Saeco Incanto HD8917 zwart, roestvrijstaal

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 142 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Incanto HD8917 zwart, roestvrijstaal op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Haik 04-01-2018

Gemakkelijk te bedienen en degelijk apparaat.

Ik had hiervoor al een Saeco en ben zeer tevreden over het merk.
Deze machine is een stuk luxer en heeft meer voorinstellingen wat alles nog gemakkelijker maakt. Apparaat heeft een mooie en degelijke afwerking. De koffie wordt
goed heet opgediend en met het aquafilter heb ik het idee dat hij ook beter( zelfde bonen in beide apparaten)smaakt!

Pluspunten

• Makkkelijk in gebruik
  • Mooi afgewerkt
  • Niet te groot
  • Koffie is goed heet

bozsje 06-12-2017

Continu storing

N.a.v. de vele positieve reviews heb ik dit apparaat in augustus j.l. aangeschaft. Helaas kan ik niet positief meepraten. Continu errormeldingen en onderhoud is noodzakelijk om af en toe met geluk een bak koffie te kunnen zetten. Dit heeft mede als consequentie dat het apparaat al vele malen bonen heeft gemaald om deze vervolgens niet om te zetten in een bak koffie omdat het water niet doorkomt. Erg zonde van het geld voor de bonen...

Ik ben dan ook zwaar teleurgesteld in het product wat absoluut niet brengt wat je zou mogen verwachten. Ik hoop dat Philips komt met een oplossing maar voor nu zou ik het product absoluut niet aanbevelen.

Pluspunten

• design

Minpunten

• zeer veel storingen
  • klein waterreservoir

BB .koffieboon 06-12-2017

Compacte, mooie vormgeving

Zoals al uit veel review's blijkt dat het bij deze Saeco Philips Incanto zeer belangrijk is om de gebruiksaanwijzing zorgvuldig te lezen en vooral het onderhoudsschema nauwlettend op te volgen. Het resultaat zal dan een bijzonder lekker kopje koffie zijn. Uitproberen van je favoriete koffie merk is aan te bevelen en hoort daar helaas bij. De machine levert een perfect kopje koffie, vooral de cappacino is in tegenstelling tot mijn vorige machine (ander merk); perfect. Tot nu toe functioneert deze Saeco zoals het hoort, maar wel met een nauwkeurig onderhouds- schema. Water voorraad kan beter, evenals het instellen van de maal (fijn)stand. Aanbeveling; zeker!

Pluspunten

• mooie vormgeving
  • waar het omgaat; heerlijke koffie

Minpunten

• onderhous gevoelig

Romke 06-09-2017

Lekkere koffie, luid en een beetje lastig schoon te houden

Een prima apparaat en maakt geweldige koffie. Het malen van bonen is enorm luid, maar ik heb niets om het mee te vergelijken: misschien is dat altijd zo.

Het grootste probleem is de melkkan: deze heeft een aantal moeilijk te bereiken hoekjes waar naar verloop van tijd melkresten zich ophopen. Moeilijk schoon te maken en niet heel hygienisch.

Pluspunten

• lekkere koffie
  • makkelijk in gebruik

Minpunten

• luid
  • melkkan is moeilijk schoon te houden

Brink/boontje 18-08-2017

Aanwinst in de keuken

Na enkele niet automaten koffiemachine(s) piston modellen, dan eindelijk een automaat aangeschaft. Na het nauwkeurig lezen van de gebruiksaanwijzing het eerste bakkie gezet. Wel eerst goede espresso bonenkoffie gekocht (Peeze). Resultaat: uitstekende smaakvolle koffie, mooi van sterkte, wel wat experimenteren met de juiste maalsterkte en de dosering van de koffie hoeveelheid. Machine doet zijn werk uitstekend, maalwerk bescheiden van geluid, opwarmtijd razend snel. Nu een maand in gebruik, waarbij ik de indruk heb dat de smaak steeds beter wordt. Aanschaf aanbevolen. Wel enig inzicht hebben van techniek i.z. een koffie automaat in zijn algemeenheid, zeker wat schoonmaken en onderhoud betreft. Enige aanmerking: waterinhoud te weinig, dus regelmatig bij vullen. Dat komt ook doordat de machine zich regelmatig zelf schoonspoelt en daarbij natuurlijk wat meer water verbruikt.
Opmerking: lees aandachtig de gebruiksaanwijzing, zeker wat betreft het onderhoud. Ben je een echte koffie liefhebber dan hoort dit er bij!

Pluspunten

• acceptabel geluid maalwerk, mooi RVS
  • koffie resujtaat: uitstekend
  • goede cappacino met een prachtige opschuimer
  • machine schakelt zich zelf uit

Minpunten

• watertank mag groter

E 03-08-2017

Heerlijke koffie, mooie machine en ook enkele verbeterpunten

De machine hebben we nu ca. 8 maanden in huis. Met twee koffiedrinkers in huis wordt hij goed gebruikt, ca. 8 kopjes per dag.
Jammer dat de waterbak en de koffiebak van boven kunnen worden bijgevuld, Hierdoor kan de machine niet in een kastje of onder een plank worden geplaatst maar moet hij bovenruimte hebben.
Het legen van de onderlade en afspoelen van de zetkolom gaat makkelijk en is goed bij te houden.
Het waterfilter vinden wij duur en is jammer dat dit vooraf niet bekend was, Had onze aankoop nl. wel beïnvloed. Ook het traject van vervangen van de waterfilter vraagt iedere keer weer meer aandacht omdat hij dan niet wordt weergegeven op de display.
De machine maakt sinds kort soms een piepend geluid tijdens het zetproces. Voor een nieuwe machine vinden we dit type mankementen al erg vroeg.
De koffie is verder heerlijk, met een mooie schuimlaag.
Thee zetten we niet met deze machine.
Gelet op de hoge aanschafprijs, de bijkomende onderhoudskosten en het onderhoudsgemak weet ik niet of ik de machine een volgende keer weer koop. Daarom beveel ik het apparaat nu niet aan.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Uitstraling machine
  • Heerlijke koffie
  • Tussendoor schoonmaken

Minpunten

• Waterbak oogt wat breekbaar
  • Waterbak en koffiebonen van boven bijvullen
  • Machine mag echt stiller
  • Dure waterfilter en bijkomende kosten
  • Soms piepend geluid tijdens zetproces

Micha 12-07-2017

Prima koffiezettertje

Eenvoudige bediening na installatie (die heeft wel aandacht nodig) voor de sterkte of de hoeveelheid of de maalgraad of de temperatuur. Maar dan heb je ook wat.
Lekkere koffie wanneer je de juiste bonen hebt gevonden die passen bij je smaak, geeft veel afvalwater en koffiedrap, het water- en bonenreservoir en afvalbak had wel groter gemogen om het gebruiksvriendelijker te maken. Maar het gaat om de koffie uiteindelijk en die is geweldig

Bas 05-07-2017

Top design

In het kader van 'het oog wil ook wat', is dit dé koffiemachine voor een relatief betaalbaar bedrag. Daarnaast is de smaak van koffie geweldig!

Mars 03-07-2017

Gemakkelijk bedienbaar apparaat

We waren op zoek naar een koffie apparaat dat niet al te veel ruimte in beslag nam zodat het goed past op ons niet al te grote aanrecht. En verder kun je er alles mee maken wat je wilt. Vooral de melkopschuimer is een pluspunt. Werkt heel eenvoudig.

nicolaas 02-07-2017

top machine

heerlijke koffie makkelijke bediening. schoonmaken is ook een makkie. ik zou deze machine iedereen die van lekkere espressokoffie houd aanraden

Pluspunten

• makkelijk
  • snel warm

Bbrink 02-07-2017

Mooie vormgeving

In eerste instantie veel gegevens te verwerken, zoals installatie en bediening
Maar zorgvuldig lezen en activering in de opgegeven aanwijzingen gaat alles helder worden. Zoals in de gebruiksaanwijzing staat zijn de resultaten in gebruik steeds beter.
Na een klein weekje gebruik top kwaliteit en een prettige machine in gebruik Tot nu toe zéér tevreden, nu nog een top kwaliteit koffie zoeken en uitproberen.

Pluspunten

• acceptabel geluds productie maalwerk
  • koffiezet resultaad goed
  • veelzijdigheid

Minpunten

• iets krappe water inhuid
  • Veel zoeken in de (uitvoerige) gebruiksaanwijzing

Peter van der Jagt 02-07-2017

Lekkere warme koffie en mooi design

Praktisch en mooi design. Maar vooral de smaak van de koffie is erg goed. De vele instelmogelijkheden maken het mogelijk je eigen smaak te creëren. Het bedien gemak is erg groot en de gebruikte materialen zijn van kwaliteit. Erg tevreden

Pluspunten

• temp koffie instelbaar
  • gemakkelijk schoonmaken
  • Mooi en praktisch design
  • prijs

Minpunten

• aansluiting van melkreservoir gaat wat stroef
  • opwarmen voor gebruik duurt echt iets langer

Jerome 01-07-2017

Heerlijk

Dit is een aanwinst voor de keuken hij ziet er strak uit en is niet al te groot de koffie is heerlijk het de machine is makkelijk te bedienen.
Ik heb best veel koffie machines gehad maar dit is een van mijn favoriete heerlijk .

Pluspunten

• Vormgevid
  • Koffie heerkijk

Alice 29-06-2017

Koffiemachine

Makkelijke bediening en heerlijke koffie met goede schuimlaag. Hij is goed warm. De machine is makkelijk te bedienen en ik vind de machine ook heel mooi. Niet zo pompeus

Tinka 29-06-2017

Goed werkend apparaat!

Ik ben zeer tevreden over deze koffiemachine. Geen onderhoud nodig. Koffie prima en snel klaar!

Wel minpunt om vaak bij te vullen waterreservoir!

Inge de kroon 26-06-2017

Café Design Philips

Super compact apparaat, voorzien van alle luxe!
Heerlijke heden daagse koffie😀
Mooi van vormgeving en erg gebruiksvriendelijk.
Alle soorten koffie in een hand omdraai gezet.
Tevens goed te reinigen . Het staat als een design stuk op je aanrecht.

Sabine K. 25-06-2017

Prachtig design

Wij waren al een tijdje op zoek naar een functionele espresso machine. Na evaluatie van een aantal merken kwamen we bij Saeco uit, welke voldeed aan de meeste punten op ons wensenlijstje. Naast gebruiksgemak vinden wij een degelijke solide vormgeving ook erg belangrijk. De RVS look is erg mooi en gemakkelijk schoon te houden.

• Gebruiksgemak
  • Goede temperatuur koffie
  • Veel koffie keuzes

Minpunten

• Waterreservoir aan de kleine kant
  • Losmaken van water opvangbak ietwat onhandig

Wafae 25-06-2017

Prachtige machine

Luxe, mooie machine. Voldoende mogelijkheden qua verschillende dranken en een handige aqua reiniger waardoor je 5000 kopjes koffie kan drinken zonder te hoeven ontkalken.
Machine ziet er modern uit.

Pluspunten

• Mooie machine
  • Voldoene mogelijkheden

Minpunten

• komt veel stoom vrij dat op de display gaat zitten
  • Geen plaat die je kopjes warm houdt

goed product 23-06-2017

esspressomachine

prima machine en voldoet goed aan mijn verwachting.
prijs kwaliteit verhouding is volgens mij goed.
ik hoop hier jaren plezier van te hebben

Sebas 22-06-2017

Saeco incanto 8917

De espressomachine geeft lekkere koffie en ook lekkere cappuccino. Tevens staat het apparaat mooi in de keuken.

Jaco 22-06-2017

Goede machine, wat onhandigheden

Goed product. Paar kleine minpuntjes: snelheid en vooral bij gebruik van de mogelijkheid voor filterkoffie kun je alleen de espresso of espresso lungo functie gebruiken en niet de cappucino of latte functie met 1 knop. Je kunt wel melkschuim toevoegen via het menu.

Wouter 22-06-2017

Superlekkere cappuccino en koffie

Erg fijn en stil apparaat. Reinigen en onderhoud kost wel wat tijd maar dat is met alle volautomaten zo. Als je het goed bijhoudt kost het relatief weinig tijd.

Henk 21-06-2017

Elegante koffiemachine

Nadat mijn Siemens S40 het na 16.000 koppen (10jr) koffie had begeven, gezocht en de Saeco HD 8917/01 aangeschaft. Machine is mooi vorm gegeven en prettig in gebruik. De koffie is heter en sterker als van de Siemens. Het waterfilter werkt goed en voorkomt het steeds maar ontkalken. Het melk schuimsysteem werkt super, fijne machine!

Pluspunten

• Koffie goed heet
  • smalle machine, melkschuim erg goed

jolanda 20-06-2017

koffie smaak

geweldig apparaat met uitstekende koffie en een zeer makkelijke gebruiksaanwijzing zeer handig (afneembaar) melk reservoir

Godfried 19-06-2017

Lekkere koffie!

Vanaf dag 1 heerlijke cappucino en machhiato! Ik ga ga niet meer terug naar filter koffie! De cappucino saamkt hetzelfde als in cafe al had de schuim wel iets steviger mogen zijn! Maar dat is persoonlijk! Verder de espresso is overheerlijk en vooral als je op temperatuur op het hoogst zet! Ook fijn is de standby functie de tijd in kan stellen en dat hij alles zelf schoonhoud zodat je geen smaakverschillen hebt! Verder een echte top machine!

Pluspunten

• De smaak van de koffie
  • Uitstraling is perfect
  • Voldoende keuze

Minpunten

• Het geluid bij maken van cappucino