Saeco Incanto HD8917 - Reviews

Volautomatisch
ja (koffie)
Kleur(en)
zwart, rvs

Beoordeling op basis van 141 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Zonnestraal 06-02-2016

Mooie machine, heerlijke koffie met een top schuim kraag of bijv. warme chocolademelk of melk. Het is feest om je visite te verwennen met deze koffie. Machine is gemakkelijk en logisch in gebruik. Installeren kost tijd en geduld (waarbij je steeds word terug verwezen naar andere hoofdstukken zodat je blijft lezen en bladeren) maar na je doorstane moeite heb je ook wat. Wat ik echter niet wist en helaas voor mij een groter nadeel is, is de onderhoudsgevoeligheid van de machine. Niet zozeer qua moeite maar dat er zo een prijskaartje aan hing was me helaas niet bekend want dan had ik de machine niet genomen. Een waterfilter a 15 euro waar ik een maand mee doe (bij mij thuis drinken 3 personen ca. 3 kopjes per dag), een maandelijkse (verplichte) melkcircuit reiniging kost een kleine 9,50. Neem ik geen waterfilter dan moet ik veel ontkalken, kosten 12,50 euro voor twee flesjes en de nodige extra moeite. Maandelijks reinigen van de zetgroep (tabletten hiervoor zijn relatief niet zo duur, de tubetjes om de zetgroep te smeren wel)Dagelijks reinigen van de tuit van en de melkkan en moet je de machine een kleine spoelbeurt geven. Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen want ik heb de machine nog maar een paar weken.

Jan 04-02-2017

Prachtige uit straling.

Perfecte koffiezetmachine, allen een dingetje het onluchten van de machine, volgens mij hebben ze op de tekentafel iets over het hoofd gezien, het water loopt terug, hoorbaar, door het koffieloop, telkens lucht als de machine aanstaat, ook hoorbaar. (Piepend geluid)
Misschien kunnen ze in de loop der tijdt, terugslag klepjes in bouwen, dat het water niet meer terug loopt.

Pluspunten

• Perfecte koffie

Minpunten

• Ontluchten

GJenM 28-06-2016

Prachtige machine, heerlijke koffie

Na jaren heerlijke koffie te hebben gedronken uit een espressomachine van Krups werd het tijd voor een ander apparaat. Na het zoeken van geschikte kandidaten via kieskeurig.nl is uiteindelijk de keuze gevallen op een Saeco Incanto HD8917/01.
We hebben deze machine nu een paar dagen in huis en bevalt in een woord uitstekend. Hij is niet te groot en past daardoor ook prima in een kleinere keuken en heeft een mooi design. de voorkant is van RVS in plaats van goedkoop plasic wat het apparaat ook een chique uitstraling geeft. Zeker een aanwinst in de keuken.

De bediening is erg eenvoudig en wordt nog eens verduidelijkt door een overzichtelijke en duidelijk leesbare display. Alle functies worden eenvoudig uitgelegd in de bijgeleverde instructiemanual.

Het apparaat is prettig en praktisch in gebruik, eenvoudig schoon te maken, mede door de uitneembare zetgroep. Het bijgeleverde aquafilter draagt bij aan het voorkomen van kalk in het apparaat en op deze manier een verlenging van de levensduur.

Het eerste bakje koffie smaakte al direct naar meer bij de huidige fabrieksinstellingen. Er zijn veel instelmogelijkheden om de koffie perfect naar eigen wens in te stellen. De mogelijkheden zijn legio, waaronder Espresso, Espresso lungo, Cappuccino, Latte Macchiato en heet water. Dit alles met maar een druk op de knop. Vooral het gebruik van de melkkan levert veel voordelen ten opzichte van apparaten met een stoompijpje. De melk gaat niet door het apparaat maar rechtstreeks vanuit de kan het koffiekopje in en zorgt dus niet voor lastig te verwijderen aangekoekte melkresten. Na gebruik is de melkkan eenvoudig af te sluiten en op te bergen in de koelkast. Geen verspilling van melk.

Al met al zeer tevreden over dit apparaat en van harte aanbevolen!

Stephan999 22-01-2016

De eerste paar kopjes waren niet veelbelovend. Blijkbaar moet de machine 'op gang komen'. Daarna toch fijn gedronken van de espresso, lungo en de milky varianten. Vulplekken (water en bonen) bovenop wat het bij bovenkastjes niet heel praktisch maakt. Waterbak doet nogal fragiel aan. Makkelijke bediening en goed schoon te houden.

GSchutte 20-09-2016

Lekkere koffie, mooi apparaat, wel enkele maar..

Na eerste installatie, wat overigens niet het makkelijkst is, krijg je heerlijke koffie. Eigen afstelling vinden in combinatie met soort bonen gaat steeds makkelijker.

Ik heb toch enkele minpunten gevonden:
1. Maakt toch wel aardig wat herrie
2. Bij melkproduct (cappuccino) komt er altijd eerst een paar ml water uit. Zeker bij het 2e en volgende kopje dat je achter elkaar zet komt er echt veel water ipv melk in je kopje. Dat vang ik dus altijd op met een ander kopje. Best wel irritant.

Filter gaat bij mij wel lang mee, volgens mij hoeft je dat niet iedere 3 maand te vervangen..
Verder makkelijk te onderhouden, dagelijks de merkhouder, wekelijks de zetgroep

Afgezien van de 2 min punten toch een top apparaat.

Bonen: Café Royal, king Ralph en Lord James (bij Ah nog wel eens in de aanbieding) of Segafredo (idem)

Nu 1 jaar in bezit

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudig onderhoud
  • Waterfilter
  • Redelijk klein

Minpunten

• Kosten waterfilter
  • Veel herrie
  • water by start melkschuim

Bbrink 02-07-2017

Mooie vormgeving

In eerste instantie veel gegevens te verwerken, zoals installatie en bediening
Maar zorgvuldig lezen en activering in de opgegeven aanwijzingen gaat alles helder worden. Zoals in de gebruiksaanwijzing staat zijn de resultaten in gebruik steeds beter.
Na een klein weekje gebruik top kwaliteit en een prettige machine in gebruik Tot nu toe zéér tevreden, nu nog een top kwaliteit koffie zoeken en uitproberen.

Pluspunten

• acceptabel geluds productie maalwerk
  • koffiezet resultaad goed
  • veelzijdigheid

Minpunten

• iets krappe water inhuid
  • Veel zoeken in de (uitvoerige) gebruiksaanwijzing

Cees de kramer 11-06-2017

Helemaal te gek

Apparaat gister aangekocht en nu al helemaal verkocht!
Komt lekker hete koffie uit.
Machine is gemakkelijk inte stellen en in gebruik 👍🏻👍🏻👍🏻

Pluspunten

• Gemakkelijk te bedienen

M. Bos 17-11-2016

Lekkere koffie

Ik heb dit apparaat aangeschaft omwille de goede reviews te vinden op het internet. Jarenlang cups,pads en filterkoffie gedronken. Met de goede boon is dit apparaat echt geweldig. Heerlijke koffie. Bonenapparaten zijn wat arbeidsintensiever maar voor de koffieliefhebber echt een genot. Dit apparaat kan bijna een kwaliteit leveren zoals een echt goede espresso bij een echt café. Naast espresso is het normale kopje koffie, de cappuccino en de latte machiatto ook erg lekker (en makkelijk te maken). Voor ieder in huis wat wils. Het design is simpel en tijdloos.

Ik heb de duurzaamheid op goed gezet maar kan dit niet beoordelen omwille het feit dat ik het apparaat maar kort in bezit heb.

Pluspunten

• snel
  • hete koffie
  • voldoende instelmogelijkheden
  • simpele bediening

Mlo 17-11-2016

Mooi apparaat en eenvoudig in gebruik

Eindelijk voor iedereen de koffie zoals hij of zij hem het liefste drinkt. Mooi apparaat, degelijk en eenvoudig te hanteren.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Esthetisch

Huib 19-09-2016

Heerlijke koffie, makkelijk apparaat

Net 2 weken geleden deze espressomachine gekocht en al helemaal verslaaft geworden aan de koffie. Het eerste kopje was al helemaal perfect, zo ook de cappuccino. Even wennen hoe alles werkt, maar de gebruikshandleiding was goed te doen en dankzij het filmpje van Tom Coronel had ik geen vragen meer.

Het geluid tijdens het malen is veel lager dan ik had verwacht. De machine is gemakkelijk te reinigen. Onderdelen zijn goed uit elkaar en in elkaar te zetten. Het apparaat is niet te groot voor de keuken en vinden we mooi staan!

Wacht ons alleen nog uit te zoeken welke bonen het lekkerst zijn en wat onze favoriete instelling voor de koffie zal worden. Maar dat is gewoon een kwestie van spelen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Zacht geluid

Mark 03-07-2016

Prachtig product

Heb de machine nu ca. 2 weken in gebruik en na de initiële afstellingen gedaan te hebben is het erg makkelijk in gebruik. De koffie is keer op keer heerlijk, ieder bakkie is perfect. Schoonmaken is tot nu toe ook erg makkelijk. Al te al erg tevreden.

Koffieleutje 28-12-2015

Het is een mooi compact espresso apparaat wat gemakkelijk te bedienen is en waarmee men lekkere koffiesoorten kan zetten.
Ook het onderhoud is makkelijk uit te voeren en vergt niet veel tijd.

Zoet 02-12-2015

We hebben lang gezocht naar een koffiemachine waarbij vooral ook van belang was de manier waarop de melk toegevoegd kon worden, mede vanwege de hygiëne. Juist daarom voor deze gekozen. En dat bevalt heel goed. De koffie is heerlijk, al zijn we nog wel op zoek naar de lekkerste bonen. Het bedieningssysteem is erg gebruiksvriendelijk, zeker ook van de melk. Zeker de schoonmaak van de melkkoker is goed te doen. Ik vul hem in de ochtend, laat hem na elk gebruik schoonmaken en leeg hem aan het eind van de dag. In de tussentijd staat de kan gewoon in de koelkast. We zijn heel blij met deze keus en hopen nog lang van deze heerlijke koffies te kunnen genieten!

hanla 15-01-2016

probeer eens bij fleur de cafe, wij hebben heel goede ervaringen met deze firma en de bonen zijn niet de goedkoopste maar wij vonden deze heel lekker

ArthurMcSample 20-11-2015

Via het Kieskeurig testpanel heb ik de mogelijkheid gekregen om deze espressomachine twee weken te testen. Het is een mooi vormgegeven apparaat en mijn ervaring is zeer positief. Nu de testperiode voorbij is moet ik het apparaat helaas weer afstaan. Met zoveel gemak heerlijke koffie zetten went erg snel!

Voor gebruik moet eerst het AquaClean filter in het waterreservoir worden geplaatst en vervolgens moet het apparaat eerst worden doorgespoeld. Als je de gebruiksaanwijzing stap voor stap volgt dan is dit goed te doen.
Door het AquaClean filter hoef je pas na 5000 kopjes koffie te ontkalken. Dat is heel fijn, echter moet je het filter van 15 euro wel iedere 3 maanden vervangen.

Het apparaat is erg gemakkelijk in gebruik. De mogelijkheid om de koffie- en melk verhouding, hoeveelheid, sterkte en temperatuur naar mijn eigen smaak aan te passen overtreft mijn verwachting. Vervolgens kun je met één druk op de knop de verschillende koffiespecialiteiten laten bereiden.

Voordelen:
- Heerlijke koffie van vers gemalen bonen
- Diverse koffievarianten met één druk op de knop
- Gemakkelijk in gebruik, volautomatisch je favoriete koffiespecialiteit
- Instelbare koffiesterkte en temperatuur
- Instelmogelijkheid koffie/melk verhouding en hoeveelheid
- Melkreservoir kan in zijn geheel worden losgenomen en in de koelkast worden geplaatst
- Compact design voor een espressomachine
- Minder vaak ontkalken door het AquaClean filter.

Nadelen:
- Heet water tappen gaat wat langzaam
- Heet water ruikt licht naar koffie vanwege het open waterreservoir dat zich naast de koffiebonen bevindt. Dit kun je voorkomen door vooraf eerst vers water in het reservoir te doen.

Al met al een prima apparaat, ik weet al wat ik op m'n verlanglijst zet voor deze kerst!

bozsje 06-12-2017

Continu storing

N.a.v. de vele positieve reviews heb ik dit apparaat in augustus j.l. aangeschaft. Helaas kan ik niet positief meepraten. Continu errormeldingen en onderhoud is noodzakelijk om af en toe met geluk een bak koffie te kunnen zetten. Dit heeft mede als consequentie dat het apparaat al vele malen bonen heeft gemaald om deze vervolgens niet om te zetten in een bak koffie omdat het water niet doorkomt. Erg zonde van het geld voor de bonen...

Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld in het product wat absoluut niet brengt wat je zou mogen verwachten. Ik hoop dat Philips komt met een oplossing maar voor nu zou ik het product absoluut niet aanbevelen.

Pluspunten

• design

Minpunten

• zeer veel storingen
  • klein waterreservoir

BB .koffieboon 06-12-2017

Compacte, mooie vormgeving

Zoals al uit veel review's blijkt dat het bij deze Saeco Philips Incanto zeer belangrijk is om de gebruiksaanwijzing zorgvuldig te lezen en vooral het onderhoudsschema nauwlettend op te volgen. Het resultaat zal dan een bijzonder lekker kopje koffie zijn. Uitproberen van je favoriete koffie merk is aan te bevelen en hoort daar helaas bij. De machine levert een perfect kopje koffie, vooral de cappacino is in tegenstelling tot mijn vorige machine (ander merk); perfect. Tot nu toe functioneert deze Saeco zoals het hoort, maar wel met een nauwkeurig onderhouds- schema. Water voorraad kan beter, evenals het instellen van de maal (fijn)stand. Aanbeveling; zeker!

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • waar het omgaat; heerlijke koffie

Minpunten

• onderhous gevoelig

Romke 06-09-2017

Lekkere koffie, luid en een beetje lastig schoon te houden

Een prima apparaat en maakt geweldige koffie. Het malen van bonen is enorm luid, maar ik heb niets om het mee te vergelijken: misschien is dat altijd zo.

Het grootste probleem is de melkkan: deze heeft een aantal moeilijk te bereiken hoekjes waar naar verloop van tijd melkresten zich ophopen. Moeilijk schoon te maken en niet heel hygienisch.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• luid
  • melkkan is moeilijk schoon te houden

Brink/boontje 18-08-2017

Aanwinst in de keuken

Na enkele niet automaten koffiemachine(s) piston modellen, dan eindelijk een automaat aangeschaft. Na het nauwkeurig lezen van de gebruiksaanwijzing het eerste bakkie gezet. Wel eerst goede espresso bonenkoffie gekocht (Peeze). Resultaat: uitstekende smaakvolle koffie, mooi van sterkte, wel wat experimenteren met de juiste maalsterkte en de dosering van de koffie hoeveelheid. Machine doet zijn werk uitstekend, maalwerk bescheiden van geluid, opwarmtijd razend snel. Nu een maand in gebruik, waarbij ik de indruk heb dat de smaak steeds beter wordt. Aanschaf aanbevolen. Wel enig inzicht hebben van techniek i.z. een koffie automaat in zijn algemeenheid, zeker wat schoonmaken en onderhoud betreft. Enige aanmerking: waterinhoud te weinig, dus regelmatig bij vullen. Dat komt ook doordat de machine zich regelmatig zelf schoonspoelt en daarbij natuurlijk wat meer water verbruikt.
Opmerking: lees aandachtig de gebruiksaanwijzing, zeker wat betreft het onderhoud. Ben je een echte koffie liefhebber dan hoort dit er bij!

Pluspunten

• acceptabel geluid maalwerk, mooi RVS
  • koffie resujtaat: uitstekend
  • goede cappacino met een prachtige opschuimer
  • machine schakelt zich zelf uit

Minpunten

• watertank mag groter

E 03-08-2017

Heerlijke koffie, mooie machine en ook enkele verbeterpunten

De machine hebben we nu ca. 8 maanden in huis. Met twee koffiedrinkers in huis wordt hij goed gebruikt, ca. 8 kopjes per dag.
Jammer dat de waterbak en de koffiebak van boven kunnen worden bijgevuld, Hierdoor kan de machine niet in een kastje of onder een plank worden geplaatst maar moet hij bovenruimte hebben.
Het legen van de onderlade en afspoelen van de zetkolom gaat makkelijk en is goed bij te houden.
Het waterfilter vinden wij duur en is jammer dat dit vooraf niet bekend was, Had onze aankoop nl. wel beïnvloed. Ook het traject van vervangen van de waterfilter vraagt iedere keer weer meer aandacht omdat hij dan niet wordt weergegeven op de display.
De machine maakt sinds kort soms een piepend geluid tijdens het zetproces. Voor een nieuwe machine vinden we dit type mankementen al erg vroeg.
De koffie is verder heerlijk, met een mooie schuimlaag.
Thee zetten we niet met deze machine.
Gelet op de hoge aanschafprijs, de bijkomende onderhoudskosten en het onderhoudsgemak weet ik niet of ik de machine een volgende keer weer koop. Daarom beveel ik het apparaat nu niet aan.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Uitstraling machine
  • Heerlijke koffie
  • Tussendoor schoonmaken

Minpunten

• Waterbak oogt wat breekbaar
  • Waterbak en koffiebonen van boven bijvullen
  • Machine mag echt stiller
  • Dure waterfilter en bijkomende kosten
  • Soms piepend geluid tijdens zetproces

Micha 12-07-2017

Prima koffiezettertje

Eenvoudige bediening na installatie (die heeft wel aandacht nodig) voor de sterkte of de hoeveelheid of de maalgraad of de temperatuur. Maar dan heb je ook wat.
Lekkere koffie wanneer je de juiste bonen hebt gevonden die passen bij je smaak, geeft veel afvalwater en koffiedrap, het water- en bonenreservoir en afvalbak had wel groter gemogen om het gebruiksvriendelijker te maken. Maar het gaat om de koffie uiteindelijk en die is geweldig