Harman Kardon SoundSticks II surround set

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon SoundSticks II surround set op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Robert . 20-06-2011

geweldige set !
ik heb ze op de computer aangesloten en het werkt allemaal perfect , en dan te bedenken dat het allemaal uit een stukje 'plastic' komt !

Ps . bij ivizi ( primium reseller ) kost de set maar 150 euro :)

Sebasstiaan 15-10-2010

Na de reviews op deze site ben ik tot aankoop over gegaan van de soundsticks 2.
Het geluid is zeer helder en strak zonder dat bij hogere volumes vervorming door plastic behuizingen etc. hoorbaar worden.
Wanneer aangesloten op een pc kan de set goed hard, maar op een mp3-speler gaat ie aanzienlijk zachter.
Alles voelt stevig aan en de kabels van de satellietspeakers zijn lang genoeg om tussen beiden satellietspeakers ca 3 meter te overbruggen.
Ook zijn de kabels een stuk dikker dan je gewoonlijk tegenkomt bij dit soort setjes.
De subwoofer heeft wel degelijk een aan en uit knop, maar deze is weggewerkt in de volumeknop van de subwoofer, kan misschien even wennen zijn maar door deze in te drukken gaat de set dus ook aan en uit :-)

Wat ik echter mis in de set is warmte, een bepaald middentoongebied die ik gewend was van m'n Altec Lansing set ontbreekt.
Dat is misschien ook wel te verwachten door de smalle vorm van de satellietspeakers.
De Hoge tonen en de bassen zijn zeer zuiver en erg responsive, hier door krijg ik het idee dat de set vooral is gericht op moderne muziek, techno klinkt er bijvoorbeeld erg lekker op, snel, zuiver en strak.
Klassieke muziek klinkt zuiver maar kan na mijn smaak aan warmte ontbreken.

Al met al zeker geen tegenvaller, je krijgt kwaliteit en een hoop mooi geluid voor een redelijk bedrag.

B.

Amby 26-07-2010

Ik heb deze speakers nu een jaar en ik vind ze nog steeds heerlijk. Ze zijn mooier vormgegeven dan de meeste speakers (ja, dat vind ik belangrijk!) en het geluid in mijn mening, is uitstekend. Ik ben weliswaar geen expert, maar voor de gemiddelde consument lijken ze me echt prima. Raad wel aan om deze speakers online te kopen, in de winkel zijn ze in mijn ervaring duurder gebleken.

sapulne1 23-07-2010

Heb deze set al een paar dagen.(aangesloten op de pc)
Wat een GELUID!!! Luister graag naar muziek. De HK set is tot nog toe de beste!!!
(Heb eerder verschillende merken gehad)

John130 11-12-2009

Heb de set deze week gekocht en aangesloten op mijn pc.

Zeer goed geluid en naar enig zoek werk ook nog voor een mooie prijs gevonden. bij een internet winkel in amersfoort.

Voor het eerst dat ik hem ook eens lekker kon beluisteren en was meteen verkocht 130,00 euro is geen geld voor deze set!!!
in 1 woord geweldig.

Lagebeer 05-06-2009

Deze set nu ruim een 1/2 jaar gekoppeld aan mijn iMac.
Dit is werkelijk topkwaliteit.
Duidelijk gedefinieerd geluid in elke categorie.
Goede afstelmogelijkheden.
Design is top.
De wat summiere gebruiksaanwijzing (voorzover nodig) is het enige nadeel.
But who cares!

schek 11-01-2009

Zag aantal vragen over de on/off mogelijkheden van de speakers. Voor het model wat ik heb gekocht zit er degelijk wel een on/off schakelaar op. Op de bass speaker zit de volumeknop voor de bass. Deze is tevens ook de on/off schakelaar. Door deze in te duwen gaat de set uit. Blauwe lampje gaat dan ook uit. Wel rare plek, want je wilt deze box toch beetje uit het zicht zetten.

Verder zit er ook een mute button op de speaker. Om in een keer het geluid uit te schakelen raakd je tegelijk de + en - toetsen aan en het geluid gaat uit.

Ik heb ze in december gekocht, maar het blijkt dat ui deze lichting de speaker met het volume niet goed zijn. Bij mij was kraakte de speaker. Volgens de leverancier hadden meer mense hierover geklacht. Perfect opgelost door de leverancier. Ze hebben nieuwe geleverd.
Top speaker. Even goed instellen op de geluidskaart met de equalizer en top geluid.

pi_alfa 11-01-2009

Na lang aarzelen overgehaald door de positieve reacties op deze site. Ben erg positief over mijn aankoop. Prachtig geluid, prachtige vormgeving (past prima bij mijn iMac) en het blauwe lichtschijnsel heeft ook wel wat. Volgens gebruiksaanwijzig is de aan/uit knop bewust weggelaten, maar ik ervaar het wel als een gemis en heb er een schakelaar tussengezet.

Petina02 23-11-2008

Ik heb deze set nu dik 2 jaar en ik ben er zeer tevreden mee. Alleen, wat al eerder gezegd is, er zit geen aan/uit knop op. Dus elke keer moet ik het ding aan of uit zetten,
Vorige week kwam er geen geluid meer uit, ik heb alles gedaan wat ik kon doen maar HK is nog steds dood.
Ik zit er wel aan te denken om weer dezelfde te kopen. Ik was, cq ben, er zeer tevreden mee.

menno kamerman 04-09-2008

Een woord super!!

design is heel mooi en degelijk en het geluid in ongekend!!

ik ben net een half jaar op exchange geweest waar ik ze mee had genomen en we hebben ze zeker 4 keer per week gebruikt bij feestjes. ik was een graag geziene gast (ik wil graag geloven dat dat was om mijn geweldige persoonlijkheid... maar de speaker hielpen zeker)

geluid is heel zuiver. en de specificaties vertekenen een beetje, deze set kan veel harder dan ieder ander 2.1 set die ik heb gehoord waar het wattage hoger van was.

degelijk: op studentenfeestjes gaat het er niet rustig aan toe en ze zijn nog precies hetzelfde als toen ik ze uit de verpakking haalde.

Gait1 14-08-2008

Geweldig stukje werk van Harman Kardon. Heb de set nu een aantal weken in bezit, en steeds sta ik weer met open mond naar die kleine speakerz te kijken hoe ze er weer zo'n magnifiek geluid uit weten te krijgen! Een vette aanrader voor degene die geeft om geluidskwaliteit!

P.D. 09-07-2008

Ik had meer research moeten doen voordat ik dit setje ging kopen.

Het eerste wat me al opviel was dat de volumeknop van de subwoofer op een erg vreemde plaats zit. Namelijk op de achterkant van de subwoofer waar dus ook alle aansluitingen zitten. Nou kan je dus kiezen of je moet iedere keer moeite doen om bij die knop te komen (bij mij staat de woofer in de hoek van een kamer) of je zet hem achterstevoren neer zodat je al die kabel troep recht in zicht hebt hangen. Je kan hem natuurlijk ook op je bureau zetten maar dan zit dat mooie blauwe lampje constant in je gezicht te schijnen. Dat blauwe lampje kan overigens niet uit.

Ten tweede welke knuppel daar bij HK is op het geweldige idee gekomen om op dit ding geen aan-uit knop te bouwen? Als ik van huis ben en mijn PC moet om wat voor reden aan blijven staan dan zet ik mijn geluidssysteem graag uit. Ik weet dat je de speakers uit kan zetten maar dan zet je hem enkel op standby. Ik word nu genoodzaakt om iedere keer de stekker eruit te trekken en dat is ook niet echt gezond.

Geen geluidsindicator op de speaker is voor mij ook een domper het is geen noodzaak maar was wel heel leuk geweest.

Over het geluid heb ik niks te klagen en het design is uiteraard mooi maar ze kunnen daarbij HK nog wat leren van Logitech (waar ik overigens geen fan van ben) qua gebruiksgemak.

Bassie22 28-05-2008

Perfect design, perfect geluid! Kabels lang genoeg om speling te hebben rondom de pc.

PCSpeaker999 22-05-2008

perfecte pc speakers, tuurlijk geen audio installatie maar wel heel helder, beter wordend naarmate het volume harder gaat. zeker een aanrader

peetzen 02-03-2008

Na jaren zoeken (en teleurstellende, best dure setjes van Klipsch, Creative, Altec) heb ik nu beet!
Wat een geweldig kristalhelder geluid en prachtig design. He, he ik ben eindelijk klaar met de zoektocht. HKSII is een absolute aanrader (ik gebruik een iMac).

JosW 29-12-2007

De geluidskwaliteit ovetreft alles wat ik tot nu toe heb gehoord als het gaat om PC-luidsprekers. Een gaaf strak, onvervormd en vooral ook ongekleurd geluid, en dat zowel bij laag als hoog volume. Het maximale volume is veel meer dan je voor normaal gebruik nodig hebt: deze luidsprekers bleken zelfs bruikbaar bij een tuinfeestje en bij een presentatie in een zaal met 100 man.
De vormgeving is een kwestie van smaak. Ik vind ze mooi, mijn vrouw niet. Apart zijn ze zeker. Alleen de plaknaad op de sticks ziet er wat speelgoedachtig uit.
Helaas blijkt die naad ook mechanisch een zwak punt te zijn: bij beide sticks heeft de verbinding losgelaten. Even zoeken leert dat dat euvel bij meer exemplaren optreedt. De remedie stond er gelukkig ook bij: lijmen met transparante siliconenkit (de geluidskwaliteit zou daarna weer als vanouds moeten zijn). Ga ik proberen.

Pierre Bonheur 18-09-2007

Vormgeving kan niet mooier. Het geluid imponeert me telkens weer. Ziet er zeer degelijk uit en voelt ook zo aan. Een enorme verrijking voor m'n notebook.

T. Montana 24-12-2006

Dit zijn echt super speakers!!! het geluid is net zo mooi als het design.
Het zijn niet de goedkoopste speakers maar is zeker het geld waard.