Philips DCR2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips DCR2022 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Guylke 26-07-2009
Geschreven voor: Philips DCR2022

al met al een groot probleem geval dit kastje.
Heb bij een klant de nodige uren gezeten om vanalles aan de praat te krijgen maar helaas keer op keer vastlopers. Ziggo verschuilt zich achter het punt nergens van problemen op de hoogtete zijn (lekker makkelijk, gebruikers forum van ziggo / @home spreekt wel anders).

Als de klant een programma wil vastleggen met de funktie Timer voor opname met een DVD recorder of video recorder dan hangt de hele box zich op en doet niets meer tot de timer funktie voorbij is.
Van de stroom afhalen etc etc heeft helemaal geen zin hierin.

Al met al kan ik iedereen dit apparaat meer dan afraden om de klanten een hoop ellende tegen te houden

Mvg Guylke

Zicko040 24-06-2009
Geschreven voor: Philips DCR2022

Inmiddels draait de DCR2022/03 drie weken bij mij . En nu al is er een vervelend probleem: regelmatig bevriest het beeld en reageert het apparaat op geen enkel commando, noch via de knoppen, noch via de AB. Ik heb de Philips Klantenservice gebeld en die konden alleen suggereren om het apparaat terug te sturen. Ook werd na enig doorvragen van mijn kant bevestigd dat dit geen Philips apparaat is maar een inkoopapparaat met een Philips label erop. Geen aanrader, dit apparaat.

jansam 14-06-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Ik heb deze DCR2022 nu een week als actie van Ziggo v/h @home.
Na installatie en opstarten en uitvogelen hoe e.e.a. nu samenwerkt met mijn Samsung LCD scherm werkt het. De digitale beeldkwaliteit is stukken beter als analoog. Maar ik vraag mij nu nog steeds af: Wat moet ik als eerste aanzetten, de decoder of het LCD scherm. Ik heb regelmatig dat het LCD schemr bevriest het geluid loopt dan nog evendoor en valt even later ook weg. De decoder reageert dan ook niet meer op de afstandsbediening. Dus van stroom af. Na weer stroom er op springt de decoder weer aan en is weer bevroren. Na dit enkele keren geprobeert te hebben en er voor gezorgd te hebben dat de decoder op standby komt (moeilijk te realiseren dan) en hem dam weer aan te zetten dan lukt het weer. Als het enmaal goed functioneert dan is de zapsnelheid goed. Ook heb ik de Samsung afstandsbediening de Philips code ingevoerd en kan die nu ook voor de decoder gebruiken. Als ik scherm instellingen wil wijzigen dan moet ik op het knopje TV drukken. Wil ik weer kanalen wisselen dan eerst het knopje STB indrukken. Ook de EPG werkt dan en de info bij het kanaal werkt gewoon. Alleen vorig kanaal werkt helaas niet. Geluid gaat nu nog via het scherm maar dat ga ik over een paar dagen via de homeset aansluiten. Favorieten moet ik nog instellen maar ik dacht dat ik die niet via de Samsung afstandsbediening kan oproepen.
Ik had de Samsung HD decoder DCB360RA besteld maar door de actie geannuleerd.
Ik wacht nu op een HD decoder met 2/3 tuners met harde schijf en eventueel VOD en HDMI aansluiting. Dan kan ik mijn Full HD scherm tenminste optimaal benutten.

limlander 02-05-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Na jaren heb ik mijn Samsung maar eens de deur uit gedaan. Elke keer had ik wel eens een storing. kaart onbekend, kaart defect, E19 verlopen ga zo maar door.
na 2 jaar ergenis heb ik maar besloten om een nieuwe te halen. Ik zou graag een HD ontvanger willen hebben maar die zijn alleen nog van Samsung.Geen Samsung meer en dan maar een jaartje wachten op een HD ontvanger van een ander merk.
Er is maar weinig keus philips of een Samsung.
Philips maar meegenomen. Het resultaat; wat een verbetering ten opzichte van het Samsung kasje. Beeldkwaliteit en geluidskwaliteit velen malen beter dan de Samsung zelfs als ik niet digitaal kijk. De samsung had als nadeel dat deze mijn analoge signaal erg verzwakt,. Philips heeft dat niet. De afstand bediening is ook beter dan dat rot ding van Samsung. Bij de Samsung moest je bijna op het kasje gaan zitten om de zender te veranderen. Een ander voordeel van Philips is dat je deze ook via het kasje kan bedienen.
Alleen heeft de Samsung een betere en overzichterlijke menu.
Ik ben tot nu toe zeer te vreden over deze ontvanger.

Hans vd N 24-02-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Deze decoder aangeschaft omdat mijn oude Noikia stuk was. Ik heb digitale TV van HOME en die adviseren het type 2020. Dit is zijn opvolger en werkt prima bij HOME. Er zit inmiddels wel een antenne verloopstekker bij. Aansluiten en installeren gaat zonder problemen. Tot nu toe ook geen problemen met de werking. Dit type kan ook veel meer favorietenlijsten aanmaken dan in de beoordeling staat.! Ik heb er vier aangemaakt. Jammer dat de gebruiksaanwijzing nog voor de 2020 is, nu zie je niet de verbeteringen! Een groot minpunt is de waardeloze teletekstfunctie. Zeer slecht leesbare letters! Jammer als je een mooie digitale TV koopt die je moet gaan bedienen met de afstandbediending van deze decoder.

DJtomR85 23-02-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Ik heb sinds paar dagen geleden deze digitale decorder gekocht van Philips, en moet eerlijk zeggen dat dit een top product is.
Beeld kwaliteit is subliem te noemen!!!

duijv023 18-02-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

gewoon flink pech gehad blijkbaar.
Aangeschaft icm Casema DTV, toen weinig geen software updates, apparaat werd erg warm, liep geregeld vast etc. Uiteindelijk's nachts steeds spannignsloos gemaakt. Daarna paar maanden niet gebruikt ivm uitblijvende f/w updates. Sinds paar maanden weer uit de kast gehaald, nu wel goede softupdates, maar helaassss hij maakt een zacht sissend geluid, garantie verlopen, dus zal dit apparaat gerepareerd of vervangen gaan moeten worden. Ik heb er in elk geval spijt van. Maarrrr.. toen die het goed deed: prima beeld en geluid, al is de software niet echt super stabiel

mad.hawk 05-02-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Deze decoder i.c.m. digitale TV van @home, zit behoorlijk verschil in scherpte tussen de verschillende zenders, maar over het algemeen ziet het er zeer gelikt uit! Tot nu toe nog geen enkele vastloper o.i.d. gehad, zapt snel!
Decoder is te bedienen met de afstandsbediening van m'n LCD TV, en die is stukken fraaier dan de simpele bijgeleverde afstandbediening.

Ik snap net als de voorgaande review niet dat Philips niet met een HD decoder met HDMI aansluiting komt, maar goed.. daar moeten we nog even geduld voor hebben..

Jaap R 30-01-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Ik had eerst een samsung decoder. Deze heeft de geest gegeven. Nu heb ik de Philips gekocht omdat deze snel schijnt te zijn in het zappen. Dit klopt. Hij is sneller dan de samsung.
Wat ik handig vind is de favorietenlijst. Hiermee krijg je alleen de zenders te zien waar je een abbonement op hebt en welke je vaak kijkt. Dus niet die hele waslijst die je toch niet kiest.
Enig minpuntje zit in de goedkope afstandsbediening. Achja, ik heb mijn all in one...
Voor de mensen die hem willen kopen, vraag er meteen een antenneadapter bij (van gewone antenne naar HF) Op deze decoder past geen gewone antennestekker maar een HF draaistekker. Waarom deze vreemde keuze Philips???
Wat ik verder niet begrijp is dat er op geen enkele decoder (op de samsung360 na dan) een HDMI uitgang op zit. Hier had Philips met zijn nieuwe decoder toch mooi op in kunnen springen.

RogerNLD 24-01-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Heb deze ontvanger vandaag tegen geringe betaling om kunnen ruilen met mijn vorige samsung receiver. Dit omdat ik toch graag alles van philips heb en ik vertrouwen heb in het product.

Al hier een kleine vergelijking tusen de samsung en de philips (gezien vanuit de Philips).

Pluspunten:

+ Sneller dan de Samsung (zappen, menu, alles)
+ Menustructuur
+ Groter bereik afstandsbediening

Minpuntjes:

- Ondertiteling Lettertype lang niet zo mooi
als de Samsung, tevens geen doorzichtigheid
in te stellen
- Geen optische uitgang (wel SPDIF)
- Grijze afstandsbediening (wel zwarte receiver)

Conclusie:

Natuurlijk moet ik de Philips receiver nog verder testen en is dit maar een voorlopige review maar tot nu toe ben ik zeer tevreden over het apparaat. Vooral de snelheid vind ik zelf een groot pluspunt, ik wil soms snel naar een kanaal switchen wat bij dit apparaat geen enkel probleem is. Het model is wat groter dan de Samsung maar zeker niet minder mooi. Ook het bereik van de afstandsbediening is groter dan bij de Samsung receiver, wat ik toch wel erg prettig vind aangezien ik niet altijd recht voor het kastje zit. De geringe minpunten zijn zeker niet opgewassen tegen de pluspunten van dit toestel. Beeldkwaliteit is trouwens hetzelfde als de Samsung.

Als ik meer ervaringen tegenkom, zal ik deze zeker posten.

ronvm 12-01-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Heb deze ontvanger op 11-01-2008 gekocht en ben nu al tevreden. Inderdaad jammer dat deze geen breedte heeft van 43.5 cm maar hij werkt perfect. Had hiervoor een Samsung, was ook perfect maar ik wilde alles van Philips.

FredNL 07-01-2008
Geschreven voor: Philips DCR2022

Sinds 3 Januari in mijn bezit. Heb deze aangeschaft omdat de zap snelheid hoog is (rond 1 sec om van kanaal te wisselen) en omdat ik van Philips toch een goed product verwacht. De installatie is zeer eenvoudig. De menu's en de bediening is erg gebruikers vriendelijk. Het zappen gaat inderdaad snel.
Beeld en geluid kwaliteit zijn goed tot zeer goed te noemen. Decoder via bijgeleverde Scart kabel (goede kwaliteit) op mijn Panasonic th42pv70 aangesloten. Brengt mij op een foutje in de informatie tab van kieskeurig, hier staat onterecht dat deze decoder een Component aansluiting heeft maar dat is niet waar. Verder een uitstekende decoder voor weinig geld.

Erwin Amesz 31-12-2007
Geschreven voor: Philips DCR2022

Ik heb deze Philips decoder sinds zaterdag 29 december en ben zeer tevreden. Ondanks de ontzettend slechte reviews van andere decoders van Philips ben ik toch overstaag gegaan. Mede doordat deze decoder in het zwart te verkrijgen was en de andere (humax en Samsng) op dat moment niet.

Beeldkwaliteit is goed/zeer goed
Vormgeving is goed, alleen jammer dat de kaart zichtbaar is.
Geluid gaat via een digitale coaxkabel ,dus niet optisch (let dus op met je eigen aansluitingen).

De enige twee punten die ik jammer vind:
- Er zit een goedkope coaxkabel erbij. Had dit geld nu gestoken in een klepje zodat de kaart niet meer zichtbaar is.
- Er is geen mogelijkheid om een zenderlijst zichtbaar te krijgen op je tv. Wel 6 favorietenlijsten (3 tv, 3 radio), maar die zie je dus niet op je tv als lijst.

Voor de rest een aanrader!

Voor alle decoders die ik ken heb ik 1 opmerking: waarom worden deze apparaten nu niet in een hifi formaat gemaakt! Nu staat er zo'n klein kastje op mijn surroundset. Ook zie je hierdoor de aangesloten kabels omdat het decoderkastje minder diep is dan de overige componenten.