Philips AE5220/12 metallic

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Philips AE5220/12 metallic op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,2

FritsW 11-08-2015
Geschreven voor: Philips AE5220/12 metallic

Dit apparaat heb ik sinds enkele dagen in huis. Hier zijn mijn eerste indrukken.

+ Goede DAB-ontvangst en -gevoeligheid.
+ Goede FM-ontvangst.
+ Gemakkelijk in gebruik. Alle ontvangbare DAB-stations zoekt de radio automatisch op.
+ Tevredenstellende basweergave voor een radio van dit formaat.
+ Klein maar goed afleesbaar display.
+ Het tijdloze design spreekt me aan.

+/- In de klank is een lichte nadruk op lage tonen te horen, wat sommigen als "dofheid" ervaren. Mij stoort het niet, maar spraak kan hierdoor iets onduidelijker klinken.

- Geen enkele mogelijkheid om de klankkleur te regelen.
- Slechts drie directe zendervoorkeurstoetsen (Wel 20 (DAB) + 20 (FM) indirecte zendergeheugens.)
- Geen oortelefoon-aansluiting.
- In het systeem-menu staat de optie Software Update, maar voor de gebruiker is er vreemd genoeg geen mogelijkheid te vinden om nieuwe software te uploaden naar het apparaat. Er is geen USB-aansluiting, geen bluetooth, of iets dergelijks.

peersch 16-04-2016

Software update gaat wellicht via de ether

Mabel007 20-05-2016

Beste Frits, hoe zit het met het volume? Ik wil de radio buiten gebruiken en vanwege het omgevingslawaai vind ik een stevig volume wel belangrijk, ook al gaat dit ten koste van de geluidskwaliteit.
Bevalt de radio nog steeds goed?