Canon SX740 HS

Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 46 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon SX740 HS op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

h***************@g******** 09-06-2022

Indrukwekkend zoombereik maar dat is ook het enige pluspunt

Geschreven voor: Canon SX740 HS

De Canon SX740HS gekocht vanwege zijn indrukwekkende zoombereik. Tijdens de testdag kwam ik met digitale zoom zo'n 2 - 3 kilometer ver. Dat is direct het enige positieve punt van deze camera want verder presteert de Canon SX740HS maar matig.

Het apparaat is weliswaar compact maar relatief zwaar. Het apparaat heeft geen touch screen. Dat is geen gemis maar voor een modern apparaat wel gewenst. Dan is er het 'klik' geluid. dat pas klinkt enkele seconden nadat de foto al is gemaakt. Dus je drukt af, de camera maakt de foto en circa twee seconden later klinkt (waarschijnlijk een MP3 geluidje) het 'klik'-geluid. Dat is uiterst irritant, want dat geeft je het idee dat er nóg een foto wordt gemaakt terwijl dat niet zo is.

De camera filmt in 4K maar die bestanden zijn best groot.

Koop de Canon SX740HS alleen voor zijn 40x zoombereik. Verder is het een erg matig presterende camera.

Pluspunten

• Indrukwekkend zoombereik

Minpunten

• Klik geluid pas enkele seconden na het afdrukken
  • Relatief zwaar
  • Geen aanraakscherm
  • 4K bestanden relatief groot

c********@r*********** 16-03-2022

Mooie compact camera

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Canon Powershot SX740 HS zilver, mooie compact camera met een bijzonder groot zoom-bereik. De camera is wel even wennen na een Panasonic compact camera maar met de inmiddels uitgeprinte (zeer uitgebreide) handleiding gaat dat zeker lukken. Op het oog is de camera wat lastiger te bedienen dan de Panasonic. De keuze voor deze Canon is m.n. gebaseerd op het grote zoom-bereik en de pixels.
De komende tijd en vakanties zullen in het teken staan van uitvogelen hoe de camera optimaal benut kan worden.

Pluspunten

• zoombereik
  • aantal pixels

Minpunten

• lastiger te bedienen
  • ontbreken van de handleiding bij de camera

J. van der Velden 01-02-2022

Geweldige compact-camera met wifi

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Voor vakantie en ook om makkelijk mee te nemen zocht ik een compact-camera.
Via de site van Kamera-Express uitgekomen voor de CanonSX740 HS, een goede camera met mooie resultaten en een goed zoom-bereik.

Nog niet zo heel veel foto's gemaakt, maar de eerste resultaten zijn zeer goed. Voorheen Sony camera's gewend, dus het was wel even wennen met alle knopjes. Bewust een camera uitgezocht met wifi om ook via de telefoon foto's te kunnen bekijken en via een app te bedienen.

Pluspunten

• zoombereik
  • wifi
  • mooi resultaat

Minpunten

• verbinding maken via wifi was even wennen
  • nog niet kunnen vinden

A.W. Nieuwland 19-11-2021

Perfecte camera in zakformaat meet veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Was op zoek naar een handzame camera in zakformaat met veel zoom naast mijn spiegelreflexcamera. Deze camera voldoet super aan mijn wens en heeft veel mogelijkheden en maakt perfecte foto's.

Pluspunten

• Veel zoom
  • Handzaam
  • Perfecte foto’s

Minpunten

• Geen kunnen ontdekken

J******@g******** 18-09-2021

Aanrader

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Prima apparaat is mijn eerste indruk met veel mogelijkheden. Het zal nog wel even duren voor ik alle mogelijkheden gezien heb. Ik ben hem nog volop aan het ontdekken. Maar dat is een mooi avontuur. Een erg uitgebreide handleiding is te vinden op de site van Canon. Doordat die best wel complex is krijg je maar langzaam een idee van overzicht.

Pluspunten

• degelijk
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• nog geen zicht op

m******@l****** 26-08-2021

Zeker een een aanrader onder de compact camera's.

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Mooie compacte en stevige camera. Ligt fijn in de hand. Goed zoom bereik. Maakt mooie heldere foto's. moet nog wel het nodige ontdekken wat de camera allemaal kan.. Eerste ervaringen zijn goed.
Ik wilde geen gesleep meer met een grote spiegelreflex. Deze past mooi makkelijk in de tas.

Pluspunten

• Heldere foto's
  • Lekker compact
  • Groot zoombereik

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Marijke68 19-02-2021

Scherpe foto's en compacte camera met veel mgelijkheden

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Ik had hiervoor de Canon powershot SX620. Deze heb ik helaas laten vallen op de lens. Omdat ik tevreden was met de Canon powershot, heb ik Canon Powershot SX740 HS gekocht. Ik vind het erg prettig dat er een kantelscherm op zit, handig voor selfies en voor macrofotografie. Veel mogelijkheden om je camera in te stellen op de juiste belichting, iso etc. Helaas geen RAW foto's. Licht gewicht camera, die je zo even bij je steekt met wandelen. Minder zwaar dan de spiegelreflex camera die ik er naast heb. Bij ver inzoomen nog steeds scherpe en stabiele foto's maakt. Zeer tevreden.

Pluspunten

• compact licht gewicht
  • kan ver inzoomen
  • scherpe foto's
  • mogelijkheid zelf in te stellen op M, A, S of P.

Minpunten

• Geen RAW foto's

Canon Powershot SX740HS zilver 03-12-2020

Groot scherm.

Geschreven voor: Canon SX740 HS

We waren toe aan een nieuwe compact camera van Canon. Uit deze serie is het onze derde.
Over de vorige twee waren we erg tevreden. Tijd voor iets nieuws, met nog meer mogelijkheden!

Pluspunten

• groot zoombereik
  • groot scherm

Minpunten

• geen

Peter 23-09-2020

Compact en van alles voorzien

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Een compacte, handige alleskunner om mee te nemen tijdens de wandeling. Makkelijk te delen via WiFi.

Pluspunten

• Compact
  • Van alle markten thuis

Nico van Os 04-09-2020

veelzijdige camera

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Veelzijdige camera die scherpe foto's maakt, zelfs met erg weinig licht. Wat zwaarder dat sommige vergelijkbare modellen maar daardoor lekker stevig in de hand. Nog lang niet alles uit kunnen proberen maar de eerste ervaringen zijn erg goed.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • erg scherpe foto's, ook met weinig licht
  • klapbaar scherm

Minpunten

• meer dan 180 pagina's handleiding
  • geen eigen GPS chip maar GPS via smartphone

Mertersem 06-05-2020

Fijne en snelle camera, met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Mooie en prettige camera. Goed voor vogelfotografie. Is snel en zoent diep en ver in (digitale zoom). Follow track-functie is even wennen en in het begin lastig.

Pluspunten

• Snelheid
  • Uitgebreide zoomfunctie

Minpunten

• Flitsersysteem kwetsbaar

OR 05-05-2020

Powershot camera

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Kleine, handzame camera en zeer praktisch voor op reis.
Super zoom en maakt mooie scherpe foto’s.
Een aanrader!

Pluspunten

• Super zoom
  • Scherpe foto’s

Carmina 06-12-2019

Ik ben zeer tevreden.

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Ik had eerst de nikon a900, die was wat verouderd dus ben ik gaan zoeken naar een opvolger.
Ik wilde het wel makkelijk en klein houden, een goede macro lens en ook verraf goeie scherpe foto's kunnen maken. Ik ben tot nu toe zeker tevreden met deze camera, . Ik raad deze Canon Powershot sx740 hs absoluut aan.

Pluspunten

• Macro functie
  • zoom+scherpte
  • Klein en fijn in de hand

Minpunten

• Zicht op scherm is niet zo scherp.
  • Gevoelig.
  • Kantel scherm alleen omhoog
  • Gevoelig voor water.

Adrie 26-09-2019

Handzame compacte camera met 40x zoom

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Ik wilde graag een kleinere, kwalitatief goede camera met flinke zoom. Hierin ben ik geslaagd met bovengenoemde camera. 40x optische zoom. Voelt degelijk aan, ligt gemakkelijk in de hand, goed te bedienen en de accu gaat zonder problemen een dag mee ook al maak je een paar honderd foto's.

Pluspunten

• compact
  • 40x zoom
  • accu duur
  • Kwalitatief goede foto's

Minpunten

• geen touchscreen
  • geen panorama foto maken

Rees 22-09-2019

Canon Powershot SX740Hs

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Mooi compacte camera waar je snel mooie scherpe foto's mee kunt maken. Vooral binnen gemaakte foto's zijn prima gelukt. Makkelijk te bedienen en zeer veel functie's waarvan ik de meeste nog moet ontdekken. Makkelijk mee te nemen in een handtas zodat je niet met 2 tassen hoeft te sjouwen. Ben heel erg blij met deze aanschaf. En bij Foto de Vakman in Uden super vriendelijke en kundige uitleg gekregen.

Pluspunten

• compact
  • ziet er prachtig uit
  • makkelijk te bedienen
  • maakt mooie scherpe foto's

Minpunten

• gebruiksaanwijzing op internet is slecht leesbaar

Kadoro 10-09-2019

Mooie scherpe foto’s en een geweldige zoom.

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Canon Powershot SX740 HS zwart Travel Kit.
De camera is licht en compact maar voelt toch stevig aan en ligt goed in de hand. Voor in de broekzak vind ik hem toch nog te groot (was de Canon Ixus gewend). De anti slip grips vind ik erg fijn, maar dit is wel de rede dat ik voor zwart heb gekozen en niet voor zilver (vanwege de taupe kleur).
Ik heb de camera nu een paar weken en hem gebruikt op vakantie. Maakt prachtige, scherpe foto’s en ook bij weinig licht maakt hij zonder flitser prima foto’s. De flitser zelf vind ik iets minder. Als je de flitsstand op automatisch zet gaat de flitser niet zelf open maar moet je dit handmatig doen. De flitser geeft wel veel licht en werkt goed.
De 40x zoom is echt fantastisch. Helemaal ingezoomd kun je zonder statief en uit de hand nog een hele mooie scherpe foto maken. Er zitten veel instellingen op die al kende van de Canon Ixus, maar ik gebruik meestal de Auto en de Scene modus. De camera is lekker snel en maakt weinig geluid bij het in en uit zoemen. Ook de accu gaat lekker lang mee. Een volle accu de hele dag gebruikt, veel in en uit gezoomt, aan en uit gezet, ongeveer 140 foto’s gemaakt, een paar kleine filmpjes gemaakt en de accu was nog niet leeg aan het einde van de dag. De opname knop om te filmen vind ik lastig (zit iets verdiept) en niet op een fijne plek zitten. De knop om te verbinden met je smartphone raak je regelmatig aan als je de camera vast hebt. Deze twee knopjes mogen wat mij betreft omgedraaid worden. Het kantelbare scherm is handig en stevig.
Het overzetten van de foto’s naar een PC werkt goed en simpel met de wifi (toch jammer dat er niet een kabeltje bij geleverd zit en de aansluiting er een speciaal voor een Canoncamera kabel is).
Kortom een leuke camera die mooie scherpe foto’s maakt met een geweldige zoom.

Pluspunten

• 40x zoom
  • compact

Minpunten

• Flitser handmatig uitklappen

Alyssa 19-08-2019
  • Product gekregen

Goed geluid en goede functies

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Mooi en handig toestel. Ligt lekker in de hand en maakt TOP foto's! Blij met 4k functie en kantelbaarscherm. Makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• flits
  • 4k functie
  • wifi/bluetooth
  • zoom

Minpunten

• geen touchscreen

Gerjo 08-08-2019

groot zoombereik

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Ik wilde een kleinere camera met een groot zoombereik en veel instelmogelijkheden. Ook moest de camera Wifi hebben om de foto's direct in de cloud te zetten. Deze Canon camera heeft dat allemaal. Ook bluetooth zit erop.

Pluspunten

• handzame camere
  • groot zoombereik voor een compactcamera
  • wifi
  • bluetooth
  • veel instelmogelijkheden

Minpunten

• geen touchscreen

Rinus Knuit 31-07-2019

Compact en super prestaties

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Ik heb deze SX740HS een paar dagen in huis als opvolger van de Canon powershot SX280HS. De eerste indrukken zijn uitstekend. Door de 40x zoom biedt deze camera nog meer mogelijkheden. Bovendien is het probleem met het snel leegraken van de accu bij het inzoomen bij het maken van filmpjes ook opgelost.

Pluspunten

• 40 x inzoomen
  • compact
  • wifi verbinding

Minpunten

• geen

Ron 29-07-2019

Super zoombereik

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Prima aankoop. Zeer groot optisch zoombereik met goede kwaliteit foto's.
Met auto instelling probleemloos foto's schieten met meestal goede belichting.
Alleen openen flitser vindt ik wat omslachtig omdat de flitser handmatig geopend moet worden.

Pluspunten

• zoombereik
  • fotokwaliteit

Minpunten

• flitser handmatig openen

Rulibije 20-07-2019

Handige compact kamera met vele mogelijkheden

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Zeer handzame kompaktkamera. Kan in de broekzak gedaan worden. Vele mogelijkheden. En een optisch zoombereik van 40x is ook prettig. Daarnaast beschikt het over wifi en bluetooth. Handig om foto's en films naar mobiel of tablet over te zetten.

Pluspunten

• Handzaam
  • Veel mogelijkheden van instellingen
  • Goede prijs/ kwaliteit

Minpunten

• Niet gevonden

G.SAR 15-07-2019

Een EOS verpakt in een Powershot SX740 HS !

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Gekocht in Haarlem Kamera Express. En van Sony naar Canon geswitched. Alle EOS technologie is in deze camera gestopt. Het gemak van WIFI met beelden overzetten is super. Zoom is geweldig en de daarbij behorende beeldstabiliteit. Helder scherm en zeer gebruiksvriendelijk. Je hebt ook het gevoel een echte degelijke camera in handen te hebben. De eerste testfoto's en filmpjes waren te gek. Over inzoomen gesproken....bizar mooi....en snel. Hij start snel op en je kunt meteen aan de slag. Dat worden mooie plaatjes op ons vakantieadres. Het scherm wat je 180 kunt omklappen is superhandig en stevig. Nog geen minpunten kunnen ontdekken.......mijn vrouw had de gehele camera zilver willen hebben ipv de taupe antislip....ach ja....voorzover je dat een minpuntje kunt noemen. Let wel op dat je SD kaart die je koopt 4K compatibel is ivm filmen in 4K. Een aanrader: ZEKER !

Pluspunten

• Snelheid
  • Inzoomen
  • Gemak
  • Intuitief
  • 180 graden scherm

Minpunten

• geen

Linie 10-07-2019

Handzaam en super scherpe foto's.

Geschreven voor: Canon SX740 HS

Heb het toestel nog maar een week in mijn bezit maar ben er nu al super tevreden over. Scherpe foto's ook bij zwak licht. gemakkelijke bediening en ruime keuze in instelmogelijkheden.
Kan het toestel van harte aanbevelen.

peter 18-06-2019

mooi lcd scherm draaibaar

Geschreven voor: Canon SX740 HS

heb deze camera gekocht bij kamera express in haarlem
werd er goed en rustig geholpen en een goede uitleg
deze camera gekocht voor de maat en de vele opties zo als wifi
ook besloten voor de 5jaar garantie die er op zit via kamera express

Cees Tol 29-05-2019

Klein en oh zo volledig

Geschreven voor: Canon SX740 HS

we hadden een dergelijke camera al mee voor onze reis naar zuid-Afrika. Veel reisgenoten zagen we al zwoegen met zware lensen en tassen. Deze camera hadden we in onze zak en met de 40 keer zoom konden we geweldige foto's maken, waar anderen jaloers op werden. Nooit meer wat anders. Een mooie retrolook completeert het gebruikersgemak

Pluspunten

• klein
  • snel