Canon PowerShot G1 X Mark II zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Canon PowerShot G1 X Mark II zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Witte 21-02-2020

Goede prijs-kwaliteit verhouding

De Powershot G1XII is een hele fijne compacte, makkelijk in de hand liggend toestel en zeer gebruiksvriendelijk met haarscherpe foto’s. Ook de video’s zijn mooi.
Bijzonder is de combinatie van groothoek (24 mm) en zoom 120 mm, met grote sensor (23 mm) en toch vrij compact. Ben erg blij met dit toestel!

Pluspunten

• compact
  • goede kwaliteit foto's
  • foto's bij weinig licht zijn heel goed
  • videokwaliteit is goed

Minpunten

• heeft geen zoeker

manecas36 16-02-2019

Fotografeert ook in RAW

Dit is een fantastische camera ; klein en toch stevig , ligt goed in de hand . De kwaliteit van de foto’s is werkelijk geweldig !Zelfs ‘s nachts bij weinig licht , maakt deze camera nog mooie foto’s . Verbazingwekkend ! En de mogelijkheid om te kunnen schieten in RAW .
Kortom uitstekend ! Voor mij naast de spiegelreflex camera. Waar ik ( maar ik ben wel kritisch) steeds tegenaan liep, was de slechte kwaliteit foto’s van een smartphone, bij wat minder licht en natuurlijk dat die altijd digitale zoom heeft en deze canon 5 x optische zoom.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • RAW
  • Stevig
  • Ligt goed in de hand

Minpunten

• Geen gps

hans W 27-12-2018

Canon PowerShot G1 X Mark II zwart

mooi compacte camera waar je ook RAW kan fotograferen en alles ook handmatig kan instellen zoals sluitertijd diafragma eigenlijk net als een spiegelfexs allen met een vaste lens en maak ook mooie foto's onderwater in het onderwaterhuis

Pluspunten

• raw
  • instel mogelijkheid

Isabella 22-01-2017

Problemen bij filmen

Ik heb deze camera hoofdzakelijk gekocht om mee te filmen. Dit gaat helaas minder goed dan verwacht. Als ik in een ruimte film waar absoluut geen geluid is, hoor je als je de opname afspeelt toch constant een vrij harde ruis alsof dit in de kamer aanwezig was en telkens klikjes. Dit laatste wordt erger wanneer je de camera beweegt. Wanneer ik met mijn telefoon opneem is het geluid zelfs beter. Dat lijkt me niet de bedoeling...
Daarnaast, als een persoon voor een witte muur gaat staan en ik film een stukje waarop hij/zij spreekt, dan verspringt de focus regelmatig. In een filmpje van 1 minuut is 5x het gezicht wazig doordat de focus er niet meer op lijkt te liggen. De focus gaat wel na 2 seconden weer terug, maar het is erg irritant want zo krijg je dus geen enkel scherp filmpje. Plus het geluid is dus niet goed.

Ik ben hierdoor erg teleurgesteld en weet niet goed wat ik moet doen. Zijn er meerdere mensen met die probleem?

Minpunten

• Constant harde ruis door filmpjes
  • Klikgeluiden door filmpjes (ook bij niet zoomen)

Marjon 12-08-2016

Goede camera

Fijne camera. Ligt goed in de hand en heeft veel mogelijkheden, waarvan je de meeste waarschijnlijk zelfs nooit zult gebruiken. Heb 'm net voor onze vakantie gekocht en er aldaar heel veel foto's mee gemaakt en deze reeds beoordeeld. Maakt bijzonder goede foto's, en zeer zeker ook binnen met en vooral ook zonder flits. Heeft touchscreen waardoor je je punt-meting kunt bepalen door het onderwerp wat je scherp wilt hebben op het schermpje aan te raken. Als het onderwerp zich dan verplaatst, gaat je meetpunt zelfs mee. Het fijne is dat je het scherm kunt kantelen of uitklappen wat in bepaalde situaties erg handig is wanneer je van laag bij de grond of hoog boven je een foto wilt maken. Ik heb er een screenprotector op om het schermpje goed te houden aangezien je 'm helaas niet kunt omklappen om 'm te beschermen. Op het schermpje lijken de schaduwpartijen vaak nog wat donker bij fel daglicht, maar als ik de foto's op het computerscherm zie, blijken die schaduwpartijen lichter te zijn dan ik dacht. Ik had een paar foto's waarvan ik de kleurtoon iets te rood vond (10 foto's op de 1500 die ik gemaakt had) wat kwam door bepaalde lichtomstandigheden ter plekke. Het is een te verwaarlozen aantal en is veroorzaakt door de omstandigheden ter plekke maar die foto's waren in Photoshop nog wel wat te corrigeren waardoor ook dat wel weer te verhelpen is achteraf. Ik ben blij met deze camera want de foto's zijn beter dan ik had verwacht en vooral ook binnen zonder flits is fantastisch goed te doen met deze camera. Enkele foto's waren wat lichter en minder contrastrijk dan ik wilde, maar ook dat was maar bij een zeer klein aantal en was in photoshop te corrigeren. 99% van de foto's was zoals ik ze wilde hebben. Ook erg handig is dat je in het schermpje een lijntje kunt laten tonen zodat je je foto's niet meer scheef neemt wat me nadien veel werk bespaard omdat ik dat dan niet meer op de computer hoef te corrigeren. Ik heb 'm pas een maand en heb bij lange na niet alles uitgeprobeerd want je kan met deze camera nog veel meer als ik nu heb uitgeprobeerd.

Pluspunten

• Kantelbaar scherm
  • ligt goed in de hand
  • goede foto's zonder flits
  • touchscreen puntmeting
  • rechte foto's

Minpunten

• scherm niet inklapbaar

Jill 19-07-2016

Mooi apparaat maar even uitvogelen

Zelfs onder slechte lichtomstandigheden maakt deze Canon G1x Mark II perfecte foto's.

Nadeel: scherm kan niet dichtklappen en dus beschadigen en geen screenprotectors verkrijgbaar plus hij is niet heel eenvoudig in te stellen.

Fatih 13-07-2016

Heerlijk reiscamera met een compact formaat

Van 6D overstappen naar een heerlijk klein formaat waarmee ik lekker op reis kan gaan. Het leuke is dat deze kleine camera bijna hetzelfde werk doet als een spiegelreflexcamera.

Yoque 20-07-2015

Mooie camer met superveel mogelijkheden. Een hele studie om alles onder de knie te krijgen. Ook in RAW, dus mooie bewerking mogelijk. Compact model, SLR mogelijkheden.