ETNA CM751ZT - Reviews

Inhoud
51 liter
Kleur(en)
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 79 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA CM751ZT op Kieskeurig.nl.

Joshua5 21-03-2017

Goede oven, bediening kan beter

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

De oven werkt prima en is ook sneller dan onze vorige. Dus op dat gebied geen klagen. De bediening kan echter wel beter. We wilden er een met tiptoetsen omdat dit makkelijker schoon te houden is, maar dit werkt net omgekeerd. De glasplaat met de tiptoetsen staat na elk gebruik vol vingerafdrukken. Die tiptoetsen werken ook alles behalve ideaal. De eene toets werkt al wat beter dan de andere (vooral pijltje naar beneden doet het niet zo goed, ben er niet gerust in dat dit lang gaat meegaan). Een exacte tijd instellen gaat ook moeizaam. Per keer gaat er 10 seconden af/bij, als je lang duwt gaat ie per minuut maar dan zo snel dat je direct veel te ver zit en dan per 10 seconden terug moet. Dus heel veel duwen om juist te zetten. Voor mij nooit nog tiptoetsen maar toch maar een draaiknop.

Verder heeft ie een standaard afkoel periode die niet in verhouding staat met wat ie daarvoor gedaan heeft. Het is wat raar dat hij nog een minuut lang staat te koelen als je enkel een kindermelkje 20 seconden heb lauw gemaakt.

Koop hem niet omwille van de stoomfunctie, want dat is gewoon een pot die meegeleverd wordt waar je water ik kan doen.

Dus vervang de tiptoetsen door bvb 2 draaiknoppen en je hebt een heel goed toestel. Zoals ie nu is zou ik voor een ander model gaan.

Pluspunten

• Goede oven
  • Mooie design

Minpunten

• Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vingerafdruk gevoelig

Officiele reactie van Atag 21-10-2019

Beste Joshua,
Wij waarderen het zeer dat u deze uitgebreide review plaatst. Wij zullen uw bevindingen met betrekking tot de bediening meenemen in de ontwikkeling en ontwerpen van onze combi-magnetrons. Verder wensen wij u veel plezier van deze aankoop.

Harry 10-02-2017

Eg blij met deze aankoop

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Erg blij met deze aankoop. Apparaat ziet er goed uit en functioneert prima. Zoals meerdere reviews al hebben aangegeven is het veel doordrukken op de tiptoetsen die soms ook niet reageren. Het zal onze eigen onhandigheid zijn, maar het gebeurt bij ons te vaak dat na instellen we op start drukken en het apparaat toch niet gaat beginnen, dan moeten we weer opnieuw instellen.

Pluspunten

• "Stoomfunctie"
  • Snel warm
  • Nederlands merk/product
  • Erg goede prijs/kwaliteitverhouding

Minpunten

• Tiptoetsen soms vaak indrukken
  • Kan niet alleen een ovenrooster in

Officiele reactie van Atag 30-12-2019

Beste Harry,
Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat deze combi-magnetron zo goed bevalt. De tiptoets bediening vergt soms wat "handigheid" het is een "tip' toets de vingertop er vlak opleggen werkt het beste. De hete lucht functie word veelal als oven-stand gebruikt.
Veel plezier gewenst van deze aankoop en een fijne jaarwisseling.

Yvonne 19-10-2016

Prima product, voor goede prijs.

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Was enige tijd op zoek naar een nieuwe combimagnetron, ben afgegaan op de uitslag van de cosumentenbond, en besteld via internet. Heb het product nu enkele weken in mijn bezit en ben tot nu toe heel erg blij met deze aankoop.
De bediening is even wennen met tiptoetsen maar eenmaal onder de knie is het makkelijk om de oven of magnetron in te stellen. De oven is snel opgewarmd, en geeft een signaal wanneer deze op temperatuur is.
het nadeel vond ik dat er wel een rooster in zit maar dat deze niet los in de oven kan worden geschoven, het rooster kan alleen op de keramische plaat of de bakplaat worden gezet. Ik kan bij Etna wel een los rooster kopen voor 38,- dat vind ik wel duur, misschien dat ik later nog een uitschuifbaar bakrooster koop, maar ik mis deze nu nog niet.
De inhoud van de oven is groot maar de bakplaat vult niet het hele oppervlak, helaas.
Maar al met al is het niet de duurste combi magnetron, dus ben ik zeer tevreden met het gebruiksgemak van deze combi-magnetron. Ik heb na registratie bij Etna, er ook nog eens drie jaar extra garantie bij gekregen, dus in totaal vijf jaar garantie.
Ook is hij makkelijk schoon te houden door de glazen deur.
Er zit ook nog een plastic stoompannetje bij, deze heb ik nog niet gebruikt.

Pluspunten

• Goeie prijs
  • Makkelijk in gebruik
  • Snel schoon
  • Snel opgewarmd
  • Veel programma's

Minpunten

• Bakrooster past alleen op bakplaat, kan niet los
  • Inhoud is groot maar bakplaat vult de ruimte niet

Peter 14-10-2016

Mooi design en makkelijke bedieding

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Fijn apparaat en makkelijke bediening. In oven stand zeer snel opgewarmd naar de juiste temperatuur. Ook de reeds diverse voor geprogrammeerde programma's zijn zeer handig. Begrijpelijk dat dit apparaat is uitgeroepen tot beste koop 2016! Is niets aan gelogen en maakt de verwachtingen waar.

Fam Talle

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijke bediening
  • Prijs / kwaliteit

Steffroud 31-07-2018

Top combioven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik wilde een grote combioven met goede recensies. het ziet er ook goed uit. Ik hou van het merk etna.

Pluspunten

• Groot
  • Snelle verwarming

Officiele reactie van Atag 01-08-2018

Dank je wel voor je review. Veel plezier met je oven. Mocht je nog vragen hebben bekijk dan onze site www.etna.nl
Groetjes Webcare Team ETNA , Angélique

Fam de Boer 12-07-2018

Niet te bedienen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Tiptoetsen reageren niet/slecht. Zowel mijn vrouw als ik kunnen hier niet mee omgaan. Volgens Etna ligt aan onze handen. Gaan dit apparaat niet meer gebruiken is een echte miskoop.

Pluspunten

• Nog niet kunnen vinden

Minpunten

• Niet te bedienen
  • Lange opwarmtijd

Officiele reactie van Atag 13-07-2018

Geachte heer, mevrouw De Boer, wij bedanken u voor de genomen moeite omtrent uw ervaring met betrekking tot de combimagnetron.
Helaas kunnen wij zonder uw gegevens niet zien wat de bevindingen van onze monteur is.
Wilt u alsnog gebruik maken van onze diensten, neemt u dan contact met ons op via het volgende telefoonnummer: 088-8821821. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:30 uur. Groet Priscilla webcare team Etna.

t Gebak is lekker 05-08-2017

lekker oventje

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Inmiddels softwareupdate geweest die zorgt dat ingestelde tijd niet langer verdwijnt als je hem opent zoals bij de eerste modellen. Ik ben redelijk snel klaar met instellen, glasplaat is dan vettig, maar het is geen etnaglasplaat maar gewoon een glasplaat. Dus niet mekkeren, lap erover klaar. Let even op dat de oven werkelijk aanstaat als je hem hebt geopend en gesloten, je moet dan de vink aandrukken, dan gaat hij weer verder. Maar dat is allemaal goed te begrijpen. Ik warm standaard 20 graden hoger op en stel dan lager in als de temp bereikt is. Het is een hetelucht oven, die gaat anders met temp om. Bakresultaten zijn prima.

Pluspunten

• Italiaanse vormgeving
  • karakter

Minpunten

• Italiaanse electronica
  • je moet haar begrijpen

Frank's loftrompet 18-01-2020

Grote inhoud, veel opties, handige bediening. Topaankoop!

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Zo'n grote inhoud had ik niet voor mogelijk gehouden. De hoogteverstelmogelijkheden zijn super handig. Het bedieningspaneel is kraakhelder. Gunstige prijs. Ik ben súper (met streepje op de u) enthousiast!

Pluspunten

• grote inhoud
  • hoogteverstelmogelijkheid
  • keuzeopties
  • gunstige prijs
  • Strak design

Officiele reactie van Atag 20-01-2020

Beste Frank,

Daar zijn wij héél (met de streepjes op de ee) blij mee:-) Fijn dat deze mooie combi-magnetron helemaal naar wens is. Bedankt voor het plaatsen van deze review. Veel plezier ermee.

Jos 28-07-2018

Mooie vormgeving

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik heb deze Etna gekozen omdat het van oudsher een betrouwbaar merk is, ik heb veel combiovens vergeleken en deze kwam voor mij als beste eruit. Het is even puzzelen met de tiptoetsen, maar als je de handleiding leest is het prima te doen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Veiligheidsslot

Minpunten

• Tiptoetsen vaak gebruiken om in te stellen

Officiele reactie van Atag 30-07-2018

Hallo Jos, fijn te lezen dat je keus is gevallen op ons merk ETNA. We wensen je veel plezier van deze aankoop. Met vriendelijke groet.
Ursula

Mary 05-06-2017

Goedkoop blijkt duurkoop

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik was op zoek naar een nieuwe combimagnetron en ben op het oordeel van de consumentenbond afgegaan. Spijt!!! Ik moet wel eerlijk zeggen dat de prijs erg laag is (490 euro betaald via internet). Tiptoetsen werken niet fijn, moeten vaak worden ingetoetst om juiste stand te krijgen. De oven geeft al na enkele minuten een pieptoon om aan te geven dat de ingestelde temperatuur is bereikt, maar dit is helemaal niet zo. Duurt min. 30 minuten en temperatuur haalt nooit de 200 graden, de hoogste stand is ook slechts 230 graden. Dus als je brood wilt bakken op 220 graden lukt dit niet goed omdat de oven niet heet genoeg wordt. Ik heb al meerdere malen ongare produkten uit de oven gehaald helaas. Apparaat heeft een afkoeling waarbij er lucht uit het apparaat wordt geblazen en dit maakt veel lawaai. Het rooster kan niet alleen worden gebruikt, dit ligt in de bakplaat.

Pluspunten

• prijs is relatief laag

Minpunten

• voorverwarmen duurt heel lang
  • ingestelde temperatuur wordt niet gehaald
  • Tiptoetsen werken niet erg handig
  • Tiptoetsen erg vlekgevoelig
  • rooster kan niet los worden gebruikt
Mary 05-06-2017

Ik heb geen score kunnen geven voor Mogelijkheden, Gebruiksgemak, Vormgeving en Duurzaamheid omdat ik per ongeluk enterde en de review hier al werd getoond.
Mogelijkheden lijken voldoende, ik heb ze niet allemaal geprobeerd.
Vormgeving : slecht door onhandige bediening tiptoetsen en sluithaken in de deur
Duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen, omdat ik het apparaat pas vanaf februari in bezit heb.

Nicole 01-05-2017

Goede magnetron slechte oven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Sinds december 2016 in bezit. Magnetron werkt als beloofd. Oven niet. Moet minimaal 30 minuten voorverwarmen, ondanks dat piep afgaat binnen no-time die aangeeft dat oven op temperatuur is. Oven wordt niet goed warm. Je kunt er met je bloten handen na een half uur gerust in.
Let op dit is een magnetron waarin je heel incidenteel iets kunt warmen in de oven. Hij wordt verkocht als oven met magnetron functie. Dit is het dus niet. Voorgeprogrammeerde programma's werken niet omdat deze bijvoorbeeld 14 minuten duren en de oven 30 minuten nodig heeft om op te warmen.

Pluspunten

• veel ruimte
  • makkelijk schoon te maken
  • veel programma's

Minpunten

• omslachtig om functies te activeren
  • oven werkt niet naar behoren

asjanse 12-10-2016

Kleine roosters/platen

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Besteld via internet vanwege beste koop predikaat. Verwachtingen van de inhoud vielen sterk tegen. De inhoud is weliswaar 51 liter, maar het rooster en de bakplaat zjjn opvallend klein. Geen optimaal gebruik hierdoor van de inhoud. Dit viel zo tegen dat in de aankoop heb teruggedraaid.

Hennie 16-10-2020

Koop dit niet!

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

We hebben deze combi oven nu drie jaar in gebruik en ik word keer op keer teleurgesteld. De magnetron werkt prima, maar de oven is waardeloos! Maakt niet uit welke stand je gebruikt, bij ieder gerecht wordt de bovenkant te warm (als je niet oppast verbrandt dit) en de onderkant is vaak net niet gaar of krokant.
Er zit een warmte element aan de bovenkant en door de hetelucht functie zou dit door de hele oven verspreid moeten worden, maar dit gebeurt dus niet.

Wat betreft het rooster waar ik veel klachten over lees: je kunt gewoon een universeel rooster los kopen en die ip maat schuiven.

Maar zoals gezegd, koop dit item niet. Ik ga de volgende keer gewoon weer voor een simpele oven zonder magnetronfunctie.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Magnetronwerking

Minpunten

• Oven doet niet wat een oven moet doen

Officiele reactie van Atag 19-10-2020

Beste Hennie,

Wat vervelend om te lezen dat de combi-magnetron al geruime tijd niet aan je verwachtingen voldoet.
Onze apparatuur wordt namelijk altijd uitvoerig getest, zeker ook op gebruiksgemak en kwaliteit. Was er in de afgelopen 3 jaar al wel contact geweest met onze serviceafdeling?
Indien dit wel of niet het geval is, dan nog kijken wij graag met je mee óf en wat wij hierin kunnen betekenen. Wil je dan je adres en contactgegevens dan mailen naar webcareteam@atagbenelux.com ?

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

Walter 14-10-2020

Mooie en makkelijke combi oven

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Makkelijke en zeer praktische combi oven, alles kan er uit en met de stoom functie is alles zo weer schoon.
Snelle opwarming van oven , en magnetron functie is goed

Officiele reactie van Atag 15-10-2020

Beste Walter,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat de CM751ZT je zo goed bevalt. Heel veel bakplezier.

Groet Heidi
Webcareteam ETNA

JP Duine 24-08-2020

Fijne en eenvoudige bediening met de tiptoetsen.

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Om te beginnen is het merk Etna voor ons zeer vertrouwd vanuit het verleden, verder viel ons het display op dat eenvoudig te bedienen en schoon te maken verder ziet hij er ook nog eens mooi uit en doet wat je van een oven mag verwachten. Wij zijn zeer tevreden met deze combi oven.

Pluspunten

• zie beoordeling

Officiele reactie van Atag 25-08-2020

Wij waarderen uw positieve review. Goed te lezen dat ETNA al zolang een vertrouwd beeld is.
Uw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, zeker ook op gebruiksgemak en kwaliteit. Wij streven ernaar dat onze klanten veel en natuurlijk ook lang plezier mogen beleven van onze apparatuur.

Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Wensen u veel bak-kookplezier van deze combimagnetron.

Groet, Ursula van Webcareteam ETNA

combimagnetron Etna CM 751 ZT 23-11-2016

combimagnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

werkt prima ziet er mooi uit en gemakkelijk schoon te houden sinds een paar dagen in bezit verder moeten wij het nog uitproberen

Theo 08-01-2021

Grote combimagnetron

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Lekker grote oven die makkelijk te bedienen is, en wordt geleverd met veel accessoires. Overzichtelijk display en ziet er goed uit.

Pluspunten

• Mooi om te zien
  • zeer ruim

Officiele reactie van Atag 11-01-2021

Beste Theo,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Goed te lezen dat deze combimagnetron zo naar wens is.
We wensen je heel veel bak-kook en "kijk" ;-) plezier toe.

Groet Ursula van Webcareteam ETNA

Tim 06-01-2021

Ingeruild voor AEG

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Ik zocht een nieuwe oven, omdat de vorige combi-oven alleen een grill element boven had. Dus ik ben opzoek gegaan naar een leuke oven met onder en bovenwarmte (Etna kwam het beste uit de test). Na aanschaf kwam ik erachter dat de oven maar 1 stand heeft waarbij de onder warmte ook aanstaat, dat is de convectie stand. Dus geen mogelijkheid om de onder warmte apart te bedienen. De eerste (diepvries) pizza die ik ging maken op de convectie stand (dus met onder warmte) kwam uit de oven met een slappe korst. Verbazingwekkend was de onderkant van de oven niet bepaald warm, dus de volgende pizza op de bodem van de oven gelegd met de verwachting dat deze volledig ging aanbranden. Maar nee deze werd enigszins knapperig en niet zwart. De onder warmte werkt zeer slecht en het was geen upgrade ten opzichte van mijn oude oven. Heb deze oven de volgende dag teruggebracht en een AEG genomen waarbij de onder warmte goed werkt. Als laatste krijg je er geen apart grillrooster bij, deze kan alleen gebruikt worden in combinatie met een ovenplaat. Dus wil je graag een oven met een goede onder warmte dan raad ik deze oven af. Als jij onder warmte niet belangrijk vind dan is het een prima oven met veel ruimte. Voor mij persoonlijk voldeed deze oven niet aan de verwachting.

Positieve punten: De Etna heeft wel een grote inhoud voor zijn klasse en ziet er mooi uit

P.s. de oven was niet defect, een collega met dezelfde oven had hetzelfde probleem. Daarom ben ik voor een ander merk gegaan.

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Ziet er mooi uit

Minpunten

• Geen onderwarmte
  • Weinig mogelijkheden
  • Geen apart grillrek
  • Toetsen werken niet fijn

Officiele reactie van Atag 07-01-2021

Beste Tim,

Bedankt voor je eerlijke mening. Wat jammer dat deze oven niet aan je verwachting voldeed. De onderwarmte heeft een vermogen van 1000W. Misschien was er toch iets mis aan het toestel en had de monteur hier nog iets aan kunnen, maar dat is achteraf. Ik wens je veel bakplezier met je nieuwe oven.

Groet Heidi
Webcareteam ETNA

hanshcjmeyer 03-01-2021

Telleurstellend: na 4 jaar onbruikbaar

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Na 4 jaar tobben met deze combinatie magnetron, helaas moeten besluiten om deze te vervangen. Het begon met 1x maand een compleet geblokkeerd bedieningspaneel. Nu inmiddels meerdere keren per dag. Klantenservice van Etna geeft aan dat het paneel vervangen moet worden: ca. EUR 500,00. Geen aanbeveling waard.

Pluspunten

• Mooi ontwerp

Minpunten

• Onbetrouwbaar

Officiele reactie van Atag 04-01-2021

Beste Hans,
Wat vervelend om te lezen dat uw combimagnetron niet meer naar behoren werkt en hiervoor een reparatie nodig is.
Wanneer wij iets voor u kunnen betekenen, ontvangen wij graag uw volledige adresgegevens via webcare@atagbenelux.com.
Chantal webcareteam ETNA

Fam.van den Burg 03-01-2021

Pas op voor hete lucht.

Geschreven voor: ETNA CM751ZT

Een mooie oven voor een leuke prijs. Echter, als je bijna 40 jaar gewend was aan een oven met onder- en bovenverwarming, is het wel even schakelen. Het resultaat is na 2 maanden nog niet optimaal. Ons advies op dit moment; Kies voor dit type met alleen hete lucht als voor jou de magnetronfunctie hoofdzaak is en de oven (voor b.v. pizza's op meerdere nivo's) van ondergeschikt belang. Geef wat meer geld uit voor (extra functie) onder- en bovenverwarming is ons advies.

Pluspunten

• Mooie vormgeving.
  • Makkelijk te bedienen

Minpunten

• Alleen hete lucht is een beperking voor bakken.

Officiele reactie van Atag 04-01-2021

Beste fam. van den Burg,
Bedankt voor het schrijven van deze review. Goed om te lezen dat u tevreden bent over de mooie vormgeving en de bediening.
Deze combimagnetron heeft de functie boven/onderwarmte i.c.m. hetelucht. Dit zal zeker wennen zijn, nadat u 40 jaar gebruik heeft kunnen maken van uw oven. Wij wensen u veel kook en bakplezier!
Chantal webcare ETNA