Philips AE5220/12 - Reviews

Type tuner
digitaal
Kleuren
Metallic, hout

Beoordeling op basis van 9 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

sonnebanck 28-06-2017

tevreden/mooi product

mooi apparaat. Ik had hem op een plaatje gezien en om die redden bij de mediamarkt bested.
Toen ik hem in levende lijve zag bleek hij een stuk kleiner te zijn dan ik verwacht had maar dat was geen ramp. Het geluid wat hij produceerd doet denken aan een groter apparaat. Best goed. jammer dat er geen koptelefoon aansluiting op zit dat wel. Als hij dan een beetje duurder was geworden was het wel waard geweest. En een toonregeling. Bijde opties had je vroeger op een transistor radio wel. En liever had ik gezien dat de voeding intern had gezeten ipv een losse adapter. En tot slot een iets groter display. Ook jammer dat er geen nederlandse handleiding bij zit. Ondanks al deze opmerkingen ben ik toch blij met deze radio.

bva82 27-01-2017

Een van de beste DAB+ radio's op de markt.

Ik heb al meerdere DAB+ radio's gekocht echter steekt deze Philips AE5220 er met kop en schouders bovenuit. De geluidskwaliteit is geweldig, een mooi en vol geluid dankzij de bass-reflex behuizing, zelfs in stereo. Dit is iets waar deze radio zich in onderscheidt. De meeste DAB+ radio's hebben slechts één luidspreker (mono) en vaak een vlak geluid. Dat kan nooit de toekomst van radio zijn.
Bij deze Philips AE5220 is dat zeker niet het geval. Een mooi geluid en een gevoelige ontvangst zowel op DAB+ en FM. De bediening is eenvoudig en alles reageert zoals je dit mag verwachten. Als ik minpunten ga zoeken dan mis ik een hoofdtelefoonaansluiting, en zou een losse aan en uit knop een luxe zijn. Deze is nu gecombineerd met de volumeregelaar. Ondanks deze opmerkingen is dit een zeer prettige DAB+ radio, een echte aanrader!

LionvL 11-11-2016

Prijs - kwaliteit dik in orde!

Kwalitatief prima product. Het werkelijk enige minpuntje dat ik zou kunnen bedenken, is het feit dat er jammer genoeg geen toonregeling aanwezig is. Dit zou het product nog sterk opgewaardeerd hebben, zonder een prijsverhoging van betekenis.
Verder zou ik een separate aan/uit knop persoonlijk fraaier hebben gevonden dan de combinatie met volumeknop.

Bart2004 27-04-2016

Deze smaakvolle radio is een aanwinst in Uw huis.

Philips heeft met deze nieuwe, draagbare DAB+ Radio, een bijzonder goed product gefabriceerd.
De radio heeft een fantastisch geluid, dankzij de hoge kwaliteit van de ingebouwde speaker.
De radio is eenvoudig te bedienen. Het is een goed product voor zowel jonge als oude(re) luisteraars.

PBBest 15-04-2016

Door recenties hier op verkeerde been gezet

Ik snap niet waarom de andere reviewers dit product hebben beoordeeld met goed geluid. Vanwege comfort wilde ik mijn "oude" Philips radio/cassetterecorder vervangen door een modernere radio, met een DAB+. Van mijn airmiles deze radio besteld en nu maar genieten. Niet dus! Het geluid is echt bedroevend, het klinkt erg dof alsof het uit een schoenendoos komt. De radio retourneren kan wel, maar dan op eigen kosten terug naar Engeland sturen.
Ik wil graag de producten van mijn werkgever promoten, maar nu kan ik beter, om vervelende vragen te voorkomen, de radio uitzetten als er bezoek komt. Ik denk dat binnen een paar dagen mijn oude radio weer op de vertrouwde plek komt te staan. Jammer.

jagrav 15-10-2015

Dit produkt doet waar het voor bestemd is.

Dit product doet waar het voor bestemd is nml. kristalhelder geluid produceren gekoppeld aan een makkelijke bediening en een mooi design en dat voor een schappelijke prijs. Het enige minpunt is, dat een van oorsprong Nederlands bedrijf geen Nederlandse gebruiksaanwijzing meelevert. Die moet je dan weer gaan downloaden.

Anoniem 19-09-2015

Prima DAB+ Radio!

Goed geluid, helaas kunnen de hoge en lage tonen niet apart geregeld worden en had het LCD scherm iets groter gemogen.

Verder een prima aankoop! ^_^

FritsW 11-08-2015 Product paar dagen in bezit

Dit apparaat heb ik sinds enkele dagen in huis. Hier zijn mijn eerste indrukken.

+ Goede DAB-ontvangst en -gevoeligheid.
+ Goede FM-ontvangst.
+ Gemakkelijk in gebruik. Alle ontvangbare DAB-stations zoekt de radio automatisch op.
+ Tevredenstellende basweergave voor een radio van dit formaat.
+ Klein maar goed afleesbaar display.
+ Het tijdloze design spreekt me aan.

+/- In de klank is een lichte nadruk op lage tonen te horen, wat sommigen als "dofheid" ervaren. Mij stoort het niet, maar spraak kan hierdoor iets onduidelijker klinken.

- Geen enkele mogelijkheid om de klankkleur te regelen.
- Slechts drie directe zendervoorkeurstoetsen (Wel 20 (DAB) + 20 (FM) indirecte zendergeheugens.)
- Geen oortelefoon-aansluiting.
- In het systeem-menu staat de optie Software Update, maar voor de gebruiker is er vreemd genoeg geen mogelijkheid te vinden om nieuwe software te uploaden naar het apparaat. Er is geen USB-aansluiting, geen bluetooth, of iets dergelijks.

peersch 16-04-2016

Software update gaat wellicht via de ether

Mabel007 20-05-2016

Beste Frits, hoe zit het met het volume? Ik wil de radio buiten gebruiken en vanwege het omgevingslawaai vind ik een stevig volume wel belangrijk, ook al gaat dit ten koste van de geluidskwaliteit.
Bevalt de radio nog steeds goed?

Frankie67 27-07-2015

Uitstekende prijs/kwaliteits verhouding

Fraai vormgegeven radio met voldoende mogelijkheden en een mooi geluid. Als de radio diverse aansluitmogelijkheden had, dan was het plaatje helemaal compleet!