Melitta CAFFEO SOLO & milk - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

Harry 06-11-2015 Product paar weken in bezit

De machine nu een paar weken in gebruik, echt heel gemakkelijk in te stellen.

Na een beetje spelen met de instellingen is er een kopje koffie die perfect naar eigen smaak te maken is.

Heerlijke koffie met een schuimlaagje.

Met de melkopschuimer is een heerlijke cappucino te maken.

NiekDeW 20-07-2014 Product kwartaal in bezit

Na tijden slappe koffie uit padjes te hebben gedronken,ben ik opzoek gegaan naar een strak compacte vol automaat om mijn dagen te beginnen met een heerlijke espresso en de geur van vers gemalen bonen.
In mijn zoektocht hierna viel mijn oog op deze kleine strakke Melitta,deze machine voorziet in alle mogelijke koffievariëteiten en is zeer handig in gebruik en onderhoudt.
Neem daarbij de scherpe prijs en je bent na je eerste kopje compleet verkocht en vraagt jezelf af....waarom heb ik hier zo lang mee gewacht en al die dagen de dag begonnen met slechte koffie uit een padje???

Marc T. 24-05-2014 Product paar dagen in bezit

Naar jarenlang Senseo gebruikt te hebben waren we die koffie zo beu dat we het tijd vonden voor echte koffie.
We zochten een compacte/strakke machine van goede kwaliteit die meerdere mogelijkheden had.
De smaak van de koffie was SUPER.... (wel even goede koffie kopen), dit hadden we jaren eerder moeten doen.
De machine ziet er degelijk uit en voelt ook zo aan, de bediening is zeer eenvoudig zonder poespas.
Je krijgt er een mooi setje bij met waterfilter,anti kalk,reiniging tablet,enz.
melk opschuimen gaat eenvoudig en is gemakkelijk reinigbaar.
Minpuntjes,nog niet echt gevonden of het moet zijn dat de water en bonen voorraad ook compact te noemen is,daar staat tegenover dat je een volautomaat hebt van maar 20 cm breed.
Kortom mooie, degelijk aanvoelende machine die gemakkelijk reinigbaar, lekker compact is en heelijke koffie maakt.

vandervoet 05-01-2014 Product paar dagen in bezit

Vanwege de goede reviews en ervaring van de verkoper deze machine gekocht.
Machine was snel gebruiksklaar nadat hij uitgepakt was, zeer gebruiks vriendelijk.
De koffie is zeer goed van temperatuur en van smaak hoewel dit uiteraard mede afhankelijk is van de koffie die je gebruikt.
Het opschuimen van de melk is wel even wennen in vergelijk bij onze vorige machine omdat de stoom na 30 seconde stopt.
Hiervoor een tweetal machines van Saeco gehad waarbij de laatste een zeer korte levensduur had.
De Melitta wordt ook voor een groot aantal kopjes koffie gegarandeerd, de service van Melitta is ook erg goed waarbij je indien het apparaat thuis niet gerepareerd kan worden je een leen toestel krijgt maar we gaan er vanuit dat we hier geen gebruik van gaan maken.
Al met al een aanrader.

Douwe1965 11-02-2013 Product paar dagen in bezit

Gekocht op basis van de goede recensies over de Melitta producten. Gekocht bij de Sligro.
Koffie is in een woord GEWELDIG. Dit is uiteindelijk waar het om gaat! Prachtige schuimlaag op de koffie!
Een ander belangrijk punt is de temperatuur van de koffie. Deze is echt goed heet! Verder is het gebruik eenvoudig. Na inmiddels 2 koffiemachines versleten te hebben (Krups en Saeco) is dit de beste aankoop.

DecemberTwelve 17-08-2012 Product maand in bezit

Eerst even een motivering op de cijfers die ik in deze review heb geplaatst.

Smaak: Is natuurlijk voor groot deel afhankelijk van de boon, maar een perfecte combinatie heb ik al met meerdere bonen geproefd. Wat hier wel belangrijk is dat je de temperatuur kan instellen op laag/middel/hoog. Dronk hiervoor nespresso en vond de temperatuur altijd te laag. De melitta heb ik op het hoogst ingesteld omdat er tussen koffiezetten en opdrinken nog wel eens wat tussen komt. Sterkte instelling met de boontjes op het display werkt perfect en duidelijk.

Mogelijkheden: Totaal afhankelijk van eigen wensen. Maar de basis staat als een huis. Koffie/espresso en cappuccino doormiddel van stoompijpje. Dit bevalt mij in ieder geval beter dan de automatische systemen. Een stoompijpje maakt veel makkelijker schoon. En nauwelijks onderhoud aan.

Gebruiksgemak: Bedieningspaneel is heel degelijk en duidelijk. Geen ingewikkelde fratsen om je koffie te zetten. Het enige wat denk ik niet voor iedereen is weggelegd zijn de schoonmaak en ontkalking en waterfilter plaatsing functies. Heb je problemen met het lezen van de gebruiksaanwijzing. Of alleen de "één druk op de knop en klaar!" wensen, dan zal dit apparaat absoluut een miskoop zijn. Het schoonmaak programma bestaat uit 5 fases. En dat is in de handleiding een dikke drie pagina's te lezen en erbij te houden tijdens het proces. Het is super duidelijk en ruim beschreven, maar het moet je wel liggen en willen. Je doet alles met de functie knoppen op het paneel. "Knopjes tegelijk indrukken en twee maal op dat knopje drukken,enz." Je kan altijd voor de koop eerst eens de handleiding downloaden op de melitta site.

Vormgeving: Mooi en compact en makkelijk schoon te houden.

Duurzaamheid: Heb hem bijna twee maanden en hoop er lang van te mogen genieten.

Pluspunten:
-prijs
-compact
-degelijkheid
-spoelt een beetje water door bij het aanzetten en bij
het uitslaan, wat ook weer op tijd is in te stellen.
-temperatuur verhogen.
-standby functie en automatisch uitgaan wat ook in te
stellen is, verlaagt dus de energiekosten.
-makkelijk reinigen van zetgroep, alleen even
omspoelen met lauw water, dweiltje langs het apparaat
en residubakjes even soppen. Laat ik de zetgroep de
hele nacht goed uitlekken op een theedoek.
Volgende dag alles weer plaatsen en klaar. Doe dit
gewoon standaard op een vaste dag in de week. Zo
blijft de koffie ultiem smaken en verleng je de
duur van het apparaat.(heel belangrijk!)

Minpuntjes:
-Omdat ie steeds wat water doorspoelt is het lekbakje
regelmatig vol. Alleen even legen en afspoelen, is
het eigenlijk wel een minpunt? Om dit toch iets te
verminderen heb ik standaard een klein kopje onder
het uitloopje staan voor het gedeelte wat daar door
heen komt.
-Het reiniging en ontkalking programma, wat toch wel
wat tijd in beslag neemt. Maar het is absoluut te
doen, toen het apparaat aangaf dat ie gereinigd moest
worden kon ik nog wel gewoon koffie zetten, dat zal
met het ontkalken ook wel zo zijn. En dan gewoon doen
wanneer je de tijd er even voor kan nemen.
-De koffie die je elders krijgt gaat al slechter
smaken. ;)

Heb je geen problemen met de bovenstaande dingetjes
is dit een geweldig apparaat, zou hem zo weer kopen.