Canon PowerShot SX740 HS zilver - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 42 reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot SX740 HS zilver op Kieskeurig.nl.

J**j@g**l.com 18-09-2021

Aanrader

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Prima apparaat is mijn eerste indruk met veel mogelijkheden. Het zal nog wel even duren voor ik alle mogelijkheden gezien heb. Ik ben hem nog volop aan het ontdekken. Maar dat is een mooi avontuur. Een erg uitgebreide handleiding is te vinden op de site van Canon. Doordat die best wel complex is krijg je maar langzaam een idee van overzicht.

Pluspunten

• degelijk
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• nog geen zicht op

Ulysses 30-12-2020

Handig apparaat

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Ik kocht dit toestel voor het nemen van foto's van het eerste kindje van mijn zu.
Maar wat voor een handig apparaat en wat voor mooie messcherpe foto's

Pluspunten

• Formaat
  • Scherpte foto's

Minpunten

• Voorlopig nog niks opgemerkt

Canon Powershot SX740HS zilver 03-12-2020

Groot scherm.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

We waren toe aan een nieuwe compact camera van Canon. Uit deze serie is het onze derde.
Over de vorige twee waren we erg tevreden. Tijd voor iets nieuws, met nog meer mogelijkheden!

Pluspunten

• groot zoombereik
  • groot scherm

Nico van Os 04-09-2020

veelzijdige camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Veelzijdige camera die scherpe foto's maakt, zelfs met erg weinig licht. Wat zwaarder dat sommige vergelijkbare modellen maar daardoor lekker stevig in de hand. Nog lang niet alles uit kunnen proberen maar de eerste ervaringen zijn erg goed.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • erg scherpe foto's, ook met weinig licht
  • klapbaar scherm

Minpunten

• meer dan 180 pagina's handleiding
  • geen eigen GPS chip maar GPS via smartphone

OR 05-05-2020

Powershot camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Kleine, handzame camera en zeer praktisch voor op reis.
Super zoom en maakt mooie scherpe foto’s.
Een aanrader!

Pluspunten

• Super zoom
  • Scherpe foto’s

G.SAR 15-07-2019

Een EOS verpakt in een Powershot SX740 HS !

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Gekocht in Haarlem Kamera Express. En van Sony naar Canon geswitched. Alle EOS technologie is in deze camera gestopt. Het gemak van WIFI met beelden overzetten is super. Zoom is geweldig en de daarbij behorende beeldstabiliteit. Helder scherm en zeer gebruiksvriendelijk. Je hebt ook het gevoel een echte degelijke camera in handen te hebben. De eerste testfoto's en filmpjes waren te gek. Over inzoomen gesproken....bizar mooi....en snel. Hij start snel op en je kunt meteen aan de slag. Dat worden mooie plaatjes op ons vakantieadres. Het scherm wat je 180 kunt omklappen is superhandig en stevig. Nog geen minpunten kunnen ontdekken.......mijn vrouw had de gehele camera zilver willen hebben ipv de taupe antislip....ach ja....voorzover je dat een minpuntje kunt noemen. Let wel op dat je SD kaart die je koopt 4K compatibel is ivm filmen in 4K. Een aanrader: ZEKER !

Pluspunten

• Snelheid
  • Inzoomen
  • Gemak
  • Intuitief
  • 180 graden scherm

Lieke 13-02-2019

Liht prettig in de hand

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Omdat wij deze zomer naar Afrika op vakantie gaan wilde ik een compacte camera met veel zoom functie, deze camera heeft een groot scherm en ligt heel fijn in de hand.

Pieter 10-02-2019

Licht fijn in de hand.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Net in het bezit. Voor de mogelijkheden van de camera moeten we nog wat experimenteren. We hebben deze camera gekozen vanwege zijn compacte formaat, wat handig is om mee op vakanti te nemen.

Fotograaf 19-01-2019

Compact camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Het toestel heeft een groot Zoombereik en je kunt ook objecten van dichtbij fotograferen. Het toestel is mooi zilver aan de buitenkant.

Pluspunten

• Groot zoombereik
  • Licht gewicht toestel

pixiedust 09-12-2018

Mooi compacte camera

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Als vervanger van mijn Panasonic TZ6 kwam ik uit op de TZ-90 en de canon sx740 HS.
Deze keuze was mede door het klapscherm. Door een interessante aanbieding ben ik gegaan voor de Canon. Wel even wennen maar toch we vergelijkbaar. wel even wennen dat de flitser niet automatisch omhoog komt. zeker een aanrader.

Pluspunten

• vele mogelijkheden
  • klapscherm
  • 40x optische zoom
  • 4k filmen

Minpunten

• geen automatische pop-up flitser

Berend 10-11-2018

Canon Powershot SX740 HS

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

Ik ben dol blij met Canon Powershot SX740 HS compact , kan zo in je broekzak,makkelijk te bedienen en foto's verstuur je zo per wifi. De foto's zijn bovendien van goede kwaliteit wat niet onbelangrijk is:-)Het klapbare schermpje zorgt dat je ook makkelijk selfies kan maken en filmen in 4K.Een lekkere kleine camera om overal mooie foto's mee te maken.

Jupieter 07-11-2018

Superzoom op zakformaat

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zilver

De SX740 gebruik ik bij reizen. Hij heeft alle noodzakelijke functies plus een supergroot zoombereik (40 x) en past toch nog in mijn jaszak. De stabiliteit van de ingezoomde opnamen is uitstekend en de foto's zijn van hoge kwaliteit. Voor wie wil fotograferen zonder veel omhaal met een alleskunner is dit een prima keus.

Pluspunten

• 40 x zoom
  • formaat
  • stabilisering ingezoomde beelden

Minpunten

• geen touchscreen
  • geen panoramafoto's

Peter 21-10-2018

wat minpunten

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

In het verleden heb ik de Panasonic TZ8 en TZ40 gehad. Tijdens vele verre rondreizen gebruikt en met goede foto en film kwaliteiten. Omdat ik de TZ40 alweer 5 jaar had gehad, was ik weer op zoek naar een nieuwe compact camera. Ik had dit keer, voordat ik op reis ging naar Indonesie, mede vanwege de goede ervaringen van mijn vorige panasonic camera's, de Panasonic TZ90 besteld, mede doordat je met deze camera ook het scherm kan omklappen, voor het maken van selfies. Eenmaal ontvangen, viel mij meteen op dat het een lompe, zware, rechthoekige camera was. Uiterlijk leek op een ouderwetse camera. Heb deze teruggestuurd en toen kwam de nieuwe Canon powershot SX740 HS uit en heb deze besteld. Deze ook tijdens mijn reis gebruikt. Tijdens het gebruik van de Canon viel mij toch wel wat op in vergelijking met de Panasonic camera TZ40. Een aantal minpunten van de Canon: geen waterpas, geen foto maken tijdens filmen, achterglas mode kon ik niet vinden, geen touchscreen, geen panarama foto maken, geen icoontjes in de scene mode. Verder een uitklapbare flitslamp, wat volgens mij betere resultaten geeft dan ingebouwd, maar moest er wel aan wennen en lijkt mij gevoelig dat deze afbreekt. De Canon is mijnsinziens, meer voor de gevorderde fotografen en de Panasonic meer voor beginners, minder gevorderden. Hoop dat de Panasonic weer een moderner uitziende compact camera op de markt gaat brengen, want dan ga ik overwegen om toch weer over te gaan op de Panasonic.

Pluspunten

• Accuduur
  • modern, compact uiterlijk
  • inclusief aparte acculader
  • 4K filmen

Minpunten

• geen waterpas
  • geen touchscreen
  • uitklapbare flitslamp
  • geen panorama foto maken
  • geen foto maken tijdens filmen

marjanne de boer 31-10-2018

handzaam mee te nemen

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

ik wilde graag een kleinere maar kwalitatief goede camera. Hierin ben ik geslaagd met bovengenoemde camera. 40x optische zoom. ligt gemakkelijk in de hand, goed te bedienen.

Pluspunten

• niet te groot en zwaar

Carmina 06-12-2019

Ik ben zeer tevreden.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Ik had eerst de nikon a900, die was wat verouderd dus ben ik gaan zoeken naar een opvolger.
Ik wilde het wel makkelijk en klein houden, een goede macro lens en ook verraf goeie scherpe foto's kunnen maken. Ik ben tot nu toe zeker tevreden met deze camera, . Ik raad deze Canon Powershot sx740 hs absoluut aan.

Pluspunten

• Macro functie
  • zoom+scherpte
  • Klein en fijn in de hand

Minpunten

• Zicht op scherm is niet zo scherp.
  • Gevoelig.
  • Kantel scherm alleen omhoog
  • Gevoelig voor water.

Rees 22-09-2019

Canon Powershot SX740Hs

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Mooi compacte camera waar je snel mooie scherpe foto's mee kunt maken. Vooral binnen gemaakte foto's zijn prima gelukt. Makkelijk te bedienen en zeer veel functie's waarvan ik de meeste nog moet ontdekken. Makkelijk mee te nemen in een handtas zodat je niet met 2 tassen hoeft te sjouwen. Ben heel erg blij met deze aanschaf. En bij Foto de Vakman in Uden super vriendelijke en kundige uitleg gekregen.

Pluspunten

• compact
  • ziet er prachtig uit
  • makkelijk te bedienen
  • maakt mooie scherpe foto's

Minpunten

• gebruiksaanwijzing op internet is slecht leesbaar

Linie 10-07-2019

Handzaam en super scherpe foto's.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Heb het toestel nog maar een week in mijn bezit maar ben er nu al super tevreden over. Scherpe foto's ook bij zwak licht. gemakkelijke bediening en ruime keuze in instelmogelijkheden.
Kan het toestel van harte aanbevelen.

m**s@l**e.nl 26-08-2021

Zeker een een aanrader onder de compact camera's.

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Mooie compacte en stevige camera. Ligt fijn in de hand. Goed zoom bereik. Maakt mooie heldere foto's. moet nog wel het nodige ontdekken wat de camera allemaal kan.. Eerste ervaringen zijn goed.
Ik wilde geen gesleep meer met een grote spiegelreflex. Deze past mooi makkelijk in de tas.

Pluspunten

• Heldere foto's
  • Lekker compact
  • Groot zoombereik

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Marijke68 19-02-2021

Scherpe foto's en compacte camera met veel mgelijkheden

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Ik had hiervoor de Canon powershot SX620. Deze heb ik helaas laten vallen op de lens. Omdat ik tevreden was met de Canon powershot, heb ik Canon Powershot SX740 HS gekocht. Ik vind het erg prettig dat er een kantelscherm op zit, handig voor selfies en voor macrofotografie. Veel mogelijkheden om je camera in te stellen op de juiste belichting, iso etc. Helaas geen RAW foto's. Licht gewicht camera, die je zo even bij je steekt met wandelen. Minder zwaar dan de spiegelreflex camera die ik er naast heb. Bij ver inzoomen nog steeds scherpe en stabiele foto's maakt. Zeer tevreden.

Pluspunten

• compact licht gewicht
  • kan ver inzoomen
  • scherpe foto's
  • mogelijkheid zelf in te stellen op M, A, S of P.

Minpunten

• Geen RAW foto's

Peter 23-09-2020

Compact en van alles voorzien

Geschreven voor: Canon PowerShot SX740 HS zwart

Een compacte, handige alleskunner om mee te nemen tijdens de wandeling. Makkelijk te delen via WiFi.

Pluspunten

• Compact
  • Van alle markten thuis