Jamo S 606 HCS 3 surround set / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Jamo S 606 HCS 3 surround set / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

tonnos 19-01-2017

geweldig

het geluid is heel mooi , en ze zien er ook nog eens mooi uit. goede bass en heldere treble. ik vind het een aanrader!!

Pluspunten

• mooie afwerking
  • goed geluid

Minpunten

• pianolak gedeelte beschadigt snel

peterheesch 14-07-2011

na een paar maanden in het bezit van deze geweldige set nu ook overstag gegaan om de suwoofer aan te schaffen. (sub 200) na calibratie van mijn pioneer 1018 ahk klinken voor mij de voor luidspeakers nog veel beter nu ik deze sub ook heb aangesloten. ik ben nu denk ik wel klaar voor de komende jaren. als er nu mensen op bezoek komen zie ik ze van jalouzie achter hun oren krabben. omdat ze eigenwijs zijn geweest, dat ze zelf soms rommel hebben gekocht voor bijna de zelfde prijs. ik snap niet dat ze bij jamo voor zo weinig, zoveel kwaliteit kunnen leveren. daarvoor aplaus en hulde aan jamo. en de andere merken moeten zich maar eens achter de oren krabben. tot slot groetjes uit heesch.

Niek Smits 21-05-2011

Enkele dagen geleden deze set gekocht in het zwart icm een SUB210 subwoofer van Jamo.
Het design is strak en mooi afgewerkt. Spikes voor de voorspeakers worden meegeleverd, incl dopjes om je laminaat niet te beschadigen.
De voorspeakers zijn vrij groot, dus het moet wel passen in je interieur. De surroundspeakers zijn licht en beter plaatsbaar. De centerspeaker is weer wat aan de grote kant. Alle maten zijn er natuurlijk om het ons zo'n groot mogelijke geluidseveraring te geven, dus dat neem ik voor lief. Alleen mijn 40 inch LCD tv valt een beetje in het niet. Tijd voor een 55 inch ;)

De set geeft een geweldig geluid, super helder met goede bassen. De voorspeakers kunnen bi-amped aangesloten worden met tot gevolg dat mijn versterker (Onkyo SR-608) niet meer kan aansturen dan 5.1. Maar dat staat los van de speakerset, het is de beperking in mijn versterker.

De frontspeakers heb ik dan ook "gewoon" aangesloten zodat mijn 7.1 opstelling werkt (5.1+Front High). Aan het eind van het jaar ga ik hem uitbreiden naar een 9.1 opstelling (speakers aan de zijkant). De achterspeakers ook gewoon los verkocht worden (ongeveer 80 euro per stuk), dus dat zal eenvoudig gaan.

Bij de weergave van muziek is de subwoofer niet noodzakelijk en bij het afspelen van het concert van "Sting" in Berlijn of "Zu" van zucchero is het alsof je zelf in de zaal zit.
Ronduit geweldig!!
Bij een film zoals Avatar kom je iets te kort, de grote dreunen/spectakel voel je niet zoals ze bedoeld zijn. Een subwoofer is hierbij aan te raden.

Al met al, wil je een goede set met een geweldig geluid voor een niet al te groot budget, dan is dit mijn aanbeveling.

Michael Dekker 02-03-2011

Ik heb de boxen nu een week in mijn bezit. Besteld bij Bol.com (401,95e incl verzendkosten :-) ). Werd keurig afgeleverd bij mij thuis. Echter een hell of a job om die boxen naar boven te krijgen (t was 1 hoog, maar toch...) 1 voor 1 de grote zuilen naar boven gehesen. Gezien het boxen zijn van ruim 20kg per stuk ga ik er vanuit dat de kwaliteit voor zich spreekt. Ook de center / kleine surrounds voelen stevig aan. Daar dus geen klagen.

Vervolgens de spikes eronder gezet aangesloten op een Onkyo TX-sr608, instellingen goed gezet voor film 5.0 en muziek op 2.0. Ik ben geen audiofiel, maar ik moet zeggen, wat een lekker geluid. Subje is niet echt nodig wat mij betreft. De bas zit er voldoende in (ik denk dat mijn buren dat kunnen beaamen ;-) )

Qua design vind ik de boxen zeer goed. niet te aanwezig in de woonkamer, ondanks de zwarte kleur (met high gloss black finish). Zelfde vriendin vond ze meer dan prima, ondanks een klein beetje geklaag dat de boxen toch wel eeerruuggg groot waren...

Duurzaamheid kan ik weinig over zeggen, behalve dat de boxen na een week nog niet uit elkaar zijn gevallen ;-)

Aanrader voor iemand die mooi zuiver en diep geluid wil hebben maar niet het budget heeft voor een Hi-end set...

janneman12 10-02-2011

ik wil het gewoon even kwijt wat een super geluid vind ik dit zelfs mijn vriendin vind ze super afwerking een dikke tien geluid voor mij super ik gebruik de versterker van pioneer vsx 839 deze is van het jaar 2000 en het klinkt als een blok kortom voor mij is jamo nu het merk heb van alles gehad maar dit stijgt boven alles uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!duurzaamheid weet ik nog niet pas 8 uur in bezit maar wel super degelijk uitelijk

joost85 08-02-2011

Ik heb deze speakers ongeveer 2 weken geleden gekocht en aangesloten aan een yamaha rx-v667. Heb veel speakers beluisterd tot zo'n 5/600 euro per stuk en een s606 klinkt natuurlijk niet net zo goed als een B&W 684 of een Monitor Audio RX-6, maar hij komt een stuk dichterbij dan dat je aan de hand van de prijs zou denken. Hij klinkt zelfs beter dan alle andere speakers van onder de 300 euro p/s die ik gehoord heb.
Verder geven de surround speakers ook een stuk beter geluid dan ik had verwacht. Een sub is dankzij de woofers in de fronts ook niet perse nodig, maar voor films is het wel een aanrader om er een sub bij te zetten, omdat je dan meer het idee hebt dat je in een ontploffing zit ipv dat hij alleen voor je is.

Als je geen budget hebt voor de echte hifi koop je met deze Jamo set in ieder geval een set die qua design en geluid bijna hifi waardig is, en dat voor een fractie van de prijs. Enige nadeel is dat de WAF vrij laag is, maar krijg je het bij je vriendin/vrouw voor elkaar dan is er voor dit geld niets beters te koop qua 5.0/2.0 sets.

Kieskeurig weigert dat mijn beoordeling over duurzaamheid nvt is, dus gezien mijn positieve ervaringen met jamo in het verleden en dat speakers sowieso niet snel de geest geven, geef ik dan maar een 9.

MMOC 13-01-2011

Ik heb deze set aangesloten op een nieuwe Pioneer VSX-920 receiver.

Ten eerste zijn de frontspeakers echt een aanvulling van mijn interieur, wat een prachtig design!! (ik heb de high gloss black) Alleen al daarom heb ik ze gekocht. Hierbij zijn alle andere zuil luidsprekers maar lompe kasten. Ze wegen ruim 20kg per stuk dus ga ik ervan uit dat ze degelijk in elkaar zitten. De afwerking is in ieder geval prima in orde.

De centerspeaker is nog een behoorlijke kist en ook de surround speakers zijn geen 'sattelietjes'.

Uiteraard zijn er veel betere speakers en hoor je het verschil met speakers van bijvoorbeeld 800,- per stuk. De prijs/kwaliteitverhouding van deze set (of alleen al de S606) is echter onovertroffen!

Wellicht dat ik de set later nog uitbereid met een subwoofer maar voor nu geeft de S606 meer dan voldoende bass, zeker voor muziek luisteren.

Kortom, eigenlijk een koopje (394,- bij Smits)Voor dit geld koop je naar mijn idee geen betere speakers. Conclusie: zeer tevreden!