Saeco SM5473/10 roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco SM5473/10 roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Shaken, not stirred 01-03-2019

Onhandig en niet Italiaans qua koffie

Ala je van ietwat slappe koffie of cappuccino houdt, is dit een prima en zeker ook mooi apparaat. Wanneer uw eisen qua koffiesmaak en bedieningsgemak iets hoger liggen, dan is de Saeco Picobaristo SM5473/10 hem niet zeker niet!
Waterreservoir: te klein aangezien je hem niet maximaal kunt vullen, want dan knoei je gegarandeerd. Ook het handvat is heel fragiel.
Bonenreservoir: onhandig vormgegeven. De bonen komen bij het vullen snel in de spleet waardoor het dekseltje niet dichtgaat. Ook is de hellingshoek niet goed, waardoor het apparaat zegt dat de bonen op zijn terwijl ze niet door gegleden zijn.
Een volle lekbak wordt pas aangegeven als hij ook echt VOL is en dan begint het knoeien weer.
Standby knop knippert irritant. Alleen te verhelpen door apparaat geheel uit te zetten met de knop achterop.
Koffiesmaak espresso te slap en hoeveelheid water teveel, zelfs bij fijnste maling en sterkste boneninstelling. Ook ristretto is qua waterhoeveelheid on-Italiaans veel. Daarnaast is de ristretto niet te personaliseren (alsook de espresso macchiato, mijn beider favorieten) omdat het "special drinks" zijn en die geen eigen knop hebben. De espresso macchiato in een klein espressokopje kan ook niet: of de melk of de koffie gaat ernaast. Echt waardeloos!!
Maarrrrrr, lekker melkschuim! Toch nog iets positiefs!
Al met al een teleurstelling na jarenlang goeie koffie te hebben gekregen van mijn Saeco Talea Giro Plus. Philips heeft geen invloed gehad op het gebruiksgemak, maar wel op de manier hoe de koffie wordt bereid waardoor het een niet-Italiaanse machine is geworden die ik terug heb gestuurd...

Pluspunten

• Goed melkschuim
  • Mooi qua uiterlijk

Minpunten

• Totaal niet gebruiksvriendelijk
  • Niet-Italiaanse slappe koffie

Beek 03-01-2019

Lekkere koffie

Op 1 december dit apparaat in gebruik genomen en op 3 december terug kunnen sturen omdat de bonen indicator het niet deed. Net voor de kerst terug ontvangen met een ander programma erin. Ineens hele andere keuzes dan die we eerst hadden. Nu een week verder en vandaag weer terug gestuurd omdat de bonen indicator het weer niet deed. Er zit een grote sticker op dat je hem 5000 x kunt gebruiken zonder te ontkalken. Nou wij moesten hem dus vanmorgen al ontkalken, waarschijnlijk zijn er gebruikte onderdelen ingezet. Toen ik belde en aangaf een nieuwe te willen kreeg ik te horen dat ze dat niet deden en we hem maar weer op moesten sturen. Ik ben benieuwd hoe lang dit nu weer gaat duren.

Dennis 11-09-2018

Verrassend goed!

Toch even een review schrijven mede omdat ik het zelf ook fijn vind om reviews te lezen voordat ik een product wil kopen.

Vandaag het apparaat ontvangen. Ik heb het apparaat goedkoop kunnen kopen omdat een vriend van mij bij philips werkt (personeelskorting). In eerste instantie was ik niet van plan om een saeco te kopen. Gewoon eigenlijk omdat ik het merk niet kon. Vanwege het voordeel toch gaan kijken naar het product en de reviews. Ik kwam er achter dat de koffiebonen toch een van de grootste factor is.

Ik was een nespresso apparaat gewend met cups van ah en jumbo, maar wat een verschil. Wat een aroma en cafeïne komt er vrij. Erg goede sterke en geraffineerde smaak. Nu de eerste bonen gehaald bij de ah. Cappuccino en latte ook erg goed. Schuim is goed, echt restaurant kwaliteit. Sterkte erg goed in te stellen. Je hebt namelijk 3 varabellen. Bonen, sterkte maalstand, en de sterkte op de koffiemachine. Nu ben ik van plan om diverse bonen uit te proberen. Bouwkwaliteit van het apparaat ziet er degelijk en afgewerkt uit. Hendeltje van het waterresevoir had dikker gemogen en de plek waar de mok staat had ook iets ruimer gemogen. De latte macciato koppen moeten niet te groot zijn. De gebruiksvriendelijk lijkt mij tot nu toe zeer goed. Ik denk dat ik een goede keus heb gemaakt, ik heb een 9 gegeven omdat ik hem nog maar één dag in huis heb maar ik zou hem zo weer kopen. De reiniging is ook een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Koffiesmaak, alle producten smaken goed!
  • Handige kliksystemen betreft onderhoud
  • Kliksysteem van de melkbeker.

Minpunten

• Plaats koffiekop had iets beter/handiger gekund

Tess21 06-06-2018

Koffie op maat door de vele èn gemakkelijke opties

Koffie op maat!

Dit espresso-apparaat heeft ongekende mogelijkheden. Niet alleen kun je door snelkeuzetoetsen espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato en café au lait maken, maar heb je via een eenvoudig menu nog toegang tot ristretto, dubbele espresso, americano, espresso macchiato, opgeschuimde melk en heet water. De maling van de koffiebonen is instelbaar in 10 gradaties. Daarnaast kun je de koffie per kop nog een boost geven via een aromaknop of juist wat minder pittig maken. Volume is per drank te regelen en vast te leggen via de memoryfunctie en zelfs de temperatuur is aan te passen. Als dat geen koffie op maat is!

Door al die instellingen kan het niet anders dan dat hiermee het perfecte kopje koffie naar ieders smaak gezet kan worden. En dat is dan ook zo! Met de juiste bonen krijg je een heerlijk kopje koffie (of variatie hierop) op de juiste temperatuur. Ik ben erg tevreden over de melkopschuimer. Enkel door de melkkan te plaatsen, de melkuitloop uit te schuiven en een koffie met melkschuim te kiezen, krijg je een mooie luchtige laag. Totaal geen moeite!

De machine zelf is compact, heeft een mooi design en een degelijke uitstraling. Fijn is dat de melkkan direct op het apparaat geplaatst kan worden in plaats van ernaast. Zo vormt het bij gebruik hiervan één mooi geheel. Na een kleine doorspoeling (door één druk op een knop) kan de kan met de resterende melk de koelkast in. Ook handig! De bediening is super makkelijk. Alles via snelkeuzetoetsen of een menu. In het display staat telkens duidelijk aangegeven welke handeling van je verwacht wordt. In eerste instantie dacht ik dat ik geen hoge glazen kon gebruiken, maar al snel bleek dat de vrije koffieuitloop afneembaar is, waardoor er glazen tot een hoogte van 16,5 cm onder de koffieuitloop passen.

In het display is af te lezen wanneer bijvoorbeeld water bijgevuld moet of de koffiediklade geleegd moet worden. Een beetje jammer is dat zo’n indicatie voor het bijvullen van water en koffiebonen niet altijd verschijnt als de hoeveelheid in de machine niet meer helemaal toereikend is voor een volle kop koffie. Zelf toch een beetje in de gaten houden dus.

De reiniging van het apparaat is vrij eenvoudig. Na een keer de instructies te hebben gevolgd, weet je het wel. Ik heb meteen het bijgevoegde aquacleanfilter in gebruik genomen. Dit wordt geplaatst in het waterreservoir. Via een indicator in het display wordt een restpercentage van de werkzaamheid van dit filter aangegeven. Nadat er 8 filters zijn gebruikt, hoeft het apparaat pas ontkalkt te worden. Dat duurt dus nog héél lang.

• Zeer makkelijke bediening
  • Veel keuzemogelijkheden

Minpunten

• Indicator voor bijvullen mag iets eerder oplichten

Mariannevzw86 03-06-2018

Horecakwaliteit bij jou in huis

Met deze machine in huis hoef je niet langer meer de deur uit voor een bak koffie van horeca kwaliteit. Je hebt een ruime keuze uit de meest gangbare soorten koffie. En stuk voor stuk is het van hoge kwaliteit. Het apparaat is gemakkelijk bedienbaar en afstelbaar. Zo kun je afstellen hoe grof de bonen gemalen moeten worden en hoeveel koffie er in de kop kan. Kortom een must have voor de koffieliefhebber.

Pluspunten

• Apparaat biedt veel gangbare soorten koffie
  • Uitstekende kwaliteit koffie
  • Afstelbaar op sterkte en hoeveelheid

Minpunten

• Er past geen hoog glas onder

joost321985 31-05-2018

heerlijk, stijlvol, eenvoudig in gebruik

Heb het apparaat op aanraden van een collega nu een paar weken, en ben er helemaal blij mee. het is een heel eenvoudig te bedienen apparaat, maar toch kun je alles maken met de PicoBaristo, van gewone koffie tot latte macchiato. de machine is een lust voor het oog en door zijn compacte uitvoering, neemt hij niet de hele keuken in beslag zoals sommige apparaten wel doen.

Pluspunten

• stijlvol
  • eenvoudig in gebruik
  • onderhoudsarm
  • heerlijk

Minpunten

• geen

jantaika 31-05-2018

zeer goed apparaat

zeer makkelijk in gebruik , goed schoon te houden
handleiding is duidelijk, en maakt lekkere koffie
design is mooi
display is duidelijk en mooi gtoot

Pluspunten

• duidelijk display
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• geen