DALI Lektor 6 vloerspeaker / zwart, bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI Lektor 6 vloerspeaker / zwart, bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

hanzo 31-10-2010

Mijn kids zagen kans mijn oude JBL boekenplank speakers op te blazen door het volume op mijn lege phono stand op vol te zetten en vervolgens door te schakelen naar de CD stand waar K3 al bij het 2e nummer was.Kortom een uitstekende reden om die toch al beroerd klinkende speakers te vervangen.

Bij HoBo HiFi in Kampen veel met elkaar kunnen vergelijken en ik kwam telkens bij deze speakers en bij audio physics uit.

Uiteindelijk heb ik voor deze speakers gekozen wegens het feit dat ze een wat neutraler beeld geven van het geluid. Mijn muzieksmaak varieert van klasiek tot hard-rock en van Dance via alternatief naar een kaap verdiaanse volks zangeres.

Thuis gekomen zijn mijn vrouw en ik uren niet weg te slaan geweest bij de stereo. Elk nummer dat we hadden grijsgedraaid bleek wel geluiden te bevatten die we nog nooit eerder hadden gehoord.

Wat een verademing bij elk toonbeeld en elk volume.

Tsjeemig ik lijk wel een verkoper van dit spul. Maar da's niet waar hoor ik ben gewoon enthousiast. Mocht mijn mening veranderen laat ik het uiteraard ff weten met een vervolg.

Hanzo

Johannes57 27-02-2010

Luidsprekers aangeschaft ter vervanging van een set celestion luidsprekers van pak weg 30 jaar oud. Wanneer je zo lang en met zo veel plezier naar dergelijke luidsprekers hebt geluisterd dan heb je het over kwaliteit.
Dat de techniek niet stil heeft gestaan zal een ieder wel duidelijk zijn. Deze Dali luidsprekers zijn natuurlijk moeilijk ter vergelijken met mijn oude set. Maar mensen wat komt hier een geweldig geluid uit! Of het nu klassiek betreft of een gitaarsolo van Mark Knopfler, deze Dali’s kunnen het aan. Het blijft natuurlijk allemaal subjectief. De klank wordt niet alleen bepaald door de techniek, maar ook door de akoestiek en dat is in iedere huiskamer verschillend. Verder zijn deze Dali’s goed en degelijk afgewerkt en zijn ze door hun redelijke
afmeting ook gemakkelijk te plaatsen. Nu heb ik de prijs al een geruime tijd gevolg en verbaas mij er over dat er weinig prijsverschil in zit. Maar toch…
Na goed zoeken blijkt dat deze dali’s € 350,- onder de adviesprijs worden aangeboden.
Voor een beoordeling over de degelijkheid kan ik nog niets zeggen. Daar heb ik ze nog te kort voor. Maar voor de rest geldt dat Dali hier erg goed mee voor de dag komt.