ETNA CM751ZT - Reviews

Inhoud
51 liter
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA CM751ZT op Kieskeurig.nl.

Joshua5 21-03-2017

Goede oven, bediening kan beter

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

De oven werkt prima en is ook sneller dan onze vorige. Dus op dat gebied geen klagen. De bediening kan echter wel beter. We wilden er een met tiptoetsen omdat dit makkelijker schoon te houden is, maar dit werkt net omgekeerd. De glasplaat met de tiptoetsen staat na elk gebruik vol vingerafdrukken. Die tiptoetsen werken ook alles behalve ideaal. De eene toets werkt al wat beter dan de andere (vooral pijltje naar beneden doet het niet zo goed, ben er niet gerust in dat dit lang gaat meegaan). Een exacte tijd instellen gaat ook moeizaam. Per keer gaat er 10 seconden af/bij, als je lang duwt gaat ie per minuut maar dan zo snel dat je direct veel te ver zit en dan per 10 seconden terug moet. Dus heel veel duwen om juist te zetten. Voor mij nooit nog tiptoetsen maar toch maar een draaiknop.

Verder heeft ie een standaard afkoel periode die niet in verhouding staat met wat ie daarvoor gedaan heeft. Het is wat raar dat hij nog een minuut lang staat te koelen als je enkel een kindermelkje 20 seconden heb lauw gemaakt.

Koop hem niet omwille van de stoomfunctie, want dat is gewoon een pot die meegeleverd wordt waar je water ik kan doen.

Dus vervang de tiptoetsen door bvb 2 draaiknoppen en je hebt een heel goed toestel. Zoals ie nu is zou ik voor een ander model gaan.

Pluspunten

• Goede oven
  • Mooie design

Minpunten

• Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vingerafdruk gevoelig

Officiele reactie van Atag 21-10-2019

Beste Joshua,
Wij waarderen het zeer dat u deze uitgebreide review plaatst. Wij zullen uw bevindingen met betrekking tot de bediening meenemen in de ontwikkeling en ontwerpen van onze combi-magnetrons. Verder wensen wij u veel plezier van deze aankoop.
Met vriendelijke groet, Ursula

Harry 10-02-2017

Eg blij met deze aankoop

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Erg blij met deze aankoop. Apparaat ziet er goed uit en functioneert prima. Zoals meerdere reviews al hebben aangegeven is het veel doordrukken op de tiptoetsen die soms ook niet reageren. Het zal onze eigen onhandigheid zijn, maar het gebeurt bij ons te vaak dat na instellen we op start drukken en het apparaat toch niet gaat beginnen, dan moeten we weer opnieuw instellen.

Pluspunten

• "Stoomfunctie"
  • Snel warm
  • Nederlands merk/product
  • Erg goede prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Tiptoetsen soms vaak indrukken
  • Kan niet alleen een ovenrooster in

Steffroud 31-07-2018

Top combioven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik wilde een grote combioven met goede recensies. het ziet er ook goed uit. Ik hou van het merk etna.

Pluspunten

• Groot
  • Snelle verwarming

Officiele reactie van Atag 01-08-2018

Dank je wel voor je review. Veel plezier met je oven. Mocht je nog vragen hebben bekijk dan onze site www.etna.nl
Groetjes Webcare Team ETNA , Angélique

Yvonne 19-10-2016

Prima product, voor goede prijs.

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Was enige tijd op zoek naar een nieuwe combimagnetron, ben afgegaan op de uitslag van de cosumentenbond, en besteld via internet. Heb het product nu enkele weken in mijn bezit en ben tot nu toe heel erg blij met deze aankoop.
De bediening is even wennen met tiptoetsen maar eenmaal onder de knie is het makkelijk om de oven of magnetron in te stellen. De oven is snel opgewarmd, en geeft een signaal wanneer deze op temperatuur is.
het nadeel vond ik dat er wel een rooster in zit maar dat deze niet los in de oven kan worden geschoven, het rooster kan alleen op de keramische plaat of de bakplaat worden gezet. Ik kan bij Etna wel een los rooster kopen voor 38,- dat vind ik wel duur, misschien dat ik later nog een uitschuifbaar bakrooster koop, maar ik mis deze nu nog niet.
De inhoud van de oven is groot maar de bakplaat vult niet het hele oppervlak, helaas.
Maar al met al is het niet de duurste combi magnetron, dus ben ik zeer tevreden met het gebruiksgemak van deze combi-magnetron. Ik heb na registratie bij Etna, er ook nog eens drie jaar extra garantie bij gekregen, dus in totaal vijf jaar garantie.
Ook is hij makkelijk schoon te houden door de glazen deur.
Er zit ook nog een plastic stoompannetje bij, deze heb ik nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Goeie prijs
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel schoon
  • Snel opgewarmd
  • Veel programma's

Minpunten

• Bakrooster past alleen op bakplaat, kan niet los
  • Inhoud is groot maar bakplaat vult de ruimte niet

Peter 14-10-2016

Mooi design en makkelijke bedieding

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Fijn apparaat en makkelijke bediening. In oven stand zeer snel opgewarmd naar de juiste temperatuur. Ook de reeds diverse voor geprogrammeerde programma's zijn zeer handig. Begrijpelijk dat dit apparaat is uitgeroepen tot beste koop 2016! Is niets aan gelogen en maakt de verwachtingen waar.

Fam Talle

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijke bediening
  • Prijs / kwaliteit

Jos 28-07-2018

Mooie vormgeving

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik heb deze Etna gekozen omdat het van oudsher een betrouwbaar merk is, ik heb veel combiovens vergeleken en deze kwam voor mij als beste eruit. Het is even puzzelen met de tiptoetsen, maar als je de handleiding leest is het prima te doen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Veiligheidsslot

Minpunten

• Tiptoetsen vaak gebruiken om in te stellen

Officiele reactie van Atag 30-07-2018

Hallo Jos, fijn te lezen dat je keus is gevallen op ons merk ETNA. We wensen je veel plezier van deze aankoop. Met vriendelijke groet.
Ursula

t Gebak is lekker 05-08-2017

lekker oventje

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Inmiddels softwareupdate geweest die zorgt dat ingestelde tijd niet langer verdwijnt als je hem opent zoals bij de eerste modellen. Ik ben redelijk snel klaar met instellen, glasplaat is dan vettig, maar het is geen etnaglasplaat maar gewoon een glasplaat. Dus niet mekkeren, lap erover klaar. Let even op dat de oven werkelijk aanstaat als je hem hebt geopend en gesloten, je moet dan de vink aandrukken, dan gaat hij weer verder. Maar dat is allemaal goed te begrijpen. Ik warm standaard 20 graden hoger op en stel dan lager in als de temp bereikt is. Het is een hetelucht oven, die gaat anders met temp om. Bakresultaten zijn prima.

Pluspunten

• Italiaanse vormgeving
  • karakter

Minpunten

• Italiaanse electronica
  • je moet haar begrijpen

Nicole 01-05-2017

Goede magnetron slechte oven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Sinds december 2016 in bezit. Magnetron werkt als beloofd. Oven niet. Moet minimaal 30 minuten voorverwarmen, ondanks dat piep afgaat binnen no-time die aangeeft dat oven op temperatuur is. Oven wordt niet goed warm. Je kunt er met je bloten handen na een half uur gerust in.
Let op dit is een magnetron waarin je heel incidenteel iets kunt warmen in de oven. Hij wordt verkocht als oven met magnetron functie. Dit is het dus niet. Voorgeprogrammeerde programma's werken niet omdat deze bijvoorbeeld 14 minuten duren en de oven 30 minuten nodig heeft om op te warmen.

Pluspunten

• veel ruimte
  • makkelijk schoon te maken
  • veel programma's

Minpunten

• omslachtig om functies te activeren
  • oven werkt niet naar behoren

combimagnetron Etna CM 751 ZT 23-11-2016

combimagnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

werkt prima ziet er mooi uit en gemakkelijk schoon te houden sinds een paar dagen in bezit verder moeten wij het nog uitproberen

asjanse 12-10-2016

Kleine roosters/platen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Besteld via internet vanwege beste koop predikaat. Verwachtingen van de inhoud vielen sterk tegen. De inhoud is weliswaar 51 liter, maar het rooster en de bakplaat zjjn opvallend klein. Geen optimaal gebruik hierdoor van de inhoud. Dit viel zo tegen dat in de aankoop heb teruggedraaid.

David 17-11-2019

Prijs/kwaliteit, stoomfunctie en eindtijd instellen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ander inbouw-combi was stuk gegaan. Op zoek naar een nieuw inbouw-combi magnetron. Wat mij aanspreekt aan deze inbouw-combi is de prijs-kwaliteit verhouding, de goede beoordelingen van consumentenbond, mogelijkheid om begin- en eindtijd in te stellen zodat je thuis kunt komen en meteen kunt eten, alsook de 'stoomfuctie'. Deze aspecten hebben ervoor gezorgd dat ik deze inbouw-combi heb gekocht en sinds ruim 2 weken met tevredenheid hiervan gebruik maak.

Pluspunten

• prijs-kwaliteit
  • stoomfunctie
  • begin- en eindtijd instellen

Minpunten

• voorverwarmfunctie instellen onduidelijk

Officiele reactie van Atag 18-11-2019

Beste David,

Wat leuk te lezen dat onze combi-magnetron zo goed bevalt. Bedankt dat je je enthousiasme in een review deelt.
Wensen je heel veel plezier van deze aankoop.
Met vriendelijke groet, Ursula

Winfried 02-11-2019

Goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Makkelijk te plaatsen. Erg stil in gebruik. Zeer eenvoudig en prettig in gebruik. meerdere malen beste koop geweest, aanrader!

Pluspunten

• scherpe prijs
  • Beste koop meerdere jaren
  • eenvoudig te plaatsen
  • Erg stil

Minpunten

• dichtklikken deur (nieuwigheid)

Officiele reactie van Atag 04-11-2019

Beste Winfried,
Bedankt voor deze mooie review. Het is fijn te lezen dat deze combi-magnetron zo in de smaak valt.
Veel plezier ervan.
Vriendelijke groet, Ursula

van Maaskant Tromp 20-10-2019

Top product

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Prijs kwaliteit verhouding is goed. Makkelijk in gebruik geen draaiplateau dus veel ruimte 51 ltr.
warme luchtstroom komt bij deze alleen boven de deur uit en dat is een voordeel als deze boven een koelkast is geplaatst.
Bij onze vorige inbouw combi oven gaf ook de onderzijde zeer warme lucht zodat de bovenkant van de inbouwkoelkast vervormde.

Pluspunten

• Geen draaiknoppen
  • Geen onhandig draaiplateau

Hans de R 08-10-2019

Combioven Etna CM751ZT

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Gekozen voor deze combi oven omdat deze meer gebruikt wordt voor de ovenfunctie dan de magnetron functie. De mogelijkheden van deze combi oven sluit aan bijl ze wensen. De positieve revieuws hebben daarbij mede bijgedragen tot deze keuze

Pluspunten

• Glazen bedieningspaneel makkelijk schoon te maken
  • Ruime inhoud t.o.v. andere combi ovens
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Keramische bakplaat kwetsbaar
  • Rooster en bakplaat mogen iets groter

Officiele reactie van Atag 09-10-2019

Beste Hans, bedankt voor de genomen moeite om ook een review te schrijven over dit toestel, zo help je anderen ook weer in hun keuze. Goed om te lezen dat de deze combi aan jullie wensen voldoet. Veel bakplezier. Groet Heidi van webcareteam ETNA.

M. van 't Hooft 06-10-2019

Blikvanger

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Goede combi van magnetron en oven. Mooi uiterlijk zowel aan binnen als buitenzijde.
Werkt goed en snel. Veel mogelijkheden que standaard ingestelde tijden maar ook makkelijk zelf aan te passen.

Pluspunten

• Standaard ontdooiprogramma op gewicht
  • Standaard magnetrontijd 1 minuut

Minpunten

• Touch toetsen even wennen, gaat soms te snel
  • Vette vingers zijn snel te zien aan buitenzijde

Officiele reactie van Atag 07-10-2019

Beste heer/mevrouw van 't Hooft,
Bedankt voor deze review. Wensen u veel plezier van de aankoop.

Johanna 17-09-2019

Combimagnetron ETNA CM851RVS

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

In de keuze om een review te schrijven is de ETNA CM851RVS nog niet opgenomen vandaar dat ik mijn review onder de CM751ZT zet. Als ik het goed begrepen heb is dit de opvolger daarvan. Hoewel hij nog maar kort in ons bezit is kan ik nu al zeggen dat ik er heel blij mee ben. We hebben hem zaterdag geïnstalleerd en ik heb hem daarna gelijk gebruikt. Ik moet nog heel veel functies uitproberen maar de ovenstand werkt in iedergeval prima. Ik heb nog geen plus- of minpunten. Ik ben er blij mee.

Officiele reactie van Atag 18-09-2019

Beste Johanna, bedankt voor de genomen moeite om deze review te schrijven. De CM851RVS heeft inderdaad veel mogelijkheden en het zal een tijdje duren inderdaad voordat u alles heeft kunnen testen. Mochten er vragen zijn in de toekomst dan horen wij dit graag. Veel plezier gewenst met de combimagnetron . Groet Claudia Webcareteam ETNA.

Ruud 20-12-2018

Goede oven magnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Fijne oven werkt goed veel mogelijkheden. Aleen de klok op winterstand zetten lukt niet. Moet hiervoor de stroom eraf ? dat is best wel lastig.

Pluspunten

• werkt fijn
  • Wordt goed schoon in de schoonmaakstand

Minpunten

• klok gelijk zetten

Officiele reactie van Atag 21-12-2018

Beste Ruud, bedankt voor uw review. Om de tijd aan te passen hoeft het stroom er niet vanaf. Op bladzijde 8 in de handleiding staat aangegeven hoe u de tijd kunt aanpassen. Priscilla Webcareteam ETNA.

Sandra 08-12-2018

Fijne combi

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Een fijne combi werkt Fijn en is lekker groot. Helaas is de emaille plaat gebroken. Op de plaat is een mok gevallen en barstte uiteen.

Officiele reactie van Atag 10-12-2018

Hallo Sandra, leuk dat je de moeite neemt om je enthousiasme te delen! Wat vervelend dat de plaat is gebroken. Als je even je gegevens mailt naar webcare@atagbenelux.com kunnen we kijken of we iets voor je kunnen betekenen.

Fam de Boer 12-07-2018

Niet te bedienen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Tiptoetsen reageren niet/slecht. Zowel mijn vrouw als ik kunnen hier niet mee omgaan. Volgens Etna ligt aan onze handen. Gaan dit apparaat niet meer gebruiken is een echte miskoop.

Pluspunten

• Nog niet kunnen vinden

Minpunten

• Niet te bedienen
  • Lange opwarmtijd

Officiele reactie van Atag 13-07-2018

Geachte heer, mevrouw De Boer, wij bedanken u voor de genomen moeite omtrent uw ervaring met betrekking tot de combimagnetron.
Helaas kunnen wij zonder uw gegevens niet zien wat de bevindingen van onze monteur is.
Wilt u alsnog gebruik maken van onze diensten, neemt u dan contact met ons op via het volgende telefoonnummer: 088-8821821. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:30 uur. Groet Priscilla webcare team Etna.

Mary 05-06-2017

Goedkoop blijkt duurkoop

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik was op zoek naar een nieuwe combimagnetron en ben op het oordeel van de consumentenbond afgegaan. Spijt!!! Ik moet wel eerlijk zeggen dat de prijs erg laag is (490 euro betaald via internet). Tiptoetsen werken niet fijn, moeten vaak worden ingetoetst om juiste stand te krijgen. De oven geeft al na enkele minuten een pieptoon om aan te geven dat de ingestelde temperatuur is bereikt, maar dit is helemaal niet zo. Duurt min. 30 minuten en temperatuur haalt nooit de 200 graden, de hoogste stand is ook slechts 230 graden. Dus als je brood wilt bakken op 220 graden lukt dit niet goed omdat de oven niet heet genoeg wordt. Ik heb al meerdere malen ongare produkten uit de oven gehaald helaas. Apparaat heeft een afkoeling waarbij er lucht uit het apparaat wordt geblazen en dit maakt veel lawaai. Het rooster kan niet alleen worden gebruikt, dit ligt in de bakplaat.

Pluspunten

• prijs is relatief laag

Minpunten

• voorverwarmen duurt heel lang
  • ingestelde temperatuur wordt niet gehaald
  • Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vlekgevoelig
  • rooster kan niet los worden gebruikt
Mary 05-06-2017

Ik heb geen score kunnen geven voor Mogelijkheden, Gebruiksgemak, Vormgeving en Duurzaamheid omdat ik per ongeluk enterde en de review hier al werd getoond.
Mogelijkheden lijken voldoende, ik heb ze niet allemaal geprobeerd.
Vormgeving : slecht door onhandige bediening tiptoetsen en sluithaken in de deur
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, omdat ik het apparaat pas vanaf februari in bezit heb.