Humax IHD-R5400C - Reviews

Aantal tuners
Hdmi-aansluiting

habhan 29-08-2016 Product paar dagen in bezit

Een mooi vormgegeven dubbel ontvanger met 1 TB harde schijf

Erg mooi vormgegeven goed apparaat met twee ontvangers waardoor het opnemen van 2 programma's gelijktijdig mogelijk is en, afhankelijk van die programma's, zelfs naar een derde kan worden gekeken. Makkelijk te programmeren, o.a. uit programmagids en opgenomen programma's prettig gepresenteerd en kiesbaar. Vlotte bediening en goede beeld en geluid kwaliteit.

Pluspunten

• Twee ontvangers
  • Hoge beeld kwaliteit
  • Hoge geluid kwaliteit
  • Mooi vormgegeven

Minpunten

• Weinig edit mogelijkheden

Simkensfotografie.nl 14-08-2016 Product paar dagen in bezit

Uitstekende recorder

Het was een kwestie van uitpakken, aansluiten en aanzetten.
De Humax is zeer gebruiksvriendelijk en topkwaliteit.
Je hoeft nooit meer een programma te missen met twee programma's tegelijk opnemen en een derde rechtstreeks te kijken.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Kwaliteit

EuitG 09-04-2016 Product paar dagen in bezit

Handig apparaat met kanttekeningen

Apparaat gekocht omdat opnamen op een USB-stick in de TV beperkingen heeft.

Wat mij opvalt aan het apparaat;
- Snelle installatie
- Handige bediening
- Apparaat is 3mm hoger dan de opgegeven 5,5cm
- Als je Hirschmann afgeschermde antennepluggen gebruikt gaat dit niet gelijkertijd voor de antenne-in- en -uitgang. Deze zitten te dicht bij elkaar
- Apparaat uit verpakking kostte 20 min updaten op vaste LAN-verbinding
- Als ik op mijn apparaat de uitgang doorlus naar de TV of Homecenter wordt het ontvangen signaal op de Humax slecht: blokkerig en sommige zenders geen ontvangst. Kortom het doorlussen van het antennesignaal is technisch niet gescheiden. Uitgang dus niet benut (ging ook niet met de plug, zie eerder in de review)
- Wat wel tegen valt is dat het uitgangssignaal via HDMI in het wit vast loopt (clipt). Duidelijk verschil met als ik omschakel naar mijn tv-tuner. Hierdoor zien heldere en witte partijen er uit of er geen contrast in zit.

AvdHF64 28-11-2015 Product paar weken in bezit

Gekocht ter vervanging van 5 jaar oude 5050c. (Tuner kreeg problemen.)
Instaleren nog geen 5 minuten inclusief stekkers aansluiten.
Favorieten indelen, fluitje van een cent.
Nu kunnen we de opnamens overal via tcp/ip kijken dankzij de dlna-server. (Bij meeste mensen zal dit niet verder gaan dan hun huis/tuin.)
De oude 5050c vond ik qua vormgeving mooier. Maar een grote ronde knop, die je nooit gebruikt, in het midden is 'moderner'. Ik heb liever geen, grote, knoppen en het display in het midden...
Als je van een ander merk overstapt zal alles wat langer duren omdat de humax erg logisch en simpel is. Na 1 week snap je niet meer waarom je vorige merk het zo ingewikkeld had gemaakt. ;-)

fjhhofstede 15-11-2015 Product maand in bezit

Prima apparaat, hiervoor een Samsung 7140B gehad, deze gaf veel problemen.
Pluspunten: goede beeldkwaliteit, makkelijk te bedienen.
Minpunt: Minder makkelijk als je door verschillende favorieten lijsten wilt bladeren.

Turfvaarder 26-09-2015 Product kwartaal in bezit

1 a 3 x per week moet ik de Humaz iHDR-5400C met de aan/uit schakelaar even uit en daarna weer aan zetten omdat het apparaat dan zoooo enorm traag wordt. Overschakeling naar een ander programma duurt enorm lang.Regelmatig reageert het apparaat niet op de bediening.Regelmatig start het apparaat niet op. Zodra je echter even een harde reset geeft (schakelaar weer uit en daarna aan) dan werkt het apparaat weer prima. Volgens de winkelier is dit bij alle apparaten zo. Zijn advies:Je moet het apparaat na gebruik UIT zetten en als je deze weer wilt gebruiken moet het apparaat uiteraard weer worden aangezet. Een lastig apparaat.
Volgens mij moet het apparaat toch kunnen werken zonder die gebruiksaanwijzing!!

0xyg3n 17-05-2015 Product maand in bezit

Na mijn verhuizing naar Ziggo gebied heb besloten om een Humax 5400 te kopen. Ik had op verschillende fora en hier bij kieskeurig gelezen dat het zeer goede recensies kreeg. Ik naar de winkel en werd daar goed geholpen door een verkoper die ook een vurig pleidooi hield over de werking en gebruik gemak. Hierdoor werd de lat wel erg hoog gelegd, maar nu na een paar mand ben ik het met iedereen eens en helemaal tevreden. Aansluiten was gemakkelijk en met de aanwezige handleiding makkelijk te doen. Ik heb toch al bedraad netwerk bij mijn TV liggen dus hem daar ook op aangesloten. Opnemen van TV programma's gaat vanuit de gids en hoefde geen uitleg. Ik had in de winkel al begrepen dat ik tegelijkertijd 2 programma’s kan opnemen (en ondertussen ook nog iets wat is opgenomen kan terugkijken. Ik heb er wel voor gekozen dat elk programma wat ik opneem 5 min eerder en 20 langer wordt opgenomen wat in dit land nog wel eens nodig is :) er zitten hele handige herhaal opties in het opname menu. De programma gids heeft voor de komende 2 dagen alle informatie beschikbaar daarna mis je op sommige kanalen dingen — na een gesprek met de helpdesk bleek dat aan aan de aanbieders te liggen. Het gebruik van de Humax spreekt voor zich, persoonlijk vind ik het intuïtief en duidelijk in gebruik. Ik kwam er achter dat het apparaat een hele handige functie had waar ik een beetje overheen had gelezen; het skippen in een opname... in het menu kun je instellen hoever je vooruit en achteruit wilt springen. Ik heb gekozen voor 1minuut vooruit en 15seconden terug (ideaal voor het skippen van reclame) Ik heb 2 weken geleden er een Humax 5300 bij gekocht (zonder ingebouwde HDD) en aangesloten in de slaapkamer en we kunnen nu ook de opnames bekijken van de Humax beneden (moeten dan wel het apparaat aan laten staan) kijken. In beide apparaten zit een portaal (rode knop) waar je films en series kan bestellen (zoals bij een Horizon Box).

Fam Flikweert 05-02-2014 Product paar weken in bezit

Wij zijn sinds een aantal weken overgestapt van analoge televisie naar digitale televisie. Hiervoor hebben wij de Humax IHDR-5400C aangeschaft met een smartcard van Delta.

Het is een enorm verschil, in alle opzichten, beeldkwaliteit, geluidskwaliteit en functies. De Humax is een zeer uitgebreid apparaat, wat naar onze mening makkelijk te bedienen is. Het opnemen, pauzeren, instellingen enz zijn gemakkelijk via de afstandsbediening te wijzigen. Voor ons een enorme vooruitgang.

Ik zou dit apparaat zeker aanbevelen, wij hebben voor dat wij de Humax hebben aangeschaft, veel op internet gezocht naar reviews waaruit deze Humax zeer goed uit de bus kwam.

Spider124 29-01-2014 Product half jaar in bezit

Inmiddels mijn tweede humax gehad van Ziggo. Blijf problemen houden met het beeld. Regelmatig kortdurend blokjes in beeld.
Ziggo monteurs inmiddels al een keer of 10 geweest Goede service dus van Ziggo.
Tijdelijk oude cisco gekregen deze gaf dit probleem niet. dit vind ik echter een oerlelijk apparaat.

Hammie1950 27-09-2013 Product maand in bezit

Nog even een reactie op mijn vorige review.De klacht over het trage bedienen van TV-Gids etc is nu goed,heb een ander apparaat gehad.dus dit is gewoon goed.Verders blijf ik bij mijn standpunten.Het media-overzicht is zeer verwarrend,gooit alles door elkaar,geen overzicht meer in wat je allemaal hebt opgenomen,5 titels max,dit is 8 bij 5050 en netjes op datum zodat je met een paar pijltjes naar rechts alles hebt doorgelopen.Waarom niet in 't menu de optie voor classic menu zoals nog steeds bij windows 't geval is ivm configuratie-scherm.Verders vind ik de optie om time-shift uit te kunnen zetten ook een groot pluspunt,stond maar op te nemen,maar gebruikte het NOOIT,op de record duwen is voor mij meer dan genoeg.Voor diegene die wel time-shift gebruiken is er nu de mogelijkheid 't programma wat je met time-shift bekijkt alsnog op te nemen,dit kon niet bij de 5050.Al me al toch een heel goed apparaat,en helemaal als ooit 't vertrouwde media-menu terug komt.
Gebr.Aanw. 5400c: https://static.ziggo.nl/images/Gebruiksaanwijzing%20HUMAX%20IHDR5400c_tcm14-35468.pdf
en enige uitleg van 5200C, broertje van de 5400C met dezelfde menus.als de 5400C.

Degelijkheid ook nav de 5050.

Hammie1950 10-09-2013 Product paar weken in bezit

Nu een paar weken in bezit en de kans gehad om deze te vergelijken met de 5050 waar ik altijd zeer tevreden over ben geweest en 6x een 10 zou geven.Wat de 5400 betreft ben ik nogal teleurgesteld.De layout,software,menu enz zijn zeer traag en verwarrend,hij geeft aan een bestand te wissen maar dan staat hij nog in de hoofdmap,dus moet je hem nogmaals wissen.Vraagt ook veel te vaak om een bevestiging bijv.in guide op de record knop drukken is toch duidelijk dat je dit wilt opnemen,maar toch wil hij een bevestiging.Je moet ook eerst op stop drukken voor je een bestand kan verwijderen.Dit alles is veel simpeler en vriendelijker bij de 5050,ook vind ik overzicht van media te bekrompen was ook beter bij 5050 en krijg in eerste instantie ook geen afbeelding in de bladwijzer pas na 1x afspelen,zie ook niet gelijk welke herinnering erbij hoort in timer,moet dan eerst weer op ok drukken voor aanpas-scherm.Vooruit springen in guide duurt ook veel te lang,ook met > en >>,onthoud ook niet bij schakelen tussen timer en tabel waar je gebleven was in tabel,schiet weer terug naar nu en moet je weer opnieuw beginnen met dat trage zoeken,de 5050 onthoud dit.Het is wel duidelijk dat ik lang niet zo tevreden ben met de 5400,enigste pluspunt is voor mij de 1TB schijf,maar had in feite beter 2 5050=ers kunnen kopen ondanks de kleinere schijven ,dat had mij een hoop ergernis gescheeld.Ik weet wel dat dit allemaal niet zo erg is maar 't was veel beter,waarom niet gewoon zo laten?Ideaal dus een 5400 met de software van de 5050.Had iets meer verwacht van deze Humax ondanks dat 't verder natuurlijk een zeer goed app. is.
Misschien komt er nog wel een update.Iemand nog 'n idee hoor ik 't graag.

HansPeter16 09-08-2013 Product paar dagen in bezit

Ik ben al ruim 4 jaar een heel tevreden gebruiker van de Humax iHDR-5050C en afgezien van een enkel probleempje dat maar een paar keer is voorgekomen en dat ik altijd kon oplossen door het toestel uit en weer aan te schakelen met de On/Off switch aan de achterzijde (volledig groen beeld na toestel aanzetten) heb ik nu toch maar de Humax iHDR-5400 aangeschaft vanwege een vier maal grotere Harddisk (1 Terra byte I.p.v. 250 Giga byte op de 5050C) en de mogelijkheid van interactieve TV (TV Portal van ZIGGO).

Het aansluiten en de installatie is heel eenvoudig met het bijgeleverde ZIGGO startpakket voor de Humax ontvanger en de 78 bladzijden Gebruikershandleiding.

Na selectie op mijn Loewe Connect ID 40DR Televisie had ik meteen weer de oude vertrouwde prima beeld en geluid (die ik ook kan laten klinken via mijn Yamaha Receiver RX-V573) kwaliteit terug die ik gewend ben.

Ook het opnemen en afspelen van Televisies is als vanouds heel makkelijk en comfortabel, waarbij opvalt dat alles aan dit toestel wat moderner en gelikter oogt (Menu en scherm layouts).

Tot slot vind ik de buitenkant er ook op vooruit gegaan (modernere vormgeving)en de verlichte standby toets (zeer smalle verlichte rode cirkel in standby en blauw in aan stand) spreekt me ook aan.

Heb het toestel pas een paar dagen in mijn bezit maar durf er best vanuit te gaan, gezien de ervaringen met de 5050C, dat ik weer vele jaren plezier aan dit toestel kan gaan beleven!

DYNAMIC FOX 06-06-2013 Product paar weken in bezit

Prima apparaat!
Vergeleken met de Humax iPVR-9200C, ontbreekt er toch een mogelijkheid, n.l. om tijdens het opnemen van een programma, de eindtijd te verlengen! Je kunt namelijk tijdens het opnemen de betreffende eindtijd van het programma niet meer veranderen (je ziet het op te nemen programma niet meer in de programmeermodus tijdens het opnemen).
Indien je in de gaten hebt dat een programma (film of i.d.) flink uitloopt, meer dan waar je rekening mee hebt gehouden tijdens het inbrengen van begin- en eindtijd, dan is dat toch wel een ernstig nadeel als je de eindtijd niet meer kunt aanpassen.
Hopelijk wordt hier rekening mee gehouden en kan dit met een firmware update worden verholpen.
Dynamic Fox

Eric Fartree 31-05-2013 Product paar weken in bezit

Dit apparaat is een openbaring. Perfect beeld en geluid dit in combinatie met 1 TB harde schijf maakt on demand bijna zinloos!