Philips EP4051 - Reviews

Kleur(en)
zilver

Aryan 15-12-2017

Philips espresso apparaat EP4051/10

Na het lezen van de specificaties en het vergelijken met andere apparaten in deze prijscategorie, was de keuze snel gemaakt. De keramische maler en andere snufjes waren voor mij de aanleiding om voor deze apparaat te kiezen. De smaak van de koffie is prima. Wat wel tegen valt is de klassieke koffie die naar mijn mening niet zo best is. Ook een tegenvaller is dat de watertank en de koffiebonen reservoir is te klein. Na slechts enkele kopjes is die snel weer leeg. Een beetje doordrinker moet het minstens 10 keer per dag bijvullen. Zelfs onze oude Senseo heeft een grotere watertank. Ik ben eigenlijk niet zo enthousiast over het apparaat zelf maar de espresso kwaliteit is wel prima. De cappuccino is ook niet zo slecht. Maar wanneer je voor de cappuccino kiest dan vanuit de melkreservoir komt eerst een flink hoeveelheid water in je kopje en pas daarna begint het melk. Ook merk ik op dat in het bakje eronder steeds water komt. Waarschijnlijk omdat het zich ieder keer moet spoelen. Ik beveel dit apparaat wel aan mensen die slechts enkel kopjes per dag koffie drinken maar als je nog paar honderd euro bij betaald dan krijg je zeker en veel beter apparaat.

Pluspunten

• lekkere espresso
  • gemakkelijk te bedienen

Minpunten

• te kleine watertank en bonen reservoir

DennisH1979 28-06-2017

Mooi apparaat

Ik vind het een mooi apparaat en echt een plaatje in de keuken. Melk toevoegen gaat erg gemakkelijk en heet water zetten ook.

• makkelijk melk toevoegen
  • heet water zetten erg makkelijk

Minpunten

• spettert erg

Gwij48 08-03-2018

Koffiezetmachine die lekkere koffie maakt.

Dit toestel produceert lekkere koffie, aanpasbaar aan eigen smaak.
Evenwel bekom je reeds een sterke koffie als het apparaat ingesteld is op één boontje. Hoe sterk moet een koffie met vijf boontjes wel zijn?
De koffiemachine vraagt meer onderhoud dan gedacht: de zetgroep elke week afspoelen, tabletten voor het verwijderen van het koffiegruis,
de lekbak reinigen, koffiedik verwijderen.
Beter was een eigen knop voor gemalen koffie: nu moet je voor elke kop vijf maal drukken in het menu.
Bij espressokoffie is het schuimlaagje nogal dun.
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

dexter55 05-02-2018

perfect

perfecte machine even de reiniging en bereiding goed doorlezen voor de rest fluitje van een cent. verder goede
stevige melkschuimlaag. gewoon goede machine
Oorspronkelijk gepost op philips.nl

Mandooow 06-10-2017

Geweldige machine

Heb deze espresso machine net in huis. De installatie was makkelijk, gewoon de stappen volgen in de gebruiksaanwijzing. De machine is een plaatje om te zien en zet heerlijke koffie. Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen omdat ik de machine net in huis heb.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gemak
  • Koffiesmaak

M 25-09-2017

Mooi apparaat

Mooi apparaat en makkelijk in gebruik! De koffie kan in verschillende standen worden gemalen voor de beste smaak!