De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Melitta Caffeo Solo op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,4

fam Schaap 09-01-2019

Eenvoud maakt de koffie, maakt espresso zoals het bedoeld is

Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

We kochten de Melitta Solo vanwege zijn strakke design en beperkte afmetingen.
Inmiddels maken we er sinds een maand gebruik van en iedere keer verheugen we ons op het maken van de volgende espresso. De gezette kwaliteit is erg goed en doet zeer zeker niet onder van ons vorige veel duurdere apparaat. Daarbij vervuilt de machine veel minder en is het geluidsnivo lager.

Pluspunten

• maakt heerlijke espresso
  • eenvoudige bediening
  • schone machine
  • weinig onderhoud
  • kompakte afmetingen

Minpunten

• beperkt water reservoir

Christ 13-11-2018

Eindelijk lekkere koffie

Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Eindelijk lekkere koffie. Ik heb al van alles geprobeerd. Dit apparaat ga ik heel lang gebruiken. Makkelijk in gebruik. Een vriendelijke en snelle klantenservice van Melitta.

Pluspunten

• Lekkere koffie , espresso en cappuccino.
  • Compact
  • Snel

scutec 26-04-2018

Niet goed nagedacht over de constructie

Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Het apparaat maakt op zich goede koffie. Zolang het apparaat nog nieuw is werkt het prima, hoewel de genoemde bezwaren van kleine watervoorraad en veel water in de lekbak terecht zijn. Na een een aantal jaren gaan echter de koffieresten die uiteindelijk door het hele binnenwerk te vinden zijn hun tol eisen. Vooral over het ontwerp van de zetgroep en het drainageventiel is niet goed nagedacht. (dit geldt overigens ook voor de meeste andere Duitse merken en modellen, zoals Siemens, Bosch, AEG, Jura, Krups die vrijwel allemaal exact dezelfde zetgroep hebben) Bij de zetgroep valt onherroepelijk (en altijd) gemalen koffie op het mechaniek, wat natuurlijk niet goed is. Het drainageventiel spuit ook regelmatig koffieresten met water over de aandrijving wat dan van daaruit verder de machine in kan dringen. Ik heb het apparaat na ca. 1 jaar eens open geschroefd omdat ik rond de zetgroep overal koffieresten zag die moeilijk te verwijderen waren. Nadat ik de zijpanelen verwijderd had en in het binnenwerk kon kijken zag ik vrijwel overal (soms beschimmelde) koffieresten. Ik bedoel dus in het gedeelte van de machine, wat buiten de normale reiniging valt en waar je normaal niet schoon zou hoeven maken. Daar zou mijns inziens NOOIT ook maar een druppeltje water of een kruimeltje koffie moeten KUNNEN komen! Verder is nu na een jaar of zes al twee keer een storing voorgekomen waardoor water naast de lekbak loopt (niet erover omdat die vol is), en in het binnenste van de machine terechtkomt. Van daaruit gewoon drupt het dan onder uit de machine op tafel of aanrecht. Gelukkig zit de electronica hoog genoeg en ontstaat, zolang je de machine rechtop laat staan geen kortsluiting. Ik zou dit apparaat (alle varianten van Melitta Cafeo Solo) nooit meer kopen en ook zeker niet aanbevelen.

Punt 1: er zou geen gemalen koffie op het mechaniek van de zetgroep moeten kunnen vallen (uitloop van het maalwerk zou na het malen b.v. afgesloten moeten worden of de zetgroep zou zo moeten werken dat gemalen koffie niet op het mechaniek kan vallen maar in een bakje terechtkomt of zo).
Punt 2: er zouden NOOIT koffieresten (droog of nat) in het binnenste van de machine terecht moeten kunnen komen
Punt 3: er zou zeker nooit water in het binnenste van de machine (naast de lekbak) moeten kunnen komen door een slecht werkend drainageventiel of zo. Bij een slangbreuk (wat vrijwel onmogelijk is) kan ik me dat nog wel voorstellen, maar een drainageventiel moet nooit water in de machine kunnen laten lopen. Dat kan altijd door slijtage of verstopping defect raken (is bij mij al twee keer gebeurd). In zo'n geval moet het water naar een veilige plek weglopen, niet de machine in.

Momenteel heeft mijn machine (direct na een reinigingsbeurt nota bene!) weer een storing, waarbij geen druppel koffie in het kopje komt, maar meteen in de lekbak terechtkomt. Deze kan daardoor overlopen (zit geen "vol" sensor op) waardoor koffie via het binnenwerk van de machine naar buiten kan lopen.

Tot slot vind ik de reinigings- en ontkalkingsprocedure toch nog vrij ingewikkeld. Ik heb er na 5-6 jaar nog altijd de handleiding bij nodig.

Pluspunten

• Goedkoop
  • Makkelijk en snel een kopje koffie
  • Maalgraad en sterkte instelbaar

Minpunten

• Storingsgevoelige constructie/mechaniek
  • Kan water lekken buiten de machine
  • Kleine watervoorraad/veel verlies
  • Tijdrovende reinigings- en ontalkingsprocedure
  • Koffieresten en water buiten het zetgedeelte

Koffie kan 07-12-2017

Melitta caffeo solo en melk

Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Super app.ben er zeer content mee.
Kan hem zeker aanbevelen je hebt meerdere koffie variaties mee mogelijk .

Pluspunten

• Snel
  • Goed schoon te houden.

Kellie 13-12-2016

Mooi formaat, goede koffie

Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Voor mensen die niet veel koffie drinken een prima apparaat. Maakt wel heel veel herrie met malen maar de koffie is vrij warm en goed van smaak. Kan het apparaat bijna helemaal uit elkaar halen om schoon te maken.

Pluspunten

• Verse koffie
  • goed schoon te houden

Minpunten

• watertank snel leeg
  • moet vaak de lekbak leegmaken

Harry 06-11-2015
Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

De machine nu een paar weken in gebruik, echt heel gemakkelijk in te stellen.

Na een beetje spelen met de instellingen is er een kopje koffie die perfect naar eigen smaak te maken is.

Heerlijke koffie met een schuimlaagje.

Met de melkopschuimer is een heerlijke cappucino te maken.

NiekDeW 20-07-2014
Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Na tijden slappe koffie uit padjes te hebben gedronken,ben ik opzoek gegaan naar een strak compacte vol automaat om mijn dagen te beginnen met een heerlijke espresso en de geur van vers gemalen bonen.
In mijn zoektocht hierna viel mijn oog op deze kleine strakke Melitta,deze machine voorziet in alle mogelijke koffievariëteiten en is zeer handig in gebruik en onderhoudt.
Neem daarbij de scherpe prijs en je bent na je eerste kopje compleet verkocht en vraagt jezelf af....waarom heb ik hier zo lang mee gewacht en al die dagen de dag begonnen met slechte koffie uit een padje???

Marc T. 24-05-2014
Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Naar jarenlang Senseo gebruikt te hebben waren we die koffie zo beu dat we het tijd vonden voor echte koffie.
We zochten een compacte/strakke machine van goede kwaliteit die meerdere mogelijkheden had.
De smaak van de koffie was SUPER.... (wel even goede koffie kopen), dit hadden we jaren eerder moeten doen.
De machine ziet er degelijk uit en voelt ook zo aan, de bediening is zeer eenvoudig zonder poespas.
Je krijgt er een mooi setje bij met waterfilter,anti kalk,reiniging tablet,enz.
melk opschuimen gaat eenvoudig en is gemakkelijk reinigbaar.
Minpuntjes,nog niet echt gevonden of het moet zijn dat de water en bonen voorraad ook compact te noemen is,daar staat tegenover dat je een volautomaat hebt van maar 20 cm breed.
Kortom mooie, degelijk aanvoelende machine die gemakkelijk reinigbaar, lekker compact is en heelijke koffie maakt.

vandervoet 05-01-2014
Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Vanwege de goede reviews en ervaring van de verkoper deze machine gekocht.
Machine was snel gebruiksklaar nadat hij uitgepakt was, zeer gebruiks vriendelijk.
De koffie is zeer goed van temperatuur en van smaak hoewel dit uiteraard mede afhankelijk is van de koffie die je gebruikt.
Het opschuimen van de melk is wel even wennen in vergelijk bij onze vorige machine omdat de stoom na 30 seconde stopt.
Hiervoor een tweetal machines van Saeco gehad waarbij de laatste een zeer korte levensduur had.
De Melitta wordt ook voor een groot aantal kopjes koffie gegarandeerd, de service van Melitta is ook erg goed waarbij je indien het apparaat thuis niet gerepareerd kan worden je een leen toestel krijgt maar we gaan er vanuit dat we hier geen gebruik van gaan maken.
Al met al een aanrader.

Douwe1965 11-02-2013
Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Gekocht op basis van de goede recensies over de Melitta producten. Gekocht bij de Sligro.
Koffie is in een woord GEWELDIG. Dit is uiteindelijk waar het om gaat! Prachtige schuimlaag op de koffie!
Een ander belangrijk punt is de temperatuur van de koffie. Deze is echt goed heet! Verder is het gebruik eenvoudig. Na inmiddels 2 koffiemachines versleten te hebben (Krups en Saeco) is dit de beste aankoop.

DecemberTwelve 17-08-2012
Geschreven voor: Melitta Caffeo Solo

Eerst even een motivering op de cijfers die ik in deze review heb geplaatst.

Smaak: Is natuurlijk voor groot deel afhankelijk van de boon, maar een perfecte combinatie heb ik al met meerdere bonen geproefd. Wat hier wel belangrijk is dat je de temperatuur kan instellen op laag/middel/hoog. Dronk hiervoor nespresso en vond de temperatuur altijd te laag. De melitta heb ik op het hoogst ingesteld omdat er tussen koffiezetten en opdrinken nog wel eens wat tussen komt. Sterkte instelling met de boontjes op het display werkt perfect en duidelijk.

Mogelijkheden: Totaal afhankelijk van eigen wensen. Maar de basis staat als een huis. Koffie/espresso en cappuccino doormiddel van stoompijpje. Dit bevalt mij in ieder geval beter dan de automatische systemen. Een stoompijpje maakt veel makkelijker schoon. En nauwelijks onderhoud aan.

Gebruiksgemak: Bedieningspaneel is heel degelijk en duidelijk. Geen ingewikkelde fratsen om je koffie te zetten. Het enige wat denk ik niet voor iedereen is weggelegd zijn de schoonmaak en ontkalking en waterfilter plaatsing functies. Heb je problemen met het lezen van de gebruiksaanwijzing. Of alleen de "één druk op de knop en klaar!" wensen, dan zal dit apparaat absoluut een miskoop zijn. Het schoonmaak programma bestaat uit 5 fases. En dat is in de handleiding een dikke drie pagina's te lezen en erbij te houden tijdens het proces. Het is super duidelijk en ruim beschreven, maar het moet je wel liggen en willen. Je doet alles met de functie knoppen op het paneel. "Knopjes tegelijk indrukken en twee maal op dat knopje drukken,enz." Je kan altijd voor de koop eerst eens de handleiding downloaden op de melitta site.

Vormgeving: Mooi en compact en makkelijk schoon te houden.

Duurzaamheid: Heb hem bijna twee maanden en hoop er lang van te mogen genieten.

Pluspunten:
-prijs
-compact
-degelijkheid
-spoelt een beetje water door bij het aanzetten en bij
het uitslaan, wat ook weer op tijd is in te stellen.
-temperatuur verhogen.
-standby functie en automatisch uitgaan wat ook in te
stellen is, verlaagt dus de energiekosten.
-makkelijk reinigen van zetgroep, alleen even
omspoelen met lauw water, dweiltje langs het apparaat
en residubakjes even soppen. Laat ik de zetgroep de
hele nacht goed uitlekken op een theedoek.
Volgende dag alles weer plaatsen en klaar. Doe dit
gewoon standaard op een vaste dag in de week. Zo
blijft de koffie ultiem smaken en verleng je de
duur van het apparaat.(heel belangrijk!)

Minpuntjes:
-Omdat ie steeds wat water doorspoelt is het lekbakje
regelmatig vol. Alleen even legen en afspoelen, is
het eigenlijk wel een minpunt? Om dit toch iets te
verminderen heb ik standaard een klein kopje onder
het uitloopje staan voor het gedeelte wat daar door
heen komt.
-Het reiniging en ontkalking programma, wat toch wel
wat tijd in beslag neemt. Maar het is absoluut te
doen, toen het apparaat aangaf dat ie gereinigd moest
worden kon ik nog wel gewoon koffie zetten, dat zal
met het ontkalken ook wel zo zijn. En dan gewoon doen
wanneer je de tijd er even voor kan nemen.
-De koffie die je elders krijgt gaat al slechter
smaken. ;)

Heb je geen problemen met de bovenstaande dingetjes
is dit een geweldig apparaat, zou hem zo weer kopen.