Thule VeloCompact 925 - Reviews

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

HvdKroon 09-05-2015 Product paar weken in bezit

Eenmaal geïnstalleerd (de staande beugel gaf de meeste problemen; aandraaien, niet vastzetten!) is dit de makkelijkste fietsdrager die wij zijn tegengekomen. Echt, na afgesteld te zijn is het moeilijkste nog de 7-polige plug in het contact te krijgen; je moet bukken! (Uiteraard een probleem bij elke drager). Drager op de kogel plaatsen, horizontaal houden en met één simpele handeling (arm naar beneden drukken) zit ie vast. De armen (om de fiets vast te ztten op de beugel) zijn middels een druk en veermechanisme makkelijk te (ver)plaatsen. De drager kantelen gebeurd middels een simpele voetdruk. Met een sleuteltje kan je alle armen blokkeren waarna je de fietsen met een gerust hart op de drager kan laten staan.

Rvdberg1988 26-07-2015

De staande beugel geeft mij nog steeds problemen. Als ik flink gas geef met de auto, staan de fietsen bijna horizontaal. De beugel klapt dan naar achteren. Kan je misschien een tip geven hoe de fietsen goed rechtop blijven staan?

Rvdberg1988 26-07-2015

Bij mij is de staande beugel nog steeds een probleem. Als ik flink gaf geef, of over een drempel heen rijdt dan staan de fietsen bijna horizontaal. De beugel klapt dan naar achteren.
Heb je nog een tip?

HvdKroon 28-07-2015

De staande beugel moet je (als ie ophoog staat) naar beneden drukken, waardoor ie in een soort van houder komt te zitten. Hiermee wordt de beweging naar voor en achter geblokkeerd. Voor de extra zekerheid kan je hem daarna wél vastzetten (beide knoppen op de beugel vastdraaien, maar is niet perse noodzakelijk (hij wordt al voldoende geklemd, maar vast is vast). Als je de beugel bij het opbergen van de drager weer plat wil hebben, moet je dus eerst de knoppen losdraaien (indien vastgezet)en de beugel omhoog trekken waardoor ie uit de houder komt.

Schuimgebakje 18-11-2015 Product half jaar in bezit

Goede degelijke fietsendrager.
Ik heb hem achterop mijn quad gezet voor het vervoer van een rolstoel.
Lichte gewicht is erg prettig.
Het enige minpuntje zijn de bandjes die om de velgen moeten van de fiets, deze laten zich namelijk niet heel makkelijk weer lostrekken als de rolstoel / fiets er weer af moet.
Waar dit aan ligt? geen idee.
Verder een perfecte drager en zeker zijn geld dubbel en dwars waard!