Logitech Z523 surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Logitech Z523 surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

P.Bonnet 03-07-2013

In het verleden heb ik altijd Creative gehad en zeer tevreden over geweest. Helaas hebben ze weinig setjes met een losse subwoofer, in de winkels dan om te testen. Dus vandaar deze koop. Deze set viel mij tegen, hoewel het vermogen hoog is en je flink het volume hoog kunt zetten en ook nog zuiver klinkt.
Ten eerste zit er weinig diepte in het geluid en klinkt het erg oppervlakkig. Iets wat ik bij Creative altijd wel gehad heb. Hoeveel ik ook met de instellingen doe, het wordt niet zoals ik wil. Ten tweede mis ik een losse volume knop en moet ik steeds voorover buigen naar de boxen om het volume bij te stellen. Gelukkig kun je hier wel de bas los van het volume instellen. Zelf het goedkopere setje van Creative geeft een mooier en zuiverder geluid dan deze set, hoewel deze wel harder kan. Één van deze dagen ga ik afscheid nemen van deze set en neem nooit meer een Logitech. Voor de betere en betrouwbare kwaliteit koop ik een Creative Gigaworks T3.

Ronderek 31-05-2013

Bij Alternate stond de Logitech Z523 uitgestald en je kon diversen geluidjes uitproberen. Het klonk wel indrukwekkend, maar achteraf was ik toch niet helemaal tevreden.

De weergaven van de lage tonen voor bas klinkt redelijk goed. De weergave van middentonen laat heel wat te wensen over, omdat de middentonen ver af klinken en niet echt te compenseren zijn met een equalizer.
Voor muziekliefhebbers, die van zangmuziek houden is de Logitech Z523 een afrader. Een goede weergave van muziek is een kwestie van een goede balans in de lage tonen, de middentonen en de hoge tonen. Helaas is er bij de Logitech Z523 voor zangmuziek niet echt een mooie balans in de geluidsweergave. Soms klinken de middentonen een beetje schel als je het volume opvoert en klinken de middentonen een beetje geforceerd.

De Philips SPA5300 heeft een betere weergaven van de middentonen is ook nog goedkoper dan de Logitech Z523. De Logitech Z523 heb ik een tijdje gebruikt, maar omdat ik niet tevreden was over de geluidsweergave van de Logitech Z523, heb ik het weg gegeven en vervangen voor een Philips SPA5300.

gerben121614 30-01-2013

het geluid is zeker niet verkeerd.
de speakers kunnen ook lekker hard, aleen vind ik de bass soms toch wat vervelend aanwezich als je gewoon rustig muziek zit te luisteren. Maar die kan je gelukkig makkelijk veranderen door de handige volumen regelaars op de voorkant van de rechter speaker.

dit is zeker een set die de moeiten waart is om te probeeren, en als je van muziek houd met een harde bass dan hoop ik dat je buuren de muziek ook leuk vinden

Ykai 26-06-2012

Nu ik deze speaker set een jaar heb, kan ik er over zeggen dat de duurzaamheid in orde is. Ik heb er nog geen problemen mee gehad.

Ik ben een jaar later nog tevreden over de geluidskwaliteit. Het is geen high-end speaker set, maar dat kun je er ook niet van verwachten. Alle tonen zijn aanwezig en de subwoofer geeft een diepe bass weer, al vind ik de bass op 100% niet goed meer klinken. Hierdoor kan het rommelig aanvoelen als je van erg veel bass houd.

Wat ik nog steeds wat minder vind is de vormgeving, maar dit is puur persoonlijk.

Mijn gebruik is vooral gamen, muziek en films. De set klinkt goed met mijn muziek smaak (Metal) en de bass is heerlijk tijdens het gamen of het bekijken van films.

Als je op zoek bent voor een nieuwe set en je kunt deze vinden voor een redelijke prijs is dit een goede keuze.

Ykai 13-11-2011

Een half jaar verder ben ik nogsteeds zeer tevreden over deze speaker set. Films en games krijgen wat extra door de diepe bass, en deze speaker set doet het ook zeker niet slecht met muziek, want ik had het slechter verwacht met muziek, en zeker met metal muziek had ik het anders verwacht!

De vormgeving vind ik persoonlijk wat minder, ik cind de satalite speakers niet zo mooi vorm gegeven, maar hoe je iets er uit vind zien is compleet persoonlijk.

Na een half jaar doet de speaker set het nog prima, dus nog niets aan te merken op de bouw kwaliteit. Ik sleep de speaker set ook nog wel is naar een andere kamer, en dit geeft ook nog geen problemen.

HENK2011 09-10-2011

Het setje aangesloten op de hoofdtelefooningang van mijn LCD tv. Het geluid is stukken beter dan wat uit de tv komt. Films die ik via de mediaplayer afspeel zijn ook perfect van geluid. Muziek moet iets worden bijgesteld omdat ik niet van een door-dreunende bas houd.
Als de set goed is ingesteld (hoge en bastonen via het menu van de tv) is het, het geld dik waard.

Knot 28-07-2011

Ziet er mooi uit, handig de bas te regelen op de speakers zelf, alleen vind ik dat de hoge tonen weggefilterd worden. Nu moet je op laptop of pc de equalizer aan gaan passen terwijl dat eigenlijk niet nodig is.

Ykai 26-07-2011

Ik heb deze speaker set nu al een aardig tijdje en ik kan niet anders zeggend dat ik er erg blij mee ben!

Het geluid is goed, de midden en hoge tonen zijn duidelijk aanwezig, en de lage tonen zijn extreem goed!
De bouw kwaliteit is ook erg goed, de satalites voelen stevig aan en de subwoofer ook, en na 3 maanden iedere dag gebruikt te zijn nog geen enkele problemen, en ik hoop dat het nog minstens een jaar of 2 mee gaat, en dat verwacht ik ook.
Het 360 graden sound systeem geeft iets extra aan het geluid, het klinkt natuurlijker omdat het van alle kanten van de satalites komt, want bij bijvoorbeeld een drum gaat het geluid ook even veel alle kanten op.

Als je deze set kan vinden voor onder de 70 euro zeker doen! ik heb het geluk dat ik de set voor 33 heb kunnen kopen!

Ykai 26-06-2012

Sorry voor de late reactie. Ik heb deze set gekocht bij Computerland, maar ik kreeg 50% korting omdat de set al uit de doos was geweest. Hopelijk heeft u er nog wat aan.

Mobilefreak4ever 10-01-2012

Beste Ykai,
Ik ben van plan ook deze set te kopen, em ben natuurlijk op zoek naar de laagste prijs.
Overal op internet vind je deze set voor €53. Toen zag ik dat u hem had gekocht voor €33 en vroeg me af waar u hem heeft gekocht.
Alvast bedankt.

Alvast bedankt.
Mvg.
Marc

Rudolf Wilschut 19-07-2011

Onlangs was ik op zoek naar een goed 2.1 setje voor de verjaardag van mijn zus en was in mijn zoektocht al tot deze Logitech gekomen en stond op het punt hem te kopen.

Totdat ik toevallig bij een grote winkelketen langs liep waar verschillende 2.1 setjes opgesteld stonden om te beluisteren. Wat ben ik blij dat ik de Logitech niet blind had gekocht!

Meteen viel op dat het tien euro goedkopere Trust Soundforce M-100 setje welke ernaast stond veel beter klonk. Daar kwamen teminste hoge tonen uit de satellietspeakertjes en was het geluid helder en schoon en hoorde je véél meer details in de muziek.

Bij de Logitecht waren de hoge tonen ver te zoeken en kwam er ronduit dof geluid uit de satellieten. je hoorde praktisch alleen middentonen! Ja met de bas was niets mis, maar als je ook nog van de rest van het muziekspectrum wil genieten zou ik de Logitech toch echt links laten liggen en de Trust Soundforce M-100 eens gaan beluisteren..

DWdanny 11-06-2011

Ik was al even opzoek naar een goed 2.1 speakersetje, en die heb ik bij deze gevonden. Produceert zeer goed geluid, en als de bas teveel wordt even aanpassen. Zkr geen muk en een mooi product voor weinig geld !!

ROY2099 25-01-2011

ik Heb de logitech Z523 een paar weken geleden aangeschaft, het is werkelijk een fantastisch systeem met een bass die je kan delen met de buren.
Voor zijn prijsklasse is het een zeer goede aankoop.
Ik luister onder andere naar hiphop/house/r&b, dit systeem is perfect hiervoor.
Ben zeer tevreden met dit product, ben jij op zoek naar een goed 2.1 geluidsset voor een redelijke prijs, dan is dit de set die je zoekt

logitech2010 06-12-2010

Ik heb hem nu net 10 minuten aanstaan ofzo, en hij is echt fijn vind ik. het geluid klinkt lekker en die bass regeling is ook fijn :) je ipod kan der zelfs in ma dan moet je wel zon kabeltje kopen kostte 7 euro bij mij

Marc 1975 18-10-2010

In tegenstelling tot het voorgaande kan ik met recht melden dat dit een absoluut topset is. Dé beste keus als je geen Boombox in je huiskamer wil, maar ook geen prutsetje. Dit set geeft perfect geluid, heeft ghoede bass (die je zelf kunt bijstellen) en heeft een strak design. De volumeknop is ook super als je graag van secuur afstellen houdt. Kortom; voor mij een absolute topper op het gebeid van desk-speakers!

Joostjuh 19-03-2010

Deze luidsprekerset is een afrader, uitgebreid getest op verschillende geluidsbronnen,wat op valt is dat het geluid weggefilterd wordt door dit setje, de bas klinkt alsof je tegen een doos klopt, de prijs kwaliteit verhouding is beneden alle peil, als je van herrie houdt gewoon kopen deze pulp, ik heb deze meuk gewoon in de vuilnis gegooid.