Petra-Electric KM 42.17 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Petra-Electric KM 42.17 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

de clercq eric 27-02-2021

mooi toestel vlug mooie tas koffie en goed warm

ben zeer tevreden van dit koffiepadmachine van petra gaat lang mee vele jaren ontkalken kun je ook gewoon met azijn

falko 17-01-2015

Na 2 jaar ben ik nog steeds tevreden met dit apparaat.
Alleen met het ontkalken is het een gedoe .
En je kunt de hardheid van het water instellen , en als je dat op het zachtste water hardheid instelt dan hoef je het niet zo vaak te ontkalken.
En gaat ieder jaar ook nog mee op vakantie. theewater voor de vrouw en Koffie voor mij.

jeroen.vt 15-08-2013

Koffie smaakt op één of andere manier beter dan de senseo die we eerst hadden. Hij heeft bij ons alleen één groot probleem. Hij lekt bij de padhouder. Als je de pads er in hebt gaat het eerste gedeelte goed maar dan begint hij te lekken dus is het een bende naast het apparaat. Dat is dan ook meteen het enige nadeel van dit apparaat.

vierberg 02-09-2011

Meerwaarde andere koffiemachines:

Oneindige smaak variabelen mogelijk door:

1)extra cassette; voor eigen gemalen koffie;
2)melk hoeveelheid is doseerbaar;
3)sterkte van koffie is regelbaar;
4)hete schuim chocolademelk in een oogwenk (choco poeder in een beker doen, en melk erover heen laten schuimen in 2x)
5) de heet water tap!
6) zeer makkelijk schoonhouden van zowel melk als koffie onderdelen;
7) de schuimkraag melk en de koffie crema laag doen niet onder voor een zeer dure professionele machine

Let op:
1) bij elke nieuwe functie instelling schuifknop eerst naar 0 schuiven en wachten op groen lichtje
2)losse koffie niet aandrukken en een koffiepad goed erin leggen anders spuit het hete water ervan voren uit, ipv in je kopje. OP te lossen door in midden een geultje te maken in je pad of de losse koffie casette te schudden of met paperclip tussen casette vacuum opheffen of de schuifknop iets naar rechts schuiven.
3) de schuifknop gaat vaak niet geheel naar links voor intense smaak, of zit vast. Niet aan trekken Op te lossen door aan/uit knop of stekker eruit en 10 min wachten.

willem nico 28-08-2011

Na 18 maanden raakte de machine defect vanwege kortsluiting in vermoedelijk de waterkoker,na inschakelen van het apparaat,gaat de aardlekschakelaar uit en kan ik de apperatuur niet meer gebruiken. Twee mails gestuurd naar info@petraelectric.nl .Werd doorverwezen naar info@wmf-ce.de in Duitsland ,hier heb ik ook 2 mails naartoe gestuurd,om te vragen naar een oplossing,maar hierop geen enkele reactie gehad.Ik heb het wel gezien met Petra !!!!

ErikEnschede 13-04-2013

Het klopt i.d.d dat Petra niet zoveel om de service geeft. Bij mij is de schuifknop afgebroken. Ik heb al 3 mails naar Petra in Nl gestuurd en 1 naar Petra Duitsland echter na 2 weken nog geen antwoord. Toen maar een mailtje naar princess NL gestuurd deze heeft exact dezelfde apparaat (caffe Italiano) en had binnen een uurtje al antwoord. Voor mij ook nooit geen Petra meer!

J.A. Nus 24-08-2011

Goeie smaak, regelbare koffiesterkte en gemakkelijk om alleen heet water te pakken voor de thee-drinkers. Apparaat ziet er netjes uit en oogt degelijk.

MAAR... Ik heb 3 (!!) apparaten in 1 jaar tijd versleten! Telkens na 2 maanden ontstond er in het apparaat KORTSLUITING waardoor de stroom in huis uitviel (aardlek) zodra het apparaat werd ingeschakeld. Na 3e exemplaar heb ik eindelijk mijn geld teruggekregen. Vertrouwen in het product is WEG (jammer, want wel lekkere koffie).

Bonnem 25-09-2010

Ik heb de Petra KM 42.17 nu zo'n 3 jaar in bezit en ben er nog steeds erg blij mee. De koffie is goed heet en heeft een mooie schuimlaag. Ook de heet water uitloop is goed op temperatuur.
Afgelopen week is bij mij de schuifknop afgebroken, omdat ik er te hard tegen aan drukte. Even een mailtje naar Petra Nederland en ik had binnen 3 dagen een nieuwe schuifknop (€5,99 incl. verzendkosten).
De schuifknop is m.i. het enige minpunt van het apparaat. Als je 2 koffiepads gebruikt en deze er niet mooi vlak inzitten, dan kun je de schuifknop niet ver genoeg naar links schuiven. Is dus bij mij nu voor het eerst in 3 jaar afgebroken.

Zomba 30-07-2010

Ik heb anderhalf jaar van mijn versie kunnen genieten, en ik heb nog geen betere op internet gevonden die mij hetzelfde biedt: ik ga hem weer kopen.

Ik kan me volledig aansluiten aan de positieve dingen die over dit apparaat wordt verteld. Voorheen kocht ik dark roast pads voor mezelf en voor mijn man mild roast. Nu hebben we beiden regular. Hij een grote mok, en ik een kleintje voor een sterkere smaak. Theewater is bijna-kokend, cappucino is lekker.

Hij had nog veel langer kunnen meegaan als ik niet zo ruw was geweest met het schuifhendeltje waarmee je druk op de pad zet. Die was namelijk afgebroken. Het is aan te raden niet door te duwen als er veel weerstand is. Er was 99 % kans dat dit niet onder de garantie zou vallen, en dat ik minstens 35 euro reparatiekosten moest betalen (voor kijken). Ik steek mn geld liever in een nieuwe omdat hij begon te lekken.

fred93 16-03-2010

Na jaren van Senseo/Philips en PUC eindelijk toe aan een nieuw apparaat.
Gekozen voor de Petra omdat de hoeveelheid water instelbaar is en ook daarmee de sterkte van de koffie. De andere reden was de apparte uitloop van warm water.
Na enekele weken van gebruiken aleen maar enthousiaster geworden.
Heerlijk geurende koffie, eindelijk de beloofde schuimlaag gekregen, hete koffie en warm water voor thee en super!
Alleen jammer dat er geen Nedrlandse gebruiksaanwijzing bij zat. Uit nood de gebruiksaanwijzing van Princess afgedrukt. Weet iemand trouwens wat het verschil is tussen de Petra en Princess, behalve de naam.

preview 25-02-2009

Ik heb deze apparaat sinds december 2007, toen deze alleen maar via internet direct via Petra importeur verkocht werd. Zeer tevreden met de mogelijkheden en de smaak van de koffie.
Maar duurzaamheid is niet het sterkste punt van dit apparaat. Na een aantal maanden werktte de melkopschuimer niet meer. Mijn vriend heeft Petra uit elkaar gezet en erachter gekomen dat de slangetje binnen los was gekomen van de leiding. Op zich geen groot probleem, en was zo weer in orde gemaakt.
Sinds een aantal maanden pakt de draaihendel de geselecteerde stand niet meer zo goed. Wil ik bijv. koffie zetten gaat de hendel helemaal naar links... blijft de knop rechts rood branden, en koffie loopt niet. Als de knop eenmaal groen is geworden loopt het water toch niet omdat het knopje rechts op rood staat. Dan moet ik het apparaat uitzetten en de hendel en aantal keer van 'geen' naar 'koffie' positie schuiven. Hetzelfde verhaal bij warm water en melk. Zeer irritant. Ik verwacht niet dat dit ding nog lang in werking blijft. Dus de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven. Wel jammer want voor de rest heb ik tot nu toe geen betere koffiezetter gevonden. Ondanks dit alles voor mij geen Senseo, want de smaak van Petra is toch zoveel malen beter.
Een ander minpuntje is dat niemand weet hoe het apparaat werkt, dus als ik een vriendin op visite krijg dan kan ze zelf geen koffie zetten. Als je dit ding niet kent dan lijkt het zeer gecompliceerd allemaal. Is niet echt intuïtief te noemen. Heb je dus visite die bijv. blijft slapen en eerder wakker wordt dan jij, koffie kunnen ze vergeten totdat je zelf wakker wordt:-).
Verder de schoonmaakprocedure...duurt lang en is zeer omslachtig te noemen, ondanks het lezen van de gebruiksaanwijzing. Ik lees dat veel mensen het praatje van 'niets behalve Durgol' gebruiken geloven. Mijn advies zou zijn, gebruik gewoon een normaal ontkalkingsmiddel. Heb zelf een jaar lang alle adviezen opgevolgd, en Petra blijkt nu toch problemen geven, dus of je nu een dure Durgol gebruikt of niet maakt helemaal niet uit. Het is naar mijn gevoel gewoon een verkooppraatje voor Durgol. Ik zeg niet dat deze niet goed is, maar is te duur en moeilijk te verkrijgen, dus nu gebruik ik gewoon een flesje van Blokker. Een nog een laatste tip...zet de hardheid van het water wat lager, dan hoef je niet meer zo vaak te ontkalken.

Monique38 11-02-2009

De Petra is inderdaad precies hetzelfde apparaat als de Princess 2120. Het lijkt in het begin even ingewikkeld maar als je de gebruiksaanwijzing goed volgt valt het wel mee. We hebben het apparaat nu een paar dagen in gebruik en het bevalt erg goed. De gebruiksaanwijzing die ik erbij geleverd kreeg was in het Engels, Duits en Frans.
Tip: ik heb op internet de Nederlandse handleiding van de Princess 2120 gedownload.

jankees107 09-11-2008

Wij gebruiken de Petra nu ongeveer een half jaar. Hij wordt dagelijks zeer intensief gebruikt. Ook gaat hij mee op vakantie. De kwaliteit van de koffie is van hoge kwaliteit. Doet niet onder voor een professionele machine. Het voordeel is, dat je met de draaiknop de sterkte zelf kunt aanpassen. Hiervoor twee Senseo's gehad. De koffiekwaliteit van deze beide apparaten was minder dan van de Petra. Ook de andere mogelijkheden (cappucino, espresso, heet water ed.) werken perfect. Eén klein min puntje is de (soms) ongelijkmatige vulling van beide kopjes. Om dit te voorkomen is het belangrijk dat beide pads goed in de padhouder worden geplaatst en de handel helemaal naar links wordt geschoven.
Conclusie: De perfecte koffiepadmachine met een uitstekende prijs/kawaliteit.

I-Know 08-09-2008

Wat een geweldig apparaat is dit zeg, 4 in 1 en superheet.

Had hiervoor een Siemens maar na 10 jaar trouwe dienst gaf hij de pijp aan maarten, en het nieuwe model vonden wij veel te lomp.
Dus op zoek naar een alternatiefje, kwamen bij de Senseo maar dat is het nu weer net niet.

Kwamen de Petra KM 42.17 tegen ( naam van mijn vrouw ) is precies hetzelfde als de Princes 2120.

Kijk wij houden van dingen waar over is nagedacht door mensen die er verstand van hebben, dit is dus een duidelijk voorbeeld hoe je een koffiezetapparaat maakt zonder teveel elektronica en een veel te hoge prijs!

Voordelen te over;

•4 in 1
•Een glas kokend water gaat niet door hetzelfde tuitje als de koffie.
•Chloorfilter voor perfecte smaak.
•Melk opzuigsysteem om het professionele kop koffie te presenteren.
•Water is loei heet, dus niet lauw na 2 minuten.
•Volledig ontkalk programma.
•Zit niet vast aan koffiepads, maar kunt ook losse koffie gebruiken.

Kortom de ultieme koffiezetter, voor een perfecte prijs.

RiesRies 29-04-2008

Ik was al langere tijd niet tevreden over de slappe koffie van de Senseo dus ik zocht een beter alternatief. Natuurlijk kun je een superdeluxe volautomatisch apparaat aanschaffen dat in de horeca wordt gebruikt. Maar dat is voor thuis natuurlijk niet de bedoeling en bovendien voor de meesten niet te betalen. De Petra 42 is een apparaat
dat ik al veel eerder in huis had moeten halen. Ik las in een andere reaktie dat de koffie vrij sterk is wanneer je hem zwart drinkt. Dat lijkt misschien zo als je de Senseo gewend bent maar met de Petra kun je de smaak zelf bepalen.

Je kunt de schakelaar op klein, groot (mok) en twee koppen zetten MAAR.. waar ik ook achter kwam: de draaiknop is traploos instelbaar! Je kunt de koffie net zo sterk maken als je wilt maar ook bij het opschuimen van de melk kun je daardoor zelf de hoeveelheid melk bepalen, afhankelijk hoe ver je de draaiknop naar rechts draait! Dus naar links voor een klein beetje melk en een klein beetje koffie (die is dan dus sterker) en naar rechts voor wat minder sterk en grotere hoeveelheden en dubbele pads. Ik heb op deze manier al heerlijke expresso en cappuchino gemaakt, helemaal naar eigen smaak!

NB.
Het laadje aan de voorkant waar de koffiepad in gaan is degelijk. Als je hem omdraait kunnen er twee pads tegelijk in. De schuif erboven moet je vervolgens naar links schuiven op de koffie stand. Het lukt niet altijd om die schuif helemaal naar links te schuiven precies bij het koffiesymbooltje. In het gebruik is dat ook niet nodig want het werkt gewoon goed als je de koffiepad er in doet en dan gewoon de schuif zo ver mogelijk naar links plaatst ZONDER kracht te zetten. Doe je dat wel dan zou het schuifje weleens kunnen afbreken.
Het water voor de thee komt uit een aparte tuit zodat er ook alleen maar heet water uit komt en geen koffieresten. Volgens mijn vriendin is het water dampend heet maar net niet kokend. Dus de echte theeleut zal misschien het theewater langer willen laten koken. Een speciaal staafje in het waterreservoir zorgt overigens voor de ontharding van al het water wat de smaak van koffie en thee natuurlijk ten goed komt.

Zoals met alles is het even wennen maar als je eenmaal doorhebt hoe de Petra werkt en wat de mogelijkheden zijn dan is het...YES!!!

InekeIneke 03-04-2008

De Artenso Latte al een paar maand in ons bezit.
Een heel fijn apparaat, met mogelijkheden en gebruiksgemak.
De aparte heetwater uitloop is ideaal, echt heet water, dus ook ideaal voor een cup a soupje! De waterkoker gebruik ik nauwelijks meer.
De opstoomfunctie voor melk is heerlijk en makkelijk te reinigen.
Ook dit apparaat heeft wat (kleine) minpuntjes: de padkoffie is echt heet, misschien dat daardoor de koffie behoorlijk sterk is. Zelfs met de mildste soort
padkoffie vind ik het een bitter/pittig bakje!
Vooral dus als je de koffie zwart drinkt. Is ook een kwestie van wennen en ook persoonlijk natuurlijk.
Verder is bij mijn apparaat de instelling van de hoeveelheid water niet juist. Bij instelling van een normaal kopje bijvoorbeeld, vult hij de hoeveelheid van een mok. Bij instelling mok loopt hij over.
Nu ik dit eenmaal weet, is dat geen groot probleem.
Voor e 1e maal ontkalkt, en dit verliep niet helemaal goed. Misschien zelf iets niet goed ingesteld of begrepen?
We zijn nog steeds blij met dit apparaat. Voor de prijs(ze zijn al in prijs gezakt, van 129,- eerst tot 99,- zag ik net) is het een superhandig ding!!

Kees3802 17-03-2008

Ik heb de petra via internet besteld. Betaalt via ideal. Binnen een paar dagen
in huis (4 incl. weekeinde). Prima verlopen dus de koop. Eerst hadden we een
senseo (2x) Beiden na 1,5 jaar stuk gegaan. Wij gebruikten de senseo continue.
Daarna overgestapt op de Bosch, maar 1e bakje koffie was altijd koud. Daarna
wel warm. De Petra zet direct hete koffie. Je kunt er cappucino mee maken (is
lekker zegt mijn vrouw, zelf drink ik het nooit), espresso (lekker) en ook thee
of choco mee zetten (heet water). Ik heb nog nooit zo'n warme koffie uit een
padapparaat gekregen. We hadden er zelf spijt van dat we dit apparaat niet
eerder gekocht hadden. Maar ieder apparaat heeft zijn nadelen.
Bij dit apparaat kun je ook losse koffie gebruiken, maar dan moet je een
meegeleverd pad vullen. Dat is wel wat knoeien bij mij.
We zijn tevreden over dit apparaat. Iets groter dan een senseo en bosch, maar
zeker niet groot te noemen. Mogelijkheden te over en het belangrijkste is de
smaak en die is goed. Er zit een chloorfilter bij, kleine filtertjes voor eigen
koffie die je niet hoeft te gebruiken, de hardheid van het drinkwater is in te
stellen (heb ik nog nooit bij een apparaat gezien). Hij geeft aan wanneer er
ontkalkt moet worden, dus al met al een gebruiksvriendelijk apparaat. Wel wat
aan de prijs. Niet echt goedkoop dus, maar een ander apparaat dat dit zou
kunnen is wel vele malen duurder. Je moet wel een zwart apparaat willen hebben
want dit is de enige kleur die ze leveren. Bij vragen meld het hier, ik zal ze
beantwoorden.