DALI Ikon 1 bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de DALI Ikon 1 bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ed.Teunissen 09-01-2012
Geschreven voor: DALI Ikon 1 bruin

Een Dali Mentor 5 is een topsegment speaker binnen de belevenis van de hifi wereld en kost een godsvermogen voor de gemiddelde man, en qua afmetingen vrouw onvriendelijk. Hoe hebben wij dit opgelost, om zo weinig mogelijk geluidskwaliteit in te leveren? Om de basis van detaillering, stem overdracht en het laag van de Dali Mentor 5 te behouden hebben wij gekozen voor een paar Dali Ikon 1, in combinatie met een Rell Quake mk 2. Conclusie: een tevreden prijs-kwaliteitsverhouding en een tevreden vrouw qua afmetingen, en in geluidskwaliteit Bose overtroeft.

ASj 18-07-2007
Geschreven voor: DALI Ikon 1 bruin

Deze speakers aangeschaft met als bedoeling deze in te zetten als 'back speakers' in mijn surround set. Was eigenlijk van plan voor de KEF (iQ1) te gaan maar toen ik deze vergeleek met de Dali was ik meteen verkocht. Een veel helderder sprankelender geluid. Wat klink de Kef dan dof. Ten aanzien van de bas is het beperkt maar dat moet je ook niet verwachten van dit soort speakers. De bas zou ik omschrijven als bescheiden maar voldoende. Bij andere speakers van dit formaat wil het nog wel eens wat 'plopperig' overkomen. De Dali's zijn wel wat duurder, maar ja je hebt er jaren plezier van. Ze passen perfect bij mijn huidige MBQuart speakers (qua klankkleur). Op termijn worden dit Ikon6 speakers.