Canal Digitaal M7 SAT801

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canal Digitaal M7 SAT801 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,6

Erik Verhoeven 06-09-2020

Storing

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Groen lampje brandt. Zowel manueel als met afstandbediening geen reactie. Komt niet met boot boodschap op display. TV-scherm zegt geen of slecht signaal.
Stroom eraf en weer erin na enige tijd: geen oplossing. Ergerlijk. Apparaat niet oud.

Pluspunten

• beeldkwaliteit

Minpunten

• storingsgevoelig

Jo de ontevredene 02-08-2017

Digitale ontvanger van Can. Digit. M7 801 slecht

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

De ontvanger blijft continu op On staan. Ontvanger reageert niet meer op de afstandsbediening en ook directe bediening op de ontvanger werkt niet. Nog een geluk dat hij op On blijft staan en zenders kiezen nog wel lukt. Zie bij andere reviews dat die met dezelfde situatie zelfs niets meer kunnen. Na co?ntact met Can. Digital geeft men alleen aan er niets aan te kunnen doen, geen garantie meer terwijl apparaat goed 2 jaar oud is. Voor € 59,00 bied men een nieuwe aan. Dit noemt men dan Coulance? Kortom een slechte ontvanger

Pluspunten

• goedkoop?

Minpunten

• Werk na een jaar al niet meer
  • Canal Digital heeft geen enkele coulance

marineman2 19-03-2016

Zeer eenvoudig maar ja........

Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Wat een eenvoudige ontvanger is dat zeg, meer kan ik er niet van zeggen maar dat eenvoudige dingetje doet wattie moet doen.En dat reeds 4 jaar!!
Uitstekend beeld, probleemloze installatie en met een USB stick van 64 GB kun je ook nog veel programma's opnemen.
Al met al een zeer goede koop voor deze prijs

sylvan 01-02-2016
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

vorige receiver begon kuren te vertonen. Nieuwe receiver bij Canal Digital besteld voor 19 euro, de sat801. Nadeel is dat er geen harde schijf in zit en je dus niet kan opnemen of even pauzeren. Beeld is wel veel beter dan vorige receiver, mijn vrouw zei al dat ze geen nieuwe lenzen meer nodig had :-), loepzuiver. Aansluiten usb-stick om op te nemen werkt wel, maar dan heb je heel weinig ruimte (max. 32, of 64 GB). Daarom externe harde schijf gekocht van 2 TB. eerst een Western Digital, die werd niet herkend, teruggebracht en nu een Toshiba 2 TB gekocht, aangesloten en werd wel herkend gelukkig, de SAT801 de harde schijf laten formatteren en werkt nu als een tierelier!

paul van oort 16-06-2016

Ben benieuwd hoe je deze ontvanger voor 19 euro hebt kunnen krijgen. Normale prijs is over de 100.

Ruurd 13-07-2016

Als je je abonnement verlengt met 2 jaar krijg je hem zelfs gratis, Ik wilde niet 2 jaar verlengen maar één jaar en moet nu 29 Euri betalen

Bevo 19-01-2016
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Net een maand in huis en nu al stuk. Kastje reageert nergens meer op en blijft permanent op On staan. Al geprobeerd het systeem te resetten maar geen effect. Ook al geprobeerd twee dagen uit te laten staan en daarna weer aan maar ook dit heeft geen effect

Sebastiaan233 11-03-2015
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Ik heb deze tuner meer dan twee jaar. Echter is het een simpel ding en verwacht niet zoveel. Kanalen een nummer geven kan helaas niet en de teletekst is niet volop in beeld. Echter het opnemen is geweldig na alle negatieve beoordeling kan ik dit wel goed benoemen. Na opname kan je zelf een titel geven. Je kan zien hoeveel je nog aan opname hebt en gebruikt hebt. Ik neem op van de SD zenders vanwege HD niet alleen meer geheugen neemt maar als je kijkt dat er blokjes ziet soms.

Hans hfd 04-05-2014
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Deze decoder ontvangen van CD nadat ik enkel problemen heb gehad met het broertje met harde schijf, de laatste is een maand geleden omgeruild voor een ander fabricage nummer echter de zelfde problemen.
Na contact met CD omgeruild voor dit exemplaar ennnnnn werkt super.
Heb er nu nog een USB stick in met 125gb echter ga er een 1tb externe harde schijf aanhangen, opname en time shift werkt prima.

JacRd 26-06-2014

Vraagje: Hoe is het mogelijk dat u opname en timeshift gebruikt,terwijl de spec. aangeeft dat timeshift NIET mogelijk is?

p.daalemmer 18-04-2014
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Deze ontvanger bevalt mij uitstekend.Nooit problemen gehad.
De mogelijheden zijn echter wel beperkt.

jahnjahn 28-01-2014
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Over beeld en geluid geen klagen.
OPname op een disk ef USB stick is van beroerde kwaliteit.
knopjes op toestel zijn erg klein. kastje is degelijk. afstandsbediening goed.
helaas na een paar maanden geen beeld; display zegt On en verder volkomen dood. Helpdesk weet het niet.
Handleiding te beperkt.

jahnjahn 18-05-2014

De vervanger doet het nu al een poosje. Opname op USB stick is onbetrouwbaar; geprogrammeerde opname stopt na een paar seconden of neemt helemaal niet op. daar heb je dus niks aan. Zappen soms idioot langzaam (1 minuut). Wel prima beeld en geluid.

sp8472 13-12-2014

heb zelf ook dat probleem gehad heb de decoder 2 dagen uit gehad helemaal van het stroom coax helemaal los. weer aangesloten. problem solved.
sinds dien geen problemen alleen dat opname is nog een probleem externe hdd er aan blijf melding houden van geen harde schijf op usb . moment geduld.

jahnjahn 25-02-2014

Opgestuurd en binnen 2 weken een nieuwe ontvangen. Eens kijken hoe degelijk dit exemplaar is.

backadrie 13-10-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

gewoon slecht al de tweede,deze heeft het ook al weer problemen
beeld wordt vaag geluid slecht,met andere ontvanger homecast 5101 geen problemen.

Theoboy 14-10-2013

Theo je hebt gelijk.ik ben al jaren lid van CANAL DIGITAL.EN BEN AL AAN MIJN 4 DE TOE.IK BEN ZO KWAAD .DAT IK ALLES HEB OP GEZEGT.EN WEET JE ALS JE ZE BELT .DAN DOEN ZE LIEF EN AARDIG.MAAR BEN HET NU ZAT KOST ALLEEN MAAR GELD AL DAT GEBEL .DUS NOOIT MEER WAT VAN CANAL DIGITAL

iengels 05-09-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Na 6 dagen gebruik defect. Wil niet meer booten. Gebruik tijdens vakantie in Frankrijk.
Na 1 dag de radio gehoord te hebben zit de software muurvast en is niet meer te resetten.
Waardelose prul.
Ga weer terug naar mijn oude philips.
Canaaldigitaal zou dat moeten oplossen. Een 8 maanden de tijd om dat op te lossen.

iengels 24-12-2013

Sateliet tuner naar mediamarkt teruggestuurd. Na 4 weken komt er een nieuwe binnen. Deze direct aangezet en hij werkt probleemloos. De tuner heeft een usb ingang waar ik een kruidvat stick heb ingedaan van 16Gb . Deze opnames zijn in Hd voortreffelijk. De bediening is kinderlijk eenvoudig. Ik mis in de handleiding de max omgevingstemperatuur waarbij de sateliet tuner beter uitgezet kan worden. Volgens mij kun je hem beter niet gebruiken bij temeraturen boven de 30° C.

jptje2012 04-09-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Ik heb in okt 2012 een abbo genomen bij CD.
Daarbij kreeg ik een philips reciever die na een week stuk was.
Toen ik na een maand al 3 philips had gehad die niet goed werkten ben ik naar de sat winkel gegaan.

Ik heb daar de m7 sat 801 2 weken op proef gekregen en ik had geen last meer van uitval en stilstaand beeld.
Toen heb ik er een gekocht daar.
Nu 9 maanden verder moet ik zeggen dat ik nog geen probleem heb gehad met deze reciever.
Het beeld is super (ik heb hem wel ingesteld op 780p)
Het geluid is zeer goed.
Heb geen last van uitval gehad.
Tv op pauze zetten doe ik ook wel eens en dat gaat prima.

Al met al zeer tevreden over deze m7 sat 801.

marineman2 19-06-2016

Waarom op slechts 780P?

Joristieken 28-03-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Heel slecht beeld, het is scherp maar ik zie continu overspraak van ondertiteling van andere kanalen.
Of de ondertiteling van het kanaal wat we kijken zie ergens anders in het beeld ook weer.
Het zijn geen witte letters die ik dan zie maar een soort schaduw.
Ook zien we de kleur verspringen van bijvoorbeeld een gezicht die gaat van huids kleur naar bijvoorbeeld een groene kleur, ook dit lijkt vanuit overspraak te komen uit een ander kanaal.
We mogen hem terug sturen naar canaal digitaal maar dan hebben we helemaal niks

zet levert 06-02-2013
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Ik heb deze ontvanger gekocht in Siegerswoude en heb hem nu een maand een maand en hij bevalt mij prima. Met de afstands bediening kun je zowel ontvanger als TV bedienen. ik vind hem behoorlijk snel sappen. Zet Levert

hexelaar 27-09-2012
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

alweer een slecht Philips apparaat. Vanaf het begin slechte ervaring. Knettert vaak, opnemen kan niet als je de tv uitzet. Dikwijls valt beeld weg en heb je de melding slecht of geen signaal. Kortom, kommer en kwel. Er was toegezegd dat er in juni een update zou komen om de problemen op te lossen, maar tot op heden nog niet gebeurd. Wie kent er een apparaat wat wel goed werkt?? Vast geen Philips!!

Spijtebijt 09-05-2012
Geschreven voor: Canal Digitaal M7 SAT801

Ging na zeven maanden stuk. Na firmware update sloeg het apparaat vast en moest telkens de stekker eruit om weer tot leven te komen. Daarbij kreeg ik wel beeld, maar deed het display van het apparaat het niet meer. Terug naar Canal Digitaal. Nu een nieuw apparaat gekregen M7 DSR8121. Ook niet goed: volume valt niet te regelen. Canal Digitaal levert rommel en de helpdesk helpt niet. Jammer. Terug naar de kabel.

Theoboy 25-06-2012

hey hallo even dit.de M7 is heel goed.nooit geen problemen mee gehad en beeld en geluid is toppie.een dikke 8 verdient het.Groetje Theo

Janchik 23-06-2012

Ik ben nu zelf 1 jaar aangesloten via CanalDigitaal en ik kan me totaal niet vinden in uw negativisme over CD.
De helpdesk van CD is buitengewoon hulpvaardig en vriendelijk. Als ze beloven terug te bellen doen ze dat ook. Ik heb zelf een Philips 8121 ontvanger en dit apparaat werkt gewoon goed. Bij levering zat display raam los. Kreeg nog dezelfde week een gloednieuwe ontvanger. Voorheen zat ik bij een grote kabelaar, over helpdesks gesproken, breek me de bek niet open.
Daarbij heb ik nu 40 HD kanalen. Vergelijk dat maar eens met Ziggo. UPC of KPN.

marineman2 19-06-2016

Kijk, dat mag ik graag lezen. 2 van de vele optimisten die geen klachten hebben over zowel het apparaat alsmede over de service van CD zelf.
Mocht je met jouw nieuwe apparaat klachten hebben krijg je zonder problemen een nieuwe. Kom daar maar eens om bij een reguliere winkel!!