Saeco Incanto HD8917/01 - Reviews

Soorten koffie
cappuccino, espresso, latte macchiato

Jan 24-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Prima apparaat, veel mogelijkheden

Door deze reviews dit apparaat gekocht. Het instellen kostte wat tijd, echter daarna een simpel te bedienen machine met veel mogelijkheden. Heerlijke koffie !
After sale minder. Had een onderdeel nidig en moest het maar proberen via een onderdelen site

Pluspunten

• Ziet er goed uit
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Veel onderhoud
  • Service

GSchutte 20-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Lekkere koffie, mooi apparaat, wel enkele maar..

Na eerste installatie, wat overigens niet het makkelijkst is, krijg je heerlijke koffie. Eigen afstelling vinden in combinatie met soort bonen gaat steeds makkelijker.

Ik heb toch enkele minpunten gevonden:
1. Maakt toch wel aardig wat herrie
2. Bij melkproduct (cappuccino) komt er altijd eerst een paar ml water uit. Zeker bij het 2e en volgende kopje dat je achter elkaar zet komt er echt veel water ipv melk in je kopje. Dat vang ik dus altijd op met een ander kopje. Best wel irritant.

Filter gaat bij mij wel lang mee, volgens mij hoeft je dat niet iedere 3 maand te vervangen..
Verder makkelijk te onderhouden, dagelijks de merkhouder, wekelijks de zetgroep

Afgezien van de 2 min punten toch een top apparaat.

Bonen: Café Royal, king Ralph en Lord James (bij Ah nog wel eens in de aanbieding) of Segafredo (idem)

Nu 1 jaar in bezit

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudig onderhoud
  • Waterfilter
  • Redelijk klein

Minpunten

• Kosten waterfilter
  • Veel herrie
  • water by start melkschuim

Huib 19-09-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie, makkelijk apparaat

Net 2 weken geleden deze espressomachine gekocht en al helemaal verslaaft geworden aan de koffie. Het eerste kopje was al helemaal perfect, zo ook de cappuccino. Even wennen hoe alles werkt, maar de gebruikshandleiding was goed te doen en dankzij het filmpje van Tom Coronel had ik geen vragen meer.

Het geluid tijdens het malen is veel lager dan ik had verwacht. De machine is gemakkelijk te reinigen. Onderdelen zijn goed uit elkaar en in elkaar te zetten. Het apparaat is niet te groot voor de keuken en vinden we mooi staan!

Wacht ons alleen nog uit te zoeken welke bonen het lekkerst zijn en wat onze favoriete instelling voor de koffie zal worden. Maar dat is gewoon een kwestie van spelen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Zacht geluid

Mark 03-07-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig product

Heb de machine nu ca. 2 weken in gebruik en na de initiële afstellingen gedaan te hebben is het erg makkelijk in gebruik. De koffie is keer op keer heerlijk, ieder bakkie is perfect. Schoonmaken is tot nu toe ook erg makkelijk. Al te al erg tevreden.

GJenM 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige machine, heerlijke koffie

Na jaren heerlijke koffie te hebben gedronken uit een espressomachine van Krups werd het tijd voor een ander apparaat. Na het zoeken van geschikte kandidaten via kieskeurig.nl is uiteindelijk de keuze gevallen op een Saeco Incanto HD8917/01.
We hebben deze machine nu een paar dagen in huis en bevalt in een woord uitstekend. Hij is niet te groot en past daardoor ook prima in een kleinere keuken en heeft een mooi design. de voorkant is van RVS in plaats van goedkoop plasic wat het apparaat ook een chique uitstraling geeft. Zeker een aanwinst in de keuken.

De bediening is erg eenvoudig en wordt nog eens verduidelijkt door een overzichtelijke en duidelijk leesbare display. Alle functies worden eenvoudig uitgelegd in de bijgeleverde instructiemanual.

Het apparaat is prettig en praktisch in gebruik, eenvoudig schoon te maken, mede door de uitneembare zetgroep. Het bijgeleverde aquafilter draagt bij aan het voorkomen van kalk in het apparaat en op deze manier een verlenging van de levensduur.

Het eerste bakje koffie smaakte al direct naar meer bij de huidige fabrieksinstellingen. Er zijn veel instelmogelijkheden om de koffie perfect naar eigen wens in te stellen. De mogelijkheden zijn legio, waaronder Espresso, Espresso lungo, Cappuccino, Latte Macchiato en heet water. Dit alles met maar een druk op de knop. Vooral het gebruik van de melkkan levert veel voordelen ten opzichte van apparaten met een stoompijpje. De melk gaat niet door het apparaat maar rechtstreeks vanuit de kan het koffiekopje in en zorgt dus niet voor lastig te verwijderen aangekoekte melkresten. Na gebruik is de melkkan eenvoudig af te sluiten en op te bergen in de koelkast. Geen verspilling van melk.

Al met al zeer tevreden over dit apparaat en van harte aanbevolen!

Karen 08-04-2016 Product kwartaal in bezit

Wereldapparaat

Heerlijk wakker worden met verse koffie. Voorheen hadden we een Senseo, nou dit is andere koek. De koffie is krachtig, smaakvol en de heerlijke koffiegeur komt je tegemoet. Absolute topaankoop. beveel deze aan aan iedereen die van smaakvolle koffie houdt. We kopen de koffiebonen gewoon bij Kruidvat en dat is echt super!

Zonnestraal 06-02-2016 Product paar weken in bezit

Mooie machine, heerlijke koffie met een top schuim kraag of bijv. warme chocolademelk of melk. Het is feest om je visite te verwennen met deze koffie. Machine is gemakkelijk en logisch in gebruik. Installeren kost tijd en geduld (waarbij je steeds word terug verwezen naar andere hoofdstukken zodat je blijft lezen en bladeren) maar na je doorstane moeite heb je ook wat. Wat ik echter niet wist en helaas voor mij een groter nadeel is, is de onderhoudsgevoeligheid van de machine. Niet zozeer qua moeite maar dat er zo een prijskaartje aan hing was me helaas niet bekend want dan had ik de machine niet genomen. Een waterfilter a 15 euro waar ik een maand mee doe (bij mij thuis drinken 3 personen ca. 3 kopjes per dag), een maandelijkse (verplichte) melkcircuit reiniging kost een kleine 9,50. Neem ik geen waterfilter dan moet ik veel ontkalken, kosten 12,50 euro voor twee flesjes en de nodige extra moeite. Maandelijks reinigen van de zetgroep (tabletten hiervoor zijn relatief niet zo duur, de tubetjes om de zetgroep te smeren wel)Dagelijks reinigen van de tuit van en de melkkan en moet je de machine een kleine spoelbeurt geven. Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen want ik heb de machine nog maar een paar weken.

matvugt 25-01-2016 Product paar dagen in bezit

Top apparaat, heerlijke koffie en cappuccino. Zelfreiniging is erg goed.
Waterreservoir zou wat groter mogen zijn.

tuut73 25-01-2016 Product paar dagen in bezit

7,4
Prachtig vormgegeven apparaat, veel mogelijkheden, veel aanpassingsmogelijkheden, veel accessoires en duidelijke gebruiksaanwijzing.
Het duurde erg lang voordat ik een lekkere kop koffie kon maken omdat er zoveel mogelijkheden zijn dat je lang moet uitproberen wat je echt bevalt.
Eerste installatie duurde lang maar als het eenmaal in bedrijf is dan is het een logisch te bedienen apparaat. Koffie goed heet en sterkte per kopje in te stellen. Snel klaar voor gebruik.
Gemalen koffie mogelijkheid een ramp, slecht te vullen en bij iets te veel gaat koffie verloren en krijg je alleen water. Geen melkopties bij gemalen koffie, jammer. Apparaat verbruikt veel water en waterbak vaak legen. Latte en cappu lekker van smaak, als je Twist (Seneo) gewend bent dan is de dikte van de melk een domper.Apparaat niet echt geluidloos. Qua prijs-koffie kwaliteit vind ik hem matig, dan is hij er duur. Prijs-uitstraling/kwalteit: ruim voldoende, mooi vormgegeven en degelijk.

Stephan999 22-01-2016 Product paar dagen in bezit

De eerste paar kopjes waren niet veelbelovend. Blijkbaar moet de machine 'op gang komen'. Daarna toch fijn gedronken van de espresso, lungo en de milky varianten. Vulplekken (water en bonen) bovenop wat het bij bovenkastjes niet heel praktisch maakt. Waterbak doet nogal fragiel aan. Makkelijke bediening en goed schoon te houden.

Doorzwolle 22-01-2016 Product paar weken in bezit

Zoooo lekkere koffie maakt deze machine. Veel mogelijkheden wat betreft type koffie en makkelijk instelbaar wat betreft sterkte

stiefel 01-01-2016 Product kwartaal in bezit

Dit apparaat maakt heerlijke koffie in diverse varianten en dit allemaal met één simpele druk op de knop. Ook erg fijn dat de machine zichzelf automatisch reinigt zodat de koffie altijd optimaal van smaak is. Echt een aanrader voor een ieder die op zoek is naar een nieuwe koffiemachine met een mooi design!

Posslibel 29-12-2015 Product paar dagen in bezit

De eerste koppen koffie uit deze machine zijn om de juiste sterkte in te stellen. Eénmaal goed ingesteld doet deze machine wat hij hoort te doen: Lekkere koffie zetten met de juiste temperatuur. Eenvoudig te gebruiken, mooie vormgeving.

Koffieleutje 28-12-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een mooi compact espresso apparaat wat gemakkelijk te bedienen is en waarmee men lekkere koffiesoorten kan zetten.
Ook het onderhoud is makkelijk uit te voeren en vergt niet veel tijd.

Paul 05-12-2015 Product paar weken in bezit

Stijlvol en lekker
Een stijlvolle, compacte volautomaat die na wat aanpassingen, zoals het verhogen van de temperatuur, heerlijke Cappuccino, Espresso, Latte Macchiato en Espresso Lungo maakt. Een aanrader!

henrico 04-12-2015 Product paar dagen in bezit

Onze Saeco Royal Professional was na zo'n 12 jaar op. Tijd voor een nieuwe. Een De'Longhi overwogen, maar toch voor Saeco gekozen: de Saeco Incanto HD8917/01. Een compact apparaat, met een geïntegreerde melkkan en een overzichtelijk menu. Het duurde wel even voordat de smaak oké was (de eerste 10/20 kopjes kunnen weg), maar daarna was het genieten. Het schuim voor cappuccino en latte macchiato is ook prima. Het onderhoud zal wel wat tijd vragen, maar dat komt vast goed. Een mooie machine.

Zoet 02-12-2015 Product paar weken in bezit

We hebben lang gezocht naar een koffiemachine waarbij vooral ook van belang was de manier waarop de melk toegevoegd kon worden, mede vanwege de hygiëne. Juist daarom voor deze gekozen. En dat bevalt heel goed. De koffie is heerlijk, al zijn we nog wel op zoek naar de lekkerste bonen. Het bedieningssysteem is erg gebruiksvriendelijk, zeker ook van de melk. Zeker de schoonmaak van de melkkoker is goed te doen. Ik vul hem in de ochtend, laat hem na elk gebruik schoonmaken en leeg hem aan het eind van de dag. In de tussentijd staat de kan gewoon in de koelkast. We zijn heel blij met deze keus en hopen nog lang van deze heerlijke koffies te kunnen genieten!

paul 02-12-2015 Product maand in bezit

Goede Machine Heerlijke koffie . In een woord geweldig apparaat. Schoonmaken is een simpele klus.
Koffie sterkte is prima. niets op aan te merken.

Christine 30-11-2015 Product paar dagen in bezit

Fantastisch apparaat. Eerst even er mee spelen, dan blijkt alles veel simpeler dan in het boekje. Waterreservoir vullen met een kannetje is gemakkelijker en minder knoeien. Hou altijd een kopje onder de uitstroom voor het tussentijds/onverwacht spoelen. Smaak is geweldig. Cappuccino in een glas is net een kunstwerk. Ben er heel blij mee.

Keesie 29-11-2015 Product paar dagen in bezit

Top apparaat. Eenvoudig te bedienen, goeie koffie en mooi vormgegeven.
Apparaat net een dag in gebruik dus over duurzaamheid kan ik niets zeggen.