Saeco Incanto HD8917 - Reviews

Type
espresso machine
Soorten koffie
cappuccino, espresso, latte macchiato

Beoordeling op basis van 128 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Zonnestraal 06-02-2016 Product paar weken in bezit

Mooie machine, heerlijke koffie met een top schuim kraag of bijv. warme chocolademelk of melk. Het is feest om je visite te verwennen met deze koffie. Machine is gemakkelijk en logisch in gebruik. Installeren kost tijd en geduld (waarbij je steeds word terug verwezen naar andere hoofdstukken zodat je blijft lezen en bladeren) maar na je doorstane moeite heb je ook wat. Wat ik echter niet wist en helaas voor mij een groter nadeel is, is de onderhoudsgevoeligheid van de machine. Niet zozeer qua moeite maar dat er zo een prijskaartje aan hing was me helaas niet bekend want dan had ik de machine niet genomen. Een waterfilter a 15 euro waar ik een maand mee doe (bij mij thuis drinken 3 personen ca. 3 kopjes per dag), een maandelijkse (verplichte) melkcircuit reiniging kost een kleine 9,50. Neem ik geen waterfilter dan moet ik veel ontkalken, kosten 12,50 euro voor twee flesjes en de nodige extra moeite. Maandelijks reinigen van de zetgroep (tabletten hiervoor zijn relatief niet zo duur, de tubetjes om de zetgroep te smeren wel)Dagelijks reinigen van de tuit van en de melkkan en moet je de machine een kleine spoelbeurt geven. Duurzaamheid kan ik nog niet over oordelen want ik heb de machine nog maar een paar weken.

Jan 04-02-2017 Product paar weken in bezit

Prachtige uit straling.

Perfecte koffiezetmachine, allen een dingetje het onluchten van de machine, volgens mij hebben ze op de tekentafel iets over het hoofd gezien, het water loopt terug, hoorbaar, door het koffieloop, telkens lucht als de machine aanstaat, ook hoorbaar. (Piepend geluid)
Misschien kunnen ze in de loop der tijdt, terugslag klepjes in bouwen, dat het water niet meer terug loopt.

Pluspunten

• Perfecte koffie

Minpunten

• Ontluchten

GJenM 28-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige machine, heerlijke koffie

Na jaren heerlijke koffie te hebben gedronken uit een espressomachine van Krups werd het tijd voor een ander apparaat. Na het zoeken van geschikte kandidaten via kieskeurig.nl is uiteindelijk de keuze gevallen op een Saeco Incanto HD8917/01.
We hebben deze machine nu een paar dagen in huis en bevalt in een woord uitstekend. Hij is niet te groot en past daardoor ook prima in een kleinere keuken en heeft een mooi design. de voorkant is van RVS in plaats van goedkoop plasic wat het apparaat ook een chique uitstraling geeft. Zeker een aanwinst in de keuken.

De bediening is erg eenvoudig en wordt nog eens verduidelijkt door een overzichtelijke en duidelijk leesbare display. Alle functies worden eenvoudig uitgelegd in de bijgeleverde instructiemanual.

Het apparaat is prettig en praktisch in gebruik, eenvoudig schoon te maken, mede door de uitneembare zetgroep. Het bijgeleverde aquafilter draagt bij aan het voorkomen van kalk in het apparaat en op deze manier een verlenging van de levensduur.

Het eerste bakje koffie smaakte al direct naar meer bij de huidige fabrieksinstellingen. Er zijn veel instelmogelijkheden om de koffie perfect naar eigen wens in te stellen. De mogelijkheden zijn legio, waaronder Espresso, Espresso lungo, Cappuccino, Latte Macchiato en heet water. Dit alles met maar een druk op de knop. Vooral het gebruik van de melkkan levert veel voordelen ten opzichte van apparaten met een stoompijpje. De melk gaat niet door het apparaat maar rechtstreeks vanuit de kan het koffiekopje in en zorgt dus niet voor lastig te verwijderen aangekoekte melkresten. Na gebruik is de melkkan eenvoudig af te sluiten en op te bergen in de koelkast. Geen verspilling van melk.

Al met al zeer tevreden over dit apparaat en van harte aanbevolen!

GSchutte 20-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Lekkere koffie, mooi apparaat, wel enkele maar..

Na eerste installatie, wat overigens niet het makkelijkst is, krijg je heerlijke koffie. Eigen afstelling vinden in combinatie met soort bonen gaat steeds makkelijker.

Ik heb toch enkele minpunten gevonden:
1. Maakt toch wel aardig wat herrie
2. Bij melkproduct (cappuccino) komt er altijd eerst een paar ml water uit. Zeker bij het 2e en volgende kopje dat je achter elkaar zet komt er echt veel water ipv melk in je kopje. Dat vang ik dus altijd op met een ander kopje. Best wel irritant.

Filter gaat bij mij wel lang mee, volgens mij hoeft je dat niet iedere 3 maand te vervangen..
Verder makkelijk te onderhouden, dagelijks de merkhouder, wekelijks de zetgroep

Afgezien van de 2 min punten toch een top apparaat.

Bonen: Café Royal, king Ralph en Lord James (bij Ah nog wel eens in de aanbieding) of Segafredo (idem)

Nu 1 jaar in bezit

Pluspunten

• Heerlijke koffie
  • Eenvoudig onderhoud
  • Waterfilter
  • Redelijk klein

Minpunten

• Kosten waterfilter
  • Veel herrie
  • water by start melkschuim

Stephan999 22-01-2016 Product paar dagen in bezit

De eerste paar kopjes waren niet veelbelovend. Blijkbaar moet de machine 'op gang komen'. Daarna toch fijn gedronken van de espresso, lungo en de milky varianten. Vulplekken (water en bonen) bovenop wat het bij bovenkastjes niet heel praktisch maakt. Waterbak doet nogal fragiel aan. Makkelijke bediening en goed schoon te houden.

M. Bos 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Lekkere koffie

Ik heb dit apparaat aangeschaft omwille de goede reviews te vinden op het internet. Jarenlang cups,pads en filterkoffie gedronken. Met de goede boon is dit apparaat echt geweldig. Heerlijke koffie. Bonenapparaten zijn wat arbeidsintensiever maar voor de koffieliefhebber echt een genot. Dit apparaat kan bijna een kwaliteit leveren zoals een echt goede espresso bij een echt café. Naast espresso is het normale kopje koffie, de cappuccino en de latte machiatto ook erg lekker (en makkelijk te maken). Voor ieder in huis wat wils. Het design is simpel en tijdloos.

Ik heb de duurzaamheid op goed gezet maar kan dit niet beoordelen omwille het feit dat ik het apparaat maar kort in bezit heb.

Pluspunten

• snel
  • hete koffie
  • voldoende instelmogelijkheden
  • simpele bediening

Mlo 17-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat en eenvoudig in gebruik

Eindelijk voor iedereen de koffie zoals hij of zij hem het liefste drinkt. Mooi apparaat, degelijk en eenvoudig te hanteren.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Esthetisch

Huib 19-09-2016 Product paar weken in bezit

Heerlijke koffie, makkelijk apparaat

Net 2 weken geleden deze espressomachine gekocht en al helemaal verslaaft geworden aan de koffie. Het eerste kopje was al helemaal perfect, zo ook de cappuccino. Even wennen hoe alles werkt, maar de gebruikshandleiding was goed te doen en dankzij het filmpje van Tom Coronel had ik geen vragen meer.

Het geluid tijdens het malen is veel lager dan ik had verwacht. De machine is gemakkelijk te reinigen. Onderdelen zijn goed uit elkaar en in elkaar te zetten. Het apparaat is niet te groot voor de keuken en vinden we mooi staan!

Wacht ons alleen nog uit te zoeken welke bonen het lekkerst zijn en wat onze favoriete instelling voor de koffie zal worden. Maar dat is gewoon een kwestie van spelen.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Zacht geluid

Mark 03-07-2016 Product paar weken in bezit

Prachtig product

Heb de machine nu ca. 2 weken in gebruik en na de initiële afstellingen gedaan te hebben is het erg makkelijk in gebruik. De koffie is keer op keer heerlijk, ieder bakkie is perfect. Schoonmaken is tot nu toe ook erg makkelijk. Al te al erg tevreden.

Koffieleutje 28-12-2015 Product paar dagen in bezit

Het is een mooi compact espresso apparaat wat gemakkelijk te bedienen is en waarmee men lekkere koffiesoorten kan zetten.
Ook het onderhoud is makkelijk uit te voeren en vergt niet veel tijd.

Zoet 02-12-2015 Product paar weken in bezit

We hebben lang gezocht naar een koffiemachine waarbij vooral ook van belang was de manier waarop de melk toegevoegd kon worden, mede vanwege de hygiëne. Juist daarom voor deze gekozen. En dat bevalt heel goed. De koffie is heerlijk, al zijn we nog wel op zoek naar de lekkerste bonen. Het bedieningssysteem is erg gebruiksvriendelijk, zeker ook van de melk. Zeker de schoonmaak van de melkkoker is goed te doen. Ik vul hem in de ochtend, laat hem na elk gebruik schoonmaken en leeg hem aan het eind van de dag. In de tussentijd staat de kan gewoon in de koelkast. We zijn heel blij met deze keus en hopen nog lang van deze heerlijke koffies te kunnen genieten!

hanla 15-01-2016

probeer eens bij fleur de cafe, wij hebben heel goede ervaringen met deze firma en de bonen zijn niet de goedkoopste maar wij vonden deze heel lekker

ArthurMcSample 20-11-2015 Product paar weken in bezit

Via het Kieskeurig testpanel heb ik de mogelijkheid gekregen om deze espressomachine twee weken te testen. Het is een mooi vormgegeven apparaat en mijn ervaring is zeer positief. Nu de testperiode voorbij is moet ik het apparaat helaas weer afstaan. Met zoveel gemak heerlijke koffie zetten went erg snel!

Voor gebruik moet eerst het AquaClean filter in het waterreservoir worden geplaatst en vervolgens moet het apparaat eerst worden doorgespoeld. Als je de gebruiksaanwijzing stap voor stap volgt dan is dit goed te doen.
Door het AquaClean filter hoef je pas na 5000 kopjes koffie te ontkalken. Dat is heel fijn, echter moet je het filter van 15 euro wel iedere 3 maanden vervangen.

Het apparaat is erg gemakkelijk in gebruik. De mogelijkheid om de koffie- en melk verhouding, hoeveelheid, sterkte en temperatuur naar mijn eigen smaak aan te passen overtreft mijn verwachting. Vervolgens kun je met één druk op de knop de verschillende koffiespecialiteiten laten bereiden.

Voordelen:
- Heerlijke koffie van vers gemalen bonen
- Diverse koffievarianten met één druk op de knop
- Gemakkelijk in gebruik, volautomatisch je favoriete koffiespecialiteit
- Instelbare koffiesterkte en temperatuur
- Instelmogelijkheid koffie/melk verhouding en hoeveelheid
- Melkreservoir kan in zijn geheel worden losgenomen en in de koelkast worden geplaatst
- Compact design voor een espressomachine
- Minder vaak ontkalken door het AquaClean filter.

Nadelen:
- Heet water tappen gaat wat langzaam
- Heet water ruikt licht naar koffie vanwege het open waterreservoir dat zich naast de koffiebonen bevindt. Dit kun je voorkomen door vooraf eerst vers water in het reservoir te doen.

Al met al een prima apparaat, ik weet al wat ik op m'n verlanglijst zet voor deze kerst!

Robert G 27-06-2017 Product paar dagen in bezit

Veelzijdig espressomachine

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Ik heb voor dit produkt gekozen vanwege de degelijke uitvoering, veelzijdigheid en gebruiks gemak. Een belangrijke rede voor de keuze was de mogelijkheid om ook gemalen koffie te kunnen gebruiken.

Inge de kroon 26-06-2017 Product paar dagen in bezit

Café Design Philips

Super compact apparaat, voorzien van alle luxe!
Heerlijke heden daagse koffie😀
Mooi van vormgeving en erg gebruiksvriendelijk.
Alle soorten koffie in een hand omdraai gezet.
Tevens goed te reinigen . Het staat als een design stuk op je aanrecht.

Sabine K. 25-06-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtig design

Wij waren al een tijdje op zoek naar een functionele espresso machine. Na evaluatie van een aantal merken kwamen we bij Saeco uit, welke voldeed aan de meeste punten op ons wensenlijstje. Naast gebruiksgemak vinden wij een degelijke solide vormgeving ook erg belangrijk. De RVS look is erg mooi en gemakkelijk schoon te houden.

• Gebruiksgemak
  • Goede temperatuur koffie
  • Veel koffie keuzes

Minpunten

• Waterreservoir aan de kleine kant
  • Losmaken van water opvangbak ietwat onhandig

Wafae 25-06-2017 Product paar dagen in bezit

Prachtige machine

Luxe, mooie machine. Voldoende mogelijkheden qua verschillende dranken en een handige aqua reiniger waardoor je 5000 kopjes koffie kan drinken zonder te hoeven ontkalken.
Machine ziet er modern uit.

Pluspunten

• Mooie machine
  • Voldoene mogelijkheden

Minpunten

• komt veel stoom vrij dat op de display gaat zitten
  • Geen plaat die je kopjes warm houdt

goed product 23-06-2017 Product paar dagen in bezit

esspressomachine

prima machine en voldoet goed aan mijn verwachting.
prijs kwaliteit verhouding is volgens mij goed.
ik hoop hier jaren plezier van te hebben

Sebas 22-06-2017 Product paar dagen in bezit

Saeco incanto 8917

De espressomachine geeft lekkere koffie en ook lekkere cappuccino. Tevens staat het apparaat mooi in de keuken.

Jaco 22-06-2017 Product paar dagen in bezit

Goede machine, wat onhandigheden

Goed product. Paar kleine minpuntjes: snelheid en vooral bij gebruik van de mogelijkheid voor filterkoffie kun je alleen de espresso of espresso lungo functie gebruiken en niet de cappucino of latte functie met 1 knop. Je kunt wel melkschuim toevoegen via het menu.

Wouter 22-06-2017 Product paar weken in bezit

Superlekkere cappuccino en koffie

Erg fijn en stil apparaat. Reinigen en onderhoud kost wel wat tijd maar dat is met alle volautomaten zo. Als je het goed bijhoudt kost het relatief weinig tijd.