Pelgrim MAG495RVS

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Pelgrim MAG495RVS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

4,3

Roel 30-04-2019

Alles gaat kapot ...

Geschreven voor: Pelgrim MAG495RVS

Combimagnetron die net niet warm genoeg wordt. Ik stel de oven altijd 10 graden warmer in dan aanbevolen anders wordt het eten niet warm genoeg.

Los daarvan is de kwaliteit echt slecht:
* Het magnetron rek viel na een jaar al uit elkaar (las liet los)
* Het magnetron rek zakte door de siliconen dopjes, waardoor deze contact maakte met de metalen onderplaat (vuurwerk)
* De verf van de knoppen is er na een jaar of 3 volledig af.
* Het asje van de draaiplaat is 2 keer gebroken. Bekend probleem kennelijk.
* De knoppen werken na een jaar of 4 steeds slechter.
* Na 5 jaar viel de magnetron functie opeens uit

Nu heb ik als backup maar de oude magnetron die al bijna 20 jaar meegaat. Die kostte destijds 100 gulden maar werkt én beter én gaat langer mee dan dit barrel van 1000 euro.

Pluspunten

• De oven werkt nog
  • Hij is nog niet ontploft

Minpunten

• Alles gaat in no-time stuk

Officiele reactie van Atag 01-05-2019

Hallo Roel, wat ontzettend vervelend dat je al zoveel pech heb gehad met de combimagnetron. Graag willen we met je meekijken wat wij hierin nog kunnen betekenen. Zou je je naw-gegevens willen mailen naar webcare@atagbenelux.com? Bedankt alvast groet Webcareteam Pelgrim.

Rins. 09-10-2017

Slecht!

Geschreven voor: Pelgrim MAG495RVS

Onze keuken heeft inbouwapparatuur van Pelgrim. Bij werkelijk elk apparaat gaan knopjes los, dingen kapot en slijten de materialen vliegensvlug. Bij de magnetron begon het met roest op het rooster waardoor de vonken door de oven vlogen. Nieuwe besteld... Daarna werkten de draaiknoppen niet meer en liet het display los. Nu doet ook de magnetronfunctie het niet meer.... Garantie na 5 jaar verlopen maar dus ook na 5 jaar onbruikbaar bij gewoon gemiddeld gebruik. Waardeloos merk!

Minpunten

• Alles!

Klaas 07-12-2015
Geschreven voor: Pelgrim MAG495RVS

Deze magnetron heeft een aantal kuren. Na een jaar of twee begonnen de grijze draaiknoppen al te slijten. De rechter knop waarmee je temperatuur en tijd instelt deed het even later erg slecht. Helaas is kort geleden de combi-oven kapot gegaan. Alle toeters en bellen gingen af. Apparatuur doet nu niets meer.

arisan 20-11-2014
Geschreven voor: Pelgrim MAG495RVS

Deze combimagnetron hebben wij voornamelijk aangeschaft voor de magnetronfunctie en de grote inhoud.
Het blijkt nu dat als er een schaal met eten met een totaalgewicht van 3 kg ingezet wordt, het plateau niet meer draait.
Voor een gezinssamenstelling van 4 a 5 personen is een schaal met eten niets bijzonders.
servicemonteur van Pelgrim is er bij geweest,andere motor erin maar hetzelfde resultaat.
Motor is te zwak, er is niets aan te doen.
Voor ons dus een miskoop!