Samsung Ziggo DCB-H360R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Ziggo DCB-H360R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

s*******@l****** 30-12-2023
  • Product gekregen

bevalt erg goed

werkt prima.
kan opnemen naar harde schijf en dan wat ik wil bewaren op een schijf
overzetten.

joop120 25-07-2008
Geschreven voor: Samsung Ziggo DCB-H360R

Als ik had geweten dat de Humax een maand later een HD decoder in het programma had opgenomen, had ik zeker gewacht.
humax ir-hd5000c
Veel problemen met deze decoder.
Als je een hogere resolutie kiest, dan heb je een probleem met het geluid. Als je van HD naar SD en / of van SD naar HD kanaal gaat.
Op 576P had ik geen probleem.
Met de Philips LCD tv had ik ook geen probleem.
Misschien licht het aan de Sony LCD tv (denk het niet).
Verder wel een mooi beeld via HDMI met deze decoder.
Hoop dat er volgend jaar een HD decoder komt met een harde schijf.
Zappen erg traag, ook via de Logitech Harmony.
De originele afstandbediening is niet 1 van de beste, signaal te zwak.
Al met al matig tevreden.
Maar voor HD en met HDMI was er verleden maand geen keus.

berke100 13-07-2008
Geschreven voor: Samsung Ziggo DCB-H360R

Mijn 3e Samsung decoder en nog nooit problemen gehad. Nu deze als HD op mijn Philips 42PFL9600 aangesloten , geluid alles in korte tijd aangesloten en perfect beeld en geluid.Aangesloten viaHDMI.
Makkelijk in te stellen.Nergens problemen met geluid of beeld dat niet gelijkt loopt.

Roosj 13-06-2008
Geschreven voor: Samsung Ziggo DCB-H360R

Als Nederland van Italie zou winnen zou ik dit ding gaan halen dus nu ben ik de klos. NOT!. Wat een prachtig beeld, zeker nu het EK op NL1 in HD (en straks de Olympische spelen). Zeker op mijn Philips 37PFL9732D een schitterend resultaat. Aangesloten via dure HMDI 1.3 kabel, maar loont de moeite.

Ook ik kan het volume niet bedienen via de AB. Ik lees dat ik niet de enige ben.

Maar wie kan mij vertellen waar ik firmware updates kan vinden om dit probleempje op te lossen?

Queenmarco 13-06-2008

Super, alles geprobeerd.
Digitenne irechtstreeks in de LCD 40 inch - slecht beeld
digitale kabel televisie met standaard ontvanger - slecht beeld.
Nu Deze Samsung HD ontvanger - super beeld. Heerlijk om na een jaar eens lekker naar je dure LCD tv te kijken en zeker nu met HD ned 1 voetbal dus. één grot nadeel.

Iedereen komt nu bij mij voetbal kijken!

janmaarssen 11-06-2008
Geschreven voor: Samsung Ziggo DCB-H360R

Na een eerder mislukte kennismaking met deze decoder, het nu nog eens geprobeerd met de nieuwe release van dit apparaat. Ik moet zeggen het werkt fantastisch. wat een beeld. Zeker nu met het EK voetbal in HD. Een plaatje. geen enkel probleem met aansluiten op HDMI. Ook het zappen gaat snel.
Aangesloten op een Philips LCD 37pfl9642.
Nu maar hopen dat ie het blijft doen!

1ste Hans 02-06-2008
Geschreven voor: Samsung Ziggo DCB-H360R

Tweede beoordeling na foute smartcard.

Na een valse start nu eindelijk DigiTV en HDTV van Ziggo in het @Home-zendgebied. Over de Geluids- en Beeldkwaliteit niets dan lof maar dat is inherent aan HD en het digitale systeem.
Je moet even wat goochelen met het geluid; Discovery HD geeft alleen geluid met Optie B en audio op PCM als je geen Dolby gebruikt.

Nederland 1 HD zend nauwelijks items uit die in HD zijn vastgelegd dus laat je vrienden/buren dat niet zien als ze eens HD willen zien. Ik hoop dat het EK en de OS wel in HD worden vastgelegd want anders heeft het allemaal weinig zin. Nederland 1 HD 'blokt' af en toe en beelden staan soms negatief op het scherm, dit gebeurd een paar keer en daarna valt het geluid weg; een 'channel up-down' herstelt dit weer maar het is zeer hinderlijk, ik schakel dan maar weer naar Ned1 SD.
Nee, dan moet je naar Discovery HD of NG HD kijken, perfect, ook van grotere afstand, veel meer diepte in de kleuren en een intens contrast. Wat een detail.

Ziggo geeft nog steeds geen Eurosport HD door omdat ze problemen hebben met het signaal en deze Samsung Ziggo DCB-H360R (bron: www.hdtvnieuws.nl/hdtv/nederland-1-hd-20080601) erg jammer dus, Ziggo gebruikt het wel als pré om het systeem te verkopen.

In de gebruiksaanwijzing staan codes en een kleine hint om de afstandbediening te programmeren voor de basisfunkties van jouw TV, ik krijg het niet voorelkaar, wie heeft suggesties.

Doordat ik beide afstandbedieningen nodig ben om een avondje TV te kijken krijgt het Gebruiksgemak een 4 mede omdat de gebruiksaanwijzing tekort schiet op dit punt.

Heb ik er spijt van? Nee, Ziggo zal wel met een software update komen en ik hoop dat het dan beter gaat met Ned1HD en dat EurosportHD er dan ook op komt.

@REDACTIE: een extra optie om gebruiksaanwijzingen te beoordelen zou zeker op zijn plaats zijn.

TV: Panansonic Plasma TH37PV7 HDMI-kabel: Profigold PGV 1002 lengte 2 meter. Signaalsterkte bij installatie: ca. 85%

zadeltas 28-05-2008

Geweldig apparaat,
De DCB-H360R van de week zonder problemen geinstalleerd (HDMI) met de duidelijke handleidingen van Samsung en Ziggo.
De SD van Ziggo is al prachtig op mijn Philips 37pfl9603, maar de HD uitzendingen zijn werkelijk ongeloofelijk scherp. Het EK wordt ook door Ziggo in HD aangeboden, kan haast niet wachten......
Deze Samsung is zeker aan te bevelen, zeker als je Full-HD wilt kijken!

HJ065 28-05-2008
Geschreven voor: Samsung Ziggo DCB-H360R

Afgelopen weekend de DCB-H360RS aangeschaft i.c.m. een Sony 32W4000 LCD televisie. Ik kreeg de decoder en Ziggo smartcard als twee aparte setjes mee. De installatie ging probleemloos.
Echter, bij beeld via de DCB-H360RS hikte het geluid geregeld op alle kanalen. Meestal tijdens beeldovergangen en sterke geluidspassages. Erg irritant!
Het probleem deed zich voor op alle uitgangen, RGB, HDMI, etc...
Via de analoge kabel wel goed beeld en geluid.
De DCB-H360RS bij een kennis geprobeerd, daar hetzelfde euvel. Terug naar de leverancier...
Het apparaat werd probleemloos omgeruild.
Het nieuwe kastje werkt prima, strak beeld en geluid.
In mijn geval zal het een exemplarische fout zijn geweest.
Nu ben ik zeer tevreden, het beeld en geluid zijn uitstekend! Hopen dat dat zo blijft!