Philips DCR2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DCR2020 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,2

Hendriks1234 02-08-2009
Geschreven voor: Philips DCR2020

Ik had een Samsung decoder, maar de timerfunctie daarvan is waardeloss voor mijn Philips HDDrecorder met SAT opnamefunctie. De Philips Decoder schakelt de VCR uitgang alleen in bij voor een timeropname. Tijdens een opname is de decoder geblokkeerd, dus kun je niet per ongeluk een menu of andere zender in beeld krijgen.
Het vastlopen is wordt volgens mij veroorzaakt doordat de decoder te warm wordt. Goede ventilatie en het probleem heeft zich niet meer voor gedaan. EPG is indd niet geweldig, maar t werkt.

Si 22-05-2008
Geschreven voor: Philips DCR2020

Waardeloos! Loopt gemiddeld 3 keer per avond vast en er zijn geen software updates beschikbaar die dit ondervangen. Enig advies die ik van de helpdesk krijg is resetten... verder geen oplossingen voor dit probleem.
Kwaliteit t.o.v. analoge kabel is slechts een lichte vooruitgang.

Medalan 17-02-2008
Geschreven voor: Philips DCR2020

WAARDELOOS DING! Net als de meeste Philips apparatuur trouwens!! Gekregen bij het @home abonnement terwijl ik duidelijk om een samsung gevraagd had, maar goed hij werkte opzich wel, maar loopt snel vast tijdens het zappen. Soms moet je de stekker er uit trekken om hem opnieuw aan te krijgen.
Net buiten de garantie begeeft het aparaat het compleet natuurlijk en doet niets meer!
Dit is voor mij de druppel met Philips apparatuur en er komt NOOIT meer iets van Philips bij ons in huis!

Paulus 22-12-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

Waardeloos apparaat. Ik kreeg het toegestuurd van @home bij mijn aanvraag voor TV Digitaal. Al vanaf het eerste moment waren er problemen. Het apparaat hing om de haverklap en moest daarna gereset worden. Met name bij het aanzetten of het zappen was het raak. of we hadden stilstaand beeld, geen beeld of hij reageerde niet op de afstandbediening. Kortom, als dat een aantal keren per avond terugkomt dan is dat zeer ergerlijk.

Na 4 dagen was er helemaal geen leven meer te bekennen in het apparaat en heb ik hem teruggestuurd naar @home met het verzoek voor een ander merk.

Voor degene die de keuze hebben, ga voor een ander merk. Dit type is blijkbaar niet stabiel te krijgen.

In de tijd dat het apparaat wel werkte vielen me een aantal dingen op: het duurt heel lang voor de elektronische programmagids wordt getoond. Voorts geeft de gids vaak in detail een vorig programma weer ipv het geselcteerde programma (??).

Wat me overigens ook opviel bij deze decoder is dat hij bij het aanzetten al 460 loopuren had gemaakt. Waarschijnlijk had ik dus van @home een reparatiemodel ontvangen.... Deze looptijd kan in het menu van de decoder worden gezien.

H.W 25-10-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

Waardeloze decoder, moest hem wel 6 keer per avond resetten en ruim 9mnd aan het tobben geweest .
Maar over gestapt op een Humax, geen problemen hiermee.

haroldbos 03-09-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

Ik had eerst niet echt problemen met het apparaat. Heb het gekregen bij mijn home abonnement. Maar nu zijn de zenders eraf en als ik op het knopje menu druk is het signaal van het apparaat helemaal weg. Hij kan idd niet tegen te snel zappen dan liep hij vast. Heel erg snel was ie trouwens ook niet.

maxx23 17-07-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

Apparaat bleef in het begin al steeds stotteren en haperen.
Na software-update was dit verholpen maar al vrij snel erna begaf het apparaat het helemaal.
Geen beeld meer (ja mooi groot blauw scherm) wel geluid van de zenders.
Op advies van @home ermee terug gegaan naar de winkel.
Daar aangesloten en het zelfde resultaat, mooi groot blauw scherm.
Volgens de verkoper aldaar hadden ze wel meer problemen met Phillips decoders.
Gelukkig deden ze er niet moeilijk over en kreeg ik een nieuwe SAMSUNG DCB-B270R en deze lijkt in eerste instantie wel goed te werken.
Conclusie: Misschien moet Phillips wat meer testen alvorens iets op de markt te brengen want op deze manier verliezen ze alleen maar klanten (mij in ieder geval wel).

sjefbindels 13-03-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

Ik zou mensen het advies geven om de samsung te kopen. Een vriend van mij heeft deze en werkt naar mijn idee veel flexibeler dan de philips, ook de humax staat hoog aangeschreven bij consumenten. Ik dacht er goed aan te doen door een philips te kopen, wat immers een goede naam heeft en deze hoog moet houden. Helaas, hier ga ik dus nooit meer op af, het apparaat loopt snel vast en de teletext is ook zeer slecht. Wel komt er een der komende weken een nieuwe software update uit die een hoop problemen aan zou moeten pakken. Dit is eigenlijk veel te laat, niet ongewild, maar wel te laat.. Bij mij de komende tijd geen Philips meer.

Le Coq Sportive 08-02-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

WAARDELOOS apparaat. Al snel viel het ding uit, totdat het niets meer deed. Nu een Humax. Beeld is ook nog eens beter. De AB is volwassen, in tegenstelling tot die van Philips.

HdK 08-02-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

Prima apparaat, software is het zwakke punt en gaat gemiddeld 1 keer per avond plat. Eenvoudig te resetten via uit/aan. (Naar verluidt wordt ook de introductie van hun dig. HDtv-cabledecoder (DCR9000?) door software problemen geplaagd en is daardoor sinds medio 2006 uitgesteld. Philips zelf lijkt dus nog niet HD-ready.)
Een van de weinige dig. SDtv kabeldecoders met S-video uitgang (via Scart). Een must voor de meeste beamers en Cinema-systemen. De S-video geeft via mijn Yamaha AV-receiver (RX-V1300RDS) en Panasonic beamer (PT-AX100E) een prima plaatje.
SPDIF-uitgang voor Dolby Dig. 5.1/AC3. Een Pre voor wie films wil gaan zien.
Een van de weinige SDtv-decoders met on-board teletext. Praktisch als je weergave-apparaat (zoals beamers) zelf geen teletekst hebben. Helaas (nog) van slechte letterkwaliteit. (Nog) geen VBI-teletekst.
Kastje neemt zeer weinig ruimte in (238X42x145mm)
Conclusie: Prima apparaat met 1 duidelijke zwakte.

Mark Lardinois 26-01-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

Absoluut NIET kopen!!! Ik moet hem minimaal 1 keer per avond resetten omdat hij volledig vast hangt. Soms is dit wel 3 of 4 keer per avond. Software updates zijn er niet, dus de enige oplossing is een andere decoder aanschaffen.

CO66 03-01-2007
Geschreven voor: Philips DCR2020

Als ik het mag zeggen: NIET Kopen.
Heb het ding in augustus 2006 op aanraden van de winkelier gekocht, omdat de
Samsung niet voorradig was. Na 3 maanden ging het scherm op blauw, bleken
softwareproblemen te zijn. Ding is opgestuurd naar Philips en bleek na 5 weken
(terwijl 2 was beloofd) niet te repareren. Via de verkoper heb ik vernomen dat
Philips momenteel ook niet in staat blijkt goed werkende software in het ding
te stoppen.
Uiteindelijk geruild voor Samsung.

Charvy 31-12-2006

Heb hem aangesloten via Mulikabel op een Panasonic LCD TV. In tegenstelling tot
de vorige reviews heb ik niet veel zoveel problemen mee. Het enige dat soms
gebeurt is dat het beeld even stottert als er ergens in huis iets
in/uitschakelt.

Voordeel is de digitale uitgang zodat je ook surround hebt met veel TV films en
programma's. Heb hem 1 keer opnieuw moeten installeren nadat de stekker eruit
was geweest. Wel goed de inloggegevens erbij houden dus. Beeld en geluid zijn
prima. Teletekst gebruik ik niet. Bediening niet super, maar wel voldoende.
Nadeel is hoog stroomverbruik in standby (zo'n 7 watt). Samsung niet
geprobeerd.

gebruiker9 25-12-2006
Geschreven voor: Philips DCR2020

Wij hebben deze decoder nu een tijd in het bezit, gratis gekregen bij het
aansluiten van digitale tv. Het beeld is verder goed. Maar ik heb nog niet
gehad dat hij het direct deed. De eerste keer dat hij vastliep de helpdesk
gebeld. Moest de stekker eruit halen, want het was bekend dat deze decoders nog
al eens vastliepen. En inderdaad. Ongeveer negen van de tien keer moet ik hem
even van de stroom afhalen voordat hij het gaat doen. Als hij het doet, werkt
hij verder goed.

Vindiezel 22-12-2006
Geschreven voor: Philips DCR2020

Wat een bagger apparaat. Blijft steeds hangen. Teletekst is niet om aan te
zien. Traag is het overschakelen naar een ander kanaal. Ik heb geen tot weinig
positieve reacties kunnen lezen zo her en der op internet. Het blijkt maar weer
dat Philips moeite heeft met fatsoenlijke software op hun apparaten. Inmiddels
ingeruild voor de Samsung.