Krups EA875E Intuition Preference+ EA875E volautomatische espressomachine

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 28 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Krups EA875E Intuition Preference+ EA875E volautomatische espressomachine op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

Sander 28-03-2024

Prima apparaat

We zijn overgestapt van een Delonghi Dinamica naar dit apparaat en dat is wat ons betreft een verbetering; vooral op het gebied van het gebruik van melk en voor het zetten van thee. Er kan met deze Krups machine direct melk vanuit een melkpak worden gebruikt, waardoor er geen extra kan met melk in de koelkast bewaard hoeft te worden. Daarnaast is een mooie bijkomstigheid dat theewater hiermee wel goed te zetten is; er komt op normale wijze theewater uit en er kan, net als voor koffie, ingesteld worden hoeveel water er in een kop past.

Het touchscreen maakt dat dit apparaat eenvoudig in gebruik is. Alle mogelijkheden qua zetten van koffie en thee zijn overzichtelijk op het scherm weergegeven. Er kan eventueel een tegelweergave gekozen worden waardoor er minder gescrolled hoeft te worden. Een nadeel vind ik dat als er koffie gezet wordt dat er elke keer bepaald moet worden hoe sterk de koffie moet zijn en de hoeveelheid koffier er per beker gezet moet worden. Dit is op te lossen door eigen favorieten aan te maken waarin deze waardes vastgezet kunnen worden. Voor elk type koffie die gezet kan worden kan er een eigen favoriet aangemaakt worden. Er kunnen voor maximaal 2 personen een lijst met favorieten aangemaakt worden. Het is niet mogelijk om een favoriet aan te passen, maar wel kan je een favoriet verwijderen en opnieuw toevoegen met aangepastte instellingen, mocht je later toch merken dat de hoeveelheid koffie anders moet zijn.

Er kan daarnaast nog ingesteld worden dat de machine bij elke start de koffieresten weg spoelt. Het is niet mogelijk om in te stellen dat er elke keer gespoeld wordt na het zetten van koffie, wat ons logischer leek. Wij hebben daarom het spoelen bij het starten van de machine uit gezet, dit scheelt ook wel wat tijd. Na elke keer als we koffie hebben gezet spoelen we de koffie weg. Hiervoor moeten we in het apparaat naar het onderhoud-menu gaan waarna gekozen kan worden om diverse spoelingen te doen. Deze spoelingen duren redelijk lang, maar zijn we effectief.

Over het algemeen zijn we erg tevreden met deze nieuwe Krups machine. De buitenkant van het apparaat voelt wel kunstof aan, ook de plaathouder waar je kop op staat is van plastic en voelt niet stevig. Dit voelt bij de Delonghi wel wat degelijker aan, die heeft een metalen plaat waar de kop op staat. De Krups machine heeft een groot reservoir voor water (3L). Als deze leeg is tijdens het zetten dan dan het reservoir bijgevuld worden en gaat de machine verder waar deze gebleven was, ook dit is een pluspunt.

Pluspunten

• Kan theewater zetten
  • Water bijvullen en programma hervatten
  • Grote watertank (3L)
  • Redelijk stil bij het malen bonen

Minpunten

• Plastic houder om kop op te zetten
  • Maakt soms stoomgeluid (luid)
  • Plastic behuizing

A. Aktas 05-03-2024

Zeer goede Koffieautomaat!

Eindelijk heerlijke koffie! en vooral de Cappuchino.
Melk schuimt uitstekend, je krijgt de volle smaak van de koffiebonen.
Apparaat is redelijk snel, je hoeft niet lang te wachten voor je koffie.
Redelijk stil qua geluid. En heel overzichtelijk/simpel. Je wordt stap voor stap begeleid in alles.
Enig minder goede punt is de kunststof behuizing. Is absoluut niet lelijk maar oogt ook niet zo goed en stevig uit als een rvs.

Pluspunten

• Je hoeft niet lang te wachten voor je koffie
  • simpel in gebruik
  • Melk schuimt heel goed op
  • Begeleiding van het Apparaat
  • uiterlijk

Minpunten

• Kunststof behuizing

a**e@h**l.com 17-09-2023
Prachtige volautomaat met alle functies die je zou wensen!
Maakt heerlijke espresso en meldranken!
Een echte aanrader voor wie zoekt naar een volautomaat zonder compromissen!