel opties, handige bediening. Topaankoop!

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Zo'n grote inhoud had ik niet voor mogelijk gehouden. De hoogteverstelmogelijkheden zijn super handig. Het bedieningspaneel is kraakhelder. Gunstige prijs. Ik ben súper (met streepje op de u) enthousiast!

Pluspunten

• grote inhoud
  • hoogteverstelmogelijkheid
  • keuzeopties
  • gunstige prijs
  • Strak design

Officiele reactie van Atag 20-01-2020

Beste Frank,

Daar zijn wij héél (met de streepjes op de ee) blij mee:-) Fijn dat deze mooie combi-magnetron helemaal naar wens is. Bedankt voor het plaatsen van deze review. Veel plezier ermee.

Jos 28-07-2018

Mooie vormgeving

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik heb deze Etna gekozen omdat het van oudsher een betrouwbaar merk is, ik heb veel combiovens vergeleken en deze kwam voor mij als beste eruit. Het is even puzzelen met de tiptoetsen, maar als je de handleiding leest is het prima te doen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Veiligheidsslot

Minpunten

• Tiptoetsen vaak gebruiken om in te stellen

Officiele reactie van Atag 30-07-2018

Hallo Jos, fijn te lezen dat je keus is gevallen op ons merk ETNA. We wensen je veel plezier van deze aankoop. Met vriendelijke groet.
Ursula

Fam de Boer 12-07-2018

Niet te bedienen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Tiptoetsen reageren niet/slecht. Zowel mijn vrouw als ik kunnen hier niet mee omgaan. Volgens Etna ligt aan onze handen. Gaan dit apparaat niet meer gebruiken is een echte miskoop.

Pluspunten

• Nog niet kunnen vinden

Minpunten

• Niet te bedienen
  • Lange opwarmtijd

Officiele reactie van Atag 13-07-2018

Geachte heer, mevrouw De Boer, wij bedanken u voor de genomen moeite omtrent uw ervaring met betrekking tot de combimagnetron.
Helaas kunnen wij zonder uw gegevens niet zien wat de bevindingen van onze monteur is.
Wilt u alsnog gebruik maken van onze diensten, neemt u dan contact met ons op via het volgende telefoonnummer: 088-8821821. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:30 uur. Groet Priscilla webcare team Etna.

t Gebak is lekker 05-08-2017

lekker oventje

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Inmiddels softwareupdate geweest die zorgt dat ingestelde tijd niet langer verdwijnt als je hem opent zoals bij de eerste modellen. Ik ben redelijk snel klaar met instellen, glasplaat is dan vettig, maar het is geen etnaglasplaat maar gewoon een glasplaat. Dus niet mekkeren, lap erover klaar. Let even op dat de oven werkelijk aanstaat als je hem hebt geopend en gesloten, je moet dan de vink aandrukken, dan gaat hij weer verder. Maar dat is allemaal goed te begrijpen. Ik warm standaard 20 graden hoger op en stel dan lager in als de temp bereikt is. Het is een hetelucht oven, die gaat anders met temp om. Bakresultaten zijn prima.

Pluspunten

• Italiaanse vormgeving
  • karakter

Minpunten

• Italiaanse electronica
  • je moet haar begrijpen

Mary 05-06-2017

Goedkoop blijkt duurkoop

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik was op zoek naar een nieuwe combimagnetron en ben op het oordeel van de consumentenbond afgegaan. Spijt!!! Ik moet wel eerlijk zeggen dat de prijs erg laag is (490 euro betaald via internet). Tiptoetsen werken niet fijn, moeten vaak worden ingetoetst om juiste stand te krijgen. De oven geeft al na enkele minuten een pieptoon om aan te geven dat de ingestelde temperatuur is bereikt, maar dit is helemaal niet zo. Duurt min. 30 minuten en temperatuur haalt nooit de 200 graden, de hoogste stand is ook slechts 230 graden. Dus als je brood wilt bakken op 220 graden lukt dit niet goed omdat de oven niet heet genoeg wordt. Ik heb al meerdere malen ongare produkten uit de oven gehaald helaas. Apparaat heeft een afkoeling waarbij er lucht uit het apparaat wordt geblazen en dit maakt veel lawaai. Het rooster kan niet alleen worden gebruikt, dit ligt in de bakplaat.

Pluspunten

• prijs is relatief laag

Minpunten

• voorverwarmen duurt heel lang
  • ingestelde temperatuur wordt niet gehaald
  • Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vlekgevoelig
  • rooster kan niet los worden gebruikt
Mary 05-06-2017

Ik heb geen score kunnen geven voor Mogelijkheden, Gebruiksgemak, Vormgeving en Duurzaamheid omdat ik per ongeluk enterde en de review hier al werd getoond.
Mogelijkheden lijken voldoende, ik heb ze niet allemaal geprobeerd.
Vormgeving : slecht door onhandige bediening tiptoetsen en sluithaken in de deur
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, omdat ik het apparaat pas vanaf februari in bezit heb.

Nicole 01-05-2017

Goede magnetron slechte oven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Sinds december 2016 in bezit. Magnetron werkt als beloofd. Oven niet. Moet minimaal 30 minuten voorverwarmen, ondanks dat piep afgaat binnen no-time die aangeeft dat oven op temperatuur is. Oven wordt niet goed warm. Je kunt er met je bloten handen na een half uur gerust in.
Let op dit is een magnetron waarin je heel incidenteel iets kunt warmen in de oven. Hij wordt verkocht als oven met magnetron functie. Dit is het dus niet. Voorgeprogrammeerde programma's werken niet omdat deze bijvoorbeeld 14 minuten duren en de oven 30 minuten nodig heeft om op te warmen.

Pluspunten

• veel ruimte
  • makkelijk schoon te maken
  • veel programma's

Minpunten

• omslachtig om functies te activeren
  • oven werkt niet naar behoren

combimagnetron Etna CM 751 ZT 23-11-2016

combimagnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

werkt prima ziet er mooi uit en gemakkelijk schoon te houden sinds een paar dagen in bezit verder moeten wij het nog uitproberen

asjanse 12-10-2016

Kleine roosters/platen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Besteld via internet vanwege beste koop predikaat. Verwachtingen van de inhoud vielen sterk tegen. De inhoud is weliswaar 51 liter, maar het rooster en de bakplaat zjjn opvallend klein. Geen optimaal gebruik hierdoor van de inhoud. Dit viel zo tegen dat in de aankoop heb teruggedraaid.

Anoniem 30-04-2020

Magnetrons

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Het apparaat heeft een mooie (strakke) uitstraling.
De display is duidelijk en door de tiptoetsen gemakkelijk te bedienen en makkelijk te reinigen.
Het menu lijkt in eerste instantie enigszins omslachtig, maar bij regelmatig gebruik (van veel gebruikte programma's) gaat de bediening als vanzelf.
Het apparaat is nog niet zo lang in mijn bezit en ik ga er dan ook mee aan de slag om alle programma's uit te proberen.
De kook/bak/stoom-mogelijkheden zijn in ieder geval zeer uitgebreid.

Pluspunten

• Gemakkelijk te reinigen
  • Ruime (automatische) programmamogelijkheden
  • Strak uiterlijk met duidelijke display

Minpunten

• Menu lijkt in eerste instantie wat omslachtig

Officiele reactie van Atag 01-05-2020

Hallo, bedankt dat je voor ons merk hebt gekozen en de tijd heb genomen om dit bericht te schrijven. Jouw mening is enorm belangrijk voor ons. Ik kan me voorstellen dat door de tal van mogelijkheden wat deze oven biedt het even wennen is om met de bediening om te gaan. Gelukkig heb je daar je weg al in gevonden. Veel kook en bakplezier!

Groet Heidi
Webcareteam ETNA

CN. 23-04-2020

Etna

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik heb deze Etna nu een tijdje en ik ben zeer tevreden, had de combioven eerder willen hebben echt een aanrader. Veel mogelijkheden zie het boekje wat mee geleverd is, daar moet je je wel even in verdiepen. Het automatisch programma om de oven schoon te maken is mooi maar je moet er zelf dan toch ook nog aan schoonmaken en na drogen dat is een klein min puntje.

Pluspunten

• alles in een (oven / magnetron
  • makkelijk te bedienen
  • verschillende programma,s

Minpunten

• na gebruik moet je altijd je oven droog maken
  • automatisch reinigen ,na drogen,schoommaken

Officiele reactie van Atag 24-04-2020

Beste CN, bedankt voor je review en goed om te lezen dat deze combimagnetron zo goed bevalt. Het aquaclean programma is inderdaad een hulpmiddel om het vuil los te weken en zal hierna zoals je aangeeft handmatig nog nagedroogd moeten worden. Veel plezier nog gewenst met de aankoop. Met vriendelijke groet Claudia Webcare team ETNA.

DeLiMaVi 01-04-2020

Perfecte combi oven/magnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Na 10 jaar was onze Etna combi oven/magnetron aan vervanging toe. Hij werkte nog goed maar de handgreep was afgebroken en laten repareren vond ik niet meer de moeite waard. Zonder enige twijfel hebben weer voor de Etna gekozen. Prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn inzien perfect. Er zitten verschillende programma's op en bediening is eenvoudig. Gezien vorige Etna altijd goed is geweest en prijs ook lager is dan andere A-merken was keuze ook niet zo heel moeilijk. Stoomfunctie zit er ook op maar dat was een tegenvaller, omdat het vrij weinig met oven te maken heeft maar aan de stoommand die bijgeleverd was.

Pluspunten

• prijs
  • kwaliteit
  • makkelijk te bedienen
  • verschillende programma's

Minpunten

• touchscreen
  • stoomfunctie
  • kleiner dan onze vorige oven

Officiele reactie van Atag 02-04-2020

Beste DeLiMaVi, wat fijn om te lezen dat u weer voor ETNA heeft gekozen en bedankt dat u de moeite heeft genomen om deze review te schrijven. Veel plezier van uw aankoop. Met vriendelijke groet Claudia Webcare team ETNA.

r horde 28-03-2020

Ruime goedgebouwde combi-oven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Na grondig onderzoek te hebben gedaan en vergelijk te hebben gedaan gekozen voor dit model,
eerst het verschil tussen een combi-magnetron en een combi-oven (en nee dat is niet hetzelfde)
een combi-magnetron is een magnetron met ovenfunctie maar de focus ligt dus op de magnetron en daar zitten dan ook de meeste functie's van op dus voor de combi-oven gekozen daar we de oven voor van alles gebruiken en de magnetron echt nauwelijks.
pluspunt is dat er een bakje bijgeleverd is waardoor je het ook als stoomoven kunt gebruiken,verder is het één van de grootste is zijn klasse(51 liter de concurrentie vaak maar 41/43liter).
Let goed op je inbouwmaat dan is aansluiten echt een fluitje van een cent je schuift hem er zo in twee schroefjes erin en klaar.
met de tiptoetsen stel je alles in let op het zijn tiptoetsen en dus geen touch ,je moet dus iets harder drukken .
het menu is best eenvoudig maar had wel wat meer submenu s mogen omvatten alles zit achter elkaar op één laag is soms wat onhandig als je een functie wil gebruiken die 'achteraan'zit moet je vaak drukken voordat je er bent.
verder zijn de bak resultaten tot nu toe prima,het stomen moeten we nog proberen.
prijs kwaliteit verhouding dik in orde!
stop maar met twijfelen gewoon kopen hier ga je geen spijt van krijgen.

Pluspunten

• Ruimste in zijn klasse
  • ook stomen

Minpunten

• tiptoetsen ipv touch

Officiele reactie van Atag 30-03-2020

Beste heer/ mevrouw R. Horde,
Bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide review.Wij vinden het fijn te lezen dat je zeer tevreden bent over de combi-oven van Etna. Wij wensen je dan ook veel kook en bak plezier toe.
Met vriendelijke groet, Alice Webcareteam ETNA

Karel 03-03-2020

Degelijk apparaat - helaas werken de touch toetsen slecht

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

De ETNA is oerdegelijk gebouwd. Was behoorlijk zwaar om in te bouwen. Helaas bleek na de installatie dat de touch toetsen slecht reageren. Ik heb een vraag gesteld bij de klanten service maar daar heb ik nog geen antwoord van mogen ontvangen. Het menu is slechts 1 laag. Dat resulteert in heel vaak doordrukken. Met die slechte toetsen is dat een ramp. Jammer van zo'n mooi gebouwd apparaat. Vooral die drukknoppen is een zeer slecht punt.

Pluspunten

• zeer degelijk
  • hetelucht oven is snel op temperatuur
  • prima bakresultaat

Minpunten

• touch toetsen reageren slecht of helemaal niet !!
  • onhandig keuze menu ( 1 laag )

Officiele reactie van Atag 04-03-2020

Beste Karel,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Het menu is aangepast aan het aantal programma's die deze combi bevat. Helaas is daar niets aan te veranderen. Voor wat betreft de tiptoets bediening, het is een kwestie van wennen , te hard drukken heeft geen effect. Het goed plaatsen van de vinger op (tip) toets is van groter belang. Oefening baart kunst.
Veel plezier gewenst van deze mooie combi-magnetron.

Ronny 02-03-2020

Fijne oven/magnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Lekker ruime (50liter) oven/magnetron voor in de moderne keuken. Meerdere accessoires meegeleverd. Tiptoetsen werken prima. En nu maar bakken met deze combi.

Pluspunten

• Mat zwart
  • Tiptoetsen
  • Ruim

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Officiele reactie van Atag 03-03-2020

Beste Ronny,

Wat fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de combi. Bedankt voor deze mooie review. Heel veel kook- en bakplezier!

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA.

Hobby bakker 26-02-2020

Eenvoudige bediening en toch zo veelzijdig !

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Moderne uitstraling welke in vele interieurs past. Ondanks de vele mogelijkheden zeer eenvoudig te bedienen. Het eigen schoonmaak programma werkt fantastisch. Een mooi en praktisch apparaat, kortom een echte aanrader.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Schoonmaakprogramma
  • Stoomfunctie

Officiele reactie van Atag 27-02-2020

Beste Hobby, bedankt voor je mooie beoordeling en fijn om te lezen dat de combimagnetron zo goed bevalt. We wensen je veel plezier met deze aankoop. Met vriendelijke groet Claudia Webcare team ETNA.