Saeco SM5473/10 - Reviews

tile-Aantal kopjes
2 kopjes per keer
Kleur(en)
rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco SM5473/10 op Kieskeurig.nl.

9,6

Dennis 11-09-2018

Verrassend goed!

Geschreven voor: Saeco SM5473/10

Toch even een review schrijven mede omdat ik het zelf ook fijn vind om reviews te lezen voordat ik een product wil kopen.

Vandaag het apparaat ontvangen. Ik heb het apparaat goedkoop kunnen kopen omdat een vriend van mij bij philips werkt (personeelskorting). In eerste instantie was ik niet van plan om een saeco te kopen. Gewoon eigenlijk omdat ik het merk niet kon. Vanwege het voordeel toch gaan kijken naar het product en de reviews. Ik kwam er achter dat de koffiebonen toch een van de grootste factor is.

Ik was een nespresso apparaat gewend met cups van ah en jumbo, maar wat een verschil. Wat een aroma en cafeïne komt er vrij. Erg goede sterke en geraffineerde smaak. Nu de eerste bonen gehaald bij de ah. Cappuccino en latte ook erg goed. Schuim is goed, echt restaurant kwaliteit. Sterkte erg goed in te stellen. Je hebt namelijk 3 varabellen. Bonen, sterkte maalstand, en de sterkte op de koffiemachine. Nu ben ik van plan om diverse bonen uit te proberen. Bouwkwaliteit van het apparaat ziet er degelijk en afgewerkt uit. Hendeltje van het waterresevoir had dikker gemogen en de plek waar de mok staat had ook iets ruimer gemogen. De latte macciato koppen moeten niet te groot zijn. De gebruiksvriendelijk lijkt mij tot nu toe zeer goed. Ik denk dat ik een goede keus heb gemaakt, ik heb een 9 gegeven omdat ik hem nog maar één dag in huis heb maar ik zou hem zo weer kopen. De reiniging is ook een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Koffiesmaak, alle producten smaken goed!
  • Handige kliksystemen betreft onderhoud
  • Kliksysteem van de melkbeker.

Minpunten

• Plaats koffiekop had iets beter/handiger gekund

Tess21 06-06-2018

Koffie op maat door de vele èn gemakkelijke opties

Koffie op maat!

Dit espresso-apparaat heeft ongekende mogelijkheden. Niet alleen kun je door snelkeuzetoetsen espresso, koffie, cappuccino, latte macchiato en café au lait maken, maar heb je via een eenvoudig menu nog toegang tot ristretto, dubbele espresso, americano, espresso macchiato, opgeschuimde melk en heet water. De maling van de koffiebonen is instelbaar in 10 gradaties. Daarnaast kun je de koffie per kop nog een boost geven via een aromaknop of juist wat minder pittig maken. Volume is per drank te regelen en vast te leggen via de memoryfunctie en zelfs de temperatuur is aan te passen. Als dat geen koffie op maat is!

Door al die instellingen kan het niet anders dan dat hiermee het perfecte kopje koffie naar ieders smaak gezet kan worden. En dat is dan ook zo! Met de juiste bonen krijg je een heerlijk kopje koffie (of variatie hierop) op de juiste temperatuur. Ik ben erg tevreden over de melkopschuimer. Enkel door de melkkan te plaatsen, de melkuitloop uit te schuiven en een koffie met melkschuim te kiezen, krijg je een mooie luchtige laag. Totaal geen moeite!

De machine zelf is compact, heeft een mooi design en een degelijke uitstraling. Fijn is dat de melkkan direct op het apparaat geplaatst kan worden in plaats van ernaast. Zo vormt het bij gebruik hiervan één mooi geheel. Na een kleine doorspoeling (door één druk op een knop) kan de kan met de resterende melk de koelkast in. Ook handig! De bediening is super makkelijk. Alles via snelkeuzetoetsen of een menu. In het display staat telkens duidelijk aangegeven welke handeling van je verwacht wordt. In eerste instantie dacht ik dat ik geen hoge glazen kon gebruiken, maar al snel bleek dat de vrije koffieuitloop afneembaar is, waardoor er glazen tot een hoogte van 16,5 cm onder de koffieuitloop passen.

In het display is af te lezen wanneer bijvoorbeeld water bijgevuld moet of de koffiediklade geleegd moet worden. Een beetje jammer is dat zo’n indicatie voor het bijvullen van water en koffiebonen niet altijd verschijnt als de hoeveelheid in de machine niet meer helemaal toereikend is voor een volle kop koffie. Zelf toch een beetje in de gaten houden dus.

De reiniging van het apparaat is vrij eenvoudig. Na een keer de instructies te hebben gevolgd, weet je het wel. Ik heb meteen het bijgevoegde aquacleanfilter in gebruik genomen. Dit wordt geplaatst in het waterreservoir. Via een indicator in het display wordt een restpercentage van de werkzaamheid van dit filter aangegeven. Nadat er 8 filters zijn gebruikt, hoeft het apparaat pas ontkalkt te worden. Dat duurt dus nog héél lang.

• Zeer makkelijke bediening
  • Veel keuzemogelijkheden

Minpunten

• Indicator voor bijvullen mag iets eerder oplichten

joost321985 31-05-2018

heerlijk, stijlvol, eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Saeco SM5473/10

Heb het apparaat op aanraden van een collega nu een paar weken, en ben er helemaal blij mee. het is een heel eenvoudig te bedienen apparaat, maar toch kun je alles maken met de PicoBaristo, van gewone koffie tot latte macchiato. de machine is een lust voor het oog en door zijn compacte uitvoering, neemt hij niet de hele keuken in beslag zoals sommige apparaten wel doen.

Pluspunten

• stijlvol
  • eenvoudig in gebruik
  • onderhoudsarm
  • heerlijk

Mariannevzw86 03-06-2018

Horecakwaliteit bij jou in huis

Geschreven voor: Saeco SM5473/10

Met deze machine in huis hoef je niet langer meer de deur uit voor een bak koffie van horeca kwaliteit. Je hebt een ruime keuze uit de meest gangbare soorten koffie. En stuk voor stuk is het van hoge kwaliteit. Het apparaat is gemakkelijk bedienbaar en afstelbaar. Zo kun je afstellen hoe grof de bonen gemalen moeten worden en hoeveel koffie er in de kop kan. Kortom een must have voor de koffieliefhebber.

Pluspunten

• Apparaat biedt veel gangbare soorten koffie
  • Uitstekende kwaliteit koffie
  • Afstelbaar op sterkte en hoeveelheid

Minpunten

• Er past geen hoog glas onder

jantaika 31-05-2018

zeer goed apparaat

Geschreven voor: Saeco SM5473/10

zeer makkelijk in gebruik , goed schoon te houden
handleiding is duidelijk, en maakt lekkere koffie
design is mooi
display is duidelijk en mooi gtoot

Pluspunten

• duidelijk display
  • makkelijk in gebruik