Samsung DCB-P850R

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DCB-P850R op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

jomat 31-01-2012
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Ik heb de samsung DCB-P850R nu bijna 4jaar en heb nog nooit problemen gehad dus zeer degelijk apparaat geen rode knipperende led,s heb hem nog nooit hoeven resetten alleen reageerd hij langzaam op de ab verder degelijk en prima apparaat

Far 01-02-2012

Hi Jomat,
Dat je Samsung het 4 jaar zonder problemen heeft gedaan is meer uitzondering dan regel. Dat je Samsung traag reageert op de afstandsbediening is een teken dat de voeding bijna stuk is. Ik schat dat jij binnen een maand je ontvanger ter reparatie gaat aanbieden bij digireparatie.

Djahe 29-08-2011
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Helaas konden ook wij maar kort gebruik maken van dit apparaat, 2 jaar. Aanbevolen door Ziggo. Doet nu niets meer. Zien 3 rode lampjes branden en reageert nergens meer op. Wat wij vreselijk vonden tijdens het stand by staan van het apparaat was de brom toon van de ventilator. Daarnaast vonden wij hem erg traag als wij de 'bibliotheek' wilden openen. Voor ons geen zelfde meer.

AvdHF64 31-05-2011

---------Update review, 31-5-2011--------
3,5 jaar oud. En hij doet ineens niets meer. 3 leds aan de voorkant knipperen. Als je hem uitzet blijft power led knipperen. Gemeld bij www.digireparatie.nl.
Al de jaren ervoor perfect gewerkt. Alles is overzichtelijk en logisch alleen 3,5 jaar vind ik erg jong.
Zijn er nog ouderwetse apparaten die 10 jaar en meer, al dan niet haperend op het eind, mee gaan!

---------1e review, 30-4-2011---------
Nu aantal jaar in bezit.
Na enige tijd in gebruik begint de ventilator enigszins te irriteren.
De klok gaat na een aantal weken achter te lopen en reageert hij steeds trager op de bediening, afstand en op het apparaat. Als je hem dan met het schakelaartje rechts achterop uitzet en na 20 seconden weer aan loopt de klok weer gelijk en reageert hij weer normaal.
Sinds een jaar werkt het bewerken van de opnames niet meer en loopt hij dan vast. Erg jammer voor films die je wilt bewaren zonder voorloop, reclameblokken en extra tijd aan het einde.
Hij begint nu na 3 jaar steeds meer problemen te krijgen met vastlopers om onbekende rede. Samsung site en handleiding geven geen lijst met foutcodes en eventuele oplossingen.
Ben bang dat hij een dezer dagen helemaal overlijd.
(geloof dat apparaten van tegenwoordig niet langer leven dan 3 jaar)

gerda53 23-11-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Geweldig apparaat, alle functies die ik wil, ben er zeer tevreden over ook nu nog, alleen ook bij mij gingen er 3 rode ledjes knipperen en was ie rijp voor de schroothoop of moest er meer dan 100 euro betaald worden voor reparatie.
Terwijl het overlijden veroorzaakt wordt door zuinigheid??? van Samsung.
Als je op marktplaats Samsung intypt en knipperende led's ofzoiets en dan vooral ook in de tekst aanzetten, dan komt er ook bij jou in de buurt vast wel een advertentie te voorschijn van iemand die ook baalt van samsung en voor weinig geld (25-30euro) de redelijk simpele reparatie uitvoert.
Ik ben weer blij met mn decoder!

ferryvankampen 20-11-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Helaas ook na enkele jaren goed hebben gedaan heb ik ook die 3 kniper lichtjes gekregen. En ja alles geprobeerd. Uitzetten, stekker eruit maar niet meer aan te krijgen. Helaas

yvonne z. 25-10-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

De Samsung ging bij ons na 3 jaar kapot; alle rode lampjes branden. Dit blijkt een bekend probleem. Bij Samsung zou de reparatie € 150-175 gaan kosten. Onze opmerking dat het apparaat wel snel kapot is maakte geen indruk, zodat we het terug hebben laten komen en via internet het adres van Reparatieservice-Digitenne hebben opgedoken, die het apparaat voor € 25,-- heeft gerepareerd. We konden er ook nog op wachten. Ook heeft hij het trage zappen (als je een programma wilt opnemen) aangepakt.

BenZeeland 08-09-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Het is duidelijk een prut apparaat.
Bij mij werkt hij, na vervanging van de kapotte resetchip en voor alle zekerheid vervangen van de C's.
Ik heb kleine stukjes piepschuim tussen C's en koelplaatjes gezet om directe warmteoverdracht tegen te gaan.
Op de processor heb ik met koelpasta een koelplaatje geplakt.
Na metingen van de temperatuur op verschillende kritische plaatsen en bij verschillende toerentallen van de ventilator, heb ik een weerstand in de +leiding van de ventilator gesoldeerd om het toerental uit het hinderlijke gebied te halen. Alles werkt en niets wordt te warm.

Het is natuurlijk belachelijk dat je zulke toeren moet uithalen om een bruikbaar apparaat te krijgen.

wimpiet 03-01-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Heb de samsung nu twee jaar en het begint aardig irritant te werken zeppen duurt lang enzovoort.vriend van ons 3lampjes probleem heb dit voor hem opgelost door de 3 condendensators te vervangen door zeer goede kwaliteit elko,s van het werk heb de rest chip doorverbonden om te kijken of hij weer werkte en zie daar alles weer klaar .

Klaas231 08-09-2012

Beste wim/piet,
Die reset chip heb ik gevonden waar die zit en waar ik die hier in het noorden kan bestellen.
Maar welke 3 condensators heb jij vervangen en wat voor soort heb jij weer geplaatst?
Zou je mij een afbeelding kunnen mailen om exact welke condensators het gaat?
Dan bestel ik die er ook gelijk bij.

Gr.
Klaas {

Fritzz 10-09-2012

Ik heb ze zelf ooit eens vervangen door 1000u 26v.

Zijn gemakkelijk te vinden, het zijn de elco's die bol staan!

Fritzz 31-08-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Gisteren ook weer de drie lampjes. Dit was reeds de tweede keer! De vorige keer laten repareren door Selectro, dit reeds een paar jaar geleden.
Vandaag de elco zelf maar vervangen, door de vele tips hier de juiste zonder problemen kunnen vinden (stond ook bol!!) en voor 85 cent gerepareerd.

Zodra de interactieve TV hier ook mogelijk is, toch maar eens op zoek naar een andere. We gebruiken hem elke dag. We kijken niet meer anders dan via de 850 naar de TV. Vooral het stil zetten van de zender is gemakkelijk, dit gebruiken we ook elke dag (tijdens het eten).

De degelijkheid is dus crap, twee keer het zelfde defect. Je kon zien welke elco's en weerstanden de vorige keer vervangen waren! En nu dus weer dezefde elco vervangen.

Note: volgens de opgave zou er een 1000u 16V in moeten zitten, dan hebben ze er bij selectro een 1500u 16v ingezet. Deze hadden ze bij de shop niet meer dus vervangen door een 1000u 26v. Bon, we zien wel hoelang het blijft werken.

Zwieremans 09-08-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Na 1.5 jaar een geplofte elco. Van Samsung geen enkele reactie gehad terwijl ze zouden moeten weten dat er veel problemen zijn. Na reparatie door Arjan doet ie het weer naar behoren. Nu maar hopen dat het zo blijft. Er zit nog één storing is; soms neemt ie ineens dubbel op waarvoor ik nog geen oplossing heb gelezen. Volgende keer geen Samsung meer....

Tarja van Oorschot 28-07-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Bij dit apparaat was een fabrieksfout, die men 2x gerepareed heeft voor niets na veel geruzie. Nu is het apparaat weer stuk, maar we geven het op omdat we moe gestreden zijn en hebben een andere merk aangeschaft.

AnnedeJongT 13-05-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Deze HD decoder nu 2 1/2 jaar in bezit, toen was Samsung de enige op de markt met 2 tuners en een HD. Op zich een heel leuk apparaat, alleen wel een half jaar geleden moeten solderen om de elco's te vervangen (kosten 60 cent). Er is gewoon troep gebruikt om dit ding te maken. Ook van PC-mobo's is hierin veel verschil, een oude server met een degelijk intel-mobo draait al meer dan 10 jaar terwijl een goedkoop A-open Mobo al na 2-3 jaar lekkende elco's heeft. Dus de gemiddelde verwachte levensduur van deze Samsung is 2-3 jaar en dat is ver onder de maat. De ventilatoren zijn ook verschrikkelijk qua geluidsproductie :(.

pbor 28-04-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

+/- 2 jaar in bezit, destijds de enige met hdd + 2 tuners dus de keuze toen was simpel. Als ik toen geweten had wat de kwaliteit was dan had ik liever even gewacht. Nu al 2x het bekende rode knipper leds probleem gehad. Wel netjes service gehad (www.eshop.nl) maar toch erg vervelend. Daarnaast zijn ze qua software ook niet heel erg stabiel, bij bepaalde firmware werd opeens alles dubbel opgenomen. Apparaat kent geen winter/zomer tijd, dus 2x per jaar mag je alles opnieuw corrigeren... Daarnaast kun je de tijd niet verzetten (die overigens langzaam verloopt). Ik ga hem dit keer toch maar zelf repareren (omdat het mijn hobby is ;) maar anders ging ie de plomp in.

Advies: koop hem NIET!

Duck_zelf 04-03-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Ben sinds maart 2007 in het bezit van dit apparaat, na een half jaar gebruik gaf deze al “de geest”….. Gelukkig viel deze reparatie nog binnen de garantieperiode, alleen vier weken zonder gezeten.
Nu na bijna twee jaar het alom bekende probleem: de knipperende led's….
De garantie is inmiddels ruim verlopen en de winkel weigert mee te werken (aanbod = reparatiekosten delen). Na de tips hier gelezen te hebben heb ik het apparaat net maar even losgeschroefd en geconstateerd dat er ook bij mij een condensator is “ontploft”. Morgen maar even een nieuwe kopen en erin laten zetten.
In ieder geval dank voor de nuttige tips! En ook voor mij geld: GEEN SAMSUNG MEER!!

Vonkensteyn 23-01-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Als hij werk, is het een prima ding.

Alleen veel problemen mee gehad, eerst sodtware en na 1,5 jaar deed hij niets meer. Terug naar de dealer,: reparatiekosten 120 euro! voor nieuwe tuner erin en nog iets.

ze geven maar een jaar garantie. Nu wacht ik wel een maand en koop ik de nieuwe humax HD receiver met 320 GB, daaag Samsung.....

Ed61 18-12-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Prachtig apparaat... totdat ie het na zo'n 1,5 jaar begeeft. Het 3 rode leds probleem! (zie elders op deze pagina en bekijk voor de lol ook de pagina's van TrosRadar). Bij het servicekantoor en het reparatiestation doen ze net of hun neus bloedt en zullen ze niet erkennen dat het een bekend probleem is. Beetje duur apparaat voor zo'n korte levensduur. Dus niet kopen!

Zamzoeng 31-10-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Beste “Zwarte Doos van Samsung” bezitters !
Een zwarte doos draagt normaalgesproken bij in het oplossen en voorkomen van een probleem, in dit geval IS de
zwarte doos zelf het probleem ;-)
Voor sommige gedupeerden heb ik misschien de gouden tip ! Sinds Juni 2007 ben ik ook in het bezit van de Samsung
DCB-P850R decoder met harddisk. Na anderhalve maand had deze al de geest gegeven en liep steeds vast met
de 3 gezellige rode lampjes. Ik heb deze toen onder garantie zo om mogen ruilen bij *** waar ik deze had aangeschaft
en kreeg simpelweg meteen een nieuw exemplaar mee ! Ca een maand geleden (net na het verstrijken van de garantie
termijn van 1 jaar uiteraard !) kreeg ik weer exact dezelfde problemen met deze zwarte doos van Samsung.
Nu ben ik zelf best handig met electronica en heb dus 3 nieuwe Elco's erin gesoldeerd. Ik kreeg het idee dat dit DE
Oplossing was, maar na enkele uren mocht ik weer naar GR-DL's kijken op de display en ging daarna de kerstverlichting
weer branden. Is er dan niemand die weet wat nu de werkelijke oorzaak van dit probleem is ? Ik heb 3 mogelijkheden
de revue zien passeren 1) Elco's vervangen 2) Slechte kwaliteit/ontwerp voeding 3) Vervangen reset-chip. Maar zo te zien
heeft dit bij niemand voor lange tijd mogen baten.
Vandaag heb ik het *** filiaal gebeld waar ik de zwarte doos heb aangeschaft en het probleem voorgelegd. Men adviseerde
om even langs te komen met het ding. Alsof men dan kon zien aan het ding WAT er defect was of DAT ie defect was ?
Maar goed, ik dacht laat ik het maar eens proberen. Afijn, zielig en teleurgesteld gezicht op gezet en naar binnen. Verkopers:
Tja Sja, de garantie is inderdaad verlopen. Opsturen naar fabrikant. Ik zeg ik heb er bijna 300 euro voor betaald en zie niet
zitten om er nog eens 120 euro aan uit te geven met de kans dat ie het straks weer begeeft. Verkoper: Ja dan kan je net
zo goed een Humax aanschaffen haha. Wat een lol. Filiaalmanager erbij. Hij gaf me 2 opties. Coulance, dwz ruil hem maar
om met het showmodel dat we hebben staan of we sturen hem op en dan zien we wel wat we doen met de kosten. Ik zeg,
geef dat showmodel maar mee, deze doet toch niks noppes nada meer, erger kan dus toch niet. Top ! van *** !
Thuisgekomen meteen naar de TV gehold, Jaaaaa hij doet iets ! Eerst systeem reset gedaan, daarna frequentie en netwnr
Ingeklopt en zenders ingelezen. Daarna SW-update uitgevoerd en warempel dat lukte ! Nu maar afwachten hoelang deze
(inmiddels de 3e dus) het uithoudt.
Kortom, ga eens naar je *** filiaal en probeer de zwarte doos om te ruilen voor het showmodel o.i.d. ! Succes !

frho 24-10-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Mijn P850R is nog geen twee jaar oud en nu al voor de 2de keer de geest gegeven. Ik kan 'm proberen te laten repareren voor minimaal 70 euro. Buiten de reparaties loopt het apparaat continue vast en moet of met de knop of zelfs stekker worden reset. Kortom waardeloos apparaat; grote schande kabelmaatschappijen in zee gaan met dit soort hardware leveranciers.

Eigenaar 28-09-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Heb al meer dan een jaar de DCB-P850R en de 160 gb zat nu echt vol. Ik heb hem open gemaakt en een 500gb harde schijf in gedaan. Doet het perfect en kan nu veel meer opnemen. Films afspelen via de USB is mij echter nog niet gelukt. Verder vind ik hem handig voor erbij, zapt nog al traag en gebruik hem nu meer als een videorecorder.

King Bas 10-09-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Ook ik heb de Samsung bijna twee jaar en altijd met tevredenheid gebruikt....totdat 'plof' het systeem uitsloeg. Drie ledjes aan de voorkant gingen branden. Met het commentaar op deze pagina naar de winkel gegaan. Zij gaven aan dat e.e.a. niet meer onder de garantie viel en dat ze het apparaat konden opsturen (starttarief EUR 35) en daarmee stem je ook in dat het apparaat voor maximaal EUR 100 kan worden gerepareerd. Toch maar terug naar huis genomen en het advies van Willem opgevolgd (condensoren vervangen). Ik kon geen afwijking constateren en heb vervolgens het systeem stofvrij gemaakt en opnieuw aangesloten. En ja...het werkt weer. Ik weet niet voor hoelang, maar de betrouwbaarheid van dit systeem is erg minimaal...

Frans W 22-07-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Prima apparaat, alleen balen dat hij na ongeveer 1,5 jaar het heeft begeven. (drie knipperende ledjes) N.a.v. het advies om enkele condensatortje te vervangen doet hij het weer.
Allen zappen ghaat erg langzaam. Verder makkelijk te bedienen.

Dennis O. 24-06-2008
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Ik heb de speler nu een kwartaal in mijn bezit. Wat me als eerste positief opviel, was het duidelijk scherpere beeld t.o.v. de Samsung DCB-9401R tuner.

Het apparaat werkt tot nu toe probleemloos. ZOwel TV, radio, muziek als foto's worden goed weergegeven.

Alleen miste ik op een gegeven moment telkens het einde van een opgenomen programma. Dit bleek te komen doordat de klok 3 minuten voor liep op de werkelijke tijd. Na de software-update staat de klok weer gelijk en is dit dus verleden tijd. Verder is het apparaat als hij standby staat een stuk stiller sinds de update.

Fijn apparaat. Geen spijt van de aanschaf.

garret 30-12-2007
Geschreven voor: Samsung DCB-P850R

Ondanks alle slechte kritiek op dit apparaat, vind ik het echt een top ding.

Installatie was erg makkelijk, stekker erin, kaartje erin en draaien maar.
Beeldkwaliteit is stukken beter dan de samsung 9401.
Bediening is erg makkelijk, binnen een kwartier wist ik
precies hoe alles werkte.
Verder geen enkele vastloper of verkeerde opname.
Ook het probleem dat de koelfan herrie maakt is mij vreemd, en dat de fan in standby draait vind ik geen probleem.

Kan niet begrijpen dat mensen er zoveel problemen mee hebben.