Tefal Heteluchtfriteuse ActiFry Snacking inhoud 1 kg FZ7070

Bekijk alle Frituurpannen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 308 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

joke voorschuur 27-06-2014

Heerlijke gerechten via de recepten van actifry gezond koken. Niet alle recepten zijn even duidelijk, maar met een beetje denken kom je er wel uit.
Tot nu toe heerlijke dingen gemaakt. Ben heel tevreden over het resultaat en gebruiksgemak.

IvoKellner 26-06-2014

Het is een goed alternatief als je maar weinig in olie/vet bakt echter je kan het echt niet vergelijken er is zo groot verschil tussen die twee. Maar zeker een goed alternatief als je olie/vet vrij wil bakken/koken.

wildegroot 16-06-2014
  • Product maand in bezit

Een uiterst gebruiksvriendelijk apparaat en daardoor een waardevolle aanvulling op de bestaande keukenuitrusting. Onderdelen zeer eenvoudig te reinigen, zelfs in de vaatwasser.
Oven bijna niet meer nodig waardoor er een forse energiebesparing wordt bereikt. Afbakbroodjes in een wip klaar. Wat wil je nog meer?

Alida 4711 13-06-2014

Ik vind een tikfout altijd nog iets anders dan een brief die barst van de stijlfouten en ogenschijnlijk uit een andere taal is vertaald.Flauwe grappen over een tikfout zou ik nooit maken. Vandaag weer gezellig gegeten met mijn kleindochter uit de Actifry.

Evelien4444 10-06-2014
  • Product half jaar in bezit

Wat Castell beweerd herken ik niet. Wij hebben de ActiFry nu vanaf kerst en hij wordt zeer vaak gebruikt. Gewone krieltjes halveren en met schil en al in de ActiFry zonder boter of olie, ze zijn heerlijk! Eigenlijk alles uit de ActiFry is lekker... alleen kroketten en bitterballen lukken bij mij niet.

Als je opzoek bent naar een frituurpan koop dan geen ActiFry maar wil je gezond en lekker eten dan zou ik hem absoluut kopen ;-)

castell 11-06-2014

Evelien, ben je internet winkelier en verkoop je zelf deze dingen en daarom val je iedereen aan die iets negatiefs over dit product zeggen?
Want anders jouw review heeft TOTAAL GEEN SENS.
Je maakt hier maar GROTE RECLAME voor dit product zonder iets reel te zeggen, alleen maar dat de frietjes hiermee bereid hiermee zijn "lekker", en dan tegen mij sarcastisch doen dat "als ik een frituurpan wil moet heen ActiFry kopen".

1. Als dit een reactie op mijn review moest zijn, waarom is het niet als reactie bij mijn review geplaatst? (makelijk antwoord: Daar de reclame wordt niet zo makkelijk gezien als hier waar je een reactie op andere review als revieuw wordt geplaatst.)

2. Heb ik in mijn review ergens gezegd dat de frietjes hiermee bereidt zijn "niet lekker"??

3. Heb ik in mijn review ergens gezegd dat ik op zoek was of ben naar een "frituurpan"??

Kortom, wat je zegt hier heeft totaal geen sens, mits je een winkelier bent die dit product probeert te verkopen aan niets vermoedende kopers, daarom ben je zo FEL tegen de reviewers hier die eerlijke reviewers plaatsen bewerend ook nog dat ze iets zeiden die ze nooit hebben gezegd.
Ik adviseer je mijn review eerst te lezen voordat je erop reageert, en graag op de plaats waar de reactie (erop) moet geplaatst worden.

yvonne 62 11-06-2014

zelf heb ik nog een ouwde Actifry al 6 jaar en die wordt 2x per week gebruikt! Heerlijk knapperige friet, maar wat die mevrouw schreef dat de friet bleek was en lang duurde.. als je verse aardappelen scheelt en in de friettuurpan bakt moet je ze ook eerst voorbakken en dan afbakken enz. dat duurt ook lang. Als de oude Actifry kapot is..koop ik de nieuwe met mandje. Heb er heel veel plezier van en het beste is diepvries friet die is zo klaar denk 30 minuten terwijl je iets anders kan doen ondertussen.

Evelien4444 12-06-2014

Dag meneer of mevrouw Castell, Jammer dat u er zo over denkt. Ik ben een tevreden consument en dat heb ik willen uitstralen met het plaatsen van mijn review. Iedereen is uiteraard vrij om een positieve of negatieve review te plaatsen. Graag zelfs want wanneer ik voor een grote uitgave sta zou ik ook willen weten wat de plus en min punten zijn van een apparaat. Het enige wat ik in mijn review over u zeg is dat ik mij niet in uw verhaal herken. Voor de rest heeft mijn review alleen nog maar te maken wat ik zou willen weten als ik de Actifry opnieuw zou moeten kopen. Als ik u daarmee op enige wijze hebt gekwetst dan spijt me dat oprecht.

castell 08-06-2014

5,2
Ik heb ook zo'n gezonde friteuse gekocht naar aanleiding van de (sommige) goede reviews. Een maal thuis ontvangen merkte ik de al eerder door andere vermelde gebreken, namelijk de zeer goedkope en slechte materialen erin verwerkt, waardoor geen wonder is dat oudere users hiervan zeggen dat na een paar maanden of 1 jaar kun je het weg gooien.

Al met al, begon ik al met het gebruiken van dit apparaat, en na het ontdekken dat duurt tussen 3/4 uur en 1 uur voor het bereiden van een beetje patat die je met de hand gesneden hebt (met die ultra dunne frietjes in de winkels, al gesneden, gaat sneller), werd ik ineens wit het gezicht toen ik merkte de enorme fout die ik maakte door dit dure (andere versies van dit product zijn ultra-mega-duur!)apparaat te kopen aangezien hoe de patat smaakte heb ik aal eerder geproefd door ook met hete lucht frietjes te bakken in mijn oudere "halogeen convectie oven" (die met de grote ronde glazen kuip, en de verwarming en ventilator zit in de deksel, 29,90 euro in de winkel! Werkt ook met hete lucht) die ik al een tijd niet meer gebruikte en ergens in mijn huis stond stof te verzamelen.

Om geen spijt te hebben (aangezien de winkel voorwaarde was dat omruilen mag maar als het product defect is, en niet als die al gebruikt is), pakte ik weer mijn oude convectieoven uit de doos en weer op de gril (met potjes) in de glazen pot, legde ik weer een voor magnetron/oven geschikte schaal met daarop frietjes, en na vrij korte baktijd, merkte ik dat die smaken dezelfde als die bereid met deze overgeprijste en uit slechte materialen gemaakte chinees product "ActiFry" van Tefal.
Dat andere modellen hiervan bereiken al bijna 400 euro als verkoopprijs..., voor een slecht product die maar een hete lucht stroom heeft/biedt net als een foehn/haardroger van 10 euro die ook netzoveel watt gebruikt, snap ik niet meer.

ZIET ECHT NIEMAND dat dit klopt totaal niet?
Ik weet niet hoeveel gebruikers hebben het geduld dit alles te lezen, maar wie al een 30 euro convectie oven thuis hebben, zou ik 2 maal denken voordat honderden euro weggegooid worden om iets te bereiden die je al kunt bereiden met wat je al in huis hebt.

Daarom heb ik mijn chinese ActiFry aan mijn zus gegeven (het heeft ook veel onderdelen te wassen en als je geen vatwasser hebt..., ben je de klos!), en ben benieuwd hoe lang zal duren totdat die kapot gaat (typisch aan Made in China producten)

TIP: In een convectieoven glazen pot model, op de frietjes die op het bord liggen (die ook op die ronde gril op potten ligt) kun je dunne spek sneetjes leggen, overal op de frietjes, en dan hoef je helemaal geen olie te gebruiken!
De weinige vet in de spek smelt, valt overal op de frietjes, de spek wordt zo veel kleiner en laat zo de hitte door (van boven in de deksel, de hitte bron) naar de frietjes, het water verdampt maar bij gebrek aan open-valve valt weer naar beneden op de bodem van de glazen pot. Alles blijft schoon, de frietjes zijn gezond, smaken niet alleen maar dezelfde als bij deze ActiFry maar véél beter (als u deze spek-erop methode gebruikt i.p.v. olie, want de frietjes smakken dan naar gebakken spek, spek die u eerder dan de frietjes eruit moet hallen anders verbrandt die als die in zeer dunne sneetjes daaopr ligt), en alles kost je weinig tijd, en nog veel en veel minder geld dan elke ActiFry. Misschien is dit een goede TIP.

J.Vijn 09-06-2014

Je zus zal wel blij met je zijn om haar zomaar een rot ding te geven. Heb je die actifry eerst gemold of zo, want hij voldoet ons wel heel goed de frietjes zijn heerlijk en de snacks ook als je maar geduld heb en je houd aan de tijden die in de gebruik aanwijzing staan. wij hebben voorgebakken frietjes bij de lidl uit de koeling geprobeerd en die waren met 30 minuten heel goed, maar als je geen geduld kan opbrengen moet je niet achteraf gaan zeuren

Alida 4711 10-06-2014

Wat een rare tekst is dit. Vreemd nederlands, ik snap er niets van. Ik blijf tevreden met mijn Acrifry !

BertSchottert 10-06-2014

Wij zijn ook heel tevreden met onze ActiFry. Heb er laatst zelfs saus voor de macaroni in gemaakt. Heerlijk! Dus geeft uw ActiFry maar aan uw zus. Ik wil wedden dat zij er veel plezier van zal hebben.......

castell 11-06-2014

Ik vind vreemd dat kieskeurig laat lachwekkende reacties door, van internet winkeliers(die deze actifry verkopen) die met zoveel moeite willen reclame voor dit product maken, door absurde (en scheld)woorden te gebruiken om eerlijke reviewers aan te vallen die over totaal andere dingen hadden in hun reviews dan wat de aanvallende winkeliers hier over hebben. Misschien is dit de typische winkelier reactie op alle reviewers die geen 100% procent positieve reviewers plaatsen, in welk geval ze al "zeurders" worden bestempeld, zoals ik ook hieronder van "J. Vijn" te horen krijg, maar ook wat van anderen..

Kortom, [dit als mijn "vreemd nederlands" goed genoeg is! (niet "vreemd Nederlands"?? Om maar te zien WIE zegt en WAT precies.. ;). Dus dat desbetreffende "niets snapt" is wel te begrijpen], in mijn review ging NIET over het "geen geduld hebben" (of ben ik verplicht de slechte en goedkope "lidl" dunne frietjes te gebruiken? Ik mag niet mijn eigen soort aardappel gebruiken en met de hand gesneden, en met de dikte die ik wil/wens??), ook als dat meermalig door veel andere reviewers hier aan het licht werd gebracht (eigen gesneden frietjes duren veel langer), of dat de hiermee bereide frietjes niet gezond of "niet lekker waren" (waarmee ik word nu aangevallen voor iets die ik nooit heb gezegd), maar over het feit dat (dit ook door meerdere reviewers vermeld) dat de materialen waarvan dit product verwaardig is laten veel te wensen over (waardoor ook het leven van dit product vrij kort is), en als het feit (VOORAL HET FEIT) dat de frietjes (en andere gerechten) die hier met hete lucht bereidt, kun je zeer goed met andere producten bereiden, veel makkelijker, sneller, en vooral veel goedkoper! DAAR ging het over in mijn review, e NIET over de wat ik in deze boze reacties ziet, die duidelijk niet van de consument komen aangezien de consument nooit boos wordt als je een beter en goedkopere manier vindt of hebt het resultaat te bereiken die anders (met deze actifry)heel duur komt te staan, in welk geval de consument zou veel blijer zijn en niet zo boos dat de mensen worden ermee aangevallen als ze een betere en goedkopere manier presenteren.

Dus WIE achter deze reacties zitten die me aanvallen dat ik "een zeurder ben" als ik ontdekt heb dat dezelfde frietjes op dezelfde manier met een andere product (ook her op de site te vinden) kunt bereiden en op een simpele, snellere en veel goedkopere manier.., is zeer makkelijk te begrijpen.
Dus is zou zeggen.. "Sore Los..!", maar ik merk dat mijn tijd veel beter elders besteed kan worden.

Vasi 11-06-2014

Alida 4711, waar heb je die "Acrifry" gekocht?
Ik heb het overal op de net gezocht, inclusief op deze site, maar ik vond het nergens. Ze nemen me allemaal "in de maling", bewerend dat de naam "Actifry" is. Klopt dat?

Dit i.v.m. met de "vreemd nederlands" waarmee je anderen beschuldigt, alsof niet wat over het product gezegd wordt telt, maar hoe correct Nederlands wordt daar gebruikt, in welk geval mijn reactie op jouw reactie is 100% toepasselijk.

J.Vijn 12-06-2014

Hallo
Om met de deur in huis te vallen ik ben een gewone consument en geen verkoper van tefal producten en ik heb ook geen winkel. Dus val mij niet aan om redenen dat ik jullie dit apparaat aan wil smeren. Ik heb hele goede resultaten ook met voorgebakken patat alleen je moet. Je aan de tijden houden die in de gebruiksaanwijzing staan en dat is 30 minuten

MLD1920 04-06-2014

6,5
werkt prima met diepvries producten, maar verse Patat blijft slap en is niet te eten. Hoewel speciale patat aardappelen gebruikt en alles zorgvuldig volgens gebruiksaanwijzing gedaan.

CorienS 04-06-2014

Tegen mijn verwachting in, staat dat ding nu al weken op het aanrecht op de kookplaat... Vrijwel iedere dag in gebruik, en de pannen blijven in de kast. Alleen aardappelen worden nog ouderwets gekookt, en wat over is gaat dan een dag later de Actifry in om gebakken te worden.
Wel opletten met zelfgemaakte kroketten o.i.d.: de paneerlaag moet echt goed vast zitten, want het waait nogal in de Actifry met anders als gevolg een paneermeel-storm en dus paneermeel die verbrandt op het warmte-element.

JokeAndrik 04-06-2014

Super apparaat, frites perfect en lekker (zonder olie bakken dus niet vet) kipcorns heerlijk, gebakken aardappeltjes heerlijk, verder nog andere dingen gaan uitproberen, maar ben er super tevreden mee. Niet die zware frietpangeur in huis zalig. Je ruikt het wel, maar dat is ook als je normaal kookt, maar de geur is er zo uit ;-) Kortom ben er blij mee!

tons65 04-06-2014

Deze pan is een uitkomst voor alle snacks en natuurlijk ook aardappel producten weinig olie nodig dus geen probleem met vette patat of snacks het is dus veel gezonder voldoende voor vier personen ik zou zeggen gooi de frituurpan het raam uit en ga in deze pan bakken

Alida 4711 04-06-2014

Ik heb als een speer van alles uitgeprobeerd. Patat oke, kroket oke, bladerdeeg kaashapje oke, visburger oke, worstebroodjes oke, kippenvleugeltjes/dijtjes oke, gebakken aardappelen (schijfjes wassen en 8 minuten met een beetje water in de magnetron,na het afgieten even laten staan om droog te worden en dan 10 minuten in de ActiFry. Helemaal gaaf. Ik ga een demo geven bij ons op de kookclub zo enthousiast ben ik. Frites smaken naar aardappel en niet naar frituurvet.Ik kan er uren over praten.

ashera 04-06-2014
  • Product kwartaal in bezit

De eerste pan is 5jr. Meegegaan en heel veel gebruikt, dus logisch, dat ik een tweede wilde..nu met het snackmandje, maar dat moet ik nog gebruiken.
Ik heb de eerste het meeste voor de aardappels gebruikt.
IK vind het een ideale pan.

J.Vijn 04-06-2014

Prima apparaat lekkere gebakken aardappeltjes en heerlijke kroketten. We hebben er ook gehaktballen in gebakken in het snack mandje en waren heerlijk mals, en frikandellen zijn ook goed. We hebben nog geen patat geprobeerd maar zal naar mijn idee ook wel goed zijn.

estherdanielle 03-06-2014

erg tevreden, lekkere aardappeltjes komen er uit, krokante (gepaneerde) kipfilet.
Het apparaat maakt wel wat meer geluid dan ik had verwacht.
ik heb nog niet de bitterballen geprobeerd want ik ben benieuwd of dat ook zo krokant is.

vaals 30-05-2014
  • Product maand in bezit

De Tefal Actifry is een geweldig apparaat is gemakkelijk te bedienen, en de producten zijn lekker die je er in klaar maakt.

Erwin_00 28-05-2014

6,5
Ik deel de halleluja stemming (alle 9s en 10en) zeker niet! Het apparaat heeft wel wat mogelijkheden, maar voor deze prijs verwacht ik meer.

Voordelen:
- Makkelijker schoonmaken dan frituurpan! :-)
- Minder frituurlucht
- En natuurlijk minder vet/olie gebruik

Nadelen:
- Lange bereidingstijd: 20-25 minuten voor je diepvriespatat is niet zo erg, maar als je er een kroketje bij wilt (of iets meer patat; 2 à 3 pers. is nl. de max.) zal je nog eens 30 minuten moeten wachten! Dan ben ik allang van tafel...
- Gewone kroketten worden niet bruin en barsten altijd open (lopen niet echt uit en zijn wel krokant, dus wel bruikbaar voor b.v. op brood). Ovenkroketten zouden beter moeten gaan, maar zijn duurder... en er is minder keuze.
- Hoewel redelijk krokant (resultaat viel me erg mee!) is het niet goed mogelijk om alles super krokant te krijgen; langere tijden maken het slechts een droger en hard resultaat (vooral bij patat).
- Vrij lawaaierig (voor open keuken en bereidingen van meer dan half uur)
- Zéér zacht alarmsignaal dat ook slechts 2x klinkt (en apparaat slaat niet af). Komt nauwelijks boven eigen lawaai uit.
- Duurzaamheid is als nieuwe gebruiken moeilijk te bepalen, maar de roerschoep heeft een erg dun deel wat makkelijk zou kunnen breken (bij een val oid.). Ook de deksel voelt erg gammel.
- Vormgeving mag je zelf bepalen, maar ik vind het wel een behoorlijk groot apparaat voor op aanrecht of in de kast.
- Duur! Voor die prijs had ik een beter doordacht ontwerp verwacht: Jammer dat er niet goed nagedacht is over het inkorten/opbergen van het snoer (m'n 20-jarige, toen 19 gulden frituur doet dat beter!). Jammer dat je het snacking mandje EN de roerschoep niet tegelijk in het apparaat kunt opbergen; zo neemt hij nog meer ruimte in! Maar helemaal jammer dat je het mandje en de schoep niet tegelijk kunt gebruiken! In een keer klaar voor een maaltijd; dat zou het bezwaar van de lange bereidingstijd helemaal weg kunnen nemen! (En technisch is het helemaal niet moeilijk en ook niet duurder; gewoon even nadenken op de ontwerpafdeling! Staan de ontwerpers zelf wel eens in de keuken? En ook te afwassen en opruimen? ;-) )
- En tenslotte nog een puntje waar ik niemand over hoor (ook niet in tests): Duurzaamheid in de betekenis van milieu: Actifry gebruikt zo'n 1250W continu, da's zo'n 0.550kWh voor 1 patatje en nog eens 0.625kWh voor een kroketje. Totaal 1.175kWh.
M’n frituur gebruikt 1060W, maar niet continu; eerst opwarmen (10min continu) kost 0.140kWh en een patatje (4 min thermostaat) 0.020kWh erbij. En de volgende snacks (10min voor een dikke kroket) dus maar 0.040 kWh. Totaal 0.200kWh; 1/6de van de Actifry!
Van het verschil kunnen we zo’n oude grote boze gloeilamp van 60W – die zo slecht was dat ie afgeschaft moest worden – meer dan 16 uur laten branden! (Hoe dit opweegt tegen b.v. het weggooien van het frituurvet, eens in de zoveel tijd, mogen de deskundigen uitvechten…) Maar toch ook iets om over na te denken; bij gezond eten hoort ook een gezond milieu… toch?!
(N.B.: In vergelijking met een conventionele oven (2500 W) voor b.v. drumsticks, steekt de Actifry wel wat gunstiger af... bij kleine hoeveelheden.)

Conclusie:
Wie dit apparaat puur als vervanging van de frituurpan ziet, zal waarschijnlijk bedrogen uitkomen. Sta je echter open voor andere recepten en manieren van bereiden, dan heeft hij wel veel mogelijkheden. Veel daarvan lijkt echter op roerbakken/wokken of gewoon uit de oven. En daar gebruikte je toch al geen/minder en betere oliën dan bij frituren...
Dus wel een aanvulling in de keuken, maar voor een hoge prijs, veel (extra)ruimte en slechts beperkte nieuwe mogelijkheden. Of dat het waard is, hangt af van je (nieuwe) eetgewoontes... Verder verwacht ik voor deze prijsklasse een beter doordacht (praktisch) ontwerp.

Vormgeving 7 (door omvang)
Mogelijkheden 6 (geen combi met snacking mand en roerschoep, niet alle frituur snacks gaan even goed, maar wel nieuwe mogelijkheden (die echter ook vaak in wok of oven kunnen))
Gebruiksgemak 7 (bediening erg simpel (1 knop, aan/uit), goed schoon te maken, maar lawaaierig, alarm slecht hoorbaar en (onderdelen) lastig op te bergen)
Duurzaamheid 6 (niet erg degelijk ontwerp en bij gezond eten hoort ook een gezond milieu…)

ronbrax 28-05-2014

Dit apparaat werkt zo makkelijk, product erin, aanzetten en wachten, daarna schoonmaken even onder de kraan, afdrogen klaar. Geen gedoe met olie of vet. Ik heb kroketten (mandje), frikandellen (mandje), bitterballen (mandje), patat en aardappelblokjes gebakken en alles kwam er perfekt uit. Bij de aardappelblokjes een schepje olie gedaan. Zeer geslaagd apparaat. Ik doe de oude frituurpan bij het grofvuil.

Kiekebeld 28-05-2014
  • Product maand in bezit

Ik ben zeer tevreden over dit apparaat. De patat is minder vet dus gezonder. Geen nare geurtjes en gemakkelijk schoon te houden.

jdenhartog 27-05-2014

Vanaf dag 1 erg enthousiast ! Gebruiken de ActiFry vrijwel dagelijks. Vooral aardappelgerechten (frites, kroketten, rösti etc) smaken echt veel beter! Ook kip gaat prima. Wel is hij wat lawaaierig. Daarentegen zou het signaal als de timer is afgelopen wat harder mogen. Wij raden hem zeker aan!

almastruik 25-05-2014

Het is een geweldige manier om voeding & snacks te bereiden, had ik al veel eerder moeten aanschaffen!Ik frituurde bijna nooit, omdat ik (wij)oprispingen kregen, terwijl ik het beste vet gebruikte, maar na 1 keer bakken, ging de pan weer in de schuur en kwam daar niet meer uit! Nu bak ik er van alles en nog wat in en...geen oprispingen en nare geur meer! Alles smaakt heel zuiver! Ik ben er ontzettend blij mee! Alma Struik.

jcornelia 01-06-2014

Dat helemaal waar wat Alma zegt. Ook ik had last van oprispingen, terwijl ik het beste frituurvet gebruikte.Nu heb ik sinds kort de actifry snacking aan geschaft, en heb ik hier helemaal geen last meer van. Ben tot nu toe erg tevreden!