ETNA CM751ZT - Reviews

Inhoud
51 liter
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 71 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA CM751ZT op Kieskeurig.nl.

Joshua5 21-03-2017

Goede oven, bediening kan beter

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

De oven werkt prima en is ook sneller dan onze vorige. Dus op dat gebied geen klagen. De bediening kan echter wel beter. We wilden er een met tiptoetsen omdat dit makkelijker schoon te houden is, maar dit werkt net omgekeerd. De glasplaat met de tiptoetsen staat na elk gebruik vol vingerafdrukken. Die tiptoetsen werken ook alles behalve ideaal. De eene toets werkt al wat beter dan de andere (vooral pijltje naar beneden doet het niet zo goed, ben er niet gerust in dat dit lang gaat meegaan). Een exacte tijd instellen gaat ook moeizaam. Per keer gaat er 10 seconden af/bij, als je lang duwt gaat ie per minuut maar dan zo snel dat je direct veel te ver zit en dan per 10 seconden terug moet. Dus heel veel duwen om juist te zetten. Voor mij nooit nog tiptoetsen maar toch maar een draaiknop.

Verder heeft ie een standaard afkoel periode die niet in verhouding staat met wat ie daarvoor gedaan heeft. Het is wat raar dat hij nog een minuut lang staat te koelen als je enkel een kindermelkje 20 seconden heb lauw gemaakt.

Koop hem niet omwille van de stoomfunctie, want dat is gewoon een pot die meegeleverd wordt waar je water ik kan doen.

Dus vervang de tiptoetsen door bvb 2 draaiknoppen en je hebt een heel goed toestel. Zoals ie nu is zou ik voor een ander model gaan.

Pluspunten

• Goede oven
  • Mooie design

Minpunten

• Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vingerafdruk gevoelig

Officiele reactie van Atag 21-10-2019

Beste Joshua,
Wij waarderen het zeer dat u deze uitgebreide review plaatst. Wij zullen uw bevindingen met betrekking tot de bediening meenemen in de ontwikkeling en ontwerpen van onze combi-magnetrons. Verder wensen wij u veel plezier van deze aankoop.

Harry 10-02-2017

Eg blij met deze aankoop

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Erg blij met deze aankoop. Apparaat ziet er goed uit en functioneert prima. Zoals meerdere reviews al hebben aangegeven is het veel doordrukken op de tiptoetsen die soms ook niet reageren. Het zal onze eigen onhandigheid zijn, maar het gebeurt bij ons te vaak dat na instellen we op start drukken en het apparaat toch niet gaat beginnen, dan moeten we weer opnieuw instellen.

Pluspunten

• "Stoomfunctie"
  • Snel warm
  • Nederlands merk/product
  • Erg goede prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Tiptoetsen soms vaak indrukken
  • Kan niet alleen een ovenrooster in

Officiele reactie van Atag 30-12-2019

Beste Harry,
Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat deze combi-magnetron zo goed bevalt. De tiptoets bediening vergt soms wat "handigheid" het is een "tip' toets de vingertop er vlak opleggen werkt het beste. De hete lucht functie word veelal als oven-stand gebruikt.
Veel plezier gewenst van deze aankoop en een fijne jaarwisseling.

Yvonne 19-10-2016

Prima product, voor goede prijs.

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Was enige tijd op zoek naar een nieuwe combimagnetron, ben afgegaan op de uitslag van de cosumentenbond, en besteld via internet. Heb het product nu enkele weken in mijn bezit en ben tot nu toe heel erg blij met deze aankoop.
De bediening is even wennen met tiptoetsen maar eenmaal onder de knie is het makkelijk om de oven of magnetron in te stellen. De oven is snel opgewarmd, en geeft een signaal wanneer deze op temperatuur is.
het nadeel vond ik dat er wel een rooster in zit maar dat deze niet los in de oven kan worden geschoven, het rooster kan alleen op de keramische plaat of de bakplaat worden gezet. Ik kan bij Etna wel een los rooster kopen voor 38,- dat vind ik wel duur, misschien dat ik later nog een uitschuifbaar bakrooster koop, maar ik mis deze nu nog niet.
De inhoud van de oven is groot maar de bakplaat vult niet het hele oppervlak, helaas.
Maar al met al is het niet de duurste combi magnetron, dus ben ik zeer tevreden met het gebruiksgemak van deze combi-magnetron. Ik heb na registratie bij Etna, er ook nog eens drie jaar extra garantie bij gekregen, dus in totaal vijf jaar garantie.
Ook is hij makkelijk schoon te houden door de glazen deur.
Er zit ook nog een plastic stoompannetje bij, deze heb ik nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Goeie prijs
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel schoon
  • Snel opgewarmd
  • Veel programma's

Minpunten

• Bakrooster past alleen op bakplaat, kan niet los
  • Inhoud is groot maar bakplaat vult de ruimte niet

Peter 14-10-2016

Mooi design en makkelijke bedieding

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Fijn apparaat en makkelijke bediening. In oven stand zeer snel opgewarmd naar de juiste temperatuur. Ook de reeds diverse voor geprogrammeerde programma's zijn zeer handig. Begrijpelijk dat dit apparaat is uitgeroepen tot beste koop 2016! Is niets aan gelogen en maakt de verwachtingen waar.

Fam Talle

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijke bediening
  • Prijs / kwaliteit

Steffroud 31-07-2018

Top combioven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik wilde een grote combioven met goede recensies. het ziet er ook goed uit. Ik hou van het merk etna.

Pluspunten

• Groot
  • Snelle verwarming

Officiele reactie van Atag 01-08-2018

Dank je wel voor je review. Veel plezier met je oven. Mocht je nog vragen hebben bekijk dan onze site www.etna.nl
Groetjes Webcare Team ETNA , Angélique

Fam de Boer 12-07-2018

Niet te bedienen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Tiptoetsen reageren niet/slecht. Zowel mijn vrouw als ik kunnen hier niet mee omgaan. Volgens Etna ligt aan onze handen. Gaan dit apparaat niet meer gebruiken is een echte miskoop.

Pluspunten

• Nog niet kunnen vinden

Minpunten

• Niet te bedienen
  • Lange opwarmtijd

Officiele reactie van Atag 13-07-2018

Geachte heer, mevrouw De Boer, wij bedanken u voor de genomen moeite omtrent uw ervaring met betrekking tot de combimagnetron.
Helaas kunnen wij zonder uw gegevens niet zien wat de bevindingen van onze monteur is.
Wilt u alsnog gebruik maken van onze diensten, neemt u dan contact met ons op via het volgende telefoonnummer: 088-8821821. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:30 uur. Groet Priscilla webcare team Etna.

t Gebak is lekker 05-08-2017

lekker oventje

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Inmiddels softwareupdate geweest die zorgt dat ingestelde tijd niet langer verdwijnt als je hem opent zoals bij de eerste modellen. Ik ben redelijk snel klaar met instellen, glasplaat is dan vettig, maar het is geen etnaglasplaat maar gewoon een glasplaat. Dus niet mekkeren, lap erover klaar. Let even op dat de oven werkelijk aanstaat als je hem hebt geopend en gesloten, je moet dan de vink aandrukken, dan gaat hij weer verder. Maar dat is allemaal goed te begrijpen. Ik warm standaard 20 graden hoger op en stel dan lager in als de temp bereikt is. Het is een hetelucht oven, die gaat anders met temp om. Bakresultaten zijn prima.

Pluspunten

• Italiaanse vormgeving
  • karakter

Minpunten

• Italiaanse electronica
  • je moet haar begrijpen

Frank's loftrompet 18-01-2020

Grote inhoud, veel opties, handige bediening. Topaankoop!

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Zo'n grote inhoud had ik niet voor mogelijk gehouden. De hoogteverstelmogelijkheden zijn super handig. Het bedieningspaneel is kraakhelder. Gunstige prijs. Ik ben súper (met streepje op de u) enthousiast!

Pluspunten

• grote inhoud
  • hoogteverstelmogelijkheid
  • keuzeopties
  • gunstige prijs
  • Strak design

Officiele reactie van Atag 20-01-2020

Beste Frank,

Daar zijn wij héél (met de streepjes op de ee) blij mee:-) Fijn dat deze mooie combi-magnetron helemaal naar wens is. Bedankt voor het plaatsen van deze review. Veel plezier ermee.

Jos 28-07-2018

Mooie vormgeving

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik heb deze Etna gekozen omdat het van oudsher een betrouwbaar merk is, ik heb veel combiovens vergeleken en deze kwam voor mij als beste eruit. Het is even puzzelen met de tiptoetsen, maar als je de handleiding leest is het prima te doen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Veiligheidsslot

Minpunten

• Tiptoetsen vaak gebruiken om in te stellen

Officiele reactie van Atag 30-07-2018

Hallo Jos, fijn te lezen dat je keus is gevallen op ons merk ETNA. We wensen je veel plezier van deze aankoop. Met vriendelijke groet.
Ursula

Mary 05-06-2017

Goedkoop blijkt duurkoop

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik was op zoek naar een nieuwe combimagnetron en ben op het oordeel van de consumentenbond afgegaan. Spijt!!! Ik moet wel eerlijk zeggen dat de prijs erg laag is (490 euro betaald via internet). Tiptoetsen werken niet fijn, moeten vaak worden ingetoetst om juiste stand te krijgen. De oven geeft al na enkele minuten een pieptoon om aan te geven dat de ingestelde temperatuur is bereikt, maar dit is helemaal niet zo. Duurt min. 30 minuten en temperatuur haalt nooit de 200 graden, de hoogste stand is ook slechts 230 graden. Dus als je brood wilt bakken op 220 graden lukt dit niet goed omdat de oven niet heet genoeg wordt. Ik heb al meerdere malen ongare produkten uit de oven gehaald helaas. Apparaat heeft een afkoeling waarbij er lucht uit het apparaat wordt geblazen en dit maakt veel lawaai. Het rooster kan niet alleen worden gebruikt, dit ligt in de bakplaat.

Pluspunten

• prijs is relatief laag

Minpunten

• voorverwarmen duurt heel lang
  • ingestelde temperatuur wordt niet gehaald
  • Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vlekgevoelig
  • rooster kan niet los worden gebruikt
Mary 05-06-2017

Ik heb geen score kunnen geven voor Mogelijkheden, Gebruiksgemak, Vormgeving en Duurzaamheid omdat ik per ongeluk enterde en de review hier al werd getoond.
Mogelijkheden lijken voldoende, ik heb ze niet allemaal geprobeerd.
Vormgeving : slecht door onhandige bediening tiptoetsen en sluithaken in de deur
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, omdat ik het apparaat pas vanaf februari in bezit heb.

Nicole 01-05-2017

Goede magnetron slechte oven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Sinds december 2016 in bezit. Magnetron werkt als beloofd. Oven niet. Moet minimaal 30 minuten voorverwarmen, ondanks dat piep afgaat binnen no-time die aangeeft dat oven op temperatuur is. Oven wordt niet goed warm. Je kunt er met je bloten handen na een half uur gerust in.
Let op dit is een magnetron waarin je heel incidenteel iets kunt warmen in de oven. Hij wordt verkocht als oven met magnetron functie. Dit is het dus niet. Voorgeprogrammeerde programma's werken niet omdat deze bijvoorbeeld 14 minuten duren en de oven 30 minuten nodig heeft om op te warmen.

Pluspunten

• veel ruimte
  • makkelijk schoon te maken
  • veel programma's

Minpunten

• omslachtig om functies te activeren
  • oven werkt niet naar behoren

asjanse 12-10-2016

Kleine roosters/platen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Besteld via internet vanwege beste koop predikaat. Verwachtingen van de inhoud vielen sterk tegen. De inhoud is weliswaar 51 liter, maar het rooster en de bakplaat zjjn opvallend klein. Geen optimaal gebruik hierdoor van de inhoud. Dit viel zo tegen dat in de aankoop heb teruggedraaid.

Hennie 16-10-2020

Koop dit niet!

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

We hebben deze combi oven nu drie jaar in gebruik en ik word keer op keer teleurgesteld. De magnetron werkt prima, maar de oven is waardeloos! Maakt niet uit welke stand je gebruikt, bij ieder gerecht wordt de bovenkant te warm (als je niet oppast verbrandt dit) en de onderkant is vaak net niet gaar of krokant.
Er zit een warmte element aan de bovenkant en door de hetelucht functie zou dit door de hele oven verspreid moeten worden, maar dit gebeurt dus niet.

Wat betreft het rooster waar ik veel klachten over lees: je kunt gewoon een universeel rooster los kopen en die ip maat schuiven.

Maar zoals gezegd, koop dit item niet. Ik ga de volgende keer gewoon weer voor een simpele oven zonder magnetronfunctie.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Magnetronwerking

Minpunten

• Oven doet niet wat een oven moet doen

Officiele reactie van Atag 19-10-2020

Beste Hennie,

Wat vervelend om te lezen dat de combi-magnetron al geruime tijd niet aan je verwachtingen voldoet.
Onze apparatuur wordt namelijk altijd uitvoerig getest, zeker ook op gebruiksgemak en kwaliteit. Was er in de afgelopen 3 jaar al wel contact geweest met onze serviceafdeling?
Indien dit wel of niet het geval is, dan nog kijken wij graag met je mee óf en wat wij hierin kunnen betekenen. Wil je dan je adres en contactgegevens dan mailen naar webcareteam@atagbenelux.com ?

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

Walter 14-10-2020

Mooie en makkelijke combi oven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Makkelijke en zeer praktische combi oven, alles kan er uit en met de stoom functie is alles zo weer schoon.
Snelle opwarming van oven , en magnetron functie is goed

Officiele reactie van Atag 15-10-2020

Beste Walter,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat de CM751ZT je zo goed bevalt. Heel veel bakplezier.

Groet Heidi
Webcareteam ETNA

JP Duine 24-08-2020

Fijne en eenvoudige bediening met de tiptoetsen.

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Om te beginnen is het merk Etna voor ons zeer vertrouwd vanuit het verleden, verder viel ons het display op dat eenvoudig te bedienen en schoon te maken verder ziet hij er ook nog eens mooi uit en doet wat je van een oven mag verwachten. Wij zijn zeer tevreden met deze combi oven.

Pluspunten

• zie beoordeling

Officiele reactie van Atag 25-08-2020

Wij waarderen uw positieve review. Goed te lezen dat ETNA al zolang een vertrouwd beeld is.
Uw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, zeker ook op gebruiksgemak en kwaliteit. Wij streven ernaar dat onze klanten veel en natuurlijk ook lang plezier mogen beleven van onze apparatuur.

Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Wensen u veel bak-kookplezier van deze combimagnetron.

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

combimagnetron Etna CM 751 ZT 23-11-2016

combimagnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

werkt prima ziet er mooi uit en gemakkelijk schoon te houden sinds een paar dagen in bezit verder moeten wij het nog uitproberen

Niek 16-11-2020

Prima comb-oven. Stil en verwarmt goed.

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Mijn vorige combi oven was van het merk Zanussi, deze had constant vocht problemen. De eerste werd binnen een jaar vervangen vanwege vochtproblemen in het apparaat en de 2de vertoonde na 4 jaar vochtproblemen in de deur tussen de glasplaten.
Ik was dus op zoek naar een ander merk en na een uitgebreide zoektocht kwam ik uit bij deze Etna CM751ZT voor een mooie prijs. Een groot pluspunt is dat je na registratie bij Etna bovenop de standaard 2 jaar garantie 3 jaar extra garantie krijgt (eenmalig 71.50 voorrijkosten als je van de extra garantie gebruik maakt).

De Etna wordt geleverd met een bakplaat, een keramische plaat voor de magnetron (of oven), een ovenrooster en een stoom bakje. Het ovenrooster kan niet lost geplaatst worden in de oven, deze moet in de keramische plaat of bakplaat geplaatst worden. De bakplaat leek mij in eerste instantie aan de smalle kant (34,7cm) maar nadat ik al mijn bakspullen heb gepast is het formaat geen enkel probleem. Het is juist zelfs fijner opbergen dan zo’n groot logge bakplaat.

Een groot voordeel van de keramische plaat vind ik dat als je de magnetronfunctie gebruikt je de gerechten niet op de bodem hoeft te plaatsen waardoor je combi oven goed schoon blijft.
De installatie van de combi oven was erg gemakkelijk. De combi oven is met 2 schroeven te plaatsen, het instellen van de klok duurde dan ook langer.
Het apparaat vind ik in gebruik heel erg goed. Hij warmt snel op en de verschillende ovengerechten, appeltaart, quiche die ik heb gebakken werden allemaal prima gaar. Voordelen vind ik dat het apparaat snel opwarmt, stil is en niet constant blijft piepen als die klaar is. Wat ook ideaal is dat hij automatisch het licht uitschakelt als je ‘m open laat staan wanneer het programma klaar is. Nog een pluspunt vind ik hoe de deur sluit, deze sluit relatief zacht en niet met een grote klap.

De magnetron functie gebruik ik voornamelijk bij mijn ontbijt (havermout met melk) en dit werkt ook prima. Het was eerst even wennen dat je qua watt instellingen geen 400 watt hebt (het is 300, 450 of 600 watt). Wat ook even wennen is dat de tiptoetsen heel snel omhoog gaan. Het is dus niet mogelijk om 3.30 minuten in te stellen door de knoppen in te stellen want dan zit je heel snel op een half uur. Je moet dus meerdere keren drukken in plaats van de knop ingedrukt houden.

Conclusie voor mij is deze Etna combi oven zeker een aanrader. Hij is stil, warmt snel op en verwarmt erg goed en wordt geleverd met uitgebreide accessoires, waarbij ik de keramische plaat ideaal vind. Daarnaast krijg je 3 jaar extra garantie zodat je in ieder geval 5 jaar vooruit kunt al verwacht ik gezien de degelijkheid dat dit apparaat veel langer mee gaat. Een klein minpuntje is de tiptoetsen welke in te grote stappen vooruit gaan bij het ingedrukt houden maar dit minpuntje weegt zeker niet op tegen alle pluspunten van deze oven.

• Verwarmt goed

Minpunten

• De toetsen gaan bij indrukken in te grote stappen

Officiele reactie van Atag 17-11-2020

Beste Niek,

Bedankt voor het plaatsen van deze zeer uitgebreide en mooie review
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons , indien nodig, te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

We wensen je heel veel bak-kookplezier toe.

Paganoss 15-11-2020

Mooie en zeer goede combimagnetron, grote inhoud

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Op basis van test bij Consumentenbond(Beste Koop) deze combimagnetron gekocht. Prachtig apparaat. Zelf aangesloten in keukenkast, fluitje van een cent. Zeer compleet geleverd. Belangrijk dat er een ruime oveninhoud is(51 l.) zodat ook wat grotere schotels e.d. zeer goed in de oven passen. We gaan er hopelijk lang van genieten....

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • grote inhoud
  • Veel mogelijkheden
  • Eenvoudige bediening
  • Complete levering, div. accesoires

Minpunten

• Bediening doornemen kost even wat tijd

Officiele reactie van Atag 16-11-2020

Beste Paganoss,

Wij willen je bedanken voor het nemen van de moeite om deze mooie en uitgebreide review te plaatsen. alle feedback is van harte welkom en zal zeker door ons worden meegenomen.
Het de tijd nemen voor de bediening en de handleiding zal straks nog meer gemak met zich meebrengen.
Veel plezier met en gemak van de combimagnetron gewenst.

Blij met nieuwe combi-oven 15-11-2020

Blij met nieuwe combi-oven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Wij zijn blij met onze combi-oven. De verpakking was keurig. Het apparaat was eenvoudig in te bouwen. De bediening met de tiptoetsen gaat prima. Even het boekje erbij houden voor de symbolen, maar dat is alleen in het begin. De prijs-kwaliteit verhouding is goed. Een mooi product voor een gemiddelde prijs. Onze eerste pizza is alweer gebakken. Morgen gaan we het stomen van groente uitproberen.

Pluspunten

• makkelijk inbouwen
  • veel functies

Officiele reactie van Atag 16-11-2020

Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en mooie review
Uw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen. Zo te lezen gaat het stomen ook goed komen. ;-)

Veel kook, bak en stoomgemak gewenst.

Mailpen 26-10-2020

Oven/Magnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ziet er prima uit. Werkt tot tevredenheid en lekker snel. Gemakkelijk te bedienen. 1 week in gebruik.

Pluspunten

• Goed en duidelijk display
  • Werkt snel

Minpunten

• Tijd vooraf aangeven bij kookmenu's

Officiele reactie van Atag 27-10-2020

Beste Mailpen,

Hartelijk dank voor deze enthousiaste review met mooie reviewscore. Hier zijn wij uiteraard erg blij mee.
Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over het design en het gebruiksgemak.
Heel veel bak- en kookplezier!

Met vriendelijke groet, Femke
Webcareteam ETNA