Princess 184000 Eco Shower Friteuse

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Princess 184000 Eco Shower Friteuse op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

3,6

JanTinusPlukvet 19-07-2011

Mijn vrouw heeft een dag of 10 geleden een Princess Eco Shower Frituur aangeschaft Bij Blokker.
Dit omdat de aanbieding van hun eigen merk frituur niet meer aanwezig was, waar mijn voorkeur naar uitging. gewoon een matstalen bak met een element erin. Simpel goedkoop en er kan weinig stuk.

Ze zag de Princess Eco Shower staan en kocht deze. het betreft een model waar je 85% minder vet nodig zou hebben vanwege de 'shower'.

Afijn, boekje dus goed doorgelezen het showersysteem werkt alleen als het vet op temperatuur is en de deksel goed op de pan ligt.
Bij mij werkt het shower systeem niet bij het eerste gebruik. Daar wordt je dus niet vrolijk van. je gaat twijfelen aan jezelf. Ondertussen kan je je eerste portie aardappelkroketjes dus wel weggooien.

Hoe werkt dat systeem:
De bodem van de frituur loopt schuin af. In het diepste punt zit achterin een stalen pijp voor het showersysteem.
Deze pijp moet je zelf plaatsen bij het eerste gebruik. op zich ziet het er niet moeilijk uit, een gewone bajonet aansluiting. Dat plaatsen ging al erg zwaar, vooral het aandraaien. ik vroeg me al af of ik het verkeerd deed, maar nee het kon maar op 1 manier.

Aan/in de pijp zit een pompsysteem, die het hete vet omhoog pompt
Vervolgens wordt het vet 'uitgedouched' over het mandje waarop een scharnierend klapdeksel zit met kleine gaatjes die het vet weer terug de pan in laat lopen.
Dat (klap)dekseltje is al niet erg handig. Als je je mandje aan de pan wilt hangen om er bijvoorbeeld even een net gefrituurde frikandel uit te halen, moet je dat klapdekseltje dus openen. Je kunt het niet aanraken want het is kokend heet.
Even tussendoor er iets uithalen is iets dat dat bij vrijwel alle andere pannen wel kan, zonder je handen te branden.
Er is wel een mogelijkheid om de mand aan de pan te hangen en dan moet je met iets van een vork of een mes dat klapdekseltje te open, niet erg praktisch ook en zelfs Onveilig!
Je kunt beter ALTIJD de mand er in zn geheel uit halen om die vervolgens met je linker hand boven een schaal leeg te kiepen. het scharnier van het klepje zit namelijk links. Op de foto zit het wel rechts, echter het kan er maar op 1 manier op en dat is links!
Erg onhandig voor de rechtshandigen die veel meer op deze aardbol rondlopen. Verder is het vervelend dat je voor elk wissewasje de gehele mand moet legen. Verschillende snacks tegelijk frituren is dan ook geen aanrader met dit apparaat.

Het olie besparende shower systeem zelf, waarvoor je dit apparaat koopt, werkt ook nog eens onhandig.
Het shower systeem werkt alleen als de deksel GOED is aangebracht op de pan. dat betekent dat je 2 pennetjes aan de achterzijde moet steken in twee gaatjes.
Als je druk bent in de keuken let je daar niet zo op, want je kan het deksel ook nét ervoor leggen zonder dat je het door hebt. het is slecht te zien als de deksel nét even iets te ver naar voren ligt.
Het shower systeem werkt dan niet! Tevens stopt het verhitten van de olie!
Gevolg: je aardappelkroketjes liggen maar half in het vet en worden ook half gefrituurd.

Alles drie keer gechecked of het goed zat met wederom het boekje ernaast. Alles in orde. Frituur laten afkoelen om te kijken of de stalen staaf wel goed zat (die moet je er bij 1e gebruik zelf inzetten). de staaf zat goed. Wewderom frituur verhitten en testen. Het resultaat was hetzelfde, geen werkend showersysteem.

Verder moet je de mand al vullen vóórdat de olie op temperatuur is, volgens het boekje.
Dan stel je de tijd in (Moet anders kan je het apparaat gewoon niet starten!) en vervolgens de temperatuur.
Kwalijke zaak dat de patatten of kroketten er koud in moeten!, bij frituren is het juist zaak dat alles snel dichtschroeit ander lopen je kroketten direct vol met vet.
Later vullen kan wel, maar je hebt niet door (geen piepgeluid of duidelijk indicatielampje!) wanneer het verhitten afgelopen is en de tijd begint te lopen.
De tijd gaat pas aftellen nadat de olie op de ingestelde temperatuur is, dat dan weer wel.
Dat is dan ook het enige waaraan je kunt zien dat de olie op temperatuur is. nadeel is dat het digitale schermpje helemaal achteraan zit. Mijn vrouw is slechts 1.55m. Zij kan dat schermpje niet aflezen zonder op een verhoginkje te moeten staan.
Door al het gehannes lijkt het mij dat iedereen een baktijd van minstens 15
minuten zal instellen. Zodat je gewoon zonder timerschakeling kunt bakken.

Aan de bovenkant zit een (groot) kijkgat, maar daar heb je niets aan doordat dat 'showerdeksel' het zicht volledige belemmerd van de inhoud van het mandje.
Je kunt dus niet zien of alles een beetje bruin wordt. Je bent dus verplicht om de deksel van de pan af te nemen en de mand te liften om via de zijkant te kunnen zien hoe de status is.
Na het checken heb je dus wederom grote kans dat je het deksel niet precies juist terug legt en dus het sproeisysteem niet werkt, maar óók niet meer verhit!

Ook slecht:
Het niveaumetertje voor de olie indicatie moet je over het element heen schuiven bij het eerste gebruik. Na drie keer het mandje erin en eruit gehaald te hebben was het metertje er al bijna vanaf geschoven. Na 5x kan je op zeker met je vingers de olie in om het van de bodem te halen en er weer op te schuiven. Je kunt dan niet bepalen of er te weinig/ teveel olie in zit.
Ik waarschuw u dit alleen te doen als de olie koud is!

Morgen naar de Blokker om de pan terug te brengen. Het sproeisysteem werkt bij mijn exmeplaar in het geheel niet, dus ik heb in ieder geval garantie daarop.
Tóch wil ik proberen of ik een andere frituur mag uitkiezen, want deze is wel héél onhandig. zoniet irritant om mee te werken.
Ze zullen wel zeggen 'hij is gebruikt'. Maar ja, om te controleren of-ie werkt zal je 'm toch moeten gebruiken. In het boekje staat niet dat ik bij het eerste gebruik er water in moet doen om uit te testen of de werking OK is.

Klein positief puntje heeft de frituur ook: Het geluidssignaal.
Na halve baktijd geeft-ie een piepsein ter waarschuwing dat je je baksels even moet schudden in het mandje ter voorkoming van aan elkaar vastbakken.
Nadeel is dan weer wel dat je het deksel weer GOED moet terugleggen.
Aan het einde van de baktijd geeft het apparaat ook een geluidssignaal.

Ben vroeger jaren lang verkoper geweest van o.a. klein huishoudelijk. Ik heb werkelijk nooit eerder zo'n onding gezien.

ik houdt u op de hoogte van Blokker's reactie. het lijkt mij dat zij dit soort ellende niet willen verkopen en ze de pan uit het assortiment gooien.

Oh ja, de pan heeft óók de mogelijkheid om zonder 'eco shower' te werken. dan moet er weer wel 3 liter olie in.
Ondanks dat blijf je met alle andere ongemakken zitten.

een foto van de frituur kunt u hier vinden: http://www.onlineoffers.nl/images/produ ... -fryer.jpg

Voor € 20.- minder kan je dan een simpele Tomado of Princess frituur kopen, zo'n matstalen bak dus met los element erin, die gewoon doorverhit als je het mandje even lift om je frikandelletje eruit te halen. Geen gehannes met de deksel., erop of eraf, de frituur werkt gewoon.
Al met al is goedkoop dus een stuk beter.
Ok, met een goedkoper model moet er dan wél altijd 3 liter olie in, maar het werkt allemaal gewoon lekkerder. verder loop je dan niet de kans dat je sproeisysteem niet werkt, want ik vraag me af of dit systeem wel voor een langere duur goed blijft werken (áls het werkt). vermoedelijk zal het systeem vastlopen door verstopping is mijn idee.

Dennis-B 22-05-2011

Ik heb deze friteuse 2 dagen geleden gekocht blij de Blokker in Amsterdam Osdorp.

Wat ik mij nu echt afvraag is: Waarom zou een winkel zulke troep verkopen?

De friteuse warmt niet volledig op, het sproeisysteem werkt soms wel, maar meestal niet. Van alle hapjes die ik in huis had gehaald voor een avond visite, zijn alleen de frikadellen gelukt. Dit kwam denk ik omdat deze niet meer bevroren waren. Een portie bitterballen van 6 stuks, bevroren, zijn gewoon niet gaar te krijgen. Ze zuigen al het vet op en vallen uit elkaar omdat de friteuse gewoon niet warm genoeg wordt.

Het apparaat komt verder nog eens heel gammel over, het maakt herrie en schud en trilt aan alle kanten door de sproeifunctie. Dit alles had ik voor lief genomen, als er eetbare dingen uit kwamen, maar dit is vrijwel onmogelijk.

Enfin, dat leert mij weer dat je nooit moet vertrouwen op de verkopers in de winkel, die dit product hadden aanbevolen. Volgende keer gewoon weer via het internet spullen bestellen, op basis van de reviews van gebruikers.

jackman1968 17-04-2011

positief:

- ziet er leuk uit.

negatief:

- keuken wordt een zooitje door al het vet wat van de deksel afkomt. (deksel moet er steeds af)
- patat klontert of wordt niet gaar.
- pan leidt soms een eigen leven... warmt niet op maar gaat dan wel de patat/snack bakken met als gevolg slappe hap.
- filterkapje aan de zijkant valt er steeds af.
- je brand je vingers aan het mandje door de deksel die open moet en daarbij weer veel geknoei met het frituurvet.
- de frituur pomp werkt niet of stopt er zomaar mee.

Ons advies: koop een andere frituurpan als het maar niet deze is

janneke fietje 18-02-2011

heb de pan nu een paar weken en ik kan alleen maar zeggen,dat dit de grootste miskoop geweest is,in mijn leven!!!patap wordt niet knapperig,frikandellen halfgaar,alles komt onder de vet en condens te zitten!!WAARDELOZE pan,Ik had de doos gelukkig nog en hij gaat morgen retour naar de winkel!!!
groet Janneke

Oort 15-02-2011

Waardeloos slecht ding! Blijft een kleffe hap, wordt niet bruin. Brand je vingers bij het open doen van het mandje. Alles komt onder het vet te zitten. Geen filter zodat alles gaat ruiken naar frituur. Het probleem met het deksel is al eerder aan gegeven. De belofte van Princess lijken geweldig, maar is bij het eerste gebruik al een afknapper.

Kortom, een slecht product.

Raymond 2009 04-06-2010

wederom een onvoorstelbaar slecht product van princess, je zou je bijna schamen dat het uit Holland komt! Na hele hele slechte ervaringen met een Princess koffiepadapparaat had ik gezegd nooit geen Princess meer in huis maar deze pan kon ik ergens gratis bij krijgen en aangezien ik in de garage frituur......!
Maar wat een blamage,ik hoef de nadelen niet meer op te noemen want die zijn allemaal al beschreven, hij gaat linea recta de prullenbak in! advies voor Princess: Test je spullen voor je ze op de markt brengt. Advies voor consumenten: Koop niks van Princess maar van een degelijk merk.

judithj 10-05-2010

ook ik heb me laten verleiden tot de aankoop van dit product.
wat een waardeloos product en ontzettend duur !
de frieten zitten aan elkaar geklonterd , de helft is doorbakken en de helft is wit en klef.

er kan maar een heel klein beetje in het mandje, met een gezin van 5 personen niet echt handig.

als je het deksel eraf haalt als de frieten klaar zijn valt al het water wat aan het deksel zit in de olie wat erg gevaarlijk kan zijn en dit is niet te voorkomen.

ik heb echt vreselijk spijt van mijn aankoop en ik waarschuw iedereen die erover denkt deze friteuse aan te schaffen, doe het niet !

bekker25 05-04-2010

daar wij weinig frituren is deze pan ons toch zwaar tegen gevallen alles is kletsnat en vet.
het rode sensoortje was na 3x al kapot nieuwe kregen we snel,maar hij is gestopt met de sproeien,vast houden van de deksel geen resultaat dus moraal van het verhaal koop je frietjes maar in de snackbar veel schoner en lekkerder.

naam7067 09-01-2010

in juli de friteuse princess gekocht 3maal gebruikt werkt voor geen meter terug naar de fabrikant na 6 weken pan terug euvel niet verholpen nu is de pan 1-12-2009 weer terug gestuurd en tot op de dag van vandaag zit ik nog steeds zonder friteuse.
kortom een rot pan zeker niet kopen.
w. borneman

lucienne Barendregt 04-01-2010

Grote miskoop de Princess 18400
Je bespaart inderdaad vet. Zonder gebruiksaanwijzing niet te snappen hoe het werkt.
De frites wit en vet. Erg klein mandje dus erg kleine porties tegelijk.
Je moet het mandje schudden, lukt niet zonder de keuken onder te spatten.
Omdat ik hem niet meer wil gebruiken schoongemaakt, ook best lastig trouwens!
Kortom: Zonde van het geld

broeren1965 24-11-2009

Dat deze pan niet uit de handel genomen is verbaasd mij eerlijk gezegd.
Ik kreeg m'n geld terug na dik 2 maanden, nu heb ik een tefal acty free iets duurder maar de pan werkt teminste wel.

kroonsteen 23-11-2009

Een week geleden deze mooie pan via rentepunten en
bijbetaling ontvangen.
Dat de pan mooi is,is dan ook het enigste,de rest is waardeloos,pomp werkt niet goed,onhandig in gebruik,het is 1 grote miskoop.

Edwin10 29-08-2009

Iets nieuws op frituur gebied. Lijkt te mooi om waar te zijn. 85 % minder vet. Maar het is werkelijk een zeer slecht concept, Het voldoet totaal niet aan de verwachting. Frikandelen blijven wit aan zijkant, max 2 stuks. het druipt van het vet. Pan sluit niet af. vet spat op je handen en kleren. De 0,5 liter vet klopt niet moet minimaal 0,8 liter in.Kortom Princess haalt dit product uit de handel, en werk verder aan de ontwikkeling.

dirk vrens 21-08-2009

Verhaaltje op de doos belooft veel goeds, weinig vet op de snack, weinig olie, knapperige friet. Helaas is dat slechts een verhaaltje.

De deksel sluit niet goed aan, kan de sensor niet 'vinden', waardoor de pomp niet werkt. Daardoor worden frietjes of snacks niet gebakken maar gerookt. En dat is dus en niet gaar, en heel erg vet. Oplossing is de deksel aangedrukt houden tijdens het frituren, maar dan moet je wel goed oppassen dat je niet je vingers brandt. Kan dus niet de bedoeling zijn.

Kort gezegd: deze pan doet niet wat beloofd wordt door de fabrikant, en kost ook nog eens een vermogen.

W van de Langenberg 17-07-2009

beoordeling:
Ik heb het lang geprobeerd, maar na 2 maanden ben ik de onhandigheid, de slechte bakresultaten en het spatten van de olie helemaal bui. Ik heb de problemen ook bij Princess gemeld, maar geen gehoor.

pluspunten:
Weinig olie nodig. Voor iemand alleen is dit een goede pan. Ga je de pan met meer dan 1 persoon gebruiken, pak dan alsjeblieft een echte friteuse. Je krijgt er spijt van. Je mag die van mij voor de helft van de prijs kopen.

minpunten:
Bakreslutaat is slecht. Je moet de friet halverwege door elkaar schudden, maar dat gaat haast niet door de onhandige mand. 4 snacks tegelijk in de pan gaat gewoon niet, het resultaat is dan dat er ongare stukken bij zitten. Wanneer je de producten uit de pan wil halen, dan moet je oppassen dat er geen vocht in de olie valt. Dit geeft behoorlijke gevaarlijke oliespatten. Spijtig dat de friteuse niet doet wat die beloofd. Ik sta absoluut achter het principe, maar deze pan is nog ver van productie rijp.

Karlijn1983 10-06-2009

Super pan! Ik heb Deze vandaag voor het eerst geprobeerd. De frietjes blijven inderdaad aan elkaar zitten. Ik ben alleenstaand dus heb niet zoveel nodig en er niet zoveel last van. Een nadeel is inderdaad het klepje wat aan het mandje bevestigd zit. Verder echt tevreden :-) Bij een groot gezien niet handig aangezien de frietjes aan elkaar gaan zitten.

wilko 08-06-2009

Apparaat 1 maand ingebruik maar het werkt absoluut niet zoals aangegeven. bij frituur van patat blijft de patat een klomp wat haast niet uit te schudden is en als dit al lukt zit je hele keuken onder het vet, daarbij komt dat de smaak va het gefrituurde ook anders is.
geklaagd bij princess maar zij schuiven de klacht af naar de winkel waar het gekocht is.
wie heeft daar meer ervaring mee???
Advies bedenk je goed voordat je dit dure apparaat aanschaft.

jan104 26-04-2009

Vorige week gekocht en geprobeerd. Enkele kroketten gefrituurd. Is uistekend gegaan. Pan stond niet te trillen zoals de andere review's aangeven en ook de deksel hoefde ik niet vast te houden. Zo te zien werkte alles goed.

co3494 21-04-2009

Gisteren voor het eerst de pan gebruikt.
Patatjes werden echt niet gaar/bruin, laat staan knapperig.Direkt op internet gaan zoeken en las in de review dat de deksel niet goed bleef liggen en de pomp dus niet werkte. Opnieuw geprobeerd en deksel constant aangedrukt.(is vast niet de bedoeling) Pomp bleef lopen, patat werd toen wel goed, maar bij het openen een boel gespat en keuken schoonmaken!!
Gaat dus ook terug.
Cobi.

Jan-Luuk 10-04-2009

Waardeloos apparaat. Wij frituren best veel, en kozen voor deze friteuse o.a. vanwege de aangekondigde aanzienlijke oliebesparing. Op termijn zou deze (te) dure friteuse zichzelf immers dubbel en dwars terug verdienen door die oliebesparing. Echter, het deksel sluit niet goed af, waardoor de vetstoom en vetgeur, naast door alle roosters, ook langs het deksel ontsnapt. De keuken stond, ondanks de afzuigkap, blauw van de walm en de rookmelder in de hal sloeg aan. Niet één keer, maar bij alledrie de keren dat we hem hebben gebruikt. Het deksel dient ook goed te sluiten om het pompsysteem te laten werken. Door het getril van het pompje gaat het deksel, omdat het te los ligt, verschuiven waardoor het pompcontact verbreekt. De pomp valt dan stil, en om die weer te laten werken moet je het deksel stevig vast blijven houden en aandrukken. En dat met die hete stoom die langs je arm komt. Niet te doen. Ons oordeel: Een vette 1 op 10. We brengen hem terug naar de winkel en frituren wel weer als vanouds.