Monitor Audio R90 satelliet / zwart, bruin, rood, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Monitor Audio R90 satelliet / zwart, bruin, rood, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

highend 22-11-2008

Ik heb voor mijn home cinema set:
AV receiver Marantz 5002
Monitor audio radius set:
2x radius 90
2x front 270
1x center 180
1x sub woofer 360
Kleur: zilver.

Voordat ik tot de aanschaf ben overgegaan heb ik sets gehoord van Mordaunt Short, Harman Kardon, Teufel en Kef.

Monitor audio radius 90 springt er direct uit met een gedefinieerd hoge tonen weergave en een goed midden. Voor de frontspeakers heb ik gekozen voor de 270 standboxen. In combinatie met de 360 sun ruim voldoende laag en hetb geheel dreunt niet. Zorg wel voor een goede AV-receiver!

Het geheel kost een paar centen meer dan een gemiddelde set maar als je de weergave vergelijkt met het idee dat je er toch 10 / 15 jaar mee wilt doen, dan is de afschrijving voor een dergelijke kwaliteit laag te neoemen. Kortom: ga zitten en geniet van deze extra dimensie........

Tip: speur ff op het internet voor de laagste prijs ..er is nu opruiming.

Joost D. 29-05-2007

Ik heb de Radius 90 nu ongeveer 5 maanden in bezit en ben er zeer tevreden over. Mijn surround set bestaat uit 4x de R90, de R180 als center en de R360 als subwoofer. Het geheel is aangesloten op de Denon AVR 2307, een combinatie die ik iedereen kan aanraden.

De R90's klink erg helder en fris. Ze geven en heel realistisch geluid, vooral bij snaarinstrumenten sta je versteld van wat je hoort. Ondanks hun kleine formaat komt er een heel behoorlijke bas uit deze boxen. Ze zijn daarom ook goed als stereo speakers te gebruiken, maar een subwoofer maakt het geheel echt af.

Deze surround set (4x R90, R180 en R360) is een zeer goede combinatie. De R360 subwoofer is 100 watt sterk en dat is naar mijn smaak voldoende, want de weergave is erg strak en gaat zeer diep door. Maar voor de liefhebber is er ook nog de R720 van 250 watt.
Deze set is perfect voor iedereen die hoge eisen stelt aan de kwaliteit van het geluid van de surround set, maar die niet met grotere boxen wil gaan werken. Dit is klein maar klinkt groot!!!

De afwerking van deze luidsprekers is perfect. Ik heb zelf voor de hoogglans witte stijl gekozen, die je vrij onopvallend tegen een witte muur kunt ophangen. Kwaliteitsbeugels worden meegeleverd evenals twee kleuren beschermroosters voor op de luisprekers (in mijn geval wit en zilver). De complete surround set kost behoorlijk veel, maar dan heb je ook wat. Vergeet niet dat je voor een zelf samengestelde set van goede boekenplankluidsprekers minstens zoveel kwijt bent.

Mijn oordeel samengevat: Super geluid en een perfecte strakke afwerking.

FS 17-05-2007

Sinds een maand twee R90 (wit hoogglans) als surroundspeakers en een R180 (grijs) als center in bezit. vol, helder geluid en mooi formaat. Aangesloten met Audioquest speakerkabel. Bijgeleverde muursteunen zijn eenvoudig te monteren. De witte R90 vallen mooi weg tegen een off-white muur

JohanDenBiggelaar 26-12-2006

Deze speakers nu ruim een jaar in bezit. Ik gebruik ze in combinatie met een
Radius 360 subwoofer, NAD versterker en Denon DVD/CD audio speler.

Ik heb deze set gekozen als alternatief voor surround sound, omdat ik de
geluidskwaliteit daarvan allemaal beroerd vond in vergelijking met mijn oude
stereo installatie (KEF, Sansui).

De combinatie met de kleine R90's en R360 is perfect als de ruimte ontbreekt
voor twee groe floor standers. Of als, zoals in mijn geval, je partner bezwaar
maakt tegen twee van die grote kasten in de kamer!

Het geluidsbeeld is evenwichtig, de speakers zijn zeer geschikt voor klassiek
en jazz (wat ik zelf meestal draai). En de ervaring als systeem bij films is
eveneens uitstekend. De R360 subwoofer geeft zeer diep laag uitstekend weer,
waardoor je een uiterst realistisch geluisgbeeld krijgt.

Ton Grimmius 15-09-2006

Op zoek naar een speakerset na 7 jaar de B+W LX6 te hebben gehad. Ik wilde over
op een digital sound system. De receiver was al snel uitgezocht. Een van NAD,
immers ik had al zeer goede ervaringen met het merk. Toen bijpassense speakers.
Van mordaunt short, naar Bose enz enz............. Toen mijn vrouw en ik er
even zat van waren liet de verkoper me de Monitor Audio horen en zien. Een mooi
afgewerkte speakers en een prachtig mooi warm geluid. De bijpassende Sub is
lekker klein, maar toch krachtig genoeg om ook films nagenoeg het geweldige
bioscoop geluid te genereren.